Šta je novo?

Leva obala Beograda -Borča- Ovča-Krnjača-Kotež Padinska Skela-Kovilovo-Ritovi

Prošao sam juče peške skoro celim Pančevačkim putem, bio na železničkoj stanici Krnjača i prepešačio dobar deo Zrenjaninskog puta. Ceo treći Beograd je kao siroče, tužno, prljavo i zapušteno. Sa ž st. Krnjača se vidi Beograđanka, Geneksova zgrada gradske uprave i još neke zgrade a sve je užasno. Trebao bi neko ko ima hrabrosti da se uhvati u koštac sa ovim delom grada prvenstveno urbanistički a onda i saobraćajno.
 
Мислим да је Левој обали потребан барем један велики пројекат који ће да почне са изменом карактера насеља. Лева обала нема ништа. Нема никакав велики образовни, културни, научни, медицински, привредни садржај. Привредни је имала до скоро (ПКБ и ћерке предузећа), али са тим је готово. Додуше има доста мањих и средњих предузећа (стоваришта, плацева за половне аутомобиле, мањих фабика), али она нису никакав покретач.
Не постоји никаква конкретна визија за Леву обалу. Тачније, када се размишља о потенцијалима овог краја онда се иде у тоталну крајност - технолошки паркови, универзитети, гондоле, летећи аутомобили...Нема реалних идеја. Не само од властодржаца и њихових предходника који су одговорни за то што имамо овакву ситуацију, него и од струке. Узмимо пример за несрећни београдски метро. Ни једна идеја не укључује Леву обалу, иако није апсолутно немогуће. Постоје већ одређени железнички потенцијали а и лако би могао да иде изнад земље. Мислим да је суђено да се ништа неће променити у следећих 100 година.
 
....Нема никакав велики образовни, културни, научни, медицински, привредни садржај...
A gde za to ima slobodnog mesta koje je lako dostupno stanovništvu ?
Okolne livade baš i nisi lako dostupne niti imaju blizu normalnu pratecu infrastruktiru.

Stihiski -Kaludjericki urbanizam koj je primenjen u III Bgdu iskljucuje takvu opciju

Osim da se po desrostrukoj ceni otkupe parcele plus nadoknada za objekte koje treba srušiti a vlasnika Slobinih miljenika
koj su bili privilegovani u odnosu na ostale Beogradjane.

Za sada Godovska priča... čekajuci metro

:sesir:
 
Levoj obali Dunava najpre treba jos jedan most. Ali ovde ce se pre kosmodromi zidati nego sto ce Ca Ca Ca da dobiju jos jedan, krsteni most. Ili sto ce BU da se konsoliduje.
 
Још два не би било лоше. И булевар по ободу паралелно са Зрењанинцом.
 
E ... da , odlično rešenje
+ 1 :kk:
Paralelni pravi bulevar sa Zrenjanincem
daje novu svetliju perspektivu novu dimenziju
Samim tim ,, centar,, III Bgd se izmešta
na daleko jeftinije (njivske) parcele slobodne za provlačenje adekvatne infrastrukture i slobodne od tranzitnog saobtacaja sa normalnom isplaniranom urbanizacijom.
Za posledicu bi dobili novi vredniji prostor a naduvani Kaludjerski deo duž Zrenjaninca bi bitno sa cenama i lažnom atraktivnošcu pao na realne vrednosti

Došljak izvanredan predlog
za ,,spasavanje,, III Bgda i dobijanje lepe buducnosti
jer ovakav kakav je ko u blatnjavi glib da je pao i debelo zaglibio.

:sesir:
 
Nema od svega toga ništa. Ostaviće sledećih 50 godina sve da propada do tačke kad će sve porušiti i planski napraviti novo. Tu spasa nema, u svakom smislu.
 
Zrenjaninski put prvi treba ful srediti i napraviti da liči na pravi gradski bulevar, dve trake, drvored, trotoari, ima prostora, a to će povući da se vremenom duž njega izgrade i prikladniji objekti gradskoj sredini.

Takođe, kao prvo bi trebalo izdvojiti ta naselja iz opštine Palilula i formirati novu gradsku opštinu, sadašnja situacija je apsurdna jer Palilula-centar i ovo sa druge strane nemaju dodirnih tačaka i trenutna situacija sigurno ne ide u prilog tim naseljima.
 
