Šta je novo?

Koridor 10

Бејах био прошле недеље у Грчкој. На полуострву где су боравили кентаури.

На пар места у близини Ниша реконструкција, али без битнијег успоравања саобраћаја. Још увек се ништа не ради на старој, десној траси оних двадесетак километара аутопута пред границом са Македонијом, али су настављени радови на новој, у правцу Бујановца и Врања. И Македонци мрљаве са оних седам километара од границе до Куманова.

Ипак, ко планира колима за Грчку неће имати већег проблема. Највећим делом аутопутеви су направљени, а онде где их још увек нема коловоз је довљно широк и у солидном стању.
 
Jos malo pa ce sve tenderski procesi biti zavrseni i za deonicu od NIsa do Bugarske i od Grdelice do Makedonije.
Web prezentacija "Koridor 10" je prilicno azurna - sve pohvale.

Link: http://www.koridor10.rs/
 
Ево мало мене у улози инсајдера.

Имао сам пре пар дана прилике да разговарам са једним Алпининим инжењером (иначе Шпанцем) и поменули смо градњу другог моста у Бешки. Он каже да су у дубљем делу Дунава имали великих проблема због близине два моста, али да су их отклонили и да ће се радови надаље одвијати мање-више несметано. Такође помиње да су радови били успорени због изузетно дугог периода високог водостаја Дунава (каже незабележеног у последњих неколико деценија). Прогнозира да би нови мост могао бити готов на пролеће. Што се тиче тунела код Димитровграда, које је такође добила Алпине ФЦЦ, каже да су у питању врло захтевни објекти, али нисмо шире причали о њима.

Занимљиво је његово запажање на основу са сарадње са домаћим грађевинцима. Каже да се јако осећа недостатак људи од 40-50 година. Млађи људи имају енергије, али им недостаје искуство рада на великим пројектима, док они старији често имају фантастично знање, али им због година недостаје енергија, па и мотивација. Иначе, потпуно је свестан наше велике грађевинске традиције, али каже да су најквалитетнији људи одавде недоступни, јер су већ нашли ухлебљење у Русији и Блиском Истоку. Докле нас је довела деценија санкција – некадашњи гиганти погубили референце, а стручњаци отишли у бели свет.
 
Hm, hm,

Nije pomenuo da je prvobitni rok za završetak mosta kod Beške bio znatno pre visokog vodostaja....
Nije pomenuo da su odustali od izgradnje puta kod Koking broda, i poverili ga domaćim firmama...
Nije pomenuo da kod Dimitrovgrada već duže vreme od početka radova, jedva da su i počeli. (Deonica je zahtevna ali je zato i cena itekako zahtevna)...

U svakom slučaju u Srbiji se Alpina baš uflekala, gde god da je šta pipnula.
 
То сам му и ја рекао, поменуо сам му и пропалу концесију, али он их углавном брани. Међутим, стекао сам утисак да га је ФЦЦ (шпански партнер Алпине) и послао да чисти флеке Аустријанаца. Човек заиста одаје утисак стручне и неострашћене особе.
 
Не треба заборавити и чињеницу, да странци кад дођу овде да раде, поприме и наше манире. Према томе, има све то својих разлога, а колико шушки је коме отишло у џеп, то само можемо да нагађамо. Сведоци смо како се тендери овде спроводе.
 
Ja ne znam, ponekad stičem utisak da ljudi ovde misle da su u inostranstvu ljudi imuni na pare.

Ljudi, krade se svuda isto tako kao i kod nas!

P.S. Ova priča sa vodostajem je stvarno bullshit. Za prvi deo priče o nedostatku kadrova verujem, ali se pitam zašto Alpini-FCCu nije palo na pamet da kontaktira te ljude u Rusiji/Bliskom Istoku, pa da ih zaposli ovde? Rupičasta mi nešto priča tvog insajdera, sizife.
 
16:11 | Beograd | Ekonomija
MRKONJIĆ: Severni krak Koridora 10 do 1. januara 2011.
Autor: Tanjug

Beograd - Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić izjavio je danas prilikom obilaska radova na severnom kraku Koridora 10 i mosta kod Beške, da će rok za izgradnju te deonice auto-puta biti ispoštovan i da će 1. januara biti završena cela deonica od Novog sada do Horgoša i od Subotice do Kelebije, a u martu 2011. i most kod Beške.

