Mnogo je veći broj ljudi koji put do letovališta gledaju kao stvar koja treba samo da se ,,pretandrlja" i doživljava se kao napor. A napor je zato što oni hoće da bude napor.
Rekoh, za mene odmor počinje, kada se zaključa stan, sedne u auto i krene ka letovalištu. Naravno pošto ste se za put dobro organizovali i krenuli da se pripremate na vreme u svakom smislu, pa ste dan pred put odmorili, eventualno ubacili stvari u kola, ujutru ustali kao i svaki dan, doručkovali, popili kafu i krenuli raspoloženi i naspavani, da provedete 10 ili koliko već dana sa porodicom ili nekim drugim sa kim idete na letovanje.
Ako ima izbora, za put uvek biram dan. Noćna vožnja nije problem, ali dan ima mnogo više prednosti.
1. Noću vam je pogled nekoliko metara ispred automobila koji vozite, danju mnogo dalje.
2. Koncentracija je bolja danju, koliko god da ste naspavani i raspoloženi, dan i noć nisu za poređenje u tom smilsu, mislim da ne treba dalje objašnjavati, a hoću, ako treba.
3. Nešto zatreba - danju sve radi, mnogo je lakše da se snađete da kupite ili kako god.
4. Neku lošu situaciju na putu, rupu, da je nesto spalo sa nekog vozila ili se na putu naslo iz nekog petog razloga, lakše je uočiti danju.
5. Nedaj Bože, desi se neki kvar na vozilu, danju ga je, kako god, lakše srediti.
Moglo bi se navesti još razloga, ovo su oni što su mi prvi pali na pamet.
Ako pričamo o putu u Grčku, rekao sam vec, mesta u Srbiji, gde biste napravili pauzu na svom putu su blizu Beograda, pa izbor pada na vec izvikano ,,Predejane" iliti ,,Prejedanje", kako to naš narod voli da kaže. Ili da produžite dalje, da svoje gurmanske zahteve zadovoljite nedge u Makedoniji. Ručak kao odmor uvek preporučujem, koliko se može i kako se može, koliko dozvoljavaju finansije. Ali jedna duža pauza da se nešto prezalogaji, svakako.
Ako je vaše odredište Jonska obala, svakako da preporučujem da se prespava na pola puta. Time ne znači da ste losiji ili manje izdržljiviji vozač od nekoga ko ne prespava, svakako. Jednom godišnje idete na odmor i sto bi ste se ispcpljivali? Ne može niko da mi kaze da je posle 1000+ km bez duže pauze odmoran i da ,,nije osetio put", koliko god da je auto nov, ispravan i udoban. Posebno ko ima malu decu, za njega još veća preporuka.
Put do letovališta je deo odmora i kao takvog ga, bar za moj pojam, treba shvatiti. Uzivati u vožnji, opuštenoj, u pogledu, naravno vozaču koliko može pošto mora da se skoncentriše na vožnju, a saputnicima naravno više. Ta vožnja ne treba da se pretvori u težak napor, trku sa preticanjem, vremenom i ostalim faktorima koji negativno utiču na vas. Bez žurbe, sa 3-4 pauze, zavisi gde putujete i koliko, od kojih je jedna duža. Primera radi, 2 pauze u Srbiji, da se protegnu noge, treća u Makedoniji za ručak (i da prespavate, ako ste tako odlučili) i četvrta u Grčkoj da se opet protegnu noge
. Naravno, pauze za točenje goriva i slučajeve kada morate po radi sebe, to ne može da se isplanira
.
Naravno, kako je gorivo u Makedoniji jeftinije, svi gledaju da se tu snabdeju gorivom. Ali viđao sam slučajeve, gde se desi na granici gužva i ljudi gase kola, šetaju, nerviraju se, jer su knapirali sa tim. Pozdravljam svaku uštedu, ali da dodjete u takvu situaciju da je gužva na granici, upekne ,,Zvezda", auto mora da radi duže, da dolazite u rizik da bi uštedeli najviše 5 evra, a verovatno ni toliko...Naravno da ne pozdravljam.
Da nećete na primer da putarinu plaćate u evrima u Makedoniji, jer je tako skuplje, to i razumem, nije opet neka usteda, ali razumem. Nije problem, može da se plati karticom i bude po kursu ili jednostavno neko ne voli karticu iz nekog razloga, razmenite neku količinu novca u denare i imate za putarinu i gorivo u Makedoniju, pa i još nešto, zavisi šta ste isplanirali.
Kada udjete u Grčku, mnogo je lakše, ako ste odmorni, stižete brzo, gde god da idete i taj prvi dan, možete skoro, pa ceo da iskoristite, taj dan pre prvog noćenja.
Generalno, ne može da se sve detaljno isplanira, ali napisao sam već šta je važno, neke stvari vas nateraju na odluke u trenutku.