Ако оставе овакво стање, добиће насеље Војводе Влаховића у равници и урбанизам Ледина. За сређивање Зрењанинца прво фали алтернативна саобраћајница да се заокруже та насеља. Слажем се да трећи Београд треба да буде засебна општина. А Палилула са друге стране реке би могла комотно да се подели између Старог града и Звездаре.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868509#p868509:sv1ns48m je napisao(la):
Дошљак » Sat Jul 31, 2021 8:21 pm[/url]":sv1ns48m]Још два не би било лоше. И булевар по ободу паралелно са Зрењанинцом.

Da li je ne temi pominjana izgradnja alternative Zrenjanincu uopste?
 
Јесте, мислим да је н форуму неко давно нацртао предлог урбанистичке реорганизације трећег Београда са чак два булевара паралелна Зрењанинцу, један иза Котежа и Борче, други са друге стране пута али испресецан због језера и пруге.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868491#p868491:1be18234 je napisao(la):
boca-ica » Sub Jul 31, 2021 5:25 pm[/url]":1be18234]
....Нема никакав велики образовни, културни, научни, медицински, привредни садржај...
A gde za to ima slobodnog mesta koje je lako dostupno stanovništvu ?
Okolne livade baš i nisi lako dostupne niti imaju blizu normalnu pratecu infrastruktiru.

Stihiski -Kaludjericki urbanizam koj je primenjen u III Bgdu iskljucuje takvu opciju

Osim da se po desrostrukoj ceni otkupe parcele plus nadoknada za objekte koje treba srušiti a vlasnika Slobinih miljenika
koj su bili privilegovani u odnosu na ostale Beogradjane.

Za sada Godovska priča... čekajuci metro

:sesir:

Урбанистички хаос је резултат неких много већих проблема. На Левој обали, по мојој слободној процени, око 60% становништва чине избеглице из Хрватске, Босне и Херцеговине, Косова и Метохије. Људи су били приморани да се преселе ту и нису имали довољно лукуза да размишљају о квалитетном уређењу насеља. Тадашња власт сноси одговорност наравно, али не сме због тога сада да се стане. Сви требају да имају иста права на квалитетан живот.
Рецимо, зар откупљивање приватних парцела није најбоље решење? Оне ће се само уситњавати и канцер ће се ширити. Много више новца је уложено у глупље ствари...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868722#p868722:23lvslov je napisao(la):
Piccolo » Ned Avg 01, 2021 9:34 pm[/url]"

Takođe, kao prvo bi trebalo izdvojiti ta naselja iz opštine Palilula i formirati novu gradsku opštinu, sadašnja situacija je apsurdna jer Palilula-centar i ovo sa druge strane nemaju dodirnih tačaka i trenutna situacija sigurno ne ide u prilog tim naseljima.

Као становник Леве обале мислим да то није потребно. У 21. веку треба да тежимо ка већој дигитализацији, да све бирократске проблеме решавамо из сопствених фотеља. Стварање нове општине резултираће само креацијом нових ухлебничких радних места, нових простора за манипулације и махинације, новог центра дивљаштва. Искрен да будем, смањио бих број општина у Београду а не повећавао...
 
Зато треба да буде Палилула са леве обале засебна општина, а са десне да се укине и подели између Звездаре и Старог града.
 
Slažem se sa Došljakom.

Samo u Beogradu sam video da skupština najveće opštine leži na samoj ivici svoje teritorije (Takovska). Da se filijala Poreske uprave Savski venac nalazi na teritoriji Starog grada (kod Beobanke). Da se filijala Voždovac nekog sektora Ministarstva odbrane nalazi na Savskom vencu (ugao Durmitorske i Kneza Miloša).

Ovaj grad je potpuno naopak u svakom pogledu. A što se tiče leve obale save, mislim da je već uveliko kasno za nove bulevare, pošto se izgradilo i nakenterisalo sve što je moglo. O tome je trebalo misliti pre 20 godina, ili ako ne tad zbog besparice, onda pre 10. Ali, mora da se čuva stogodišnja tradicija slepila. :kafa:
 
Па обзиром да је већина изграђена нелагално, мислим да не би требао да буде проблем да се приликом урбанизације људи раселе по блоковским (блокови Банатског Београда) у замену за парцеле на којима стоје чатрљице. Ја то хипотетички.
 
