Šta je novo?

Lasta

Значи, Шоми, нека локална лујка? :)

Најсмешније ми је што коментарише узак пут до Врчина, а једнако је узак и кроз Заклопачу, али ту је ок? :)
 
То одлично говори каква је особа у питању. Једино је у праву за празне аутобусе, али не знам шта очекује од такве линије и два приградска насеља, не могу аутобуси бити препуни од самог почетка.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
MLADENOVČANE IZDALO STRPLJENJE Putnici blokirali autobusku stanicu!

I.N. | 22. 04. 2016 - 09:08h
| Komentara: 7
Putnici su jutros blokirali rampu na autobuskoj stanici u Mladenovcu, jer polasci već nedelju dana kasne, ili se uopšte ne održavaju.

Jutros, kao i cele protekle nedelje kasne polasci i ne održavaju se, ljudi plaćaju mesečne markice 5.000 dinara, a polasci se ne održavaju, već spajaju, kažu gnevni putnici u Mladenovcu.

- Svako jutro ista priča, čekamo da se održi polazak, a oni redovno kasne po 20 minuta. Odlučili smo da blokiramo rampu, jer je situacija neizdrživa. Osim toga, autobusi se redovno kvare tokom puta- objašnjava jedan od putnika.

http://www.blic.rs/vesti/beograd/mladen ... cu/69md5md
 
Čuj Blokada hahahahahahahahahahhaha, au šta sve neće čovek pročitati u novinama. Njih 5 stalo na rampu, slikali se i rešili problem.
Karte ne plaćaju, plaćali su peronske koje su im ukinute ako se ne varam. Dakle ni to više ne plaćaju. Nema potrebe da se javljaju razni sa pitanjima kako ja to znam, putovao sam x puta iz Mladenovca, imam dva dobra drugara dole, par poznanika koji žive u Mladenovcu a rade u BG Lasti, stoga, kako plaćaju dobro da im ne ukidaju polaske.
 
A što ne spomeneš becks kako ti isti Mladenovčani plaćaju potpuno ilegalnu uslugu u javnom gradskom prevozu Beograda, kojem pripada i Mladenovac, i koja nigde nije navedena u cenovniku Direkcije za javni prevoz, već je to Lasta samovoljno uvela, a to je mesečna rezervacija.
Kako je Lasta uvela, tom logikom može i bilo koji drugi prevoznik na bilo kojoj gradskoj ili prigradskoj liniji unutar sistema JGP-a da uvede, zar ne?

I najinteresantnije, na liniji 493 se vrlo često pojavljuju i zglobna vozila IK-201 i IK-206, kao i solo gradski autobusi IK-103, pa se pitam kako se u njima sprovodi usluga rezervacije.
 
Када је реч о Ласти за Младеновац, без ремећења садашњег реда вожње БГ:ВОЗ-а, могуће је направити поласке у 3, 10 и 18 из Београда, и у 5, 11:30 и 20 часова из Младеновца. Став Дирекције за јавни превоз "или превоз до Лазаревца и Младеновца на сваких пола сата" је идиотлук. Када би сада имали БГ:ВОЗ на свака 2 сата, живот становника Београда би им био много лакши, а то су и Младеновчани.
 
Саопштење поводом погоршања аутобуског саобраћаја ка Обреновцу и 48 година од укидања пруге за Обреновац.

АУТОБУС ЗА ОБРЕНОВАЦ СПОРИЈИ И НЕПОУЗДАНИЈИ ОД ЋИРЕ

Некада је експресни воз за Сарајево растојање Београд-Обреновац прелазио за 45 минута без обзира на стање на путевима, а данас аутобус толико путује само када нема застоја. Од када је Ћира укинут 5.маја 1968. насеља уз десну обалу Саве заостају у развоју.


Lasta_prevrnuta.jpg

Ласта се поиграва са безбедношћу путника. Преврнути аутобус Ласте на линији Обреновац - Београд.

