Šta je novo?

Lasta

Malopre u Zemunu prolazi pored mene MAZ 203,Lasta Inđija,gradskim autobusom do Inđije,sjajno!
 
77258


IV3UALT.jpg
 
Исти тај лепотан унутра:
 

Prilozi

  • IMG-20200117-WA0004.jpg
    IMG-20200117-WA0004.jpg
    96,4 KB · Pregleda: 5.833
  • IMG-20200117-WA0002.jpg
    IMG-20200117-WA0002.jpg
    72,4 KB · Pregleda: 5.849
Danas sam bas gledao prvi put njihov raspored sedista, bas je zanimljiv. Svidjaju mi se, ne znam kakvi su ovako. Ako neko zna neka napise. Deluju mi da bi mogli da rade na nekim opterecenijim gradskim linijama, ima dovoljno mesta za sve.
 
Распоред седишта је океј за град, али седишта стварно има премало за линије са правцем од 100 минута. Све бих дао да видим како се човек који је купио Отокаре вози препуним 581 стојећи од Београда до Лазаревца у 5 поподне
 
Da, tipična konfiguracija sedišta za gradske linije. Ovako su busevi sasvim na mestu. Lepo idu zahvaljući DAF-ovim MX11 motorima od celih 370ks i, mislim, čak 1900Nm obrtnog momenta. I više nego adekvatna mehanika za zglobni autobus 18.75 dug. Prenos je opet adekvatan za grad, al ne bi bilo loše da ima duže prenosne odnose ZF-ovog menjača za linije koje voze autoputem. No, kod nas se skoro nikad nije vodilo računa o potrebama određenih prigradskih linija. Nije ni da se o tome vodi računa i kad je GSP u pitanju. Dobro grejanje i dobra klimatizacija. Bodo-ov sistem vrata takođe za pohvalu. Osećaj je dobrog držanja na putu i pri većim brzinama, pa se lako nose i sa krivinama avalskog puta, ali i vozači znaju da preteraju, pa im prikolica ponekad malo pobegne u suprotnu traku. Umalo me jednom ne pokupi tako kad sam naišao svojim kolima. Bespotrebno glupiranje i očigledno loša procena pojedinih "profesionalaca". Nema izraženog lupanja i nekog većeg krckanja i škripe, a odaju utisak solidne čvrstine i utegnutosti, a i vozači se na njih ne žale mnogo.

Ono što sam lično primetio kao neku manu, jeste češće crkavanje lampi unutrašnjeg osvetljenja. Pretpostavljam da su led diode u pitanju. Kod nekih se čulo i žvakanje prednjeg trapa, a na jednom se podolit počeo odlepljivati kod prednjeg desnog bubnja. Sve u svemu, sasvim korektna vozila sa stanovišta putnika, a kao što rekoh ni vozači ih ne kude koliko sam mogao čuti. Ne znam koliko su plaćeni, al definitvno spadaju u bolje gradske autobuse na našim prostorima.

Bolje da je OTOKAR došao u većem broju umesto Higera, a i BMC-a kad već uvozimo jeftinija vozila. Bukurešt je imao problema sa njima kao što se moglo pročitati, al verujem da im se to ne bi ponovilo, mada je rizik od određenih problema kod većih serija uvek tu. Lasta ih baš i ne pazi preterano, što opet zavisi od progona do pogona, a i vozači ih retko štede, pa su i dalje solidni. Šta reći kad ih retko koji pogon ljudski i opere. Rekao bih da je po pitanju higijene malo bolja situacija u njihovom glavnom pogonu Avala na autoputu.
 
Ови из Погона Авала што раде на врчинским линијама су бомбоне у поређењу са овима из Барајева.
 
Kešo menjač izlazi iz fabrike sa jednom opcijom prenosa (ranije je bilo više opcija kod manuelaca) dok se glavni prenosnik (diferencijal) opciono menja. Sad ne mogu da verujem da niko pametan iz Laste nije znao da odabere duži glavni prenos.
Na koliko obrtaja drži 80 km/h ?
 
Nema ko da se bavi time izgleda Žiko. U principu, za većinu prigradskih linija je bolje da odaberu duži prenos. Trebalo bi da imaju određenih ušteda u potrošnji, a i mehanika se sigurno manje opterećuje. Tu je i Ibarska magistrala gde se takođe vozi brzo, dok na autoputu rade samo na linijama za Vrčin mislim. Sad za režim rada motora pri 80km/h nisam baš siguran, moguće oko 1800 obrtaja, dok se pri 60km/h vrti nešto ispod 1500, koliko sam mogao primetiti. Pri 60km/h je slično kod većine gradskih autobusa ako se ne varam za kraći prenos, bez obzira dal je u pitanju ZF ili VOITH. Ti to bolje znaš svakako.

Fića":smxfvh9q je napisao(la):
Ови из Погона Авала што раде на врчинским линијама су бомбоне у поређењу са овима из Барајева.

Slažem se. Pristojni su što se higijene tiče. Mladenovac je već dosta loš u većini slučajeva, da ne kažem katastrofalan. Neki su vukli debelu paučinu i po nekoliko meseci. Vrata i oko vrata kao svinjac. Slojevi blata i skorele prljavštine. Ima i onih o kojima se vodi računa. Očigledno najviše od vozača zavisi.
 
Danas je u prepodnevnim časovima izgoreo autobus na liniji 4161 Mladenovac-Kosmaj. U pitanju je ikarbus ik206, gbr 5903. Uzrok pozara je najverovatnije kvar na instalacijama u prostoru za motor. Pricinjena je velika materijalna steta, autobus je kompletno izgoreo, ostala je samo olupina i pepeo. Brzom intervencijom hitnih sluzbi pozar je ugasen a incident je prosao bez povređenih.
 
Јутрос се, после дужег времена, још један Ластин возач побринуо да оправда тезу да су они и даље посебна сорта (част изузецима). Приближава се тако јутрос Отокар #7266 са линије 450 стајалишту код дома здравља у Јајинцима (смер ка Сопоту), један човек маше возачу да стане кишобраном, а он је тако елегантно прешишао станицу да је оно невероватно, а лепо пише да 450 ту уредно стаје!!! Невероватно колико неко може да буде дрзак и безобзиран иако му се скреће пажња да стане. Камо среће Арива да их купи (а може и било ко други, Кеолис, Нетинера, ма ко год), да их научи реду неком...
 
Kamo sreće da ih nelo prijavi pa vozač dobije 10% manju platu pa da pripazi malo.
Na Beokomu GSP odgovara i baš juče su napisali da su kaznili vozača.
 
Danas se u Smederevu zapalio ikarbus ik206 gbr 5195. Zapalio se motorni prostor a uzrok pozara je najverovatnije kvar na instalacijama. Pricinjena je veca materijalna steta na prikolici autobusa, povređenih nije bilo.
 
Vrh