Šta je novo?

Luka Beograd

A projekat je strava, zamisljam kako bi mocno izgledalo sve kad bi niklo, ... sto nismo jedno desetak godina Amerika :rant:
 
Taj deo nizvodno od pancevca do Ada Huje mora pripasti gradu bilo kako.Tu i treba da se premesti toplana Dunav.
 
Sud ce utvrditi cije je to zemljiste, ali na trenutak cu ostaviti pravo sa strane i zapitati se - sta ce, bre, Beku to zemljiste nizvodno od Pancevca!? Ionako je dobio previse zemljista za samo 40 miliona evra i ne zna sta ce s njim, a sada mu treba jos 200 hektara livade uz Dunav, da se nadje za crne dane.

@Nebojsa

Pa, nisu novinari kupili Luku za sicu i angazovali Libeskinda - to je sve doslo iz Bekove kuhinje (finansijska moc, pa cak i vlasnistvo nad pojedinim medijima, poput "Novosti", mu samo omogucavaju da svoj projekat bolje medijski plasira). Mislim da je svrha cele pompe, Libeskinda, skica, maketa i animacija - privlacenje potencijalnih investitora. Beko tu nece graditi, on ce se samo omastiti od onih koji tu budu ulozili novac.
 
Ajte molim vas... jadan tajkun, kupio je za 40 milki nesto uz sta je dobio i zemljiste koje realno kosta cela dva reda velicine vise (kako sam negde procitao-ako se uporedi sa trzisnom cenom koju je dostiglo za poredjenje najrelevantnije zemljiste marine dorcol, "realna" vrednost je preko 2 miliarde eura). Jasno je cini mi se da su mu supalj zakon i jos poroznija drzava dozvolili da do svega toga dodje legalno, te da danas pravo bude na njegovoj strani. Kasno je sada, imamo i zvanicnu potvrdu.

Ali ono sto mene zanima, a ne pominje niko, ne tice se propustene prilike da se zemljiste proda za 2 miliarde (Bog sami zna da li to toliko vredi i kome bi ga prodali...), vec gde ce da se seli luka ovog grada i ko ce to da plati!?
 
GUP kaze da Luka ostaje na istom mestu. Jedno vreme se pricalo o premestanju Luke na drugu obalu Dunava, prekoputa Ade Huje (tada se gurala i prica o mostu na tom mestu, SMT-u i cuvenom japanskom kreditu za koji smo izduvali). Cak je radjena i neka studija izvodljivosti za preseljenje Luke. Medjutim, to je sve ubrzo utihnulo, sto nije ni cudno buduci da bi sve to morala da finansira drzava.

Dakle, bilo ili ne bilo "Grada na vodi" Luka kao luka sa svojom osnovnom funkcijom transporta robe plovnim putem, ostaje na tom mestu. Vlasnici Luke medjutim misle da gomila kontejnera i teretnih brodova nece ometati razvoj stambeno-poslovnih vartova na okolnim parcelama.
 
Slazem se, ali mislim da je takodje jasno da ce luka kad tad morati da se izmesti odatle. A zbog celog ovog pravnog fijaska izmestace je grad, tj mi:)
 
alexa_ndar wrote ,, . . . . da ce luka kad tad. . . . ,,

Nece skoro
G4S (a zna se čiji je )
prešao u zgradu u luci
znači još duuuuuuuuuuuuuuugo nema promena
:( :( :(
smilies koj se obesio
:p
 
neka agencija za obezbeđenje. valjda od montgomerija bivšeg američkog ambasadora.
 
zar to nije ona svedska kompanija za obezbedjenje svih namena?
 
Meni je savrseno mesto za luku gde je po G(L)UP-u 2021 definisano.Sa leve strane Dunava,istocno od Ada Huja mosta i SMT-a,taman malo ka pancevu.
 
zasto je ovo iznenadjenje? mada opet, na sta je otislo miskovicu onih ~600 miliona evra od Maksija?
 
Dumao sam i dumao, tražio i tražio, i nisam uveren da sam našao pravo mesto gde bih mogao da smestim ovaj sjajan intervju sa Borisom Podrekom (koji je objavio NIN u svom broju od 5. aprila).

Naposletku reših da ga položim na vrh ove ladice, s obzirom da se u odgovoru vezanom za Beograd pominje i Luka. Na taj deo intervjua obratite naročitu pažnju (nalazi se na trećoj, poslednjoj, strani), jer mislim da skoro ništa tačnije o razvoju Beograda nisam pročitao. Izvrsno.

Ako je ovaj intervju neko na BB već negde objavio, molim da mi se oprosti na nepažnji i da se čitav post lagodno i mirna srca obriše.





