Šta je novo?

Kružni tokovi

Када сам пре шеснаест година отворио ову тему, борио сам се против истог овог Лептира Вујанића, као водећег саобраћајног стручњака и ауторитета, јер се у Београду нису градили кружни токови. А види ме сад.
 
Leptir Vujanić, a ni Okanović nemaju praktično nikakvu vlast.

Mnogi misle da su oni državna agencija, a oni su bukvalno udruženje građana koji se odazivaju na sve pozive TV ekipa.

Iskreno, nemam pojma od čega se oni izdržavaju.
 
Лептир јесте члан тог приватног удружења (Комитет за безбедност саобраћаја), али је увек био ангажован и на разним лошим пројектима, у име струке, и питао се око много чега, па као што се и сада, на жалост, пита.

Окановић је правник, и наступа медијски, и то прилично критички. То што већина народа не зна да је комитет приватно удружење, није његова кривица.
 
Leptir Vujanić, a ni Okanović nemaju praktično nikakvu vlast.

Mnogi misle da su oni državna agencija, a oni su bukvalno udruženje građana koji se odazivaju na sve pozive TV ekipa.

Iskreno, nemam pojma od čega se oni izdržavaju.
Vujanića angažuju kad menjaju zakone. Nažalost.
 
А откуд то да не мора да се зауставља испред кружног тока? Наравно да мора ако има возила у кружном току. С друге стране, на класичној трокракој расрксници не мора да се зауставља ако је зелено светло, а то је чест случај ако је један правац доминантан.

Дотични професор је ваљда био на Катедри за безбедност саобраћаја. Постоје тамо и неке друге катедре, нпр. Катедра за теорију тока и капацитет саобраћајница, саобраћајно пројектовање и путни инжењеринг или Катедра за друмски и градски транспорт. Нисмо чули шта они кажу.
 
А откуд то да не мора да се зауставља испред кружног тока? Наравно да мора ако има возила у кружном току. С друге стране, на класичној трокракој расрксници не мора да се зауставља ако је зелено светло, а то је чест случај ако је један правац доминантан.

Дотични професор је ваљда био на Катедри за безбедност саобраћаја. Постоје тамо и неке друге катедре, нпр. Катедра за теорију тока и капацитет саобраћајница, саобраћајно пројектовање и путни инжењеринг или Катедра за друмски и градски транспорт. Нисмо чули шта они кажу.
Oglašavali su se i oni par puta ali uglavnom mediji a i vlast vole da konsultuju ovog opaljenog leptira.
 
А откуд то да не мора да се зауставља испред кружног тока? Наравно да мора ако има возила у кружном току. С друге стране, на класичној трокракој расрксници не мора да се зауставља ако је зелено светло, а то је чест случај ако је један...
Ako nema znaka stop ili obrnutog trougla, onda važi pravilo desne strane. Dakle, u tom slučaju ne mora.
 
Oglašavali su se i oni par puta ali uglavnom mediji a i vlast vole da konsultuju ovog opaljenog leptira.
Да појасним - нисмо чули од њих ништа у званичним видео снимцима Града Београда. Јер је одатле и потекла ова вест на Б92. Шапић нашао пензионисаног професора безбедности саобраћаја па то представља као став струке.

Ako nema znaka stop ili obrnutog trougla, onda važi pravilo desne strane. Dakle, u tom slučaju ne mora.
А где то у Београду постоји - кружни ток без обрнутог троугла? Или у Србији? Не разумем сврху навођења нечега што код нас није пракса.
 
Да појасним - нисмо чули од њих ништа у званичним видео снимцима Града Београда. Јер је одатле и потекла ова вест на Б92. Шапић нашао пензионисаног професора безбедности саобраћаја па то представља као став струке.


А где то у Београду постоји - кружни ток без обрнутог троугла? Или у Србији? Не разумем сврху навођења нечега што код нас није пракса.
A ko se to pa zaustavlja ispred kruznog toka ako moze da se ukljuci? Ja cesto osmortrim pa ako vidim da neko ide, prilagodim brzinu da se ne bih zaustavljao.
 
А где то у Београду постоји - кружни ток без обрнутог троугла? Или у Србији? Не разумем сврху навођења нечега што код нас није пракса.
Sigurno da znaka uvek ima na ulasku u KT. Samo sam spomenuo pravilo. Verovatno sam bio nedorečen.
 
А где то у Београду постоји - кружни ток без обрнутог троугла? Или у Србији? Не разумем сврху навођења нечега што код нас није пракса.
Praksa ili ne, pravilo jeste takvo. Jedna od najvećih zabluda je da KT sam po sebi podrazumeva prednost za vozila u njemu. Ovo je uslovljeno isključivo saobraćajnom signalizacijom (obrnuti trougao ili znak stop) i vrlo je opasno podrazumevati da isti postoji umesto da se lepo pogleda. Najveći problem vožnje po Srbiji je upravo ta vožnja po navici i očekivanjima umesto da se obrati pažnja na saobraćajnu signalizaciju. To je kao da podrazumevaš da ispred svakog pešačkog prelaza postoji semafor i da pešake propuštaš samo zbog semafora a ne zato što su na pešačkom prelazu.

Ako i nije praksa u Srbiji, jeste van Srbije. Kad ga ovako podrazumevaš onda imaš situacije kao recimo ova u Grčkoj:
Gde su Srbi vrlo iznenađeni i uvređeni (e ovako kao ti sa ovim komentarom gore) što ne podrazumevaju svi da postoji obrnuti trougao ili stop nego kad ga nema voze po pravilu desne strane.