Није касно, ивице Борче и Котежа су недефинисане. Нови булевар западно од Зрењанинца би требао да крене од краја гробља Збег, где би имао попречну саобраћајницу дуж ивице гробља до петље за гробље Збег, и онда би ишао ободом насеља Мали Збег право до Борче 3, коју би већ морао да заобиђе, па би ту булевар правио кривину око Борче 3 до терена БСК Борча, где би прешао канал и ишао уз канал преко пута ивице Старе Борче. Даље би се трасирао лак кроз њиве, све до оних хаотичних предграђа Котежа ка насипу са бројним паралелним улицама истих назива Сутјеска-Партизански блок. Ту би већ морало и да се руши, или да булевар иде дуж канала који дели насеље од стопе насипа. Oнда би могао да скрене кроз шумарак пре стадиона ФК Палилулац и да се споји поново са Зрењанинцом између Метроа и Поршеа.
Након тога би ишао тежи део, а то су попречне саобраћајнице које би спајале тај нови булевар са насељима и исправљале лошу уличну матрицу.
Уоквиривањем западне ивице ових насеља би се добиле и нове пристојније парцеле за нову градњу, које би могле да се мењају за објекте и плацеве на којима би се градиле саобраћајнице.
 
Опет, за оснивање нове општине потребан је немали новац (изградња потпуно нових објеката, пошто готово ништа не постоји на Левој обали изузев некадашње амбуланте у Борчи). Боље да се тај новац уложи у инфраструктуру насеља.
Искрен да будем чак ни не мислим да је дивља градња толики проблем. Овом граду је потребан један компактни шири приградски реон са стамбеним кућама. Има га Лондон, има га Париз, може га имати и Београд. Установити стандарде градње, да постоји лимит спратова и квадратуре. Да сваки плац буде исте површине.Чак бих поставио правило да основ мора бити исти код сваке куће. И наравно испланирати потребне школе, вртиће, амбуланте, тржне центре и остале установе. Можда Лева обала треба да се развија у том правцу. Да се направи нека граница докле се град сме ширити на уштрб пољопривредног земљишта. Рецимо да то буде простор између Зрењанинског пута на истоку до километра од Дунава на западу (да до Дунава буде зелени појас) и до Северне тангенте на северу. На осталом простору забранити даљу градњу следећих 50 година. Можда евентуално у Овчи око железничке станице. Нису потребни мегаломански пројекти ИТ центри и слично. Само мало (више) организације.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869142#p869142:1zq9pafa je napisao(la):
Дошљак » Uto Avg 03, 2021 2:49 pm[/url]":1zq9pafa]Није касно, ивице Борче и Котежа су недефинисане. Нови булевар западно од Зрењанинца би требао да крене од краја гробља Збег, где би имао попречну саобраћајницу дуж ивице гробља до петље за гробље Збег, и онда би ишао ободом насеља Мали Збег право до Борче 3, коју би већ морао да заобиђе, па би ту булевар правио кривину око Борче 3 до терена БСК Борча, где би прешао канал и ишао уз канал преко пута ивице Старе Борче. Даље би се трасирао лак кроз њиве, све до оних хаотичних предграђа Котежа ка насипу са бројним паралелним улицама истих назива Сутјеска-Партизански блок. Ту би већ морало и да се руши, или да булевар иде дуж канала који дели насеље од стопе насипа. Oнда би могао да скрене кроз шумарак пре стадиона ФК Палилулац и да се споји поново са Зрењанинцом између Метроа и Поршеа.
Након тога би ишао тежи део, а то су попречне саобраћајнице које би спајале тај нови булевар са насељима и исправљале лошу уличну матрицу.
Уоквиривањем западне ивице ових насеља би се добиле и нове пристојније парцеле за нову градњу, које би могле да се мењају за објекте и плацеве на којима би се градиле саобраћајнице.

Биће касно за 10 година. А сумњам да ће се ишта урадити до тада. И наравно неопходан је један нови мост, али не мост Ада Хуја. Потребан је један мост који ће се налазити било где између Панчевачког и Пупиновог. Сигуран сам да у том простору који је широк 7,8,9км може на једном месту да се изгради нови мост.
Можемо да размишљамо и овако - урбанистичка регулација Леве обале потенцијално би смирила грађевинско дивљашство у централни(ји)м деловима Београда.
 
Ту би већ морало и да се руши, или да булевар иде дуж канала који дели насеље од стопе насипа. Oнда би могао да скрене кроз шумарак пре стадиона ФК Палилулац и да се споји поново са Зрењанинцом између Метроа и Поршеа.