 
Ova luka, nova luka, jedna luka, više luka, Zemun, Krnjača, Ostružnica, Veliko Selo... Konfuzija!

БЕОГРАД

Лука распета између Батајнице и Крњаче
Половином идуће године почиње градња друмско-железничког терминала на десној обали Дунава, близу земунске стране „Кинеског моста”, а он би требало да буде повезан са новом луком

Luka-Beograd.gif


Изградња интермодалног терминала почеће половином идуће године у Батајници, најавио је Милутин Мркоњић, министар саобраћаја, и зачудио стручњаке за речни превоз. Јер, интермодални терминали, чворишта друмског и железничког саобраћаја, која служе за брз претовар робе са једног на други вид транспорта, углавном су у саставу луке, како би и терети који пристижу водом могли лако да се пребаце на аутопутеве или пруге.

Један терминал те врсте је Просторним планом Србије предвиђен управо за Београд, али у Батајници нема ни обичног пристаништа, нити је планирано да буде изграђено. Подухват постаје логичан тек уз појашњење Министарства саобраћаја да су десна обала Дунава на потезу Земун – Батајница и подручје у близини борчанске стране „Кинеског моста” најизгледније локације за нову луку у Београду.

Није напуштена ни идеја о пресељењу луке у Крњачу, за шта је већ израђен идејни пројекат и направљен прорачун трошкова. Али, с обзиром на мост Земун – Борча, који би требало да буде завршен у јесен 2014. године и спојен са северном магистралном тангентом и обилазницом око престонице, као и пружном мрежом која тамо већ постоји, локација у близини планираног терминала тренутно се Министарству саобраћаја чини најповољнијом.

– Крњача има и добре и лоше стране. Низводно је од Панчевачког моста и велики речно-морски бродови, који крећу од ушћа Дунава у Црно море, не би морали да се „провлаче” испод њега, што би им, због његове висине, било тешко када је водостај изнад просека. Земљиште које би представљало подручје луке је проблематично, jeр су на њему индустријски објекти фирме која је тренутно под стечајем, па су им неизвесни правни статус и економска будућност. Такође, туда пролази пут који би делио подручје луке и отежавао њено функционисање. Чак и када би се тамошња индустријска зона обухватила лучким подручјем и њени капацитети били искоришћени за потребе пријема и претовара робе са бродова, опет не би било много простора за ширење луке. А ваља се надати да би и то једном било нужно, с обзиром на потребу да се стално повећава количина робе која се пребацује најјефтинијим путем, то јест реком – објашњава Вељко Ковачевић, саветник у Министарству саобраћаја.

Други приговор Крњачи, наставља Ковачевић, јесте то што тамо нису јасни власнички односи на земљишту и прво би се они морали распетљати, а потом би држава плаћала експропријацију. Све заједно, изградња луке у Крњачи, у коју би био укључен и терминал за прихват контејнера, врста „паковања” за товар каква се код нас мало користи, коштала би 350 милиона евра.

У односу на ту локацију, потез Земун – Батајница има ту предност што земљиште у околини планираног терминала припада Пољопривредној корпорацији Београд, коју су преузеле градске власти, те држава не би морала да плаћа његов откуп. Али, обала на тој линији је веома висока и незгодна за пристајање бродова и баржи сем ако се претходно земљиште не уреди.

– То је малтене литица, коју би требало прекопати и поравнати, што би напослетку испало вишеструко скупље него градња у Крњачи. Од преостале четири локације за београдску луку, које су предвиђене мастер планом за водни саобраћај из 2006. године, ја бих најпре гласао за Велико Село. Оно је близу јужног магистралног прстена и повољно је по свим мерилима изузев по једном – земљиште није сасвим погодно за градњу и морало би се уложити у његово учвршћивање. Зато се од Великог Села, мада је било у најужој конкуренцији, одустало и прављен је идејни пројекат за Крњачу – каже Саша Јовановић, стручњак за луке.

Висина обале у Земуну и Батајници јесте проблем, признаје и Дејан Васовић, градски архитекта, и стога није искључена идеја да се нова лука или само један њен терминал праве преко пута реке, на левој обали Дунава.

– Тек нам ваља направити опсежне анализе. Ако би се показало да би уређење земљишта у том крају коштало више него експропријација у Крњачи, предност те локације би нестала. Постоји и идеја да негде у том крају не буде нова лука, већ само један терминал – наводи Васовић.

Разбацивање лучких терминала на више места, уместо да се сви групишу, делује нерационално, али таква конфигурација не би била преседан. Најпознатији такав пример је лука у Паризу и то функционише изузетно добро, напомиње Вељко Ковачевић. Са њим и Васовићем се нипошто не слаже Јовановић, који уверава да је економски нерационално правити терминале ван лука.

