Šta je novo?

Lidl Beograd

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799262#p799262:1lm73du2 je napisao(la):
GOJE » Čet Dec 03, 2020 1:39 pm[/url]":1lm73du2]Nemam pojma zašto, valjda Lidl ne može da nađe (ili ne želi da plati) poželjne lokacije.

PS: Znam da se pitanje odnosilo na drugi deo moje rečenice :) Pa, iskreno, ne volim Lidl, ne vidim ništa dobro u takvom konceptu.
U konceptu diskont lanca? Lidl možda nema neki prijatan ambijent i enterijer ali ima puno penzionera starosedeoca koji žive (preživljavaju) u centru grada i dobro bi bilo da imaju lidl u centru kako ne bi morali da se vozikaju van centra da bi pazarili namirnice koje su tamo jeftinije ili na akciji. Neće maxi i idea propasti ako lidl otvori nekoliko lokala po dorćolu i vračaru.
 
Koncept Lidla je kao i kod svakog drugog pravog diskonta - veliki procenat sopstvenih marki, što manje zaposlenih i jednostavna prezentacija proizvoda. Ima par delova u Lidlu gde se proizvodi izlažu samo na paletama, a ne u regalima. Ekstrem bi bio da je skoro sve tako izloženo, ali mislim da bi tada izgubili na ugledu jer bi se posmatrao kao teška socijala. Mislim da im i ovaj novi koncept uniformisanog izgleda radnji pomaže da uštede, jer onda ne moraju da se prilagođavaju svakoj lokaciji. Pretpostavljam da ih i zato još uvek nema u užem centru grada. Sve to omogućava da Lidl, ali i drugi diskonti u Evropi, imaju niske cene, odnosno niže od ostalih.
 
Tako je. Forsiranje robnih marki ima za cilj ucenjivanje proizvođača. Tako se na račun kvaliteta, iz godine u godinu spuštaju cene. Lidl je u kod nas izdejstvovao izmenu zakona/uredbe tako da njihovim robnim markama ne možete da vidite ko je proizvođač. A to je upravo zato, što ih oni stalno menjaju, u zavisnosti ko im je najniže spustio gaće. Spuštanjem gaća, neumitno pada i kvalitet proizvoda, i oni su često na granici, a često i ispod granice prihvatljivog. Zbog njih su sada i još gori bofl uveli DIS i AMAN, i idemo u začaranu spiralu srozavanja. Delhaize i Merkator/Roda se još koliko/toliko drže iznad te granice.

Tržište je surovo, a tamo gde je potrošačko društvo neuko i bedno, dobijamo takav rezultat.
 
U redu, za taj zakon o proizvodjaču nisam znao, mada je sigurno već bila tema na forumu. A jel postoji sličan zakon i u drugim zemljama tipa Nemačke, Francuske itd. koji dopušta lidlu da krije proizvodjača ili je to samo kod nas slučaj?
 
Ne znam, i da budem brutalno iskren - ni ne zanima me. Znam da je kod nas to ranije bila obaveza, a zbog Lidla je prestala. Često ljudi kažu: volim/ne volim Lidlovo pivo, ili ćevape ili jogurt... A nemaju pojma ko to pravi, da li je domaće ili nije, da li će prilikom sledeće kupovine biti drugačije, itd, itd. Ti proizvodi se često prave tako da zadovolje najprostije kriterijume potrošača, i agencija koje kontrolišu, i eto recepta za dramatičan pad kvaliteta.
 
@ And7rey:

Da, to je sasvim uobičajena stvar, čak smo se mi dosta i opirali u odnosu na druge. :)

@Goje:

Iako ne sumnjam da su surovi pregovarači, barem su izuzetno revnosni u plaćanju, što je jedna od glavnih boljki ostalih trgovaca u nas. Pritom, ubedljivo najbolje plaćaju svoje zaposlene u odnosu na ostale lance, a to je nešto na čemu ću im uvek skinuti kapu. Što se kvaliteta tiče, privatne robne marke Aldija i Lidla, kao dva najveća svetska diskontna lanca, na testovima veoma često pobeđuju i najzvučnija imena, te poznata marka nikako više nije garant bilo kakvog vrhunskog kvaliteta. Naprotiv, često je samo skupa maska za bofl.