Mrkonjić je kazao da je zadovoljan dinamikom radova na tom delu Koridora 10 i ponovio da je to trenutno najveće gradilište u Evropi.

Budući generalni direktor "Koridora Srbije" Mihajlo Mišić je rekao da je kišno vreme malo usporilo radove, ali da se naporno radi kako bi taj deo saobraćajnice bio pušten u promet u predviđenom roku.

Mrkonjić je osim mosta kod Beške, obišao i radove na obilaznici kod Novog Sada i radove na 88 kilometru autoputa, a "Y krak" Koridora 10 kod Subotice obišao je zajedno sa ministrom za životnu sredinu i prostorno planiranje Oliverom Dulićem.

Direktor projekta izgradnje mosta kod Beške Slobodan Mitrović iz austrijske "Alpine" istakao je da su u poslednjih mesec dana urađena dva raspona od po 45 kilometara na desnoj obali Dunava, kao i dva istih razmera na levoj obali.

- Takođe smo završili vhove stubova na reci i na njima smo montirali skele, a sada su u toku pripremni radovi na izradi raspona nad rekom koji će se sklopiti u jedan raspon od 210 metara - objasnio je on.

Glavni inženjer na radovima na obilaznici kod Novog Sada Goran Kalinić je predočio da se veliki broj radova izvodi kod zrenjaninske petlje i najavio da će u narednih mesec dana biti završeno asfaltiranje.

Kalinić je napomenuo da postoje problemi kod 109 i 110 kilometra zbog naftovodne i gasovodne mreže, ali da će i to biti uskoro rešeno.

Izgradnja oko 110 kilometara poluautoputa na Koridoru 10 obuhvata deonicu od Horgoša do 28 kilometra od granice sa Mađarskom, zatim deonicu od 38 do 98 kilometra puta Horgoš-Novi Sad i deonicu između Kelebije i Subotice (24 kilometra).
Izvor: Danas
 
Не могу да верујем да се говори о поштовању рока за мост код Бешке и обилазници код Новог Сада који касне. :bash:
 
Koliko znam pola je završeno i tako stoji, a nema nikakvih informacija kad će nastaviti radove. U principu na južnom delu koridora nema radova ni na jednoj deonici.
 
Tako je,inace bi mrka tamo smarao radnike svaki dan i tapkao ih po ramenu ko ove na delu od ns ka horgosu
 
Juče sam išao za Budimpeštu i na tom delu ima radnika, ali je stvarno tragikomično, kad vidiš toliko radnika, a manje više nema ništa što je urađeno, ko šta radi oni utabavaju pesak.
 
Samo da vidite kako se gradi Y krak koridora kod subotice!!! Uzas

Obilaznica zatvara salaš]

Subotičanin Imre Farkaš, vlasnik 200 hektara zemlje, tvrdi da će trasa Koridora 10 potpuno ekonomski uništiti njegovo imanje i da iako se izgradnja planira već 20 godina, salašarima niko nije ponudio razumno rešenje
s
Imre Farkaš pokazuje trasu autoputa

Prinuđen da napusti imanje... Imre Farkaš pokazuje trasu autoputa

Obilaznica oko Subotice ka Kelebiji direktno je ugrozila opstanak salaša Imre Farkaša. Trasa „ipsilon" kraka Koridora 10, prokopana sa Tavankutskog i Bajskog puta, uklještila je imanje od četiri hektara sa hiljadu grla stoke, koje podiže već četvrta generacija Farkaševih. Istina, štale torovi i obori nisu na trasi preko koje će asfalt preći, ali put vodi kroz senike, kamare slame, silažne jame što znači da bi st*** mogla ostati bez hrane.

Imre Farkaš ističe da važan put mora proći preko njegovog imanja površine 200 hektara, ali i da je put kroz ekonomsko drvorište smrt za salaš koji se ne može tek tako brzo premestiti i obnoviti. Njemu je ponuđen plac udaljen oko pet kilometara, ali to, kako kaže, i nije prava ponuda.