Путнике на релацији Београд – Обреновац са месечном картом је након ускршњих празника дочекало непријатно изненађење: поласци превозника Банбус су искључени, без покривања полазака тог превозника аутобусима неког другог превозника. За разлику од Ласте, превозник Банбус је на линији 860 Београд – Обреновац уредно извршавао ред вожње, и слао исправне аутобусе у саобраћај. И без тога, велики поремећаји у саобраћају настану када год проради клизиште код Умке, падне први снег, а застоји у центру Београда су свакодневица. Ћира је све то успешно заобилазио, иако на прузи није била могућа брзина већа од 60 километара на сат. Дан данас, 80% становника у овом делу Београдског округа живи на мање од 10 минута пешке од некадашњег Ћире. Нова савремена и квалитетна пруга Београд – Обреновац једино је одрживо решење за превоз становника, али и за развој привреде у посавском подручју.
Опширније на следећем линку.
 
Tekst je pun neistina i pogrešnih činjenica, ne znam koja je svrha tvog delovanja, ajmo ukinuti sve autobuse jer si ti vozoljubitelj?
Jel znaš možda kako je Banbus dobio te polaske na 860? Ništa nije ukinuto, nego je konačno neko skupio muda da oduzme kumovski poklon Banbusu. Priča o ispravnim autobusima, očigledno govori koliko nisi upućen u definiciju ispravnosti vozila. Takođe, fotografija "neispravnog" autobusa prevrnutog na bok, kao argument više, je smešna koliko i teorije kojima se bavite. Nakon veštačenja tog slučaja, ljudski faktor je bio uzrok tog dešavanja, stoga opet promašaj.
Nemam ništa protiv da se širi železnička mreža, to bi bila prednost svakako, ali gradite to na stvarnim činjenicama, a ne na izmišljotinama i insinuacijama. Za Lastu može da se nađe 1000 mana, nema potrebe da se izmišlja dodatno.
 
Као путника апсолутно ме не интересује да ли је "Банбус" добио посао легално или испод жита. Главно, своју обавезу је уредно извршавао, за разлику од Ласте.

Могао би поставити питање легитимитета Банбуса, са аспекта нетранспарентног управљања додељивањем послова аутобуским превозницима, као грађанин у чије име неко одлучује. Али опет, чак и са тог аспекта, пре бих таква питања поставио за Ласту, по ком основу ОНИ добијају послове превоза у условима када за исти новац постоји безброј превозника, који би тај посао радили кудикамо боље? Ако ништа, бар зато што би се бојали да одређени посао изгубе.

Везано за исправност возила, да нисам загледао "испод хаубе", нисам тестирао кочнице итд. али аутобуси Ласте су у већини случајева имали неисправно грејање. У Словенији, на пример, аутобус код кога клима у летњем периоду не ради прописно се сматра неисправним. Не само код Банвуса, него код било ког приватника су такви пропусти реткост.

Сама слика је део пропаганде, што је и део програма Удружења љубитеља железнице, а много важнија порука није неисправност, него небезбедност. У Ласти се безброј пута толерисало играње са безбедношћу саобраћаја зарад "конкурентности". Одушевљени путници, што је неко растојање пређено за 2 сата, које се по стандардима безбедности не може прећи за мање од 3 сата. Прихватићу примедбу, и уместо коментара на слици о исправности, заменићу са овим везаним за безбедност.
 
Ako ti je glavni argument ispravnost vozila, onda si naročito pristrasan, ispravnost vozila je kompleksna materija, tehnička ispravnost vozila se sastoji od 52 tačke, podeljenih u 11 grupacija, što se u daljem izlaganju vidi da nisi upoznat. U nijednoj o 52 tačke, za tehničku ispravnost vozila ne uzima se ispravnost sistema grejanja i hlađenja, to ne spada pod tehnički ispravnost vozila za saobraćaj. Svaki tekst kojim se bavite je apsolutno pristrasan i ne bavite se realnim prednostima železnice, koju pritom posmatrate kao idealno rešenje kod nas. Postavljam pitanje ispravnosti naših vozova, cenu voza u odnosu na bus, cenu održavanja u odnosu na bus, cenu mreže u odnosu na bus? Treba da se veruje na reč grupi koja se naziva ljubiteljem železnice? Neće te niko ni pitati ni čega si ljubitelj ni šta, ali kada staviš lepo to košta toliko, ovo košta toliko, cena metra pruge uz potrebnu dodatnu infrastrukturu. Pa onda broj potencijalnih putnika na toj deonice, a broj koji može pomoću drugih sredstava prevoza, koliko je isplativo, kako, zašto, ovaj tekst ništa od toga nema, umesto analiziranja, izneli ste svoj stav pritom potkrepljen sa netačnim i izvrnutim činjenicama.
Svaka podrška širenju mreže, vašem radu i trudu, ali treba dosta ozbiljnije tome da se posvetite i sa više objektivnosti :)
 
