Šta je novo?

Lasta

Opovo nije u prigradskom saobracaju. Iskreno ni ne znam sta od vozila radi kod mene, moracu da proverim.
 
Lasta i takva kakva jeste je nažalost pojam saobraćajnog preduzeća i za GSP i za privatne prevoznike. Kada su početkom 2000ih francuzi (Systra) radili saobraćajnu studiju, videli su Lastu kao jedino zdravo tkivo u celom saobraćajnom sistemu grada. U Lasti se ulazilo na prednja vrata, kupovala se karta kod vozača, znao se red. Nakon te studije su ih i uključili u gradski saobraćaj.

Svakako da imaju puno mana osim voznog parka ali se sve to da ispraviti pritiskom (prijavama) dok se ovo što im se dešava ne da ispraviti lako, opet nažalost. Ali vredi pokušati, ako ništa drugo zbog istorije.

Lasta, nekada najveći Evropski kupac holandskog VDL-a. Prvi su na probu odnosno poklon dobili novu Futuru. To je bila Lasta.
E ako je Lasta bila zdravo tkivo, onda stvarno treba svi da se zabrinemo, pogotovo zadnjih skoro pa 15 godina. Ispred GSP-a teško da su bili, a po voznom osoblju, obeležavanju vozila, poštovanju propisanih stajališta, a šlag na torti su lične preference vozača dal će stati i primati putnike, jer jedini je on merodavan bio da oceni dal je autobus pun ili ne. O slanju svih mogućih tipova vozila na isto tako sve moguće tipove linija, bolje je i ne pričati. Zahvaljujući vikendici na Trešnji, kao drugoj kući u kojoj sam živeo 10 godina i, hvala bogu, pre četiri godine zamenio za stan, jako mi dobro poznato kako je Lasta opsluživala avalski potez i više od 25 godina. Za malo šta imam da ih pohvalim. Njihovi vozači su pre desetak godina kao muve padali na psiho testu organizovanom u psiho laboratoriji GSP-a. Dokazano, i sam sam bio svedok više puta, ispijanja alkohola od strane tih istih vozača u njihovom bifeu na stanici u Beogradu. Prodavali su redovno već izdate karte, sad već i davno, al svakako masovna pojava, divljanje autobusima kao da su kola najobičnija, higijena, da ne kačim sad razne stare slike, što spolja što unutra, katastrofa vrlo često, redovi vožnje nemenjani po 50 godina i da ne nabrajam dalje. Apsolutno nemam po čemu dobrom da ih pamtim. 408-ica je malo oporavila taj potez, al i ona je retka.

Što se tiče turskih autobusa, preuveličana priča ubeđen sam, jer ih ima svuda po Evropi, pa vidim svi su stavili katance, tako da teško da samo to može biti razlog njihove propasti, a većina voznog parka im bili Ikarbusi do pre desetak godina, koji isto tako imaju mana. Temse koriste ZF ručne menjače, jer, bar koliko ja znam, Turska ne pravi ništa od mehanike. Da su ove prigradske dobre nisu, vidi se to pogotovo po enterijeru, al Lasta je sposobna da upropasti i mnogo bolja vozila. Još se dobro sećam troosovnskog MAN-a Lion's couch, čija je treća zakretana osovina plesala sama od sebe po sred autoputa, i tome ima sigurno desetak godina, možda malo manje, što govori o njihovom održavanju, a taj autobus je mesecima radio na jako glupoj liniji za tu vrstu vozila, 462. Kupuju odavno prigraske autobuse sa ručnim menjačima, takođe promašaj, ajde za SOR i nekako, al ove turke žali bože.

Sve u svemu, verujem da država sad i hoće da ih eliminiše, zna se zbog koga naravno, al praviti od Laste nevinašce koje treba da bude uzor svima ovde u Srbiji, smešno je u najmanju ruku. Želim im da opstanu, al isto tako nikada više ne bi voleo da budem njihov redovan putnik na bilo kom prigradskom potezu.
 
E ako je Lasta bila zdravo tkivo, onda stvarno treba svi da se zabrinemo, pogotovo zadnjih skoro pa 15 godina. Ispred GSP-a teško da su bili, a po voznom osoblju, obeležavanju vozila, poštovanju propisanih stajališta, a šlag na torti su lične preference vozača dal će stati i primati putnike, jer jedini je on merodavan bio da oceni dal je autobus pun ili ne. O slanju svih mogućih tipova vozila na isto tako sve moguće tipove linija, bolje je i ne pričati. Zahvaljujući vikendici na Trešnji, kao drugoj kući u kojoj sam živeo 10 godina i, hvala bogu, pre četiri godine zamenio za stan, jako mi dobro poznato kako je Lasta opsluživala avalski potez i više od 25 godina. Za malo šta imam da ih pohvalim. Njihovi vozači su pre desetak godina kao muve padali na psiho testu organizovanom u psiho laboratoriji GSP-a. Dokazano, i sam sam bio svedok više puta, ispijanja alkohola od strane tih istih vozača u njihovom bifeu na stanici u Beogradu. Prodavali su redovno već izdate karte, sad već i davno, al svakako masovna pojava, divljanje autobusima kao da su kola najobičnija, higijena, da ne kačim sad razne stare slike, što spolja što unutra, katastrofa vrlo često, redovi vožnje nemenjani po 50 godina i da ne nabrajam dalje. Apsolutno nemam po čemu dobrom da ih pamtim. 408-ica je malo oporavila taj potez, al i ona je retka.

