Šta je novo?

Luka Beograd

Иницијатива за покретање бродске линије до Русије


Привредна комора Србије упутила је иницијативу Трговинском представништву Руске федерације у Србији за упостављање бродске линије између Србије и Русије, изјавио је представник ПКС-а Милош Косанић.

Косанић је на скупу "Дан луке Констанца" у Београду изјавио да би та линија требало да функционише по принципу партнерских односа у коме би српски бродари робу возили до румунске луке Констанце, где би је преузимали бродари из Русије, преноси Танјуг.

Представници Луке Констанца и Луке Панчево потписали Меморандум о разумевању

"Такав облик транспорта робе би био јефтинији од друмског", рекао је Косанић. Он је навео пример да Србија има ембарго транзита српске свињетине за Европску унију, док је Дунав међународни пловни пут на коме нема забрана те врсте.

Генерални директор Луке Констанца Валери Николај Јонеску рекао је да ова румунска лука обезбеђује Србији јефтинији алтернативни превоз који не штети животној средини, а који значајно штеди време у промету робе која стиже са Далеког истока ка земљама централне и источне Европе.

Истакао је да се транспорт робе између Румуније и Србије који се обавља кроз луку Констанца значајно повећао последњих година.

"За првих седам месеци ове године, транспорт робе између Луке Констанца и Србије износио је 2,5 милиона тона", рекао је он.

У укупном трнаспорту, како је навео, најважније су житарице којих се превезе више од 1,1 милиона тона, а одмах затим руда гвожђа и отпада којих се из Србије преко Констанце превезе 725.000 тона.

Румунска Лука Констанца и Лука Панчево потписали су данас Меморандум о разумевању који предвиђа сарадњу две луке у поморском транспору и заједнички приступ пројектима Европске уније намењеним развоју лучке делатности у Румунији и Србији.

Генерални директор Луке Панчево Сања Ђуришић изјавила је да овај меморандум отвара врата за нове развојне пројекте, али и да Лука Панчево у јачој сарадњи са Констанцом буде корак ближе у интеграцији ЕУ.

Она је навела да транспорт Дунавом преко Констанце, свакако може да буде шанса за већи извоз српских произвођача у Русију.

"Сигурно је да је овај начин транспорта повољнији од десет до двадесет одсто у односу на железнички и друмски", навела је Сања Ђуришић.

Ђуришић је додала да је у припреми и стратегија развоја водосаобраћаја за период од 2015- 2025 која ће се бавити стратешким питањима и која би такође могла да допринесе повећању превоза преко Дунава.

http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/5/Економија/1706161/Иницијатива+за+покретање+бродске+линије+до+Русије.html
 
@direktor
Imamo problem da BG-Voz ide do Panceva a zamisli tek da luka Pancevo postane Luka Beograd.

Bilo bi ozbiljnih problema sto zbog upravljanja luke Pancevo sto zbog preimenovanja luke.
Gde sme Beograd da prikljuci Pancevo. Odmah bi autonomasi poceli da se bune.

Inace meni apsolutno ne smeta da Pancevo bude luka Beograd ali nekim ljudima bi sigurno to predstavljalo problem.
 
Osim spomenutog, problem bi bio i nedostatak mosta za kamionski i železnički transport robe koja se utovaruje ili istovaruje.
Da li je desna obala Dunava kao lokacija za luku (današnja lokacija) optimalna ili ne, ne znam, ali jasno je da bi se stvorili ozbiljni problemi bez još jednog mosta.
 
Kinezi bi da grade luku kod Pupinovog mosta
18. april 2015. 23:59

U blizini mosta na levoj obali Dunava, koji povezuje Zemun i Borču, u bližoj budućnosti bi mogla da bude izgrađena nova luka Beograd!

U BLIZINI Pupinovog mosta na levoj obali Dunava, koji povezuje Zemun i Borču, u bližoj budućnosti bi mogla da bude izgrađena nova luka Beograd!

Potpredsednica Vlade Zorana Mihajlović i osnivač kineske kompanije "China Environmental Energy Holdings Co Ltd." potpisali su Memorandum o razumevanju i saradnji koji predviđa zajednički rad na projektu izgradnje i korišćenja luke, polazeći od zajedničke izrade studije izvodljivosti za taj projekat.

