To sto je dizel skup i sto parking mesta nema potire silna zelja ljudi da ipak idu kolima.
Skup dizel ne motivise naseg coveka da ne ide kolima.
Ni besplatan prevoz nije dovoljan motiv za naseg coveka da ne ide kolima.
Tako da tih parametara kao da i nema.
Treba zaista ispitati zasto besplatan javni prevoz nije izazvao smanjenje guzvi.
Kao da nije uticao ni malo na guzve.
Zapravo izgleda da su se svi svercovali jos od ranije.
Mladić u rasponu od 22-30 godina ne može da ima devojku, ako ne vozi kola. Posle 30-te je veoma bitno kakva kola voziš. Kako da nađeš dobru mačku, ako nemaš automobil od minimum 20.000 evra? Žene kada vide muškarce po busevima, smatraju ih klošarima i jadnicima. Holanđani su 7 puta bogatiji od nas pa poseduju automobil u skladu sa primanjima. Kod nas će čovek da se zaduži do guše, samo da se vozika u kolima koja su preskupa za srpski standard. To vam je isto kao kada klinci nose patike od 250 evra, a kod kuće jedu Vučićev parizer. Ako nemaš za skupe gilje, ti si bednik. Sindrom trećeg sveta, tj. balkanske svakodnevnice.
Imao sam i ja, dok me nije smarala što sa 25 godina nemam kola... Bilo davno, naravno.Zavisi šta tražiš... Ja nemam pa sam imao.
Idete malo u krajnjost i van teme.
Не бих рекао да је шминкерско.Politika grada je šminkersko-proautomobilska, a u stvari nigde nikakvom vidu kretanja ne pomaže. Samo se gomilaju štete proizvoljnim planiranjem. Vezano za kola, uvode se mere koje u najboljem slučaju dodaju 10% kapaciteta za kola u zonama gde je tehnički maksimum za zadovoljavanje potreba kolima 20% pa i manje. Često se čak i kola sabotiraju, kao sa kružnim tokom kod Ušća.
Da, dobra politika za delove grada gde stvarno nema više kuda sa kolima bi trebala da bude usmerena ka prevoznim sredstvima koja ekonomično koriste prostor i garantuju vreme putovanja. To je javni prevoz u žutoj traci i tramvajskoj baštici, infrastruktura za bezbedno bicikliranje, a metro i železnica samo na makropravcima. Vezano za drum, nadoknađivati zaostalost sa istim takođe. Napomenuću da od 2,5 miliona ljudi u Amsterdamskom metropolitenu, samo 900.000 živi u zoni gde je objavljen "rat automobilima". Slično je i u Štutgartu i mnogim drugim gradovima.
Možda će se neka nova svest i novi ljudi pojaviti za 100 godina koji će odbaciti privatni automobil kao koncept, ali ove 2025. godine čak i u toj "zelenoj Evropi" se antiautomobilska politika primenjuje samo zonalno i kao izuzetak.
Nastavak priče: