Šta je novo?

Lasta

U poslednjoj turi je stiglo 5 komada a raspored je sledeci:
7266-Sopot, za potrebe linija 450 i 4410
7267 i 7268-Avala, 7267 je na 560 dok je 7268 na 581
7269 i 7270-Mladenovac, obojica zaduzeni na 491. :D
 
Politika. To mi je preneo jedan radnik iz Avaline garaze cuo je od sindikata. Nema Strela vozila da preuzme sve odjednom. A i znali bi vozači 15 dana ranije. Ali videćemo...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559942#p559942:1w6mklom je napisao(la):
Somi303 » 17 Aug 2018 05:29 pm[/url]":1w6mklom]Не могу да се одлучим која је лепша, па ћу поставити обе :mrgreen:
Druga je lepša po meni, nego nisi se zahvalio vozaču što ti je dozvolio slikanje :D :mrgreen:
 
На брзака шкљоцнуо и трк да ме не види возач или не дај боже каже нешто, казниће ме богови јавног транспорта :mrgreen:
 
Neverovatno mi da vidim mesto u Beogradu prepuno autobusa a da se ni jedan jedini točak ne penje na ivičnjak ili travu. :D Mora da su ovi iz BnV prvih mesec dana non stop motrili i terali svakog vozača koji bi probao da se parkira na trotoaru, pa makar on bio i zatvoren. Da ne bi štetili.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560966#p560966:2iw12kgd je napisao(la):
Kesha » Uto Avg 21, 2018 5:56 pm[/url]":2iw12kgd]Stiglo još novih OTOKAR-a u Lastu. Mladenovac i Sopot su dobili još po jednog minimum.
Jel to znači da je katastrofalna situacija sa prevozom do/od Mladenovca napokon počela malo da se popravlja? Inače odlična slika.
 
Hvala Bender :wink:

Što se voznog parka tiče, u odnosu na period od pre dve godine, lastine linije neuporedivo bolje funkcionišu. Pouzdanost je na visokom nivou, i uopšte, ne odudaraju toliko od "gradskog" prevoza kao ranije. No, Lasta ima veći broj pogona koji, kao što je i kod GSP-a slučaj, funkcionišu svaki za sebe sudeći po primetnim razlikama u održavanju vozila.

Mladenovački pogon je po pitanju održavanja autobusa, blago rečeno, dosta loš. Neverovatno je koliko su im autobusi prljavi na prvom mestu. Prvi OTOKAR-i kao da nikada nisu čestito oprani. Čak su počeli i da vonjaju. Na jednom od njih već nekoliko nedelja trepere dve lampe unutrašnjeg osvetljenja. Nisam iskreno siguran dal su u pitanju fluo cevi ili led lampe, al nebitno. Sigurno da to nije neki SF, pa da se ne može rešiti. Takođe, rekao bih, a to mi jako smeta kod Laste, da skoro nikakvu pažnju ne posvećuju obuci ili edukaciji vozača, a izgleda mi i da ih primoravaju na štednju goriva, ili ga pak vozači sami izvlače iz rezervoara, pa se klime često ne uključuju i pored visokih spoljnih temperatura. Još kad uključi samo ventilaciju, koja ubacuje vreo vazduh ispod krova, a neuk narod drži zatvorene prozore misleći da klima stvarno radi, dobiješ taman takvu atmosferu, da ti ne preostaje ništa drugo nego da momentalno napustiš vozilo, pa makar sledeći polazak čekao i pola sata. OTOKAR ima stvarno dobru klimatizaciju, al ipak tu klimu treba neko i da uključi. SOR baš može da bude zagušljiv bez klime, a uglavnom ih ima na linijama koje održava pogon Avala (451 466 470 474), a tek tu se ne pale klime često.