Kao neko ko živi u najbližem komšiluku jednog Lidla i kao njihov bezmalo svakodnevni kupac, mogu da ti kažem da do sada nisam okusio niti jednu stvar koja je bila sumnjive "kakvoće", a ono što sam odbacio bilo je isključivo iz razloga što mi ukus nije odgovarao. Veoma sam osetljiv na kvalitet i vrlo rado ću da platim više za nešto što procenim da vredi i da mi odgovara, ali otkad kupujem u Lidlu, prilično retko imam potrebu da idem u lov na poznate marke. Ponekad se zaputim do Maxija jer u nekim segmentima zaista imaju odličnu ponudu, a Ide(j)u, koja mi je najbliža, zaobilazim u širokom luku, jer hohštaplerskije i neljubaznije firme od njih u ovoj zemlji nema.

Elem, da prekinem tiradu: nisam zaljubljen u Lidl po sebi, već zato što me svakodnevno uveravaju svojom ponudom da to poverenje dobrano zaslužuju. Da je Lidl poput Amana ili kakvog drugog ćumeza, veruj mi - ne bi me videli nikada, bez obira na nisku cenu.
 
@Minnheima,

Sa velikim zadovoljstvom prihvatam ukrštanje kopalja. Revnosnije plaćanje dobavljača i bolje plaćanje zaposlenih su zaista pozitivne stvari. Konkurenti se često (po mom mišljenju i neosnovano) žale da je to neka vrsta dampinga. No, to je nešto što nema mnogo veze sa potrošačima.

A kad su robne marke u pitanju (mada važi i za brend marke), takva istraživanja kvaliteta mogu biti relevantna u Nemačkoj i u razvijenim potrošačkim društvima. Kod nas ne postoji nikakvo istraživanje, niti mogućnost potrošača da imaju pravi uvid u sve aspekte kvaliteta nekog proizvoda.

Ja sam se uglavnom bavio kvalitetom ponude, ali ti si sada u vatru bacio i druge aspekte, poput higijene, ljubaznosti... U pravu si, šta da kažem, osim što bih dodao da ni higijena u Lidlu nije za pohvalu, mada je to više krivica njihove dominantne klijentele.

I da dodam, idem i ja u Lidl. Naravno, postoje u Lidlu kvalitetni proizvodi, ali smeta mi manjak raznovrsnosti, smeta mi i to što jako često ne nađem nešto od onoga zbog čega sam došao.
 
Moguće je da sam samo ja usredsređen na one proizvode gde je izbor raznovrsniji ili egzotičniji, pa ne nalazim toliko oskudnosti u njihovoj ponudi. Naprotiv. Često kod njih pronađem više zanimljivih artikala nego u znatno bogatijem asortimanu neuporedivo većeg supermarketa.

Za meso ne marim, a primetio sam da tu ima dosta žalopojki. Slažem se da im je izbor piva očajan, a i ta koja nude nisu bogzna kakva. Takođe, i vinski odeljak bi mogao da im bude bogatiji, posebno što znam kako su snabdeveni u drugim zemljama.

A ako se vratimo priči o kvalitetu, znam recimo da je "feta" somborska, bila ona u njihovom ili originalnom pakovanju. I nikakve razlike nisam uspeo da nađem (čak mi se desilo da mi se čudnije ponaša ova "prava"). Smrznuta peciva su uglavnom "Mare" iz Sombora, a ima finih uvijenih pita meni nepoznatog domaćeg proizvođača. O puteru ne bih, samo ću da aktiviram Turetov sindrom i da krenem da bogoradim na domaće proizvođače koji umesto ove jestive namirnice prave sapune. Lidlov nemački puter je skoro jedini koji priznajem kod nas, a da je sreće da se pojavi i irski (ima ga u većini stranskih Lidlova), to bi bio praznik.
 
