Šta je novo?

Koridor 10

Konačno su izgleda rešili da završe Skadar na Bojani zvani veza stare magistrale IIA259 sa autoputem A4 kod petlje Malča:

chrome-extension://efaidnbmnnnibpca...ment%20Notice%20A1.pdf&clen=138367&chunk=true

Doduše malo su pomerili početak radova za februar, al ajde:

chrome-extension://efaidnbmnnnibpca...ocurement%20Notice.pdf&clen=135316&chunk=true

Rok za izvođenje radova je 7 meseci, što znači da bi trebalo da bude gotovo do septembra i da se ta bruka okonča.
Političarima puna usta turizma, a da bi sa autoputa došao do Niške banje ili Sićevačke, Jelašničke klisure trenutno treba da voziš kroz pola Niša.
Iz mog pravca je još gore, pa kad sam išao do Niške Banje morao sam da se isključim kod Bele Palanke, pa kroz opustelu klisuru lagano...
Jer tek nema smisla da idem do Malče (ili Vrežine) i presecam Durlan, Duvanište, Brzi Brod, broj 6 i nakrcam još 15km da stignem do Banje.
Ovo su trebali osposobiti i pre puštanja A4, jedino ako su hteli da naviknu kamiondžije na AP, da im ne beže na stari put kao kod Pirota...
 
@Цариброде, хром ти блокира ову везу коју си поставио

хром блокада_.JPG
 
Pozdrav svima!
Povremeno pratim ovaj forum već godinama i odlučio sam da se konačno registrujem. A registrovao sam se zato što imam jednu molbu tj. pitanje, a pretpostavljam da će se ovde naći neko ko bi mogao da odgovori.
Naime, mene interesuje da li je moguće negde na internetu naći detaljan istorijat izgradnje Koridora X kroz Srbiju (još bolje i istorijat autoputa Bratstvo i jedinstvo kroz celu Jugoslaviju), dakle koje godine je završena koja deonica autoputa. Bilo bi idealno da je kao neka mapa. Može i neki video. Naravno, kad kažem autoput, mislim na autoput po današnjim shvatanjima (sa po dve trake u svakom smeru i zaustavnim trakama, a ne ona magistrala sa betonskim poločama do Zagreba).
Neverovatno kako je teško naći tu jednostavnu informaciju na internetu, pa čak i ovde na forumu. Pretraživao sam i ovaj forum i nisu mi zadovoljavajući rezultati pretrage. Nema ni na Wikipediji.

Jedino što znam pouzdano, iz priča starijih ljudi, da je '78 postojao autoput od Beograda do Batočine ali me interesuje i kada je stigao do Niša, Leskovca, Novog Sada....

Hvala unapred.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912486#p912486:2neoiui1 je napisao(la):
Noelbg » 28 Dec 2021 01:15 pm[/url]":2neoiui1]Pozdrav svima!
Povremeno pratim ovaj forum već godinama i odlučio sam da se konačno registrujem. A registrovao sam se zato što imam jednu molbu tj. pitanje, a pretpostavljam da će se ovde naći neko ko bi mogao da odgovori.
Naime, mene interesuje da li je moguće negde na internetu naći detaljan istorijat izgradnje Koridora X kroz Srbiju (još bolje i istorijat autoputa Bratstvo i jedinstvo kroz celu Jugoslaviju), dakle koje godine je završena koja deonica autoputa. Bilo bi idealno da je kao neka mapa. Može i neki video. Naravno, kad kažem autoput, mislim na autoput po današnjim shvatanjima (sa po dve trake u svakom smeru i zaustavnim trakama, a ne ona magistrala sa betonskim poločama do Zagreba).
Neverovatno kako je teško naći tu jednostavnu informaciju na internetu, pa čak i ovde na forumu. Pretraživao sam i ovaj forum i nisu mi zadovoljavajući rezultati pretrage. Nema ni na Wikipediji.

Jedino što znam pouzdano, iz priča starijih ljudi, da je '78 postojao autoput od Beograda do Batočine ali me interesuje i kada je stigao do Niša, Leskovca, Novog Sada....

Hvala unapred.

https://beobuild.rs/forum/viewtopic.php ... 3&start=25
Imas ovde samo se spusti skoro do kraja strane.
 