Мада је идејни пројекат за друмско-железнички терминал у Батајници рађен у сарадњи Министарства саобраћаја и града, Мркоњићева најава да ће бити грађен не прејудицира одлуку о томе где ће престоница правити нову луку, напомиње Дејан Васовић.

Пре детаљних анализа и упоређивања потенцијалних локација, ништа неће бити започето, уверава градски архитекта. Мастер план из 2006. године могуће место за луку је видео и близу Остружничког моста, али је то исувише близу изворишта воде за пиће.

– Друга невоља је што је испод београдских мостова пловидба ограничена па би, на пример, речни конвој морао да неке барже остави близу ушћа и врати се по њих када одвуче остале, што компликује и поскупљује превоз. Помишљало се и на то да се београдска лука угаси и да се речни транспорт пребаци на Панчево, што није паметно, као и на то да лука остане где јесте, али то није решење јер нема простора за њено развијање – каже Саша Јовановић.

Када се лука правила ту где сада јесте, нико није могао предвидети колико ће се град ширити. Друмски саобраћај у том делу града је већ закрчен камионима који преузимају терете пристигле водом и зато лука не би смела да остане на тренутној позицији, потврђује и Вељко Ковачевић.

Чак и када би се спор садашњег руководства Луке Београд и града око власништва над земљиштем које се простире иза пристаништа и складишта завршио у корист престонице, добијена површина опет не би била повољна за ширење луке јер је опкољена урбаним зонама, тврди Јовановић.

А експанзија је неопходна јер садашњи ниво од 168.000 тона примљене робе, колико је прошле године прошло кроз београдску луку, мора да се повећа, чим прође криза и побољшамо речну инфраструктуру.

Концесија или јавно-приватно партнерство

О плановима да се гради нова лука Министарство саобраћаја и град разменили су мишљења са руководством садашње Луке Београд. Иако је почетна намера Луке Београд била да угасе делатност чим почне градња нове луке, прописи не дозвољавају такве одлуке без одобрења Агенције за управљање лукама.

А она би била донесена на основу тога да ли би оператер за нову луку био концесионар или би уговорени аранжман имао облик јавно-приватног партнерства.

– Приближили смо се компромису, чини ми се да се данас далеко рационалније и одговорније приступа том питању. Неспорно је право руководства Луке Београд да одлучи да се повуче из посла, али тренутак у којем ће моћи да престану да раде дефинисаће одлука Агенције о томе којем моделу градње нове луке ће се прибећи. То ће зависити од заинтересованости великих лучких оператера за улазак на наше тржиште и од спремности државе да се у што краћем року институционално оспособи за тако озбиљан посао. У том смислу, има позитивних знакова да ће ова влада убрзо омогућити почетак рада Агенције за управљање лукама – наводи Ковачевић.

Мада би се из таквог почетног држања руководства Луке Београд могла ишчитати потврда гласина да једва чекају да изађу из тог посла, Ковачевић не верује у приче како се роба која реком дође у Београд већ извесно време намерно преусмерава у Панчево.

– Лука Београд нам је, штавише, тражила да заштитимо њихов посао. Обратили су нам се због дивљих депонија где се претоварује шљунак, што би збиља требало да се ради у луци. Тражили су и да реагујемо када се грађевински материјал за мост Земун – Борча истоваривао на градилишту уместо у луци, како то закон и прописује. Мислим да то показује њихову жељу да се озбиљно баве лучким услугама – оцењује Ковачевић.

Владимир Вукасовић
објављено: 11/11/2012

Izvor: Politika
 
Jedino razumno i prihvatljivo sa svih aspekata je premestanje u luku Pancevo
sve ostalo je cisto mesetarenje
 
Да не испадне да сам жестоки противник свега модерног, због својих критика на заклањање Калемегдана јапанским врлогом и Заха Хадид џиновском зградом, овде ћу рећи да за овај пројекат Либескинда заиста немам ниједну замерку. Изгледа ми поптуно прелепо, и уноси неки светски дух ЊуЈорка у Београд, без да нарушава постојећи дух. Нажалост од овога неће бити ништа, јер тај рендер само служи да замаскира нелегално стечено грађевинско земљиште.
 
vranac":1iar5sr7 je napisao(la):
Да не испадне да сам жестоки противник свега модерног, због својих критика на заклањање Калемегдана јапанским врлогом и Заха Хадид џиновском зградом, овде ћу рећи да за овај пројекат Либескинда заиста немам ниједну замерку.
Ух ух...де нема....прво, не знам по чему је модеран? Цео пројекат је само урбанистички концепт и то доста застарео. Превише натрпаних квадрата, преуске улице, премало зелених површина....овако се зидало крајем 19 века....
 