U slučaju da studija bude pozitivna, dve strane će razmotriti načine dalje saradnje na realizaciji tog projekta: projektovanje, izgradnju, opremanje i korišćenje luke, uključujući i model finansiranja.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... ovog-mosta
 
A ima i ovo sto je boca-ica okacio...

http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/t46786.lt.html

Po ovom clanku, luku ce da grade austrijanci i to nizvodno od pancevackog mosta.

Sačinjavanje takozvane prethodne studije opravdanosti i generalnog projekta međunarodnog teretnog pristaništa u Krnjači, odnosno na desnoj obali u zoni Vinče povereno je uglednoj austrijskoj firmi "Tina".

Minimalna površina za novu luku sa kontejnerskim terminalom, zonom za njegovo servisiranje, ranžirnom stanicom i industrijskom zonom – kaže Švarc – prema našim proračunima bila bi 434 hektara.
...to je kao 2xVeliko ratno ostrvo.
 
boca-ica":s8fc4aaw je napisao(la):
Po meni suludo kad malo niže postoji funkcionalna stara luka Pančevo gde bi sa malim produbljivanjem
podmirili podrebe Beograda jer se ona skoro naslanja na Beogradsku obilaznicu a ima i prugu
te bi smo silne novce i uštedeli :dil:

Mozda nije problem u produbljivanju vec u prosirivanju. Moglo bi se cak reci da je na neki nacin ova nova luka zapravo prosirenje postojece luke Pancevo. Prosirice se prema Krnjaci i prema Vinci.
 
Ono sto meni u ovim clancima izgleda zanimljivo je da se provjeravaju studije izvodljivosti na vise lokacija i sa vise firmi (austrijska i kineska). Da li to znaci da ima potrebe za tolikim prosirenjem ili ce vlast izabrati studiju koja bude prihvatljivija?
 
Hhahahahaaa :D
Pa majku mu poljubim, bas ste zaboravni.
Naravno da ce da se produbljuje i prosiruje, i gradice Austrijanci, ali i kinezi malo uzvodnije (kod Pupinovog)...

Sve nam to omogucava kanal 'Vardar-Morava-Dunav' ! ;)

U najavi je jos nekoliko, pa ce se formirati 'megaluka' , a Roterdam, Hamburg (...) idu u zaborav

;) :D
 
Писао сам на другим темама али нека се нађе и овде, чисто да можете да вреднујете небулозе које нам власт сервира по питању луке.

Био сам присутан на једном стручном предавању Бранислава Јовина где је реч узео пројектант Луке Београд. Сложићете се да нема позванијег човека од њега по овом питању.

Он, као пројектант луке и неко ко има тај огроман субјективни разлог да брани тај пројекат је рекао, парафразирам:

" Изграђена лука Београд је велики промашај и сувишна је била од почетка. Имамо луку Панчево са потенцијалом ширења и на 200ха ако затреба (амстердамска има око 120 хектара) а ми смо практично преко пута ње градили у центру града нову луку".

Директор је такође био присутан па може да потврди.
 
Plus visina pancevca i onemogucavanje rijecno morskih brodova odluka je bila politicka sta ima veze imamo jadran
 
laki72":3k3dtftq je napisao(la):
U najavi je jos nekoliko, pa ce se formirati 'megaluka' , a Roterdam, Hamburg (...) idu u zaborav
;) :D

Pa Laki, sto si tako sarkastican :)
Beogradu treba luka a sadasnju ce valjda gasiti.
 
Tako smo jaki da ce nam i pancevacka uskoro biti prevelika
 
Delija":1i1xl79h je napisao(la):
Био сам присутан на једном стручном предавању Бранислава Јовина где је реч узео пројектант Луке Београд. Сложићете се да нема позванијег човека од њега по овом питању.

Da li je taj projektant rekao zasto su se odlucili da prave luku na tom mjestu?
 
Kakav poljitik? Kakav je politicki razlog bio?
 
Наредба комунистичке власти да се ту гради лука.

У дубљу анализу те политичке одлуке не бих да улазим.
 
Delija":351wij7a je napisao(la):
Наредба комунистичке власти да се ту гради лука.
У дубљу анализу те политичке одлуке не бих да улазим.

pa sve je tada radjeno naredbom komunistickih vlasti. Mene bas zanima koji je bio motiv (razlog) da ne ostane samo na konstataciji da je losa odluka a da ne znamo zasto je donijeta.
Al, ajd dobro,...nije o glavu :?
 
Zbog suzivota bratstva i jedinstva jadrana itd
 
E moj direktore, nista se nije moglo niti ce moci uraditi bez politicara. tako nam je gra' pao.
 
