Šta je novo?

Linijski park od Beton hale do Pančevačkog mosta

Ево најновије зај....је из Њујорка, плутајући парк који је коштао невероватних 260 милиона долара. Ваља напоменути да је он у потпуности донација приватника Бери Дилера граду Њујорку. Парк има све што наши форумаши највише воле, и декинг и кортен, и брутални бетон, и ливадска трава .... :D

Кад наши сплавари ово виде ... :lol:


Little%252520Island_Side%252520view%2525202_CREDIT_Timothy%252520Schenck.jpg


Извор: https://www.bloomberg.com/news/features ... day-in-nyc
 
Код нас би овакве творевине на води само биле препрека око које би се узвидно нагомилавало смеће.
 
Pre neki dan sam se ovde promuvao, ako nekog interesuje mogu da slikam ovih dana. Park nije toliko veliki, a povezan je sa ogromnim javnim parkom koji ide uz celu reku Hadson - biciklističke staze, stolovi, česme, staze, itd.. ovo je samo jedan od načina na koji grad pokušava ponovo da aktivira prostor koji su nekad zauzimali dokovi i magacini. Jeste malo iživljavanje, ali generalno prekoputa su kule i neboderi, a park nije toliko veliki. Više liči na neku umetničku instalaciju.

Inače, ceo ovaj deo je nastao nasipanjem obale. Izgledalo je jako popularno na otvaranju, mada generalno od pandemije je u Njujorku gungula napolju/na javnim prostorima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852402#p852402:1z86o476 je napisao(la):
Igor » Sub Maj 22, 2021 6:44 pm[/url]":1z86o476]
У делу подземних пролаза, испод линијског парка, планирани су прилази гаражним/паркинг просторима (испод нивоа парка). На локацијама орјентационих приступа планиране су додатне траке за приступ гаражама.
Igore nisam pratio diskusiju od početka ali vidim da se pominju garaže ili parking prostori ispod nivoa parka, dakle podzemni. Da li je ovo uopšte realno (da ne bude kao sa praznim obećanjima sa garažama ispod Kneza Miloša), i da li se znaju planirane lokacije?
 
Izvor: Novosti.rs

POSAO POČINJE OD "CELINE 4": Pripreme za gradnju linijskog parka od Beton hale do Pančevačkog mosta
101140_2_f.jpg

Buduća zelena oaza podeljena je na deset delova, a kako je za "Novosti" istakao gradski urbanista Marko Stojčić, najteže i najkomplikovanije za projektovanje bile su prve dve celine.

U toku je postupak razmene imovine između Republike i Grada Beograda, kao i uknjižba i ozakonjenje parcela, a svega nekoliko njih na celoj trasi pripada privatnim licima. Ovaj prostor biće dostupan građanima na javnom uvidu do 17. juna.

- Plan detaljne regulacije za deo gde je nekada prolazila železnička pruga biće usvojen krajem jula ili avgusta - ističe za naš list Stojčić.

- Posle toga ide javna nabaka, kako bi se izabrao izvođač posla vrednog 55 miliona evra.

Najzahtevnije je bilo projektovati prvu i drugu celinu, jer se nalaze u zaštićenom području, podno Kalemegdana. Trenutno se na terenu raščišćava pruga, što je kompleksan posao.

Pored toga nema nekih velikih intervencija, sem što treba ukloniti nekoliko privremenih objekata duž trase. Radovi će početi do kraja godine i to na "celini četiri", pošto je imovinsko-pravno najčistija. Zato će i čišćenje prostora ići postepeno, kako se bude radio deo po deo trase.

Kao jedan od najzanimljivijih za projektovanje bio je peti deo linijskog parka, koji prolazi pored marine Dorćol i termoelektrane "Snaga i svetlost". Za idejno rešenje ove celine zadužen je bio arhitektonski studio INKA, a više faktora je uticalo na njeno projektovanje, pošto je sve trebalo ukombinovati u skladnu celinu. Posebno ako se uzme u obzir da novi vlasnik dorćolske marine, češka kompanija SEBRE, planira velika ulaganja u ovaj deo prestonice.

- Činilac koji je bitno uticao na projektovanje je plan za ovo područje i mesto gde biciklističke i pešačke staze presecaju Dunavsku ulicu - ističe Dijana Savanović, arhitekta studija INKA.