Krajnje mi je sumnjiva ova informacija (koja valjda potiče iz članka na Wikipediji o Autoputu bratstva i jedinstva) kako je autoput do Sremske Mitrovice stigao 1977. godine.
Po mojim sećanjima, kao dečko sam se vozio negde počev od 1985.-86. godine, kod Šimanovaca je bila šuma znakova karakteristična za poslednji izlaz sa nedovršenog autoputa (kao danas Preljina ili Pakovraće). Na izlazu Šimanovci bila je i vellika betonska baza koja je još dugo, dugo radila. Mostovske konstrukcije iza Dobanovaca su godište otprilike 1988/89. godine. Negde od 1988. godine mislim da je postojao nadvožnjak na pravcu Pećinci-Ruma, ali nije bio završen sistem naplate, sa tog nadvožnjaka je neko vreme bilo moguće divlje uključenje na autoput i nakon što je napravljena čeona rampa Šimanovci.
Konačno, čini mi se i da je regionalni put Pećinci - Šimanovci asfaltiran tu negde 1988. godine, do tada su dakle svi morali ići trasom Bratstva i jedinstva i teško da je do tada bilo sistema naplate.
Dakle, ja bih rekao da je do Sremske Mitrovice autoput morao doći makar desetak godina kasnije, u svakom slučaju teško da je čeone rampe Šimanovci, pa samim tim i sistema naplate bilo pre 1988. Drugim rečima, do 1985. godine rađen je pravac za Niš i tek potom su svi radovi mogli biti prebačeni na sremski pravac.
 
Ne znam za 1977 i mislim da jeste kasnije, ali sam siguran da greši kada navodiš 1988. Bilo je to sigurno ranije. U principu u nekadašnjoj SFRJ 80-tih Srbija je bila solidna, da ne kažem "lider" (hahaha, ne kao danas) po izgradnji autoputa "Bratstvo i jedinstvo" .
sobzirom na ekonomsko stanje zemlje u 80-tim koje je bilo prilično očajno jer je SFRJ realno bila u bankrotu.


Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Ako neko ima podatak da je naplatna rampa Šimanovci starija od 1988, slobodno neka navede, a ja sam naveo sve naznake zbog kojih mi se čini da nije. Dodao bih još da bi, recimo, Ruma bila odsečena od Beograda zbog nepostojanja pravca paralelnog autoputu pod naplatom, jer bukvalno nije bilo asfalta recimo na putu Prhovo - Šimanovci do negde 1988.
I konačno, čemu bi služila čeona rampa Šimanovci dok autoput nije stigao do čeone rampe Šid (a nije mogao stići do negde 1988. godine, mislim da je otvaranje spomen kompleksa Sremski front otprilike koincidiralo sa dolaskom autoputa do šidske rampe). A ako je nesumnjivo da se niški pravac radio do 1985. godine, da li bi bilo realno Šimanovci - Šid pre oko 1988. :)
 
Koliko se sećam, a dovoljno sam star da se sećam, niški i šidski pravac su se uporedo gradili, stim štosuka nišu radovi bili mnogo intenzivniji.
Da nije bilo, sećanja popuštaju, ali
ne vezuje se previše za naplatnu rampu jer je proširenje sa 1+1 na pun profil autoputa najčešće rađen na veoma kratkim deonicama od nekoliko km, ali na više lokacija. Čini mi se da je kod S. Mitrovice urađeno negde 85-86, ne bih rekao da je kasnije.
Interesantno ti je pitanje, baš si me bacio u razmišljanje i preziranje po "dubokoj arhivi"

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Na ova dva videa se vidi odmorište Ruma i Beograd/Konjarnik oko 1980 godine.Kod Rume u tom periodu očigledno nije bio pun profil.
1987/88 kad smo se vraćali sa mora iz Hrvatske sećam se da se završavao nadvožnjak kod Sremske Mitrovice i Kuzmina.
Rampa Simanovci mislim da je proradila oko 1983 rampa Šid po pričama kolega pocetkom 1991 jer su pominjali neko puškaranje u daljini kad je počinjao haos u SFRJ.Naravno sve ovo uzmi sa rezervom jer je rupa u sećanju sve veća.

https://youtu.be/Vo17gx1uGoo

https://youtu.be/EfzsskYOI9I
67595d48a02f7632b574c7b60e9e1fea.jpg
 
Ovo je jedini pisani trag koji sam uspeo da nađem na internetu koji govori nešto o ovoj tematici: https://hrcak.srce.hr/file/58919

Dakle za A3 se navodi sledeće:
Šimanovci-Popinci 1984
Popinci-Šašinci 1985
Šašinci-Ruma 1986
Ruma-Kuzmin 1989

Takođe, data je tabela koliko kilometara je građeno godišnje, pa tu za Vojvodinu piše ovako:

1984 - 13km
1985 - 17,3km
1986 - 45,8km (ovde je uračunat i polu-profil Novi Sad-Feketić)
1987 - 6,5km
1989 - 18km
 
Evo i dokumenta svetske banke iz 1987 sa detaljnom analizom stanja putne mreze u SFRJ tada...