To nije ponuda

- Svake dve, tri godine inženjeri su dolazili i merili, ali meni niko ništa nije nudio. Osim toga, bilo je desetak planova gde će trasa da ide da bi krajem decembra prošle godine saznao da ona vodi kroz moje ekonomsko dvorište. Tada su mi u nadležnoj službi ponudili plac, kvadrat za kvadrat, i to na Čikeriji koja je udaljena od ovog salaša oko pet kilometara. To niko ne bi prihvatio i to nije ponuda - nastavlja Farkaš.

Prvi radovi na obilaznici počeli su pre dve decenije, vlasti su se menjale i obećavale završetak radova. Vlada je tek 4. marta ove godine proglasila takozvani javni interes i stvorila prvu pravnu pretpostavku kako bi se krenulo sa poštenom i pravičnom eksproprijacijom zemlje. Ovih dana u imovinsko-pravnoj službi u Subotici ubrzano se vode službene rasprave sa vlasnicima zemlje o otkupu na osnovu Zakona o eksproprijaciji. Međutim, Imre Farkaš izgleda da još nije stigao na red.

- Stiže zima, a tu je mnogo stoke, trebalo bi pripremiti hranu u čardake, senjake i silažu, a ja ne mogu da mrdnem, jer ne znam šta će se dogoditi. Sa mnom niko ne pregovara. Jesen dolazi, kiša stalno pada, kukuruz će da prezre, a onda se ne može više silirati. Ostaću bez kabaste hrane, a šta ću onda, ni sam ne znam - kaže Farkaš.

On pokušava da se prilagodi situaciji i prodaje stoku, ali mu je ostalo još oko 650 ovaca, 80 goveda i 160 svinja.

- Pre svega nekoliko meseci bilo je duplo više stoke. Zadržaću jedan stočni fond sa kojim bih ponovo mogao da počnem iz početka - kaže Farkaš.

On kaže da nije problem što je trasa prokopana preko još nekih njegovih njiva, jer će podeliti sudbinu drugih vlasnika zemlje ali „dušu" salaša ne može da prepusti istoj sudbini.

- Ne mogu da dam kvadrat za kvadrat, jer ukoliko mi to uzmu ovaj salaš ništa neće vredeti. Ostaće samo stambeni deo koji niko neće hteti ni da kupi. Svestan sam da to mora da se uradi, ali ne može se budućnost graditi na tuđoj nesreći. Država bi na ovakvim primerima trebalo da vaspitava građane kako se gradi po zakonu, a ne da im pruža loš primer po principu, sila Boga ne moli - kaže Farkaš.

On ističe da salaš nije kupljen zato što tu prolazi autoput niti je sagrađen namenski da bi se dobro naplatio. Na njemu su radile četiri generacije Farkaševih, a danas je na imanju zaposleno još petoro ljudi koji će ostati bez posla kada put pređe preko salaša.
a

Smetaju i dalekovodi

Osim u salaš putari koji grade „ipsilon" krak naišli su na još jednu, prema njihovim rečima, težu prepreku. To su četiri dalekovoda „Elektrodistribucije" koje će biti teško izmestiti. Prema obećanju Dušana Borovice vlasnika firme „Borovica" koja izvodi radove na ovoj deonici i taj problem će da bude rešen baš kao i problem „jednog salaša u dužini od 400 metara".

- Hteli su i bez ikakvog rešenja da prokopaju i moje dvorište, ali sam ih sprečio. Bio sam uporan, pozivao policiju i uspeo da im ne dozvolim da bespravno zađu u imanje. Po mom saznanju, 70 odsto ljudi koji imaju parcele na ovoj trasi još nisu dobili rešenje o eksproprijaciji, a njive su im već raskopane, usevi uništeni - kaže Farkaš.

Bager stigao do dvorišta

Da nije „ipsilon" kraka Farkaš tvrdi da niko ne bi prodao ni kvadratni metar zemlje, jer se na ovom potezu, udaljenom svega šest kilometara od centra Subotice, zemlja ne prodaje.