Па не знам...има доста широк зелено плави коридор кроз локацију...обзиром да је уз реку која је отворен и проветрен простор.
Не треба нам корбизјеов град. Слажем се да су згуснути блокови, поготово уз постојеће ткиво, то треба делимично прерадити. међутим мислим да је то сасвим у реду, ако профил улице није премали, што у концепту свакако није зацртано.


изузмимо зелене кровове:
sl1.jpg
 
Pa Libeskind je samo nastavio koncept koji ga okružuje,mislim da je hteo da se taj novi deo prirodno nastavi,dogradi do reke.Mislim da je uspeo u tome ,kada se pogleda projekat izgleda baš kao deo slagalice koji je nedostajao..
 
Beko ispade cist sa papirima, konverzija se ukida, evo razvoja ove teme u bliskoj buducnosti.



Luka Beograd: Sud odbio tužbu malih akcionara
Tanjug | 25. 12. 2012. - 17:45h | BLIC

Luka Beograd je danas saopštila da je pravosnažnom presudom Privrednog apelacionog suda u Beogradu okončan spor sa bivšim malim akcionarima, jer je njihov tužbeni zahtev u celini odbijen kao neosnovan.

"Presudom se izričito navodi da Luka Beograd, odnosno, njeni rukovodioci nisu izvršili nijednu protivpravnu radnju, odnosno, propustili da izvrše radnje koje bi im se mogle pripisati u krivicu", navedeno je u saopštenju te kompanije.

"Posebno ukazujemo da je ovim Luka Beograd postala prvo preduzeće u grupi od 24 'sporne privatizacije', koja ne samo da je ispitana u predistražnim radnjama Ministarstva unutrašnjih poslova i tužilaštva, već je dobila i sudski epilog", naglašava ta kompanija.


Privredni apelacioni sud, kao drugostepeni sud u ovom postupku, potvrdio je prvostepenu presudu Privrednog suda u Beogradu od 29. oktobra 2010. godine, u kojoj se između ostalog navodi da "...stvarnu, realnu vrednost akcija određuje isključivo tržište, odnosno trenutni odnos ponude i tražnje, a ne tužioci, tuženi ili Institut ekonomskih nauka."
U obrazloženju presude se takođe navodi i da "...sud nalazi da su tužioci slobodnom voljom, i bez pritisaka, svoje akcije prodali ponuđaču jer su, u vreme trajanja ponude za preuzimanje, postojale samo dve opcije za tužioce kao akcionare, a to je ili da prihvate ponudu i prodaju svoje akcije ili da je ne prihvate".
"Dakle suština je da drugih ponuda nije bilo, kao i da su tužioci isključivo imali opciju ili da prodaju ili da ne prodaju svoje akcije predmetnom ponuđaču", navedeno je u saopštenju.
 
luka2.jpg



Nada Kolundžija, poslanica DS rekla je da izmene omogućavaju nekolicini pojedinaca da budu izdvojeni iz svakog pravila koji važi za sve druge građane. „Radi se o dva odsto zemljišta i argumentacija da to koči građevinsku industriju je netačna. Ako bi videli imena i prezimena, došli bismo do nečega što je pitanje politike, a radi se o politici koja čini uslugu onima koji su očigledno toj politici u prethodnom periodu činili uslugu“, rekla je Kolundžija i dodala da je reč o Milanu Beku i o Luci Beograd koja je kupljena po ceni koja je mnogo jeftinija od vrednosti građevinskog zemljišta na kom se to preduzeće nalazi.

„Zakonom se omogućava da Luka Beograd prestane da bude Luka Beograd i da se na tom delu gradi ekskluzivno naselje po cenama koje će biti najskuplje u Beogradu“, rekla je Kolundžija. Time se, prema njenim rečima, vladajuća većina i prvi potpredsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić diskvalifikuju kao reprezenti borbe protiv korupcije

http://www.danas.rs/danasrs/ekonomija/k ... _id=253248
 
drum1":2gj9ck12 je napisao(la):
Па не знам...има доста широк зелено плави коридор кроз локацију...обзиром да је уз реку која је отворен и проветрен простор.
Не треба нам корбизјеов град. Слажем се да су згуснути блокови, поготово уз постојеће ткиво, то треба делимично прерадити. међутим мислим да је то сасвим у реду, ако профил улице није премали, што у концепту свакако није зацртано.


изузмимо зелене кровове:
sl1.jpg
Zna li se sta se desava sa tim na dorcoku zna li se
 
Vrh