- To nam je bio ulazni podatak, gde da ih mi pozicioniramo. Druga stvar jeste nasleđen urbanistički plan, odnosno projekat marine Dorćol, pošto je u tom momentu već bio ugrubo postavljen. Zbog toga smo komunicirali sa češkim timom arhitekata, koji su nam dali neke ulazne podatke, nama važne za trasiranje pešačkih staza, da procenimo gde će biti najveći prilivi korisnika parka.

Kako ona napominje, morali su da se izbore i sa pešačko-biciklističkom pasarelom nad Dunavskom ulicom, koja je urbanističkim planom bila predviđena na ovoj lokaciji.

- Nasledili smo tu poziciju i prosto uveli je u naš park, čime smo stvorili nove ambijentalne celine i dali novu vrednost celom prodručju - ističe Savanović.

- Kako bi se postigao pun pogodak sa funkcionalnošću samog prostora, posegnuli smo za konsultacijama sa građanima koji žive u njegovoj blizini. Potrebno je bilo oslušnuti i njihove potrebe, odnosno uzeti u obzir šta stanovnici ovog dela Dorćola žele.

https://www.novosti.rs/beograd/vesti/10 ... ckog-mosta
 
Danas sam prosao tuda.
Ta lavirint skladista i ograda daje poseban smek tom prostoru.
I dalje postoje stabla topola, osecaj divljine u samom centru.
I dalje spontanost.
U ranu jesen jos uvek gomile zaba krecu se tim prostorom.
Sve ce to biti unisteno za racun urbanih koji ce sedeti u kaficima.

Odvratno.

Posle ovoga kapital ce pozdrati Ratno ostrvo.
 
"кмеее оћу полураспала напуштена складишта где се либерално хипстерска омладина окупља у неким склепаним кафићима где раде људи што изгледају као пајдомани"
 
Ispod Pancevackog mosta postoji npr anarhisticki klub.
 
Све те бараке ће да сруше њихови власници за лову коју им понуде инвеститори. Добро је да прескачу тврђаву за сада и одмах крећу део од базена до марине. Ту је и највећа површина и ослања се на старије блокове у приобаљу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854350#p854350:3mr6g5vy je napisao(la):
Дошљак » Ned Maj 30, 2021 4:24 pm[/url]":3mr6g5vy]Све те бараке ће да сруше њихови власници за лову коју им понуде инвеститори. Добро је да прескачу тврђаву за сада и одмах крећу део од базена до марине. Ту је и највећа површина и ослања се на старије блокове у приобаљу.

Zasto se predati snazi novca i kapitala?
 
Па то је ваљда њихово право? А и зар треба дуж Дунавске да остану бараке, стоваришта угља, грађевинског материјала и паркинзи за кипере?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854437#p854437:57u57wht je napisao(la):
Дошљак » Ned Maj 30, 2021 9:30 pm[/url]":57u57wht]Па то је ваљда њихово право? А и зар треба дуж Дунавске да остану бараке, стоваришта угља, грађевинског материјала и паркинзи за кипере?

da.
To je bolje i za prirodu i za ljude. Bolje i zaprlozena zemlja nego Vesiceve ploce, stanovi, kafici i guzva.
Koliki procenat povrsine parka ce biti zelenilo?
Zanima me bas procenat.
Ne Vesiceve saksije i ploce nego bas zemlja.
 
Али та складишта и стоваришта су баш оно што одсеца припбаље од остатка Дорћола. Дунавска нема ни крштен тротоар са леве стране. Неће бити станови у самом парку већ око њега. Да ли становници блокова на обали Дунава треба да буду одсечени и осуђени на подземне пролазе и пасарелу?
 
Ne kazem. Voleo bih da vidim tamo samo travu, samo drvece i jednu stazu za ljude. Kao park Usce.
Novi park nije takav.

Da li park Usce blokira stanovnicima NBGd-a pristup Dunavu i Savi?
Ili su to splavovi?
 
Наравно да не. И ја бих исто волео ту на Дорћолу да видим обичан парк, као на Ушћу, без неких керефека. Зеленило, стазе и клупе, и игралишта за децу. Ништа више. Чак сам и за уклањање пасареле и више нормалних пешачких стаза од блокова до Дунавске. И да Дунавска постане булевар, да је исправе кроз Вилине воде и споје са Цвијићевом.
 
Predugo se vodila normalna diskusija na ovoj temi da bi to moglo da potraje. Podseca me na temu o BIGZ-u gde su ljudi poceli da drame sto se obnavlja zgrada koja je predugo vremena bila veliki poljski WC.

Ne znam ko moze da velica siblje, sine i stovarista kao istinsku netaknutu prirodu. Ukoliko ti se zivi u prirodi, pretpostavljam da najcentralnija opstina u najvecem gradu u zemlji nije najbolji izbor.

Park ce imati razne sadrzaje, koji su na ovoj temi navedeni vec nekoliko desetina puta, izmedju ostalog krstenu biciklisticku stazu za sve stanovnike okolnih naselja koja ce im pruzati mogucnost da odu biciklom do Zemuna ili Ade.

Da dodam, iskreno ne razumem zasto svaka tema mora da se ispolitizuje, veoma ste dosadni sa tom pricom.
 
Јер им се идентитет огледа у политичком ставу, пошто је политика комодификована, као и све.

Свеопшти манкуртизам.
 
U Srbiji je sve politika.
Svaka odluka je politicka odluka.
Na zalost.

Laz je da "Beograd treba da se spusti na reke"|, Vec je on dovoljno na rekama, vec ih je dovoljno unistio.
I danas, bez pomenutog parka, obala oko sportskog centra je prepuna vikendom ljudi. Previse ih je.

Park bi trebalo da razredi guzvu. Park ne bi smeo da ima sadrzaje osim bic. staze.
Sadrzaji su za malogradjane, za bezumne potrosace koji izmejdu dva trzna centra svrate na kapucino.

Dakle, samo park. Nikakvi kafici.
Kafici na savskoj promenadi su ekvivalent splavova.


Koliki procenat povrsine parka ce biti zelenilo?
Niko nije odgovorio na to pitanje.
Park je izgovor za ugradjivanje po kvadratu plocica.
 
Sve moze da se gleda kroz politiku, a i ne mora. Ovo je gradjevinski forum, a ne politicki.

Evo jos jednom stranice na kojoj je izuzetno detaljno opisan park i sve njegove celine.
https://www.gradnja.rs/linijski-park-beograd/

Park ne treba da se sastoji samo od zelene trave i biciklisticke staze, vec da pored zelenila pruzi sadrzaje u funkciji kulture, sporta i rekreacije. Park nije suma, a ja cu rado biti malogradjanin koji uziva u navedenim sadrzajima.
 
Што се тиче културе, имамо ту тврђаву као културни споменик, а у старој електрани ће бити Теслин музеј. За спорт и рекреацију ту су терен ФК ГСП, Новаков центар и СРЦ Милан Гале Мушкатировић, као и бициклистичке стазе, и више него довољно. Овде фали уређење парка од Куле Небојша дуж бивших колосека, са попречним везама Дунавског кеја и Дунавске улице. Могу још да ископирају и из парка Ушће стазу за трчање, дечија игралишта, терене за кошарку, одбојку, боћање, саобраћајни полигон за децу, скејт парк и зелени лавиринт.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854732#p854732:14tdy5sk je napisao(la):
MC_ » Uto Jun 01, 2021 11:23 am[/url]":14tdy5sk]U Srbiji je sve politika.
Svaka odluka je politicka odluka.
Na zalost.

Laz je da "Beograd treba da se spusti na reke"|, Vec je on dovoljno na rekama, vec ih je dovoljno unistio.
I danas, bez pomenutog parka, obala oko sportskog centra je prepuna vikendom ljudi. Previse ih je.

Park bi trebalo da razredi guzvu. Park ne bi smeo da ima sadrzaje osim bic. staze.
Sadrzaji su za malogradjane, za bezumne potrosace koji izmejdu dva trzna centra svrate na kapucino.

Dakle, samo park. Nikakvi kafici.
Kafici na savskoj promenadi su ekvivalent splavova.


Koliki procenat povrsine parka ce biti zelenilo?
Niko nije odgovorio na to pitanje.
Park je izgovor za ugradjivanje po kvadratu plocica.

Ko ti drma kavez?
 
Samo recite koliki procenat betona, koliki zelenila po povrsini parka?
 
Vrh