Što se tiče turskih autobusa, preuveličana priča ubeđen sam, jer ih ima svuda po Evropi, pa vidim svi su stavili katance, tako da teško da samo to može biti razlog njihove propasti, a većina voznog parka im bili Ikarbusi do pre desetak godina, koji isto tako imaju mana. Temse koriste ZF ručne menjače, jer, bar koliko ja znam, Turska ne pravi ništa od mehanike. Da su ove prigradske dobre nisu, vidi se to pogotovo po enterijeru, al Lasta je sposobna da upropasti i mnogo bolja vozila. Još se dobro sećam troosovnskog MAN-a Lion's couch, čija je treća zakretana osovina plesala sama od sebe po sred autoputa, i tome ima sigurno desetak godina, možda malo manje, što govori o njihovom održavanju, a taj autobus je mesecima radio na jako glupoj liniji za tu vrstu vozila, 462. Kupuju odavno prigraske autobuse sa ručnim menjačima, takođe promašaj, ajde za SOR i nekako, al ove turke žali bože.

Sve u svemu, verujem da država sad i hoće da ih eliminiše, zna se zbog koga naravno, al praviti od Laste nevinašce koje treba da bude uzor svima ovde u Srbiji, smešno je u najmanju ruku. Želim im da opstanu, al isto tako nikada više ne bi voleo da budem njihov redovan putnik na bilo kom prigradskom potezu.
Свака на месту далеко је Ласта у приградском саобраћају од идеалне. За међуградски је добра и боље нека се окрену томе.
 
Свака на месту далеко је Ласта у приградском саобраћају од идеалне. За међуградски је добра и боље нека се окрену томе.
Druže ako im oduzmu linije neće postojati. Radnici se sa punim pravom bore za svoj posao, jer inače će ostati bez posla i linija. Nemoj sad da mi pričaš priče kako će ih Strela primiti, jer Strela ne nudi uslove i plate kao Lasta. Ljudi neće da rade u Streli 6 dana po 10 sati i da budu prijavljeni na minimalac.
 
Druže ako im oduzmu linije neće postojati. Radnici se sa punim pravom bore za svoj posao, jer inače će ostati bez posla i linija. Nemoj sad da mi pričaš priče kako će ih Strela primiti, jer Strela ne nudi uslove i plate kao Lasta. Ljudi neće da rade u Streli 6 dana po 10 sati i da budu prijavljeni na minimalac.
Радници се боре за свој посао то стоји, али какви су им то услови. Ја колико знам возачима касне плате и по неколико месеци. Мислим да ће за почетак да прихавте бар редовне плате па тек онда да се прича о неким бољим условима. Наравно треба да имају добре услове.

Не знам откуд ти те информације за Стрелу, али причао сам са доста њихових возача и задовољни су условима. Можда се то односи на странце, ал нисам сигуран ни то.
 
GSP-ov Higer viđen na 363.
Vala s prostorom za stajanje nekolicine Kineza tu mu je i mesto. LE još više.

Чини ми се да сам видео ГСП-ов соларис на 560 у Жаркову.
Eto normalnih autobusa da narod ne visi na stepenicama i ne blokira po pet minuta Žarkovo i Autokomandu zbog jednih i po vrata sa sve stepenicama. Samo da imaju tapacirana sedišta, ali imaju gomilu polovnjaka za to, zglobnih, nalik dolo Citarima ka aerodromu.

Kakva je situacija na 461 i 591?
 
На путу Брестовик-Пударци
1000111316.jpg
 
Треба напоменути да ни путеви у Гроцкој нису очишћени, наводно и Београд пут је у штрајку
 
На путу Брестовик-Пударци
Pogledajte prilog 224157
Ako ako samo neka voze. Kakvi su to smradovi koji bukvalno rade u korist Strele, dok njih čeka ista sudbina kao Lastu. Nek se spreme za sledeću godinu, jer Strela neće stati sa uzimanjem linija Gsp-a, u to budite sigurni. Ja da sam vozač Gsp-a, bez razmišljanja bih odbio da vozim na tim linijama.
 
Vrh