Ali moram da pitam - zašto uvek mora taj neki romantičarski retro?
Osim estetike, šta je lepo i dobro u ovakvom vozilu?
Koje je, uz sve to, visokopodno, nepraktično, skupo, premalo i sporo?
Pritom:
1) Beograd nema retro tramvaje, jedino da se Ka( n)te i Buvazi konvertuju u tu ulogu
2) Beograd nema uniformisano staro jezgro grada, nego je sve razbacano svuda, tako da retro tramvaj koji prolazi pored "moderne" utilitarističke zgrade Robnih kuća na Terazijama, baš i nema nekog smisla i uklapanja
Potez Slavija - Trg, posebno Terazije, samo treba bolje preurediti -
ne isključujem predloge ukidanja podzemnih i vraćanja pešačkih i spreman sam za kompromise i nove ideje. I dalje, treba ga estetski unaprediti. Sa sve JGPom koji prolazi kroz njega - vozila, stajališta, polasci. I to kad bi postao opet pravi trg, sa saobraćajem, ali sređen, human, organizovan i održavan, bio bi 20x puta bolji, lepši i primamljiviji nego na srpski način ofrlje prosuta pešačka zona sa ofrlje "baštama" kafića i oklocanim tramvajima. Eno i u Čika Ljubinoj je pešačka zona pa iako je za trunku bolja nego stanje pre, sve je gora, oklocanija, odbojnija i prljavija.
Kao što ne sprečava okretnica Zeleni venac da postane human i privlačan, tako ne sprečava postoojanje kolovoza na Terazijama da i one postanu bolje i lepše. Da, može da se suzi taj kolovoz, ali nema potrebe da se ukida i pretvara u neku babarogu koja koči inače uspešan i sređen Beograd da se razvije i prolepša. Nego mora da se stvari rade kvalitetno i promišljeno, inače džaba nam i pešačka zona od Zemuna do Konjarnika i 200 retro custom-made tramvaja. Opet će sve izgledati i funkcionisati kao vašar.