Sad da se osvrnem na jedan mnogo ozbiljniji problem, što se tiče lastinih vozača. Nemali broj njih tera autobus po sistemu gas u patos, pa koliko može da ide, bez obzira na krivine, neravnine, rupe, pa i ležeće policajce na kolovozu. Recept za brzo uništenje autobusa. Navedeno nije svojstveno samo lastinim vozačima, al je kod njih mislim najviše izraženo. Još veći problem jeste i način vožnje, koji bezmalo ozbiljno ugrožava i bezbednost putnika zajedno sa ostalim učesnicima u saobraćaju. Samo sam kod lastinih vozača primetio da, čak i zglobne autobuse sa automatskim menjačem voze na leru, i to na poprilično strmim spustevima, kakav je onaj od Jaričišta (skretanje za Vrčin na avalskom putu) do pružnog prelaza malo pre centra Vrčina. Umesto da koristi retarder i time sačuva kočnice, on konstantno koči, a moguće i neprekidno drži nožnu kočnicu aktivnom nebi li držao spust pod kontrolom. Nešto što je meni kao vozaču amateru neshvatljivo. Ni sopstvena kola ne teram tuda, a da nije u brzini. Retarder kod SOR-ova funkcioniše bez obzira na obrtaje motora (ručni menjač), pa i kad je na leru, pa kod njih to još i mogu da svarim, ali voziti zglobni, pa i solo autobus sa automatskim menjačem "na leru", velika je ludost i nepotreban rizik.

Sve u svemu, dosta bolja situacija na avalskom potezu konkretno, al sve gore navedeno dobrano obara kvalitet usluge, a dovodi i samu bezbednost putnika u pitanje, kao što već napisah. Morali bi mnogo više da se posvete obuci vozača u svakom smislu, ako misle da sačuvaju ta nova vozila, koja zasigurno neće dugo izdržati torturu i vozača i održavanja pojedinih lastinih pogona.
 
Druže, verovatno i sam znaš ko pristaje da vozi te linije, najčešće ti neki ljudi iz tih mesta kuda voze, jer to je kao neki status, voziš za svoje selo.
Plata i staž u firmi idu, a u sezoni poljoprivrednih radova, bolovanje radi. Toj kategoriji da daš ne znam šta, ne bi ga bilo briga. Najveći deo njih je tu da odradi svoje, bez točka, bez točka, ali da odradi, da bi bio dobar sa šefovima, jer treba obrađivati zemlju, voćnjake i sl. Ne zanima njih ni potrošnja ni bilo šta, već da budu dobri sa šefom, zbog oslobađanja.

Što se pranja tiče i slično, dosta toga potiče i do vozača, mora on da odveze to na pranje, jer nema dosta parkirera (pilota), a neće tamo niko da te moli na pranje da odeš, još bolje im je ako ne dođeš- Svedok sam bio u jednom pogonu da neki vozači koji godinama rade ne znaju ni da upale automatske četke, jer nikad nisu ni vozili autobus u halu za pranje. U Beogradu, barem, vozač navozi na četke, tu je ekipa za čišćenje iznutra i nema tu filozofije, e sad što je nekima problem da dođu pola sata ranije da se srede vozila, to je sad druga priča.
 
Znam vrlo dobro Becks o čemu pričaš. Nije da se ponešto od napisanog ne može povezati i sa GSP-om. No, i u GSP-u rade vozači iz svih mogućih delova Beograda, pa i iz opština i mesta koja Beogradu ne pripadaju, pa ipak verujem da su nadležni u Lasti mogli malo više da se posvete obuci vozača po svim osnovama. Jedan uredno koristi displej da obeleži vozilo, drugi neće postaviti čak ni relacijsku tablu ili bar papir sa brojem linije, jedan će uredno otvarati sva vrata na stajalištima, dok će drugi otvarati samo "srednja", i time otežati kretanje putnika unutar vozila, odnosno natrpati ljude oko pomenutih srednjih vrata, onda će jedan uključivati klimu normalno, a drugi će otvoriti prednja vrata i uključiti ventilaciju itd.