RioBL":2nhn5myq je napisao(la):
pa sve je tada radjeno naredbom komunistickih vlasti. Mene bas zanima koji je bio motiv (razlog) da ne ostane samo na konstataciji da je losa odluka a da ne znamo zasto je donijeta.
Al, ajd dobro,...nije o glavu :?

Ти не мислиш да је лоша одлука? Знаш боље од пројектанта луке? Београд је вероватно једини град у свету који је у другој половини 20. века добио велику транспортну луку практично у самом центру града која је истог момента постала урбанистички проблем.

Да ли знаш да је та лука планирана низводно на периферији и низводно од најанижег моста на Дунаву и највеће препреке - Панчевца и да би на том месту била далеко кориснија и без икаквих негативних урбанистичких утицаја(осим што је свакако било логичније само доградити луку у Панчеву)? Ту је лука планирана по ГУП-у а онда је стигла директива власти да се лука помери тамо где ће највише штетити и граду и самој лучној делатности због ниске конструкције Панчевачког моста.
 
Вожд":1doh22ma je napisao(la):
Kinezi bi da grade luku kod Pupinovog mosta
18. april 2015. 23:59

U blizini mosta na levoj obali Dunava, koji povezuje Zemun i Borču, u bližoj budućnosti bi mogla da bude izgrađena nova luka Beograd!

U BLIZINI Pupinovog mosta na levoj obali Dunava, koji povezuje Zemun i Borču, u bližoj budućnosti bi mogla da bude izgrađena nova luka Beograd!

Potpredsednica Vlade Zorana Mihajlović i osnivač kineske kompanije "China Environmental Energy Holdings Co Ltd." potpisali su Memorandum o razumevanju i saradnji koji predviđa zajednički rad na projektu izgradnje i korišćenja luke, polazeći od zajedničke izrade studije izvodljivosti za taj projekat.

U slučaju da studija bude pozitivna, dve strane će razmotriti načine dalje saradnje na realizaciji tog projekta: projektovanje, izgradnju, opremanje i korišćenje luke, uključujući i model finansiranja.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... ovog-mosta

Zoka je potpisala i ovaj Memorandum pa se posle prala "nemam ja pojma o čemu se radi".
http://www.srbijadanas.net/solarna-alte ... iona-evra/
 
Delija":3qc5vnl4 je napisao(la):
а онда је стигла директива власти да се лука помери тамо где ће највише штетити и граду и самој лучној делатности због ниске конструкције Панчевачког моста.

Да се разумемо, ово је твоје лично тумачење а не прави разлог директиве.

Друга је ту агенда била на снази а звала се и зове се (С)АП Војводина. Ми са једне стране Београда имамо велики град (Лазаревац) који има све услове да буде самосталан а припојен је Београду због Колубаре, а са друге стране имамо и ближи а једнако инфраструктурно и енергетски битан град (Панчево) који је независтан од Београда.

Разлог је јасно политичко разграничење између централне Србије и (С)АП Војводине. Ту лежи и примарни разлог директиве о локацији луке. Да је Лука Београд подигнута у Панчеву, та два града би била далеко зависнија један од другог него што у праски данас јесу и било би много теже "одвојити" Војвођане од Срба.

Разграничење Војводине од Србије се планирало стратешки и дуго, а Лука је само један у низу тачака у тој агенди. Није на сцени било намерно урбано скрнављење Београда.
 
Да се разумемо, ја сам само констатовао где је лука премештана, ко је то наредио и какве је то ефекте имало на град и лучну делатност. У мотиве који су били иза такве одлуке нисам улазио овог пута.
 
Verovatno je dovoljan jedan slobodan referendum gde bi se lepo videla volja Pančevaca
ili ostaju poseban grad ili postaju opština Bgda...

Svaka medalja ima dve strane nesto se gubi a nesto se dobija
U jedno sam siguran: aktivna i dobra luka treba i Beogradu i Pančevu :)
 
Da je vojvodina podeljena da Srem Banat i Backu, ne bi imali taj problem da pripojimo Pancevo metro regionu Beograda.

Medjutim to je u danasnjim uslovima rizicno uraditi jer svako stvaranje novih regiona u Vojvodini a i Srbiji pravi problem moguceg ocepljenja zbog raznih autonomaskih struja koje postoje u Zemlji.
Tako da zaista i ako je luka u Pancevu najlogicnije mesto za buducu luku, mislim da od toga nema nista.
 
Vrh