Свашта, неко ко је давно био предложио сарадњу за портал "Балкан транспорт" позивајући се на традицију железнице, сада као говори о техничким аргументима. Због позивања на традицију је сарадња и одбијена, а у безброј постова на овом форуму сам износио техничке и економске параметре, најчешће са интервалним оценама. Међутим, у саопштењима за јавност и за новинаре, могуће је изнети врло мало техничких и економских параметара, јер су нечитљиви просечном грађанину.

Највећи проблеми на железници нису у домену техничких наука и економије, већ у домену друштвених наука. У том правцу је и усмерена борба Удружења љубитеља железнице.

Када су у питању технички параметри, за Барајево, Лазаревац, Сопот, Младеновац, Врчин, Умчаре, Стару Пазову, где Ласта има монопол, најскупљи сегмент, инфраструктуру, већ имамо, као и бар 300 (и више) путника на сат у једном смеру у вршним сатима, да може да се разматра некакав исплатив путнички саобраћај. На правцу Београд-Обреновац имамо чак 1500 путника на сат у вршном сату у оптерећенијем смеру, што може потпуно правдати једноколосечни шински превоз само за приградски путнички саобраћај. Варијанте са тешком железницом са два колосека Београд-Обреновац су усмерене на преузимање низа транспорта са пруге преко Барајева, и један потпуно нови квалитет целе инфраструктуре југозападно од Београда. Однос цене путничког километра шински превоз-аутобус су различити, најчешће је аутобуски путнички километар 2-3 пута скупљи од шинског, али постоје и случајеви да је 8 пута скупљи аутобуски, као и да је два пута скупљи шински. Ипак, шински превоз захвата много више индиректних добити, под условом да постоје основни стандарди политике квалитета. Ефекат генерисаног повратног развоја за трамвај за Кумодраж је, примера ради, процењен на 200-300 милиона евра, а за Обреновац је код најповољније варијанте (обалоутврда) процењен на 3-4 милијарде евра (то је у периоду 20-30 година). Наравно, то је везано за превенцију читавог низа ризика инвестирања, од којих је већина опет у домену друштвених наука.
 
Sudeći po tome nečitljivi prosečnom građaninu, to bi slobodan prevod bio, dajem ono što želi da čita. Dakle, idemo kao u modernom novinarstvu, EKSKLUZIVA, ŠOK, BUM TRAS, a onda kad pročitaš tekst vidiš da nisi ništa pročitao. Budući da predstavljaš organizaciju koja broji više članova, kao takav dužan si da u svakom svom obrazlaganju predočiš zbog čega je tvoj, odnosno Vaš stav takav.
Ono što si prikazao u drugom delu, već priliči nekom objašnjenju, zašto to nešto treba da se radi.
Ipak, ako dozvoliš, primetio bih da se pozivaš na postojeću infrastrukturu, meni lično kao laiku za železnicu, to deluje potpuno besmisleno. Postojeća infrastruktura je u očajnom stanju, što stanje železničke infrastrukture u vidu pruga, stanica čega god, pa do stanja vozova. Po meni lično, trebalo bi računati na potpunu rekonstrukciju i dovođenje u pristojno stanje svega od navedenog.
A onda me zanima da mi objasniš kako dolaziš do tog odnosa kilometra autobusa i voza? Cena zglobnog autobusa 180.000 (domaća proizvodnja) kapacitet 150 ljudi, 10 autobusa 1.800.000 za te pare ne može ni voz jedan da se kupi. Gde je cena pruge, stajališta, svega toga?
Prednost voza je što može dosta više ljudi da stane odjednom, kao i što nema zastoja i u teoriji bi morao brže da stigne od autobusa. Nažalost, u poslednje vreme, svedok sam sve češćeg ispadanja i onog jedinog segmenta u našoj železnici što je valjao, BG Voz, baš se često dešava i da dođe do kvara na vozu i da čeka ko zna šta po par minuta, što je još gore baš se dešavalo u tim nekim periodima kada ima i najviše putnika. Napominjem, kao laik govorim što se tiče železnice, ali mene lično nisi ubedio da je to toliko perspektivno i da će to dati tolike rezultate.
 