Više puta je ovde kačen video:
koji ovo jako lepo objašnjava

Ovde i govorimo o Kružnim tokovima uopšte i ako i nema primera u BG i Srbiji trenutno, ne znači da neće uraditi neki novi KT upravo tako (da važi pravilo desne strane).
 
Poslednja izmena:
Kačio sam više puta primer raskrnice sa kružnim tokom saobraćaja bez znakova na Starom sajmištu. Em što ovde važi pravilo desne strane, ništa te ne sprečava da obiđeš ostrvo u sredini i sa leve strane.

 
Да појасним - нисмо чули од њих ништа у званичним видео снимцима Града Београда. Јер је одатле и потекла ова вест на Б92. Шапић нашао пензионисаног професора безбедности саобраћаја па то представља као став струке.


А где то у Београду постоји - кружни ток без обрнутог троугла? Или у Србији? Не разумем сврху навођења нечега што код нас није пракса.

Onaj (besmisleni) KT na izlasku sa pumpe Dejton, samo dva ulaska imaju trougao, treci iz pravca nekadasnjeg mosta - nema.
 
А где то у Београду постоји - кружни ток без обрнутог троугла? Или у Србији? Не разумем сврху навођења нечега што код нас није пракса.
Eno ti ga kod hotela moskva, jedan krak nema trougao na ulazu. Jeste da ima i semafore koji kao regu.isu ko kad ide, ali desi se da u guzvi svi prilazi budu puni istovremeno, i tada ovi sto dolaze iz prizrenske imaju prednost da udju u kt.
 
Poslednja izmena:
Onaj (besmisleni) KT na izlasku sa pumpe Dejton, samo dva ulaska imaju trougao, treci iz pravca nekadasnjeg mosta - nema.
Znači da taj pravac ima prednost u odnosu na one koji su u kružnom toku. Inače zanimljivo mi je da sam na Jadranskoj magistrali koju rekonstruišu video nekoliko kružnih tokova bez trougla, ali se svi ponašaju kao da trougao postoji. Recimo jedan kružni tok je i gde je bila raskrsnica ka tunelu Vrmac. Razmišljao sam da li da stanem kao da ima trougla ili da se pravim pametan i ponašam se kao da imam prednost, pa sam se ipak setio da sam u drugoj državi i da je bolje da se prilagodim lokalcima :)
 
A ko se to pa zaustavlja ispred kruznog toka ako moze da se ukljuci? Ja cesto osmortrim pa ako vidim da neko ide, prilagodim brzinu da se ne bih zaustavljao.
Кључно је ако може да се укључи. Не може увек јер често се у кружном току налазе возила која имају предност. Самим тим изјава професора у пензији да нема заустављања испред кружног тока није увек тачна.

Ovde i govorimo o Kružnim tokovima uopšte i ako i nema primera u BG i Srbiji trenutno, ne znači da neće uraditi neki novi KT upravo tako (da važi pravilo desne strane).
Овде ваљда причамо о кружним токовима у Београду. Правила су једна ствар, али овде се прича о најефикаснијим решењима за Београд. Професор каже да би он увек градио кружне токове. Нисам сигуран да би се други професори са Саобраћајног сложили са њим (https://n1info.rs/biznis/profesor-saobracajnog-fakulteta-o-kruznim-tokovima/). Мени само смета то прекомерно гурање кружних токова на сваку раскрсницу без обзира што то није добро решење за сваку раскрсницу.

На пример, нико се није сетио да размотри изградњу кружног тока на углу Пилота Михајла Петровића и Патријарха Јоаникија на Видиковцу, где има доста левих скретања, али се зато гради бесмислени кружни ток на Теразијама, где уопште није могуће лево скретање.
 
Кључно је ако може да се укључи. Не може увек јер често се у кружном току налазе возила која имају предност. Самим тим изјава професора у пензији да нема заустављања испред кружног тока није увек тачна.


Овде ваљда причамо о кружним токовима у Београду. Правила су једна ствар, али овде се прича о најефикаснијим решењима за Београд. Професор каже да би он увек градио кружне токове. Нисам сигуран да би се други професори са Саобраћајног сложили са њим (https://n1info.rs/biznis/profesor-saobracajnog-fakulteta-o-kruznim-tokovima/). Мени само смета то прекомерно гурање кружних токова на сваку раскрсницу без обзира што то није добро решење за сваку раскрсницу.

На пример, нико се није сетио да размотри изградњу кружног тока на углу Пилота Михајла Петровића и Патријарха Јоаникија на Видиковцу, где има доста левих скретања, али се зато гради бесмислени кружни ток на Теразијама, где уопште није могуће лево скретање.
Druže, ističeš stvari koje ti niko ni ne protivreči. Razumem šta hoćes da kažeš i slažem se sa tobom ali nećemo jednu zabludu menjati drugom.

Od mene i drugih članova si dobio zamerke na deo da se ispred KT staje uvek jer je KT a ne zbog znakova kao i da znakova ima uvek i svuda ispred KT-a.

Sve ostalo što si napisao stoji kao ispravno tako da zaista ne razumem s kim se raspravljaš ovako.
 
@v0tk@men
Не знам само где си прочитао да сам написао да се увек стаје испред улаза у кружни ток. Свакако, даља расправа је бесмислена.
 
Vrh