Hvala Bender :wink:
Što se voznog parka tiče, u odnosu na period od pre dve godine, lastine linije neuporedivo bolje funkcionišu. Pouzdanost je na visokom nivou, i uopšte, ne odudaraju toliko od "gradskog" prevoza kao ranije. No, Lasta ima veći broj pogona koji, kao što je i kod GSP-a slučaj, funkcionišu svaki za sebe sudeći po primetnim razlikama u održavanju vozila.
Mladenovački pogon je po pitanju održavanja autobusa, blago rečeno, dosta loš. Neverovatno je koliko su im autobusi prljavi na prvom mestu. Prvi OTOKAR-i kao da nikada nisu čestito oprani. Čak su počeli i da vonjaju. Na jednom od njih već nekoliko nedelja trepere dve lampe unutrašnjeg osvetljenja. Nisam iskreno siguran dal su u pitanju fluo cevi ili led lampe, al nebitno. Sigurno da to nije neki SF, pa da se ne može rešiti. Takođe, rekao bih, a to mi jako smeta kod Laste, da skoro nikakvu pažnju ne posvećuju obuci ili edukaciji vozača, a izgleda mi i da ih primoravaju na štednju goriva, ili ga pak vozači sami izvlače iz rezervoara, pa se klime često ne uključuju i pored visokih spoljnih temperatura. Još kad uključi samo ventilaciju, koja ubacuje vreo vazduh ispod krova, a neuk narod drži zatvorene prozore misleći da klima stvarno radi, dobiješ taman takvu atmosferu, da ti ne preostaje ništa drugo nego da momentalno napustiš vozilo, pa makar sledeći polazak čekao i pola sata. OTOKAR ima stvarno dobru klimatizaciju, al ipak tu klimu treba neko i da uključi. SOR baš može da bude zagušljiv bez klime, a uglavnom ih ima na linijama koje održava pogon Avala (451 466 470 474), a tek tu se ne pale klime često.
Sad da se osvrnem na jedan mnogo ozbiljniji problem, što se tiče lastinih vozača. Nemali broj njih tera autobus po sistemu gas u patos, pa koliko može da ide, bez obzira na krivine, neravnine, rupe, pa i ležeće policajce na kolovozu. Recept za brzo uništenje autobusa. Navedeno nije svojstveno samo lastinim vozačima, al je kod njih mislim najviše izraženo. Još veći problem jeste i način vožnje, koji bezmalo ozbiljno ugrožava i bezbednost putnika zajedno sa ostalim učesnicima u saobraćaju. Samo sam kod lastinih vozača primetio da, čak i zglobne autobuse sa automatskim menjačem voze na leru, i to na poprilično strmim spustevima, kakav je onaj od Jaričišta (skretanje za Vrčin na avalskom putu) do pružnog prelaza malo pre centra Vrčina. Umesto da koristi retarder i time sačuva kočnice, on konstantno koči, a moguće i neprekidno drži nožnu kočnicu aktivnom nebi li držao spust pod kontrolom. Nešto što je meni kao vozaču amateru neshvatljivo. Ni sopstvena kola ne teram tuda, a da nije u brzini. Retarder kod SOR-ova funkcioniše bez obzira na obrtaje motora (ručni menjač), pa i kad je na leru, pa kod njih to još i mogu da svarim, ali voziti zglobni, pa i solo autobus sa automatskim menjačem "na leru", velika je ludost i nepotreban rizik.
Sve u svemu, dosta bolja situacija na avalskom potezu konkretno, al sve gore navedeno dobrano obara kvalitet usluge, a dovodi i samu bezbednost putnika u pitanje, kao što već napisah. Morali bi mnogo više da se posvete obuci vozača u svakom smislu, ako misle da sačuvaju ta nova vozila, koja zasigurno neće dugo izdržati torturu i vozača i održavanja pojedinih lastinih pogona.