Šta je novo?

Kružni tokovi

Za saobracajnice sa tri saobracajne trake resenje je tzv turbo KT gde se desna skretanja izdvajaju ranije i u samom KT u ostaju dve trake- sto je mnogo bezbednije i stvara manje konfliktnih tacaka...
S tim da je osnov protočnosti na ovom pravcu da postoje 3 trake za pravo na most... Rešenje sa dve trake u pravac stvaralo je čepove još krajem šezdesetih.

Što nam sve govori da ovde nije mesto kružnom toku.
 
Veliki uticaj će imati pešački prelazi. Ako ih stave udaljeno od KT sa semaforima to bi pomoglo.
Dok ne bude nov most i meni deluje da će saobraćajci u špicu biti nephodni.
 
Ово ће моћи да исправе само изградњом денивелације за правац право на мост преко кружног тока у некој будућности (орнуто од петљи Арена).
 
Ovo će možda imati smisla kada bude postojao novi most i tunel posle njega. Ali, mislim da je Zuma našao tu analizu, već sada bi nam tunel i novi most bili nedovoljni.

Do tada - HAOS.
 
Тешко, опет ће са друге стране новог-старог моста бити семафор. Да су паметни, урадили би све до тунела денивелисано на стубовима.
 
Blago nama, s njima.
Тешко, опет ће са друге стране новог-старог моста бити семафор. Да су паметни, урадили би све до тунела денивелисано на стубовима.
To tehnički ne može da se uradi, a da estetski na bilo šta liči. Jedino što bi moglo, to je da se ukopa jedan građevinski nivo ispod raskrsnice.

Ponavljam, prema projektima i planovima iz dvadesetih godina (od pre jednog veka), prilazne rampe tom mostu su već uveliko denivelisane u odnosu na planirane saobraćajnice.

To što se kasnije rodila klasa praznoglavaca koja bi da progura priobalnu magistralu pred prilaznim rampama dva mosta, nije problem arh. Georgija Kovaljevskog, kijevskog i beogradskog urbaniste koji je postavio uslove za gradnju Mosta kralja Aleksandra.
 
Онда могу да денивелишу правац Николе Тесле-Владимира Поповића. Јесте да би било ружно.
 
Šapić za to vreme:

Nemoj pobratime, ko boga te molim, nevidljivi roboti mi probijaju železnički nasip, Vesara me ebe za tunel kod Ekonomskog, metroa nema decenijama...

 
Je l ovo samo meni promaklo?

Promena režima rada javnog prevoza tokom radova​

Tokom radova na izgradnji kružne raskrsnice u zoni raskrsnice Pop Lukine, Crnogorske, Gavrila Principa i Jug Bogdanove, doći će do promena u radu linija javnog prevoza.
 
Izvor: Beobuild.rs

kruzni-tok-usce-brankov-most-190724-11bb.jpg

Rekonstrukcija raskrsnice Bulevara Mihajla Pupina i Nikole Tesle na Novom Beogradu, počela je ovog meseca i podrazumeva transformaciju postojećeg semaforizovanog ukrštanja u kružni tok. Projekat realizuje “Beograd put” u sradnji sa ostalim javnim preduzećima, a radovi bi trebalo da traju do početka septembra.

Prometno novobeogradsko ukrštanje postaće veliki kružni tok sa prečnikom spoljne ivice kolovoza od 70 metara i tri ulivne trake za svaku saobraćajnicu, Bulevar Mihajla Pupina i Bulevar Nikole Tesle (širina od 2,75 do 3,5 metara). Kao privremeno rešenje, ka Starom sajmištu biće zadržana veza sa dve trake (širine 3,5 metara), ali je u perspektivi planirano da taj krak postane produžetak Ulice Vladimira Popovića u punom profilu.

U ovom trenutku ovo je projekat kozmetičke prirode, dosta je preuranjen i neće bitno uticati na bolje tokove saobraćaja tokom većih opterećenja. Štaviše, zbog drugih ograničenja veliko je pitanje kako će se kružni tok pokazati u vršnim časovima, odnosno tokom prepodnevnih i popodnevnih špiceva. Iako prikazani na renderima, neće biti izgrađeni podzemni prolazi, ostaju pešački prelazi koji postaju regulator brzine na ulazu i izlazu iz kružnog toka.

U perspektivi ovaj kružni tok dobiće pun program veza izgradnjom direktne veze sa Ulicom Vladimira Popovića, kada bi značajnije dobio na funkcionalnosti i kao jedna od veza sa novim tramvajskim mostom. Uz ovaj koji se gradi, veliki kružni tok planiran je i na raskrsnici Bulevara Mihajla Pupina sa Ulicom Milentija Popovića, kao i na ukrštanju Bulevara Nikole Tesle i Ulice Ušće.