- Kažu da je tržišna vrednost kvadratnog metra ovde oko 65 dinara, što je kilogram paradajza za kvalitetnu subotičku zemlju. Ovde na Bajskom putu zemlja se nije prodala poslednjih deset godina, jer su one uglavnom vlasništvo nas salašara. Ukoliko otcepe dvorište neka onda uzmu sve - kaže Farkaš.

Imre Farkaš nasledio je posao od svog oca i kaže da bi voleo da mu neko kaže šta da radi.

- Meni treba pet godina da se preselim. Ne može se salaš podići za dan, a još ni placa nemam. Da bi se salaš osposobio potrebno je najmanje dve godine. Ne mogu da shvatim ako se nešto gradi 20 godina da do danas niko nije našao rešenje. Sada su nas se setili kada su nam bageri došli do dvorišta - tvrdi Farkaš.

Kukuruz, suncokret i druge kulture koje su se našle pred bagerima prosto su zaorane.

- Sve shvatam, objašnjeno mi je da kvadratni metar tog asfaltnog puta košta između 300 i 500 evra. Ovo im je bilo najbliže. Ipak, prvo treba da se dogovorimo, pa onda neka grade - naglasio je Farkaš.
 
HRVATI PRAVE SAOBRAĆAJNICE PET PUTA BRŽE OD NAS
Autoput gradimo brzinom od 22 kilometra godišnje

Tanja N. Đaković - Boris Vuković | 17. 09. 2010. - 00:02h | Komentara: 21
Poslednjih šest godina, Srbija koridor 10 gradi brzinom od 22 kilometra godišnje, pokazuju podaci koje je „Blic” dobio od nadležnih institucija. Susedna Hrvatska je sagradila 1.100 kilometara novog, modernog autoputa za manje od decenije. Brzina gradnje - više od 100 kilometara godišnje. Uprkos navedenim činjenicama, ministar infrastrukture Milutin Mrkonjić kaže, i pri tome se ne šali: „Sa izgradnjom koridora 10 kasnimo 20 godina, ali ne prihvatam da neko kaže da sporo radimo”.

74796_grafika_origh.jpg


Mrkonjić kaže da je u vreme aktuelne koalicije sagrađeno 50 kilometara ovog autoputa.

- Kada smo stupili na vlast 2008, nismo zatekli ni kilometar izgrađenog puta, nije postajao ni glavni projekat. Od tada je izgrađeno ukupno 50 kilometara - 21 kilometar od Levosoja do Preševa, 7,7 kilometara obilaznice oko Beograda i 20 kilometara autoputa od Novog Sada do Horgoša. Neću da kažem da je prethodna Vlada loše radila. Oni su se fokusirali na most kod Beške, a izgradnja koridora 10 jednostavno nije bila njihova strategija - kaže Mrkonjić.

Koridor 10 idealan je za promociju političara i taj prizor rabe od devedesetih sve do danas. Pozirao je, smešten u tom pejzažu, sabijen između bagera, valjaka i kamera i Mirko Marjanović još 1998. Slobodan Milošević veslao je na tom projektu godinama, a nove demokratske vlasti mahinalno su, odmah posle 5. oktobra, preuzele isti model i eksploatisale ga besomučno deceniju. Ni Koštunica nije bio gadljiv, a još manje njegov pulen Velimir Ilić, bivši ministar infrastrukture, koji o ovom pitanju ne želi da govori za „Blic”.

U svakom slučaju, kada se konačno podvuče crta, ovaj transevropski put postaje taster kojim se meri efikasnost rada svake od tih vlada, uključujući i aktuelnu, u kojoj glavnu reč vode demokrate Borisa Tadića.

- Obećavam da će ceo koridor, od Horgoša do Dimitrovgrada, biti izgrađen do 1. maja 2012. godine - spremno ponavlja Mrkonjić.

Nenad Ivanišević, član UO firme „Koridor 10”, podržava ga:

- Iako su zadati rokovi 2015. godina, ovaj projekat zatvorićemo 2012.

Kada pitate koliko je to metara mesečno, odgovaraju: „Sve to zavisi, da li je reč o mesecima u zimskoj sezoni ili u jeku radova”. Iako se njihovi podaci o izgrađenim kilometrima ne slažu sasvim, oni dalje nastupaju sa bujicom nejasnih podataka, u kojima nabacuju što je moguće veći broj deonica, finansijera, tendera, projekata. Sve u svemu, ti podaci ne znače ništa bez krajnjeg rezultata.