Onda dolazimo ponovo do same, a inače vrlo diskutabilne vožnje, u smislu nepotrebnog divljanja kroz krivine, takvog da je u sedištu teško ostati, pa i teranja autobusa (SOR) i do maksimalnih 100km/h na avalskom putu, brzine ne baš primerene za pomenuti pravac, uz poneko rizično preticanje preko pune linije. Tu je i već pomenuta vožnja "na ler" na nimalo naivnim nizbrdicama, gde i automobil u brzini dobija jak zalet. Daleko od toga da nema bahatih vozača i u GSP-u, pa i kod privatnih prevoznika, s tim što se ipak, bar što se GSP-a tiče, i te kako postupa po prijavama putnika za neprimerenu vožnju, ne zaustavljanje na stajalištima, ne uključivanje klime itd. Nisu to sad ne znam kakve drakonske kazne, a nema ni potrebe za tim, već se vozači opominju, pa i destimulišu ako opomena ne urodi plodom. Kod Laste se već čini da nije tako. I kad se prijavi neka nepravilnost, ista se opet ponavlja, a ako lično pokušaš da skreneš pažnju na neke stvari, bivaš ispljuvan kao da si im uradio ne znam šta. Naravno, bahati i bezobrazni ni u Lasti ne čine većinu, al zato jedni te isti pametnjakovići teraju po svom, što me navodi na zaključak da malo ko u Lasti brine šta im pojedini vozači rade.

Nisam znao kako je organizovano pranje u Lasti, dok autobusi GSP-a svakodnevno prolaze dnevni pregled i pranje. Sa poslednjim se malo i preteruje, jer zaista nema potrebe terati autobuse kroz četke svaki dan, jer time se samo oštećuje lak, a i širi korozija kod starijih vozila. Enterijer se može prati svakodnevno, dok spoljno pranje treba sprovoditi prema vremenskim uslovima i količini nakupljene prljavštine na kraju krajeva. Nisu svi lastini pogoni tako loši po pitanju higijene. Avala je šarolika, kao što si i sam rekao, Sopot i nije tako loš, dok je Mladenovac stvarno katastrofalan uz poneki izuzetak. Razumem da higijena mnogo zavisi od vozača, ali ipak mislim da pranje autobusa ne treba da zavisi od njihove dobre volje u tolikoj meri. Shvatam da ljudi neće da dolaze za džabe pola sata ranije, al ipak mislim da se pranje može organizovati tako da vozilo makar jednom u nedelju dana dobije malo detaljnije pranje i enterijera i eksterijera. Mladenovački pogon konkretno, nema na stotine vozila, pa da ne mogu uraditi održiv raspored nedeljnog pranja autobusa bar. GSP doduše plaća pola sata vozačima koji u trećoj smeni peru autobuse. Možda bi se lastini vozači i na taj način mogli stimulisati. Šteta je zaista da se za svega nekoliko godina upropasti, sad već solidan vozni park prigradske laste.
 
Priča o tome kako i zašto neki voze ti je odgovor i na način vožnje, dosta njih je neuko i polagalo je za prase i jagnje, dok je moglo. Druže ja sam prisustvovao da čovek spali kočnice na Berkhofu po Sremu, gde nema brdo nijedno, jer vozi po sistemu kad treba da koči izbaci na ler i radna kočnica. A tako voziti po Avalskom, ja bi mu uzeo vozačku i poslao kući iz momenta. Ipak, kuburi se sa vozačima, a takvo ponašanje ni u srećna vremena nije bog zna kako sankcionisano. Tu si u pravu, GSP bar opominje i kažnjava.
Nažalost, nije to samo situacija na prigradu, nažalost, takvi voze i inostranstvo, par puta sam se susretao u garaži sa takvim potezima da je to zabrinjavajuće. Na četkama ne zna se broj skinutih retrovizora, od kako vozači proteruju kroz četke. Nema sistema nikakvog, pa ni pri izboru voznog osoblja, tako da nažalost, tako je kako je.
 
Ne znam sta se digla tolika polemika oko Laste Mladenovac. Kao da se negde drugde ne voze prljavi autobusi, u Smederevu znam vozaca koji je vozio bus u privatnu perionicu u gradu da se opere, no da se vratim na temu. Vi se ne pitate dal te buseve ima ko da pere i odrzava, masa ljudi je napustilo tu istu Lastu ili ih jednostavno ne zanima da obavljaju posao za koji su placeni. Mladenovacki otokari bar nisu iščukani kao pojedini Avalini i nemaju razvaljene retrovizore pa posle prelepljivane trakava, takođe kao Avalini. Da je odrzavanje u Mladenovcu lose, onda ne bi radio onoliki broj buseva na lokalu za koje pojedini nisu ni znali da rade. Mladenovac je jedini pogon u kome rade ikače 206 iz 2008 godine sto je nezamisliva situacija u ostalim pogonima gde su davno rashodovani. O Sopotu pricate nesto, par sorova i neobusa su zive krsine, znam iz licnog iskustva. Farba na busevima se ljusti, tako da ne liče ni na sta, prljavi unutra. Za onako mali pogon, moglo bi to mnogo bolje da se radi. Mladenovacke linije su previse opterecene, vozila se ne gase. Priznajem, higijena vozila mora da bude na nivou, pogotovo za nova vozila al ajde ljudi osvrnite se oko sebe i pogledajte druge pogone. Staropazovački i Inđijski pogon salje razvaljene krseve za Beograd. Cist primer su pojedini sor c10.5 koji vise lice na stočne kamione nego na buseve, zglobne ikarbuse 201 koje salju takođe za Beograd, truli i prljavi. Dafovi rade liniju Zemun-Surduk i da ne nabrajam vise.... Dovoljno da se nađe jedna mana i kao uvek odma se započinje polemika i pametovanje.
 
Ne znam gde si pročitao da se digla polemika oko Laste Mladenovac, komentarišem ceo potez tamo, a generalno i ceo sistem firme.
Eto pričaš o Pazovi, gde je najmlađe vozilo debelo zagazilo u 10 godina staža, dok pravdaš krš i lom na mlađim vozilima.
Nije pitanje pogona, već loše situacije koja je u svim pogonima, pa i u međugradu i međunarodnom, na vanlinijskom su ostali dva tri puta na putu iz Grčke, za Rapsody i sl. Nije ovo rat koji je pogon bolji, nijedan ne valja, ali je neosporno bolje stanje u prigradu od kako su izašli iz gradskog.
Pominješ izlupane Otokare, da ima sistema neko bi odgovarao što posle ko zna koliko nova vozila dobiju i lome ih. Ali, džabe, sve će se promeniti ali mentalitet stoke neće, državno je pa arči, ko da ne živi od tog autobusa i da bez njega može platu zaraditi.
 
Svaka reč je vise suvisna. Ja ne znam sta se ocekuje od ljudi koji su preumorni i rade za bednih 40 soma kako bi prehranili porodice i zadovoljili ostale potrebe, da miluju nova vozila, bas naprotiv ima ogorcenih koji ce da ih i uniste. Krajnje je vreme da se nesto promeni, privatizacijom ili ne a cak je i tad pitanje kako ce se situacija razvijati. Davno je bilo vreme lepog zivota i normalnog stanja po firmama u Srbiji.
 
Mlad si da bi shvatio, ali logika ti je totalno pogrešna.
To što imaš malu zaradu, niko te ne primorava da radiš to što radiš, a to tek ne može biti opravdanje da uništavaš nešto. Hoće li imati više ili će mu biti bolje kad uništi novo vozilo? Onda će voziti kantu bez grejanja pa će mu biti krivi svi na svetu i firma i dispečeri.
Ne moraš meni pričati kakav je hleb sa autobusa i čega se sve odričeš, ja sam dve godine živeo u autobusa skoro, pa nisam kršio i lomio, ni ja ni kolege koje voze, jer ako on ne radi nećemo ni mi imati kako da zaradimo. Da preciziram, jer zbog nekih mora, ima tu rezervni autobus, ali poenta je u tome da ako čuvaš, imaš sa čim da radiš i čemu da se nadaš, ako kršiš i lomiš ne može ti bolje biti i neće.
Poštuj hleb koji jedeš, pa kako god dolazio do njega.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=562900#p562900:2004wxsq je napisao(la):
Jolinger » 28 Aug 2018, 22:41[/url]":2004wxsq]Svaka reč je vise suvisna. Ja ne znam sta se ocekuje od ljudi koji su preumorni i rade za bednih 40 soma kako bi prehranili porodice i zadovoljili ostale potrebe, da miluju nova vozila, bas naprotiv ima ogorcenih koji ce da ih i uniste.
Uvek mogu da se okupe i da organizuju protest.
Unistavanjem autobusa nece nista da postignu.
 