A Maxi volim zbog dižonskog senfa (u Lidlu ga ima samo sporadično, kad su francuske nedelje), belgijskih čokolada, kafa i piva. Ima tu još koječega, u svakom slučaju su mi od regularnih supermarketa najdraži. :)
 
Не би ми сметало када би свуда увели систем каса као у Лидлу. Макси јесте снабдевен ок, али сваки час неко заборави да измери нешто, или инсистира да му се дају цигаре због којих касирка мора у магацин. Или се једноставно радници посакривају па ради довољан број каса да ред буде 10 минута.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799343#p799343:hpet9urj je napisao(la):
GOJE » 03 Dec 2020 03:55 pm[/url]":hpet9urj]Ne znam, i da budem brutalno iskren - ni ne zanima me. Znam da je kod nas to ranije bila obaveza, a zbog Lidla je prestala. Često ljudi kažu: volim/ne volim Lidlovo pivo, ili ćevape ili jogurt... A nemaju pojma ko to pravi, da li je domaće ili nije, da li će prilikom sledeće kupovine biti drugačije, itd, itd. Ti proizvodi se često prave tako da zadovolje najprostije kriterijume potrošača, i agencija koje kontrolišu, i eto recepta za dramatičan pad kvaliteta.


Haha. To sam primetio da je sir Krstaš promenio i proizvodjača a i ukus na dosta lošiji. Isto je i sa uvoznim Trapistom :mrgreen:
 
Konkurencija u bilo kojoj grani privrede donosi dobro pre svega potrošačima (uzmimo za primer moblinu telefoniju i "ljuti boj" tri operatera). U tom smislu i dolazak Lidla u Srbiju je pozitivan pomak.

Međutim, pogledajmo i ove činjenice:

1 Prošle godine je u Srbiju uvezeno hleba i peciva za 30 miliona evra. Uglavnom je Lidl bio uvoznik. Svakako ne umemo da pravimo automobile kao Nemci pa iz uvozimo, ali zar oni i hleb moraju da nam mese. Možda su krofne u Lidlu ukusne, ali bi bilo strašno da u "lancu ishrane" nestane vojvođanski paor, recimo, pa mlinovi, pa pekarska industrija.

2 Do juna ove godine uvezena je celokupna kvota vina iz Evropske unije po povlaštenim cenama, a najviše je uvezao Lidl (i neki domaći privrednik koji je jeftino vino iz Rumunije pretvorio u medicinski alkohol). Posledica: pošto ostali proizvođači ne mogu da uvoze po preferencijalnim olakšicama, cena dobrog vina je u proseku poskupela sa 500 na 650 dinara po flaši. Zato je Vlada Srbije pre nekoliko dana uvela sistem kvota.

Celo leto smo slušali reklame "Srbija je rekla da". Na osnovu kojeg istraživanja? Nisam siguran da je po zakonu da se objavljuju konkretni podaci, a d se ne navede izvor, opseg istraživanja, metodologija. Na taj način se, recimo, omlovažava konkurencija. Ali, može u Srbiji. U svakom slučaju, iz pomenuta dva primera se vidi kako je glavni pokretač velikih poslovnih sistema POHLEPA, a benefiti za potrošače su kolateralna (i privremena) dobit.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799500#p799500:3h2oikza je napisao(la):
daors » Thu Dec 03, 2020 11:01 pm[/url]":3h2oikza]Međutim, pogledajmo i ove činjenice:

