Šta je novo?

Kružni tokovi

Да, већина радова на градским саобраћајницама је искључуво Шапићева замисао на основу његовог искуства вожње кроз град. Ако испратиш хронологију радова, прво је проширио силазак са Бежанијске косе где он живи, улицу Николе Добровића на монструмских 7 трака. Онда су радови даље ишли дуж булевара Зорана Ђинђића, код Бранковог моста (кружни ток), па са друге стране моста, Црногорска и Карађорђева ка Калемегдану, па са Призренска, и радови на тргу Николе Пашића и укидање прелаза између Балкана и Москве.
Све то је на путањи од његове куће до његовог посла.
Fascinantno.
On je konceptualni gradonacelnik, umetnik. Kao Marina A. samo sto ne sece sebe nego grad.
 
Poslednja izmena:
Kina, Turska i Rusija su inače zemlje bez urbanističkih planova, bez organizovanog saobraćaja i uređenih javnih površina, pa su na ovo navikli...
Koliko god pokusao da budes ironican, zapravo je istina. Velika vecina stanovnistva iz pomenutih zemalja koja se slila kod nas su navikli i na gore. Mislim da stanovnici Moskve mogu da posveduce o "probkama" i kakav je haos tamo.
 
Москва је најуређенији мегалополис, 2022. од УН проглашен за најбољи у категорији највећих градова - по квалитету живота и инфраструктуре.
Традиционално, посета Москви изазива шок и код наших русомана, и код русофоба.

Не пишите којешта. Читајте и сазнајте уместо тога.
 
Koliko god pokusao da budes ironican, zapravo je istina. Velika vecina stanovnistva iz pomenutih zemalja koja se slila kod nas su navikli i na gore. Mislim da stanovnici Moskve mogu da posveduce o "probkama" i kakav je haos tamo.
Мислим да је очекивано да у граду са 15 и више милиона становника постоје гужве.
Москва има развијену мрежу брзих градских саобраћајница, такође, у случају гужви, имају градску железницу, коју додатно развијају у склопу пројекта ,, Московски централни дијаметри'' , јавни превоз и, наравно, метро, који су интегрисани.
Ми немамо ни развијену градску железницу, ни метро на које се можемо ослонити у случају застоја и гужви.
Не знам како се Руси осећају када чекају БГ воз, нпр. на перонима станице Карађорђев парк, па када им још дође воз са групом графита.
Чистоћа, ефикасност и удобност тих система су у самом врху у свету.

Комунални ред у Москви и руским градовима ми тренутно можемо само да сањамо.
 
Neverovatna mi je činjenica kako su našli vrlo efikasan metod za uklanjanje pešačkih prelaza sad kad im to treba.

Sa druge strane imamo višegodišnju praksu ostavljanja starih i privremenih linija po kolovozu godinama dok same ne izblede i izgrebu se dovoljno, ili do sledećeg asvaltiranja. Takva situacija je bila godinama u Tošinom bunaru, na raskrsnici sa Nikole Dobrovića, što je rešeno tek ovim poslednjim proširenjem pošto su asvlatirali sve pa iscrtavali nove linije.

Nisam skoro prošao ali čini mi se i da na obilaznici oko BG, ispred ostružničkog mosta (sa NBG strane) i dalje stoje žute linije koje su nekad označavale prelazak sa jedne strane AP na drugi (dvosmerno), pre nego što je završen ceo profil.
 
Где год су укинути пешачки прелази, настало је мртвило. Славија је најбољи пример за то.
Мртвило је лоше за психу, а лоше је и за бизнис - туризам, угоститељство, трговину.
Оса Београдска тврђава - Храм Светог Саве / НБС је главна туристичка траса у граду. Ту треба омогућити што боље услове за кретање пешака. Пар јачих прелаза на тој траси - Париска, Призренска, Кнеза Милоша и Славија, дају опет осећај свима да се ради о велеграду а не нашминканој бајадера мител-еуропа паланци. Проблем је само што је Славија упропашћена за пешачка кретања, али се то да поправити. Као и ова Шапићева брисања прелаза.
 
Мислим да је очекивано да у граду са 15 и више милиона становника постоје гужве.
Москва има развијену мрежу брзих градских саобраћајница, такође, у случају гужви, имају градску железницу, коју додатно развијају у склопу пројекта ,, Московски централни дијаметри'' , јавни превоз и, наравно, метро, који су интегрисани.
Ми немамо ни развијену градску железницу, ни метро на које се можемо ослонити у случају застоја и гужви.
Не знам како се Руси осећају када чекају БГ воз, нпр. на перонима станице Карађорђев парк, па када им још дође воз са групом графита.
Чистоћа, ефикасност и удобност тих система су у самом врху у свету.

Комунални ред у Москви и руским градовима ми тренутно можемо само да сањамо.
Treba da razumes da narod u Srbiji ne zeli red i cistocu.
To nam je previse sterillno.
 
Zar ne mogu neki psihijatri da reaguju po službenoj dužnosti?
Edit: A jedan prelaz koji bi stvarno trebalo ukinuti i koji je generator svih gužvi na tom potezu je onaj u Takovskoj na skretanju iz Svetogorske ka Kneza Miloša. Dovoljno je da ostanu preostala tri, a Takovska bi se prelazila na donjem koji ne pravi nikakvu gužvu.
Edit2: Takođe mislim da je onaj prelaz kod Doma omladine katastrofa i da produžava putovanje 65 i 77 za bar 5 minuta, ako ne i više.
 
Poslednja izmena:
Zar ne mogu neki psihijatri da reaguju po službenoj dužnosti?
Edit: A jedan prelaz koji bi stvarno trebalo ukinuti i koji je generator svih gužvi na tom potezu je onaj u Takovskoj na skretanju iz Svetogorske ka Kneza Miloša. Dovoljno je da ostanu preostala tri, a Takovska bi se prelazila na donjem koji ne pravi nikakvu gužvu.
Edit2: Takođe mislim da je onaj prelaz kod Doma omladine katastrofa i da produžava putovanje 65 i 77 za bar 5 minuta, ako ne i više.
Zasto se ne stavi podzemni prolaz tu?
 
Sad sam siguran da su ukidanje pešačkog kod trga Nikole Pašića, gde je semafor, samo odložili dok ne krenu da rade kružni.
 
Vrh