Vidim da mentalitet "Kakva (meni) plata, takva (tebi) vrata" i dalje opstaje na ovim prostorima. Ono kad neko nema herca ili sloge da se pobuni protiv onih koji mu čine štetu i nepravdu pa zato odluči da to iskali na pogrešan način, čineći štetu ljudima koji nemaju veze sa njegovom situacijom...
 
Ceeeeo potez linija koje saobraćaju avalskim putem je imao isti problem, divljanje vozača, i ne zaustavljanje ni na jednom stajalištu između trošarine i avale. Preko 20 prijava sam podneo saobraćajnoj inspekciji, gomilu razgovora i telefonom i lično, gde su i inspektori vrlo ozbiljno shvatili problem i bili u neverici. U početku su mislili da su to pojedinačni slučajevi, potom da su to pojedinačne sporne linije, a onda su shvatili da je to pravilo.

Danas većina vozača staju na svim propisanim stajalištima, ali i dalje ima onih koji to ne čine, samo što to sada više nije pravilo, nego pojedinačni slučajevi.
 
Има ту и једно глупо питање. Када се набављају нови аутобуси, зашто се набављају високоподни Сорови? Код нископодних аутобуса, најскупље и технички најсложеније израдити шасију у задњем, погонском делу возила. Али код аутобуса приградског типа, тај део може остати високоподан. Јефтинија и технички једноствнија израда са којом се ништа не губи. У Холандији, која све, све само није беда, где километар вожње аутобусом кошта 19 центи (типа Београд-Обреновац 350 динара у једном правцу), са малим попустима на месечне карте, користе се углавном "Лоу Ентри" аутобуси. На линијама за Лазаревац, Младеновац, Обреновац, Барајево, измена путника је таква да нема потребе за вратима иза задње погонске осовине, а самим тим ни потреба за ниским подом у том делу возила. А поре тога, на тим дестинацијама се путује толико дуго да није лоше да постоји бољи баланс између места за седење и места за стајање.

Чак и у Зони 2, сматрам да би на неким линијама било оправдано размишљати на овај начин: 101, 302, 408, 511, 551, 601, 604, 605, 610, 611, 704, 706, 707, 708, 711 зглобна, 303, 403, 534, 602, 603, 705, 709 соло.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=563922#p563922:2o2huav8 je napisao(la):
Karlo del Ponte » Sub Sep 01, 2018 8:16 pm[/url]":2o2huav8]Чак и у Зони 2, сматрам да би на неким линијама било оправдано размишљати на овај начин: 101, 302, 408, 511, 551, 601, 604, 605, 610, 611, 704, 706, 707, 708, 711 зглобна, 303, 403, 534, 602, 603, 705, 709 соло.
A druge trocifrene linije? Kombinovano ili ...? Linije gde rade minibusevi zbog konfiguraciuje terena ne računam.
 
Можда би добро решење били зглобњаци попут Ластиног Необуса?
 
Vozilo kao što je Volvo gbr 4300 je idealno za 860, 581, 491, 450....
 
302 већ има нискоулазне аутобусе и није ни мало срећно решење, соло нископодни је сасвим ок за исту.

Послато са SM-G960F уз помоћ Тапатока
 
Потез 300 и део потеза 400 су специфични што на њима нема зглобних возила, можда грешим али мислим да би ту аутобуси на спрат, можда чак и троосовински лепо одрадили посао.
 
Vrh