Zašto izgradnja ide tako sporo? Insajder „Blica” kaže da je sve to posledica neprofesionalno pripremljenih tendera, usled čega je većina obarana, trome i aljkave izrade glavnih projekata, od kojih su mnogi vraćeni od stranih kreditora na preprojektovanje. I dok na pitanje zašto nije raspisan jedinstveni tender za izgradnju čitavog autoputa, u firmi „Koridor 10” odgovaraju da je to zbog činjenice da izrada projekata, kao i eksproprijacije teku neujednačeno, naš sagovornik kaže da je to način prikrivenog nameštanja tendera za domaće građevinske firme. One nemaju šanse pored velikih inostranih kompanija u realnoj tržišnoj utakmici.

Buka zbog kašnjenja izgradnje koridora podignuta je i maja ove godine. Rezultirala je hitnim sastankom kod predsednika Srbije Borisa Tadića. Optužbe su mahom su bile fokusirane na javno preduzeće „Putevi Srbije”. Potezano je i pitanje smene direktora Zorana Drobnjaka, ujedno akcionara „Preduzeća za puteve” firme koja je dobila tender za izgradnju deonice na severu. Na sada postavljeno pitanje na centrali JP „Putevi Srbije”: Ko je sada direktor?”, odgovor glasi:

- Pa, Drobnjak! Što?

Autoput kroz Srbiju 1997. izgubio je status transevropske putne mreže. Izgradnja ovog koridora traje od 1998. A ako računamo da je aktuelna vlada najavljivala koridor 10 kao najambiciozniji projekat „koji Srbiju na simboličan i suštinski način uvodi u treći milenijum” i „najkraći put Srbije u Evropu” - imamo čemu da se nadamo.

Za šest godina 137 kilometara
Godina Koliko
2004. 33 km
2005. 22,5 km
2006. 33,22 km
2008. 7,7 km
2009. 40,55 km

http://www.blic.rs/Vesti/Tema-Dana/207544/Autoput-gradimo--brzinom-od-22-kilometra---godisnje

:grand:
 
7,7 километара обилазнице око Београда НИЈЕ изграђено, јер је у питању ''полуаутопут'', мада је и то видан помак, јер друг Мрка никад није обилазницу ни помињао у причама око Коридора 10.
 
A vidi najzanimljiviji deo

- Iako su zadati rokovi 2015. godina, ovaj projekat zatvorićemo 2012.

Zapravo stranci traze i obilaznicu u fulu od bataje do bubanj potoka do 2015te a ovi nasi nas farbaju ala mrka
 
Lobirace kao IVb da bude,to je jedini nacin koliko vidim

Lompar i Mrkonjić potpisali pismo o namjerama za razvoj koridora 4B
17. septembar 2010.
Ministar saobraćaja Andrija Lompar i ministar za infrastrukturu Republike Srbije, Milutin Mrkonjić, potpisali su danas u Vršcu pismo o namjera koje će biti proslijeđeno Evropskoj uniji, da prizna trasu koridora 4B (Bukurešt-Beograd-Bar-Bari) koji povezuje Italiju, Crnu Goru, Srbiju i Rumuniju, saopšteno je Portalu Analitika iz Ministarstva saobraćaja.

Ovaj koridor ima sve attribute jednog od najvažnijih pravaca u regiji budući da predstavlja najkraću vezu Srednje, Sjeveroistočne i Istočne Evrope sa Jadranskim morem, odnosno sa Srednjom i Južnom Italijom, mediteranom i prekomorskim zemljama.

Koridor ima glavnu ulogu u razvoju regiona naročito kada se radi o razvoju poslovnih veza sa Italijom i što je veoma važno sa Sjevernim regionima.On takođe i stvara uslove za razvoj međunarodnog kontejnerskog transporta , koji spada u najdinamičnije ekonomske sektore u poslednje vrijeme. Preko Jadransko-Jonskog autoputa i regionalne pruge Sarajevo-Čapljina-Nikšić-Podgorica-Tirana, ostvaruje vezu sa Slovenijom, Hrvatskom, Makedonijom, Albanijom i Grčkom.

