Šta je novo?

Kružni tokovi

Ne, vratio se malo unazad i otišao pravo, ka Slaviji.

Terazije_5.jpg
 
Da su prosirili krivine kod Moskve i Balkana,mozda bi centar toka imao nesto bolji polozaj.Jednostavno su znali da za ovakav konkretan KT nema dovoljno mesta.
Ovo je tok sa predumisljajem :ROFLMAO:
 
Poslednja izmena:
Smanjen najverovatnije,to je jeftinije,mada se oni gadjaju sa parama,ili prosirenje kod oba ili jednog hotela.
Nije simetrican zbog podzemnog prolaza kod robne kuce,tu je prosirenje bilo ograniceno.
Svakako prepravka sleduje,softversku simulaciju videli nisu,a 21 vek uveliko poceo.
 
Poslednja izmena:
Proširenje na prostor pešačkog dela na bilo koju stranu, a pogotovo ka Moskvi bi bila skandal, mada se od ovih sve može očekivati.
 
Zapravo, širenje od 30-50 cm na uštrb trotoara bi u ovom slučaju bilo ok jer i kod Balkana i kod Moskve postoje površine koje stoje apsolutno neiskorišćene.

Mada naravno ako maknemo kružni tok i stubiće i one koji su ga načvorili, potrebe za širenjem na trotoare neće ni biti.
 
50cm mora,ne vise.Stubici se u tom slucaju demontiraju,bus moze da zaokrene ka Balkanskoj,i trola moze pravo ka Moskvi bez napornog slaloma.
 
Jedan od glavnih ciljeva ovog toka je polukruzno okretanje,koje je ranije nepropisno izvodjeno,ali to nije razlog da se napravi lose projektovan tok,bez ikakve simulacije koja bi na vreme ukazala na probleme.Narucilac ili projektant,neko mora da polozi racun.
 
Poslednja izmena:
Zapravo, širenje od 30-50 cm na uštrb trotoara bi u ovom slučaju bilo ok jer i kod Balkana i kod Moskve postoje površine koje stoje apsolutno neiskorišćene.

Mada naravno ako maknemo kružni tok i stubiće i one koji su ga načvorili, potrebe za širenjem na trotoare neće ni biti.

Mogu i na tim ćoškovima da se ubace baštice sa zelenilom i klupama po obodu, slično kao one na trgu Nikole Pašića.

Nešto ovako, računaj i da će ovaj pešački bilo koja razumna vlast vratiti gde je bio pa sam dodao i tu jednu. Možda bih dodao i još jednu dole ka Balkanskoj. Tako bi donekle i odvojio pešake od saobraćaja, učinio prostor prijatnijim, obezbedio nove površine za prirodni odliv vode (nešto o čemu se ne razmišlja uopšte u Bg), a imao bi i klupe jer tu kod Moskve su itekako potrebne.

1000346633.jpg


Ovaj neki fazon, samo bi tu funkcionalnija bila izdignuta baštica sa klupama po obodu. (ovo je inače primer iz Francuske gde masovno ubacuju ovakve površine umesto parking mesta)
1000346634.jpg
 
Sviđa mi se, ne znam kako se pre niko nije setio. Valjda smo navikli na ovakv3 gole i sterilne Terazije. Odlična ideja. 👍
 
Mi već decenijama nemamo krštene žardinjere sa cvećem.Poslednje je nabavio Aleksandar Bakočević pred samit nesvrstanih,mislim da neke traju i dan danas 😁 .
Sa Trga Republike su odneli žardinjere,iščupali fontanu i napravili plotnu koja je leti usijana,a zimi hladna i sumorna.
 
Mislim da bi smanjenje centralnog ostrva u kružnom toku moglo značajno doprineti boljoj protočnosti, posebno kada je reč o autobuskom saobraćaju

Trenutno stanje:
KT-001.jpg


Smajeno ostrvo:
KT-002.jpg


Konture izvornog stanja prikazane su žutom bojom. Samo ono sto je oznaceno zutom bojom je izmenjeno. Traka blize ostrvu više nije sužena već ujednačena.
KT-003.jpg



Izvorna fotografija: Sergio_Spector
 
Poslednja izmena:
Али зашто бисмо се бавили ситним унапређењима бизарног и штетног решења? Ово је у старту била погрешна идеја која није смела да нам се догоди. Постоји само једно једино добро решење, и сви то знамо.
 
Postoje dva glavna problema.

1.Turisticki bus ne moze da skrene ka Balkanskoj.
2.Nema eksplicitnog uocljivog znaka da je zabranjeno skretanje iz pravca Igumanove palate ka Balkanskoj.Ako postoji tabla da je dozvoljeno polukruzno,treba da stoji tabla da je zabranjeno skretanje.
Svi ostali problemi se resavaju samo dodatnim usporenjem kako bi se krivine savladale.
Zajednicki imenitelj je nedostatak prostora,koji ocigledno nije bio sagledan softverskom simulacijom.
Jedini slobodan prostor su krivine-obale kod oba hotela,ili smanjnje toka.Treca varijanta je znak zabrane za turisticke buseve ka Balkanskoj i sve ostaje kako jeste,do prvog cesanja vozila javnog saobracaja u toku.
 
Pesaci su navikli da pretrcavaju tamo gde je to zabranjeno,nose slusalice u oba uva.Ako postuju propise nema problema.
Biciklisti su navikli da prolaze kroz crveno, da voze kontra smerom i po sred trake.Ako voze po propisima nema problema.
GSP Bus vozaci,redovno po navici dodaju gas pred sledecu stanicu i ako znaju da je ta stanica jako blizu i da mora da koce a ne da ubrzavaju,ne znam ko ih je to naucio.Sada moraju znacajno i na vreme da obore brzinu u toku.

Nije bas sve do toka,ima nesto i u pesacima,biciklistima i vozacima:)
 
Хајде једном да направимо добро и одрживо решење, и да га се придржавамо. Не да мешамо узроке и последице. Што се грбо роди, вријеме не исправи.
 
Vrh