Ретко које улагање у железницу даје економске резултате за мање од 10 година, али има и таквих случајева. Боље је говорити о, рецимо 5 зглобних аутобуса, који су 30% домаћи производ, у односу на капацитет воза за исто толико путника, који кошта 5.000.000 евра, за који имамо међународно признату кадровско-научну оперативу за 70% домаће производње, а што би за аутобусе могли имати тек након бар 10 година улагања. Са кадровском и научном оперативом, обновити фабрику је могуће у року до 2 године. Уништавање железничке индустрије је само један део економске издаје у Србији.

Да се вратимо на однос воз-аутобус. Ретко који аутобус у животном веку пређе преко 1.000.000 километара, нарочито у условима хроничног претовара, који на шинска возила не оставља последице. За тих 5 зглобних аутобуса, увезе се нафта за 2.000.000 евра, док воз користи домаћу струју. Уз то, ретко који воз пређе у животном веку мање од 5.000.000 километара. Дакле, у том дугом року, за исти транспорт 4,500,000 аутобуси, + 10.000.000 увозно гориво+5.000.000 прерада и дистрибуција, а за воз 5.000.000 воз + 2.000.000 ревизије + струја, али хајде да рачунамо да је на нафту, 3.000.000+1.500.000. Дакле, у неком максимално упрошћеном рачуну са само неким компонентама, 19.500.000 за аутобус, а 11,500,000 за воз.

Поред тога имамо трошкове инфраструктуре, трошкове особља, који су вишеструко нижи код шинског превоза, еколошке трошкове, трошкове коришћеног земљишта итд. Међутим, имамо и користи, које су много веће код железнице због индукованих инвестиција.

Не може се у једном посту од 10 реченица дати одговор, који неће банализовати ствар. Није тачно да смо потпуно против аутобуса, али да се железница постави као кичма система, и наравно, да се Ласти укине монопол и бахаћење које из њега происходи. Шта више, на више места сам напоменуо да би управо Ласта и Ниш Експрес требало да буду први који ће купити возове, као Вестбан, Студент Аџенси и Лео Експрес, који су посао почели са аутобуским линијама. У Њујорку, 8.000.000 путника метро-а, 6.000.000 путника аутобусима (највише градским) и 1.000.000 путника приградским железницама. Главна аутобуска станица на Тајмс Скверу има 250.000 путника дневно, а ПЕНН железничка станица 800.000 путника дневно (приградски и даљински). И у Москви, метро је "само" 55% јавног превоза.
 
@Karlo
Mislim da je neumesno uporedjivati tehnicku ispravnost Laste i Banbusa. Banbus je 860 uglavnom radio sa matorim Cobrama, koje su apsolutno sve tehnicki neispravne i to i laik moze da vidi. Ukosene, cadjave, neadekvatno nakacena prastara klima itd dok Lasta, ma koliko god posrnula, drzi do osnovnih stvari kao sto je bezbednost putnika. Tehnicki pregled se shvata mnogo ozbiljnije od GSPovog, procedura po prispecu vozila u auto centar se uvek ispostuje. Ne znam sta si hteo da postignes tekstom ali mislim da si sebi dao malo vise "pesnicke slobode".
 
Ласта брине о безбедности путника? Шта сада треба, да сакупљам видео доказе о саобраћајним прекршајима, које врши овај превозник? (није једини превозник, који "конкурентност" заснива на поигравању са безбедношћу). Ако су у питању писмени докази, тиме бих могао довести у проблем поштене чуваре реда, закона и поретка, јер правосуђе је на страни јачег, а не закона.