1. Hleb im je dobar i dosta jeftin. Verovatno rade bez zarade kako bi navukli ljude.
2. Za vino jeste teška sramota
3. Roba im jeste kvalitetna. Ne mislim viskog kvaliteta, ali je ok za te pare. i što se meni posebno sviđa, uvek je istog kvaliteta. Eto šta su uzeli kao merilo: https://kompanija.lidl.rs/press-centar/pressreleases/srbija-se-izjasnila-da-za-lidlove-proizvode
 
Ja lično sam bio anketiran od ljudi par puta ispred različitih lidl objekata o mojim utiscima itd ...
Ocigledno ili ne možemo da ispunimo uslove da se to pecivo pravi u srb u toj količini i po nekoj ceni ili prosto nece da eksperimentisu i pomazu svoj izvoz...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799388#p799388:26mmtsmy je napisao(la):
Плусквамперфекат » Čet Dec 03, 2020 5:37 pm[/url]":26mmtsmy]Или се једноставно радници посакривају па ради довољан број каса да ред буде 10 минута.
Ili kad dođe pravno lice na kasu pa moraju da mu izdaju račun, pa mora da idu do kancelarija gde sedi poslovođa zbog pečata i potpisa a radi jedna kasa i pravi se enormna gužva još više.

U Lidlu to sve odrade na kasi bez problema
 
Razumno kratko čekanje na kasi u Lidlu je jedan od glavnih razloga zašto rado idem tamo. Zaista.
 
Takođe Lidl je bolji jer retko menja cene, cene nekih proizvoda su iste od kada se pojavio dok kod ostalih čas poskupi čas pojeftini tako da nikada ne znaš koliki će biti račun. U Lidlu su sve čokolade 100 grama, sve hrane za životinje 100 grama. Veći je razmak između rafova i brža je kupovina, ima 5-6 pakovanja kafi na primer i brže nađeš šta ti treba dok u Maxiju ima verovatno 50ak raznoraznih kafa u raznoraznim pakovanjima, ukusima, od raznoraznih proizvođača. Nikada me u Lidlu nisu pitali za sitno dok se to u Maksiju dešava jako često što koči red.
 
Лазања је за 6 месеци поскупела са 400 и нешто на 500. Онај сок од јабуке од 5Л на XXL акцији је био 370 или 80 сад је 400.

Sent from my LGL322DL using Tapatalk
 
Da im je ista cena od pocetka nije tačno. Većina stvari koja je tamo prodaje vrlo često poskupljuje. Jogurt 1.5kg - je sa 99 din napočetku kroz više poskupljenja došaodo 114, puter 250gr sa 199 na početku došao do 267, smrznuto pecivo sa 99 došlo je na 129, pavlaka 700gr sa 125 na 145 i slično. Uglavnom sva roba im poskupljuje čak i više nego u drugim prodavnicama tako da sa sadašnjim cenama nisu nešto povoljniji.
Dobra stana im je stvarno munjevit rad na kasama i uvek tačno vraćajne kusura. Još se ni jednom nije desilo da me je neko na kasi pitao jel imate sitno. U ostalim prodavnicama šta god da im daš uvek pitaju. Došlo je dotle da sam U maxiju u kraju pitao kasirku d li oni ikad imaju sitne pare i kako to Lidl na kasama ima. Ona kaže "Oni su strani lanac". Pa čiji ste vi? Stvar je u tome da neko poslovođi kaže kako ima da se radi i sve se lako reši.
 
Ма мрзи их да припреме касе за рад, неспособни. Јако ме је разочарао Делезов менаџмент, надао сам да ће довести Макси у ред, оно испаде још горе. Обогатили су понуду својим производима и даље од тога се нису мешали. На пар Максија сам видео да су на замрзивачима наши Монголи одмах након реновирања покидали ручке, а после пар дана кад им је досадило да отварају и затварају на рупице кренули су да остављају отворено. Тако је пола године стајало без да икога буде брига, а за то време Максијева понуда рибе су биле санте леда након пар стотина циклуса отапања и замрзавања. Онда су по промету извели закључак - па ето нико не купује рибу па су додатно смањили понуду.