Više fotografija u vesti na prvoj strani sajta ili na linku https://beobuild.rs/rekonstrukcija-raskrsnice-kod-ušća-p3192.html

kruzni-tok-usce-brankov-most-190724-02.jpg

kruzni-tok-usce-brankov-most-190724-12.jpg

Više fotografija u vesti na prvoj strani sajta ili na linku https://beobuild.rs/rekonstrukcija-raskrsnice-kod-ušća-p3192.html
 
Poslednja izmena:
Je l ovo samo meni promaklo?



Znači istovremeno dobijamo još jedan kružni tok i sa desne strane Save, kod ulaza u Brankov most. Nešto što treba da dopunjuje i radi zajedno sa bar četri nova kružna toka sa leve strane Save. Ima li ih još o kojima ne znamo? Ustvari, ovo je radikalna i, bar što se tiče prethodnog upoznavanja javnosti tiče, tajna rekonstrukcija jednog od glavnih saobraćajnih čvorišta starog dela grada. U osnovi, ideja je "zaboravimo na semafore i raskrsnice, da probamo malo sa kružnim tokovima." Ne samo da nije bilo konsultacija sa učesnicima tog saobraćaja, nego na kraju nisu bili ni obavšteni da se tako nešto uopšte razmatra i priprema. Možda zašto što iza ovog poteza ne stoji zaista ozbiljna saobraćajna analiza i simulacija očekivenih efekata? Jer zašto se inače o ovome ne bi prethodno pričalo, i to poželjno duže vreme, dovoljno da svi kažu šta misle i da imaju vremena da argumentovano komentarišu, ili čak i lično provere, sve saobraćajne pretpostavke koje su osnova ovakve odluke? Postoji niz besplatnih softvera za simulaciju saobraćaja. Približni podaci se mogu naći u CIP-ovoj simulaciji, doduše iz davne 2017. Ali niko nas ne sprečava da ih bar približno ažuriramo tokom deset minuta stajanja i brojanja koliko vozila pređe most ili uopšte MOŽE da prođe kroz tunel ispod Terazija. To nije teško. Tako da su čak i privatna lica i entuzijasti mogli da ih probaju i vide šta se u raznim varjantama saobraćajnih rešenja događa, samo da je bilo prethodne javne rasprave o ovome. Internet je pun takvih primera.

" Showing 98 open source projects for "road traffic simulation" "
 
Je l ovo samo meni promaklo?


Ako dobro razumem onda se zatvara desno izdvajanje sa mosta u smeru ka gradu dok se ne završi najnovija fix ideja kvazi saobraćajnih stručnjaka? Jedini način da dođeš sa NBG u centar ostaje tunel
 
Плус рушење старог моста. Значи или тунел, или Газела, или још даље преко Аде.
 
Ova naglo obožavanje kružnih tokova nam može napraviti ogroman problem, tj da postane gore nego što je bilo. Iako je to nemoguće sigurno tvrditi ovako napamet, postoji znatna mogućnost i za to. Razmislite, u čemu je prednost kružnih tokova?

Oni su veoma dobri kad je intenzitet saobraćaja relativno mali. I kad je sličan nivo saobraćaja u svim granama. Dobitak je u tome što tada vozila ne moraju bez veze da čekaju na semaforu čak i kada više nema vozila koja im seku put. Sve dok posle svaka dva ili tri takva vozila u kružnom toku postoji rupa u koloni sa leva, u koju mogu da se ubace, to nekako funkcioniše. Ali kako poprečni saobraćaj sa leve strane postaje gušći, sve je teže ubaciti se, tj preseći kolonu. Tada postaje bolji semafor koji silom preseca bočnu kolonu, dajući šansu vozilima iz svih pravaca. Mađutim kako se dalje povećava intenzitet saobraćaja, sada više ni semafor (tj semaforizovana raskrsnica) nije dovoljno dobra. U semaforizovanoj raskrsnici izvor gubitka na intenzitetu protoka vozila je potreba da postepeno smanjuju brzinu da bi se stali, a zatim da takođe postepeno povećavaju brzinu da bi krenuli. Ako se to radi više puta (jer je pri većem intenzitetu kolona pred semaforom postala dugačka), to onda smanjuje prosečnu brzinu kretanja u odnosu na teorijski idealan slučaj. To bi bila situacija da cela kolona ispred semafora trenutno i u istom momentu kreće, tako da sva vozila trenutno postižu konačnu brzinu (tj da imaju beskonačno ubrzanje i idealnu međusobnu sinhronizaciju, bez kašnjenja zbog konačnog vremena reagovanja). Što je naravno nemoguće. Dakle, sa još većim saobraćajem i semafor postaje loše rešenje, pa je jedina mogućnost denivelizovana petlja. Pri čemu je kružni tok tada još gori od semafora.

