[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=378909#p378909:3hetxyqd je napisao(la):
tragac » 31 Mar 2016 10:20 pm[/url]":3hetxyqd]Nije to problem ,problem je što mi u procesu evrointegracija moramo da pristanemo na damping prehrambenih proizvoda iz EU. Ali opet, i mi smo krivi šo nismo ranije ušli u EU pa da naši seljaci dobijaju ogromnne subvencije, nego smo vodili sumanute ratove i glasali za razne kriminalce. I što se sada ne daju te subvencije poljoprivrednicima kao u EU kad već ima love za teklas, juru, leoni itd.
Ako stalno na akciji imam preukusnu nemačku gaudu za 650 dinara/kg i domaću, dobru ali ipak lošiju za 800 svakako ću uzeti ovo prvo, kao i 95% ljudi.Inače, za neupućene, nikad se nije prodavalo više proizvoda iz domaće radinosti. Ako ideš u neko selo u bližoj ili daljoj okolini imaš domaći mladi sir za 300, kajmak za 600, mleko za 50, jaja za 10 i to krupna itd. Te cene neće da budu ni u Lidlu. Tu su i specijalizovane radnje, male mlekarske radnje, mesare, ribarnice uglavnom na pijacama i oko pijaca, gde je sve još uvek jeftinije nego u supermarketima.
To je upravo ono sto se servira u medijima poslednjih skoro 20 godina. Nazalost moram da polemisime sa svim vasim tackama...
- U procesu integracija ne moramo da pristanemo ni na sta sto ne podpisemo. Ako udjemo onda moramo, opet ako se "ispregovara".
- Sumnjam da smo mi birali brzinu ulaska u EU, kao i ratove.
- Subvencije poljoprivrednicima se isplacuju iz lokalnog budzeta. Baza za top-up iz EU je volumen proizvodnje, tako da nema ni govora o ogromnim subvencijama za m/sr gazdinstva, vec za velike igrace, pogotovo za "strane investitore" - primer Poljske. Dodata vrednost, pogadjate ide u Lidl, Tenis i dr. Do momenta kada cemo imati neki transfer iz EU, sva ce proizvodnja i resursi biti pod njihovom kotrolom.
- Gauda iz LIDL-a je masivno subvencionisana, neopterecena kreditom i reklamom. I jedina u radnji. Cena te Gaude je subvencionisana i vestackim visokim kursom dinara. Ta Gauda treba da kosta preko 1000 din. Razlika do recimo 650 din se placa iz kredita koje treba da otplati sledeca generacija. Koja ce da radi za LIDL i Tenis. Znaci u jednom proizvodu se vide svi elementi ekonomskog samoubistva zemlje.
- Domaci sir na selu 50-100 km od Beograda se prodaje u lokalu ili nakupcima ili se baca. Proizvodjac nema previse od svoje recimo organske proizvodnje - jer mu je isecena veza sa prodajom, koju drze monopolisti ( i zbog drugih razloga za koje treba mnogo vise kucanja ). Da bi tamo kupili sir morate da potrosite dan i verovatno 1000 din za gorivo. Uskoro toga vise biti nece, jer ce generacija koja drzi dve krave i bastu da izumre.
- male mlekarske radnje, mesare, ribarnice uglavnom na pijacama i oko pijaca - su monopolisane lokacijom zato su skupe i loseg kvaliteta i lose usluge, oni nisu direktna veza sa proizvodjacima, vec su sopstvena prozvodnja, cesto nekvalitetna. Te radnje nimaju mnogo veze sa ovim segmentom trzista u koji ulazi LIDL.
- svaka cast predobroj Gaudi, ali taj sir placa penzije nemackim penzionerima, besplatno skolovanje tmosnjoj deci i cuva strana radna mesta. Usput kod nas ima bolje Gauda-e. Ili je bilo. Razlika izmedju uspesne i neuspesne zemlje je u tome sto uspesni uglavnom kupuju svoje. Ali se potrude kvalitet svoje robe bude bolji od konkurencije. Primer Nemacke, Francuske, Hrvatske...
- Ako mislite da je LIDL kul, grdno se varate. Kese sa znakom LIDL sa ponosom, na Zapadu, nose samo Srbi i Arapi. Turke je odavno sramota da im se u kolima vidi gomila LIDL vreca. Oni kupuju mnogo kvalitetniju robu u svojim odlicno snabdevenim ethnic ducanima.
Resenje nije LIDL vec: Domaci masovni Lidl, Domace zadruge i ukrupnjavanje jedinica, Kampanja za kvalitet domace robe, Kampanja za kupovinu domace robe, Realan kurs dinara i dirigovano subvencionisanje drzave.