И баш сам радознао, којом неисправношћу је Банбус икада угрозио животе и здравље људи?

И опет, ако је којом грешком Банбус заслужио да изгуби поласке, по ком основу је Ласта заслужила, и зашто се не дозволе други превозници?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=384964#p384964:2q6l32k3 je napisao(la):
Karlo del Ponte » May 9th, 2016, 1:53 am[/url]":2q6l32k3]И опет, ако је којом грешком Банбус заслужио да изгуби поласке, по ком основу је Ласта заслужила, и зашто се не дозволе други превозници?
Zato što je valjda samo Lasta konkurisala za potez nekadašnjeg ITS2 sistema.
 
И зато што је тендер такав био да је обухватио све линије некадешњег ИТС2 система , уместо да се лепо поделило по линијама па да неки превозник узме једну линију , други другу итд. Овако , све је било намештано тако да само један превозник одржава не знам ни ја колико линија и онда се после чудимо зашто је само Ласта конкурисала. Па наравно да ће само она! :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=384964#p384964:cud93mbe je napisao(la):
Karlo del Ponte » 09 May 2016 12:53 am[/url]":cud93mbe]Ласта брине о безбедности путника? Шта сада треба, да сакупљам видео доказе о саобраћајним прекршајима, које врши овај превозник? (није једини превозник, који "конкурентност" заснива на поигравању са безбедношћу). Ако су у питању писмени докази, тиме бих могао довести у проблем поштене чуваре реда, закона и поретка, јер правосуђе је на страни јачег, а не закона.

И баш сам радознао, којом неисправношћу је Банбус икада угрозио животе и здравље људи?

И опет, ако је којом грешком Банбус заслужио да изгуби поласке, по ком основу је Ласта заслужила, и зашто се не дозволе други превозници?
Već utvrdismo da ne znas sta je tehnicka ispravnost vozila i sta spada pod istu, tako da nije umesno pricati dalje o tome. Pola tvojih stavova zasniva se na hejtu i nezadovoljstvu, posveti se vise podatcima i analizama, odlicno to radis, eto cak si me naterao da naucim neke nove stvari :)
 
@Karlo
Kada prestanes da gledas na stvari tako ograniceno mozemo da nastavimo diskusiju. Usput bi mogao da pogledas sta cini tehnicku ispravnost vozila...
 
Уместо одговора о техничкој неисправности,

Чланак из Новости.

"ЛАСТА" ФАВОРИТ

СВЕ приградске и локалне линије тренутно одржава "Ласта". И упркос критикама које су последњих месеци стизале од путника на нередовне поласке и честе кварове, ово предузеће је апсолутни фаворит на тендеру
Захваљујем се БЕКС-у и БАЗИНГА, на савету како поправити чланак саопштења, са линковима.

Покушао сам да изгуглам резултате конкурса, безуспешно, а само видим од 1. маја одлазе Транспродукт и Банбус са линија ван ИТС 1. Дакле, већ се поступа по резултатима обављеног тендера.

За сада, имамо три закона по којима се може поступити:
http://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_ ... acaja.html
http://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_ ... ncije.html
http://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_ ... vkama.html

Има правника на форуму, па би замолили за помоћ нарочито у тумачењу овог другог закона. Јасно је да је на тендеру могла бити само једна важећа понуда због самих услова тендера.
 
Ukratko karlo tender je napisan za lastu dovoljno da trazis ono sto niko drugi nemoze da ispuni
 
Из личног искуства, боље ласта него ГСП. Барем код нас је случај да једино ласта остварује све поласке кад год временски пригусти. Киша, снег, суснежица, мећава, неочишћени путеви, поплаве ... ласта пичи, гсп стаје и колабира.
 
Мене је у задње три године Ласта само једном издала, ГСП свакодневно.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
Lasta kolko je bolja og GSP - a , tolko je očajna na potezu 400. Kašnjenja , neostvarivanje polazaka ... Što se gradskog prevoza tiče , dok su bili tamo , odlično su obavljali posao.
 
Vrh