Zdravo svima!
Pratim forum već neko vreme, uglavnom zbog nekih mojih istorijskih interesovanja (baš ovih dana sam se zadubio u temu o Beogradskoj tvrđavi, naročito u vezi zgrade Generalštaba i onih porušenih kasarni) pa sam nabasao i na ovu temu. Pošto sam pre mesec dana imao neko novo ludilo sa interesovanjem za železničke stanice u Srbiji i istoriju železnice uopšte, hteo bih malo i da se uključim u razgovor.
Elem, pošto sam izuzetno razočaran gašenjem Glavne železničke stanice u Beogradu, odnosno njenim pretvaranjem u nekakav "Muzej srpskog srednjeg veka" i useljavanjem postavke IMUS-a sa cirkusom od 20 izmaštanih kruna Nemanjića, Lazarevića, itd, što me naročito iritira, a sve nauštrb istorije železnice u Srbiji, čiji je Stanica kamen temeljac, a zatim i pretvaranja Ložionice u nekakav "multimedija centar za okupljanje kreativnih ljudi", hteo bih da podelim sa vama par fotografija.
Gledajući jedan plakat Orijent ekspresa iz 1888. godine, na kome je prikazana direktna linija od Pariza do Stambola preko Beograda, rešio sam da na jedno mesto prikupim fotografije svih važnijih stanica na toj liniji i godine njihove izgradnje, odnosno da prikažem šta bi putnik video kada bi ukrcavši se u Istanbulu pošao vozom za Pariz. Tu je naravno i Beograd, što jako lepo pokazuje značaj te stanice u razmerama koje sežu daleko van granica naše zemlje, naročito ako se uzme u obzir, što ćete i sami videti, koliko je stanica na pomenutoj liniji porušeno.
Mislim da zgrada Glavne železničke stanice u Beogradu osim svoje izvorne namene ne može da bude ništa drugo do Muzej železnice, a da se IMUS ili nekakav muzej srednjeg veka mogao smestiti u Korunovićevu zgradu pošte, ako je već planirana njena rekonstrukcija, jer je svakako projektovana u nacionalnom stilu inspirisanom našom srednjovekovnom arhitekturom.