Realizacija koridora 4B (Bukurešt-Beograd-Bar-Bari), za Crnu Goru je izuzetno važna jer omogućava značan razvoj privrede i turizma, omogućujući između ostalog i Luci Bar koja je uvrštena u program vodenih puteva, da postane glavno logističko čvorište Jadrana .

Dokument će do kraja septembra biti proslijeđen Evropskoj komisiji
 
Lako je Hrvatima. Oni ne moraju kao mi da grade autoput kroz neprobojnu vojvodjansku ravnicu, nego idu lagano kroz onaj smesni dalmatisnki krs. Pih...

:bash:
 
Koridor 10 koče vlasnici 3 parcele
5. oktobar 2010. | 11:38 | Izvor: Press
Beograd -- Vlasnici tri parcele nezadovoljni ponuđenom cenom za eksproprijaciju zemljišta, dvadeset dana blokiraju radove na obilaznici oko Dimitrovgrada.
Uprkos blokadi na istočnom kraku Koridora 10, u javnom preduzeću „Koridor 10" najavljuju da izgradnju neće zaustaviti uslovljavanja pojedinih vlasnika zemljišta.

U tom preduzeću kažu da je u postupku eksproprijacije isplaćen 241 vlasnik parcela i da su sporne samo tri parcele.

“Izvođaču radova, firmi Alpina, nije dozvoljen ulazak u posed jedino u tri slučaja. Nijedan građanin Srbije postupkom eksproprijacije nije oštećen, a u tri sporna slučaja postupak se nastavlja onako kako je zakon propisao”, kažu u „Koridoru 10".

Pojedini vlasnici parcela kivni su zato što se njihova zemlja, kako tvrde, otkupljuje po daleko nižoj ceni nego, recimo, u Preševskoj dolini. Oni kažu da je proteklog vikenda zaustavljen još jedan pokušaj da se bagerom uđe u jednu od spornih parcela i nastave radovi na izgradnji obilaznice.

“Poreska uprava prilikom određivanja cene zemljišta nije koristila zakonom propisanu metodologiju, pa se kvadrat zemlje ovde plaća od 280 do 360 dinara. U Preševskoj dolini se plaća čak 10 evra. Većina vlasnika zemljišta upravo pomoću ovih njiva prehranjuje porodice. Ovde se radi o najgrubljem kršenju ljudskih prava jednog broja Bugara u Srbiji. Vlasnici zemljišta će istrajati u svojoj nameri da za svoju očevinu i dedovinu dobiju pravičnu nadoknadu i to je jedino što tražimo”, kaže Zoran Đurov, čiji je otac jedan od nezadovoljnih vlasnika parcela.

U „Koridoru 10" kažu da se visina naknade određuje po važećoj tržišnoj vrednosti, a po proceni nadležne Poreske uprave.

“Postupak eksproprijacije se odvija transparentno i nije dozvoljeno da cenu nepokretnosti proizvoljno određuju raniji sopstvenici. Time se obezbeđuju jednaki uslovi za sve i ne dozvoljava se diktiranje nerealnih uslova pod kojima se zemljište otkupljuje”, navode u „Koridoru 10".

http://www.b92.rs/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=10&dd=05&nav_id=463084
 
Што ме то подсећа на причу око деонице Батаја-Добановци (иако друг Мрка то не сматра делом К10)...
 
koje lopine,a onoj zeni koja je bila u psihijatrijskog bolnici srusise kucu u vezi obilaznice oko leskovca,a put nece praviti jos nekoliko meseci,al rekose ajd rusi kad neko ne moze da brani...Dadose joj 500 dinara po kvadratu ili tako nesto...
 
Ne želim da ulazim u priču ko je u pravu, ali zaustaviti gradnju zbog bilo koga je ludost, tako nećemo stići nigde.

Vili, imaš i Mrkine izjave stare oko 2 godine koje govore suprotno tako da on očigledno priča kako mu odgovara. Ono što je najbitnije je da će BA-DO krenuti stvarno da se radi na proleće.
 
Vrh