Kako bi se sto manje rusilo, a uzevsi u obzir da je ovo mocvarni teren , mozda bi bilo najbolje da se umesto bulevara na delu kod Stare Borce saobracaj podigne na stubove . Zapravo svakako bi taj pravac trebalo rasteretiti denivelisanim raskrsnicama i rampama. Ovo naravno nije u interesu onima koji bi da grade uz tu novu saobracajnicu, ako je bude
 
У том делу у ободу Котежа није мочварно али има пар прљавих канала. Мочвара је преко насипа па скроз до Дунава.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869121#p869121:2nu12fiu je napisao(la):
Дошљак » Јуче, 13:02[/url]":2nu12fiu]Зато треба да буде Палилула са леве обале засебна општина, а са десне да се укине и подели између Звездаре и Старог града.
Исто урадити и са општином Врачар, да се подели између Старог града, Звездаре, Савског венца и Вождовца.
 
Eво отприлике како би изгледао булевар по западном ободу насеља на левој обали Дунава. Крстио сам га Борчански булевар, чисто технички.
Булевар је уцртан наранџастом линијом, а плаве линије су нове саобраћајнице и нека проширења и исправљања.

Borcanski bulevar Zbeg-Stara Borca.jpg


Део од гробља Збег до Старе Борче би био са најмање кривудања. Почетак би био од петље код улаза у гробље. До новог булевара би биле продужене (и проширене) Визељска/Карловачке Митрополије и улица ЈНА од кривине са Петра Драпшина.

Borcanski bulevar Stara Borca-Kotez.jpg


На делу од Старе Борче до Котежа би била мало већа кривина на делу где булевар долази до канала по ободу насеља. На овом делу нисам осмислио пуно саобраћајница које би се прикључиле на нови булевар осим продужетка улице Бранка Миљковића што би захтевало рушење десетак кућа, можда чак и две стамбене зграде. Овај део има веома хаотичну уличну мрежу, те би касније мало ублажио ситуацију изградњом нове правилне уличне мреже на њивама између Старе Борче и Котежа.
Део преко булевара ка насипу би могао да се уреди за рекреацију и спорт. Доста људи и данас шета, трчи или вози бицикл туда.

Borcanski bulevar Stara Kotez-Krnjaca.jpg


Булевар би после ишао ка Зрењанинцу, и то би пресекао кроз шумарак који је код стадиона ФК Палилулац, и избио трасом саобраћајнице која већ има семафор код Поршеовог салона. Али ту не би био крај булеавара, већ би се он продужио право до железничке пруге. Идеја јесте да се направи саобраћајна веза са железничком станицом Крњача мост. Наравно и овде би било рушења десетак кућа. Такође сам дао и предлог уличне мреже за део иза Метроа све до Котежа. Главна замисао јесте продужетак улица Др Драгише Мишовића и Бранка Миљковића. Ово би исто захтевало рушење неколико кућа, можда и пар зграда.

Е сад, додатне опције које би овај булевар омогућио јесту:
-веза са једним или два моста преко Дунава, у продужецима Цвијићеве (директна веза ка Звездари и центру града) и Тадеуша Кошћушка (директна веза са строгим центром града);
-могућност успостављања локалних линија јавног превоза, нпр. кружне која би ишла кроз Борчу и Котеж;
-могућност развоја трамвајске мреже са везом са градом преко моста у продужетку Тадеуша Кошћушка, што отвара даље бројне могућности;
-могућност пуштања тролејбуса преко моста у продужетку Цвијићеве;
-могућност прављења терминуса код железничке станице Крњача мост;
-могућност планирања нових насеља између Борче и Котежа.
-
 
Свака част. Ово изгледа сасвим реално. Наравно уз предложени мост у наставку Цвијићеве функционисало би одлично. И ови булевари у Крњачи су сасвим реални. Једини потенцијални проблем је пут уз насип. Не знам да ли би то представљало неки озбиљнији проблем, ако се неко разуме више нека напише.
 
Пут је уствари трасиран доста пре насипа. Ту прво иде уска улица по ободу, па канал не шири од 10 метара, па онда иде пољана ширине око 50 метара па тек онда креће насип. Мислим да је за булевар довољно 30 метара ширине, само треба видети да ли може да иде преко канала и постојеће улице.
 
Фале два пристаништа док се мост не изгради.
И фали један блок у облику ромба то не рецимо могао да буде кампус, да се понови већ постојећи ромб што је у Котежу
 
Vrh