A posebna priča je da čak i ovo važi samo ako nema zagušenja negde dalje od tog ukrštanja (recimo izlaz iz tunela ispod Terazija). Onda će zastoj da se propagira unazad, preko Brankovog mosta, i da brzo blokira čitavu raskrsnicu na levoj obali Save, ma kog tipa ona bila. Čak je tada semaforizivana raskrsnica i preglednija, pošto je manja, pa vozači neće ući na raskrsnicu i tamo stati zato što ne mogu sa nje da izađu (čime bi blokirali poprečni saobraćaj). Što se na kružnom toku češće dešava jer vozači teško mogu videti kakvo je stanje na suprotnoj strani kružnog toka (em je kružni tok bitno veći od raskrsnice, em im smeta kružno ostrvo u sredini).

itd, ovo je veoma komplikovao pa mi ovako radikalna promena tipa niza kritičnih Beogradskih raskrsnica bez jasne analize očekivanih rezultata deluje vrlo amaterski.

Usput, našao sam i preveo jedan lep djagram koji govori o oblasti upotrebljivosti raznih načina na koji se mogu ukrstiti dva saobraćajna toka. Sami brojevi i tačan oblik krivih su naravno manje važni od opšteg pregleda tendencija. Ipak da napomenem da bi po CIP-ovoj projekciji saobraćaja za 2023., iz 2017. godine, po Brankovom mostu išlo više od 5000 vozila na ČAS (5616?), u vršnom času, a ovo na dijagramu su vozila na DAN. Ne na čas. Dakle, po ovome, mi smo duboko u oblasti intenziteta saobraćaja koji ZAHTEVA petlje. Ni kružni tokovi (koji su ionako lošiji za veliki saobraćaj od raskrsnica sa semaforima), ni semaforizovane raskrsnice nam ovde ne mogu puno pomoći. A nismo ni počeli priču da je i sva okolina ovih kružnih tokova zagušena (na Beogradskoj strani).

Optimalan tip ukrstanja dve uilice u zavisnosti od intenziteta saobracaja.jpg
 
Poslednja izmena:
Jedna zanimljivost. Možda je neko ko odlučuje gledao MythBuster testove? Oni su pokušavali da ubede Amerikance da je "Evropski" kružni tok bolji od "Američke" raskrsnice (bez semafora). Pa su i pronašli da jeste bolji :) Naravno, to njihovo je previše mali saobraćajni tok (kad jeste bolji) i malo traka da bi bilo relevantno za nas.

Ali su zato poredili i efikasnost regulacije saobraćaja kad to radi saobraćajac i sami vozači uz pomoć obaveznih Stop znakova. Pa im je Stop znak ispao 30% bolji :)

Ovo je za one koji se nadaju da će povratak saobraćajaca nešto popraviti.

 
Poslednja izmena:
Ne treba nikome iole inteligentnom ko vozi kola po Beograda nikakva teorija niti mišljenje stručnjaka. Jasno je da je ovde neophodna denivelisana petlja.

Nekima su one mnogo ružne, ali taj deo je ionako bez stambenih naselja, tako da je potpuno opravdano to uraditi na tom mestu.

Mi ovde smo svesni šta znači kada neko ovakav dođe na vlast i koliko posledice njihovog vladanja (i besmislenih projekata) uništavaju grad i razvoj grada.
 
Ali opet te raskrsnice gde svi imaju stop nema u Njujorku , već u nekim manjim mestima.
Takodje kod njih stop je stop. U Ukrajini stop je stop. Samo je kod nas stop vozi miško šta te briga nema nikog.
 
Ne treba nikome iole inteligentnom ko vozi kola po Beograda nikakva teorija niti mišljenje stručnjaka. Jasno je da je ovde neophodna denivelisana petlja.

Nekima su one mnogo ružne, ali taj deo je ionako bez stambenih naselja, tako da je potpuno opravdano to uraditi na tom mestu.

Mi ovde smo svesni šta znači kada neko ovakav dođe na vlast i koliko posledice njihovog vladanja (i besmislenih projekata) uništavaju grad i razvoj grada.

Mene ovde najviše nervira sam pristup problemu. Ako za početak čak i ostavimo po strani koje bi rešenja bilo najbolje, apsurdno je da se neko sa nečim ovako važnim igra kao malo dete: "Hajde da sad probamo nešto drugo, pa da vidimo kako će ispasti". Čini mi se da bi bilo bolje čak i da pogreši, ali da mu rutina uvek bude da pokaže kako je došao do svog izbora i da za njega iznese argumente. Onda bi bi bar neko mogao da mu ukaže gde je greška, pa bi se to ili ispravilo, ili bi makar sledeći put, na drugom mestu, dotični krenuo kako treba.
 
Vrh