Е то бар нисам видео у Лидлу, ма колко се дивља хорда трудила да развали и разбаца, увек неко после слаже и мења.
 
Ако стварно Лидл исплаћује на време добављаче то је заиста једна нова вредност у пословању.

Везано за робне марке приметио сам један феномен. Сви маркети осим Лидла имају неки препознатљив дизајн, по коме је лако разликовати робну марку маркета од класичних брендова. Лидл користи сличну амбалажу познатих брендова. нпр флаша за јогурт је розе боје да подсећа на имлекову кравицу, смеса за чоколадно млеко је у кеси жуте боје па подсећа на Несквик, постоје неки бомбони који су готово исто паковање као тик так и да не набрајам даље.
 
Nigde u svetu Lidl ne prodaje robu slabijeg kvaliteta tako uspešno kao kod nas. Nigde nema ovoliko malo brendova kao kod nas. Nigde ne menja cene toliko često kao kod nas. I opet razvaljaju.
 
To samo govori koliko je tržište suštinski nerazvijeno i koliko mu manjka prave konkurencije. U svakoj od zemalja gde takvo ponašanje nije moguće to se nije dogodilo tek tako, samo od sebe, već zato što je tržište toliko prenapučeno konkurentima da se svako popuštanje u kvalitetu ili ceni skupo plaća. Kad ovde bude bilo istinskog tržišnog nadmetanja makar na nivou Slovenije, onda je moguće očekivati znatniji porast kvaliteta ponude i sniženje cena.
 
Sa aspekta radnika Lidl ima znatno veće plate za radnike i petodnevnu radnu nedelju. Takođe, kada je neko na kasi on je na kasi dok u drugim trgovinama jadnici trče sa kase da raspoređuju robu ili u jednoj većoj trgovini gde mesarka čisti.

Mislim da je Lidl popravio i uslove radnicima i malo razdrmao tržište.
 
Možemo da mislimo šta želimo, ali jedno je sigurno, a to je da je Lidl izazvao pravu revoluciju na tržištu Srbije. Kao neko ko redovno ide u nabavku godinama, tvrdim da u Lidlu ima mnogo stvari kojih uopšte nema u drugim trgovinskim lancima.Tačno je da vi u Maksiju imate 5 vrsta pirinča, ali naš narod je generalno siromašan i kupiće najjeftiniji pirinač u Lidlu. Generalno, u drugim trgovinskim lancima razbijaju sa cenama. Eto sećam se, na primer, cene piletine i tvrdim da pre otvaranja Lidla vi nikada niste mogli da kupite kilogram piletine za 149 dinara, a sada, odjednom svuda može kada je na akciji, i Maksi i Matijević i ostali. Lidl je definitivno uticao na značajno pojeftinjenje cena u drugim trgovinskim lancima u Srbiji. Sledeća važna stvar je cena artikla pred istek roka. To nikada nije bilo ranije, već su menjali etikete, prelepljujući ih drugim. A sada, kada Lidl daje 30% popusta na artikal pred istekom roka, odjednom to može i kod drugih, odnosno, ne baš svih(DIS, Univer,Aman...). Pogledajte samo koliko se izbor hleba popravio, sada imamo i cabate, ražani, semenke... Zatim, sećam se pre otvaranja Lidla, da su se radnici po prodavnicama žalili na veoma niske plate, mislim, oko 20 hiljada dinara. Po otvaranju Lidla, te plate u drugim trgovinskim lancima su povećane. Radnici Lidla su uvek veoma ljubazni, kasirke brze i efikasne i nikada ne pitaju za sitno, dok je kod drugih to uobičajeno. I mogao bih ja ovako unedogled. Hvala Lidlu za sve! Moj dubok naklon! :sesir:
 
Vrh