https://documents1.worldbank.org/curate ... i-page.txt

Deo koji bas govori o E70

Predloženo je poboljšanje deonice Šaćinci-Kuzmin TIH-a u dužini od 31 km
bi, kada bude završen, zajedno sa 30 km finansiranih u okviru Desetog i
finansirani su jedanaesti projekti autoputa i deonica Šaćinci-Ruma dužine 4,5 km
od strane EIB-a, obezbediti 66 km neprekidnog autoputa sa četiri trake od srpske granice
do Kuzmina. Poboljšanje projekta podrazumevalo bi izgradnju dva
dodatne saobraćajne trake i rekonstrukcija 24 km od postojeće dve
traka ograničen pristupni put. Projekat obuhvata dva razreda odvojena
petlje, kod Sremske Mitrovice i kod Kuzmina. Dizajni razmene
u skladu sa smernicama utvrđenim Studijom o naplati putarine koja se finansira u okviru
Jedanaesti projekat autoputa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912840#p912840:310zipd3 je napisao(la):
nikicakica » Wed Dec 29, 2021 2:17 pm[/url]":310zipd3]Ovo je jedini pisani trag koji sam uspeo da nađem na internetu koji govori nešto o ovoj tematici: https://hrcak.srce.hr/file/58919

Dakle za A3 se navodi sledeće:
Šimanovci-Popinci 1984
Popinci-Šašinci 1985
Šašinci-Ruma 1986
Ruma-Kuzmin 1989

Takođe, data je tabela koliko kilometara je građeno godišnje, pa tu za Vojvodinu piše ovako:

1984 - 13km
1985 - 17,3km
1986 - 45,8km (ovde je uračunat i polu-profil Novi Sad-Feketić)
1987 - 6,5km
1989 - 18km
I taj tempo od oko 20km autoputeva godišnje opstaje već 50 godina.
U svetlu toga mi je tragikomična samoreklama aktuelne vĺasti.
 
Око 11 сати дошло је до више одвојених налетања аутомобила на делу ауто-пута Нови Сад–Београд код Батајничке петље, потврђено је за РТС у МУП-у.

Саобраћај се због тога одвијао успорено, левом траком коловоза.
https://www.rts.rs/page/stories/ci/...e-srbija-stanje-na-putevima#shortStory-199351

Na autoputu Beograd-Novi Sad, u blizini Batajnice, putnički automobil podleteo je pod kamion.

Nezgoda se dogodila u smeru ka Beogradu, a na putu je velika kolona vozila.
https://rs.n1info.com/vesti/automobil-podleteo-pod-kamion-na-autoputu-beograd-novi-sad/

Не знам који је тачно проблем са деоницом ауто-пута од Старе Пазове до Батајнице (велики број теретних возила, микроклима, лоше зимско одржавање итд.), али знам да је пре десетак дана такође било проблема, исто у смеру ка Београду. Од Новог Сада до Пазове је могло мање-више да се вози нормално, а онда негде од Пазове креће лед и више ланчаних судара, колона скроз до Добановаца (брзина 30-40 km/h), после је по Београду могло нормално да се вози.
 
Loše održavanje, velika frekvenca, neposedovanje opreme, nevešti vozači...
A zamislite preko Pešteri.
 
https://www.rts.rs/page/stories/ci/...e-srbija-stanje-na-putevima#shortStory-199351


https://rs.n1info.com/vesti/automobil-podleteo-pod-kamion-na-autoputu-beograd-novi-sad/

Не знам који је тачно проблем са деоницом ауто-пута од Старе Пазове до Батајнице (велики број теретних возила, микроклима, лоше зимско одржавање итд.), али знам да је пре десетак дана такође било проблема, исто у смеру ка Београду. Од Новог Сада до Пазове је могло мање-више да се вози нормално, а онда негде од Пазове креће лед и више ланчаних судара, колона скроз до Добановаца (брзина 30-40 km/h), после је по Београду могло нормално да се вози.
На том делу је баш и коловоз у изразито лошем стању, не знам како је до Новог Сада али овде на поменутој деоници је тако.
Да не помињем тек у каквом су стању приступни путеви до аутопутева у зони обе Пазове и Шимановаца :mad:
 
Tender za produžetak 259 od skretanja za Niš kod Proseka do petlje Malča na A4 dobio je Trejs za 3,2 milki evrova.
Rok za završetak manje-više do kraja godine.
Izuzetno važna saobraćajnica zbog direktnog pristupa sa autoputa Niškoj Banji, Sićevačkoj i Jelašničkoj klisuri i nekim izletištima.
 
Veliki lančani sudar kod Pazove na naplatnoj. Ima i stradalih.


ponedeljak
 
Nisu džabe postavljene tačke pored puta, a treba i koristiti zadnje svetlo za maglu. Ta vrsta saobraćajne kulture ne postoji kod nas.
 
Изгледа као да је несрећу изазвао шлешер Словеначких таблица у траци за претицање под чијом приколицом је смрскан кобни ауто са преминулим.
 

Apsurd je da se udes desio 1km posle rampe ka BGD,taj šleper i ostali realno nisu stigli ni do šeste/dvanaeste brzine.Samo gas i samo bez brige stisnem ESC i restartujem igricu.
Screenshot_2022-02-21-17-43-43-87_7ce04c763914e01b61700c480fb34db2.jpg
 
Poslednja izmena:
Vrh