Šta je novo?

Koridor 10

Mislim da nije toliki problem ako su mostovi i nadvožnjaci sa dve trake. Jasno, postoji pitanje bezbednosti kada se 3 ulivaju u 2, ali takva rešenja već imamo na nekim uzbrdicama. Gradnja novih mostova bi baš puno koštala.
 
Danas sam prešao oko 600km po turskim brzim putevima koji imaju čak i semafore i pregršt raskrsnica u nivou. Moguće je čak i polukružno okretanje. Pred svako raskršće ili uključenje ide sniženje brzine sa naglašenim znakovima, pa vibro trake, pa devijacija i kartonski policajci, rotacije... I sve funkcioniše. Na mnogo mesta EDS saobraćajne kamere. Sva kritična mesta, posebno oštre krivine na nizbrdicama, takođe su najavljene, naglašeni i znakovima i trakama.
Kamo sreće da su kod nas neki od ovih novih puteva o kojima diskutujemo da li će imati saobraćaja dovoljno, tako građeni. Uštedeli bismo koju desetinu kilometara gradnje. I, što je najvažnije, nema putarine.
Zamišljam, naši nisu uspeli da reše izlazak vode i blata na put kod Bele Palanke. Kako li bi napravili most preko Dardanela koji Turci trrnutno grade (stubovi i kablovi su postavljeni, a sa krajeva se krenulo)?
HGS konačno mislim da sam savladao. Aplikacija im je na turskom. U opcijama ima i engleski, ali neće da prebaci. Mada, danas na ovom putu mi nije trebao uopšte.
 

Prilozi

  • Screenshot_20210805-013318.jpg
    Screenshot_20210805-013318.jpg
    339,1 KB · Pregleda: 4.777
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869213#p869213:3gwcieyy je napisao(la):
Пантограф » Уто Авг 03, 2021 7:04 pm[/url]":3gwcieyy]Obilaznica je u startu urađena sa trakom manje - budući da je projektovana za režim pod naplatom, a biće besplatna. Za 5-10 godina, tu će biti krkljanac. Ne lezi vraže, i oko Sofije, i oko Soluna, i oko Pešte... svuda je po projektu 3+3. Ili mi znamo nešto što svi oni ne znaju, ili...
Ako ništa drugo, mogli su da rade konstrukciono 3+0 sada, da se sada vozi 2+1 a da se kasnije doradi samo zaustavna za 3+1. Ovako će veravatno morati da se razvali sadašnja zaustavna i da se dograđuje 1+1, kad dođe vreme, ali ajde da pričamo o sadašnjosti.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869213#p869213:3gwcieyy je napisao(la):
Пантограф » Уто Авг 03, 2021 7:04 pm[/url]":3gwcieyy]Širenje autoputa prvo do Malog Požerevca a onda do Batočine, odavno je trebalo da projektujemo i uskoro već i da počnemo. Južnije mislim da ne mora. I BG-NS mi je 'sumnjiv'..
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869386#p869386:3gwcieyy je napisao(la):
Nikola NS » Wed Aug 04, 2021 12:33 pm[/url]":3gwcieyy]На северном краку би требало кренути од деонице Нова Пазова - Батајница. Ту је прилично гужва. Разна теретна возила су у возној траци тако да аутомобили практично возе у колони у претицајној. Увек се нађе и неки аутобус или камион који улети да претекне спорије од себе и направи чеп.
Tako se, vrlo često, vozi ka Nišu.

U Srbiji i nema mnogo deonica koje su kandidati za 3+1
Iz mog ličnog iskustva sa drumova, ovo su neki prioriteti:
1) Bubanj potok - Mali Požarevac 22km - deonica pod teškim saobraćajem, koja je već delom 3+0. Deo do Transšpeda je totalno neophodno proširiti pre otvaranja nove petlje inače će biti katastrofa.
Ne mora svuda 3+1, može i 3+0 sa nišama za zaustavljanje.

2) Petlja Trupale - Motel Nais u smeru od Niša ka Beogradu oko 2km - crna tačka autoputeva Srbije. Trenutno je nekih 200m 4+1 i još toliko 3+1. Neophodno je produžiti deo 3+1 jer se tu spajaju dva autoputa na kojima je brzina 130km/h. Valjda je logično dati ljudima minut vremena vožnje da se bezbedno uključe iz pravca Sofije na A1

3) Nova Pazova - Dobanovci 15km od kojih je glavno ono malo od Batajnice do petlje "Beograd". Ista priča kao 2.) probelemi kod uključivanja i isključivanja pri dozvoljenoj 130km/h (meni najgore uključenje od Zmaja ka NS na AP koji ide od Obilaznice)

Dakle ukupno 40km, od koji je već desetak 3+0, a manje od 6km baš kritično. I naravno da dodam i stari autoput kroz BG, koga sad ne pominjem.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869386#p869386:3gwcieyy je napisao(la):
Nikola NS » Wed Aug 04, 2021 12:33 pm[/url]":3gwcieyy]Највећи проблем за проширење ауто-пута је што мостови и надвожњаци углавном нису пројектовани за профил 3+3 тако да би вероватно морали да се граде нови. На поменутој деоници постоје надвожњаци на петљама Нова Пазова и Нови Бановци.
Problem su vijadukti na samom autoputu, jer su oni mahom rađeni za 2+1, a ima dosta i onih koji su samo 2+0
Ne držite me za reč, ali mislim da su svi mostovi na pomenute tri deonice spremni za 3+0
Inače, u zonama petlji ni sada nema zaustavne, već ispod nadvožnjaka ide kao treća traka ona za isključenje ili uključenje.

Sve ovo košta, ali koliko uzimaju od putarine, mogli bi malo i da vrate.

Ono što ne košta gotovo ništa su info paneli i uopšte sistem aktivnog vođenja saobraćaja koji bi već morao da bude inplementiran na deonici Novi Sad - Niš. Time se ne bi značajno povećala protočnost saobraćaja ali bi se bezbednost drastično povećala.
 
Trenutna situacija na Horgošu (izlaz)
Mađari izgleda sem pasoške i PDkontrole, vade i krv putnicima...tj utvrđuju krvnu grupu... :vakc:

 
Kod njih je večito gužva, užasno su spori. Prosto ih nije briga da se ubrzaju.
 
Malo off u vezi granica ali mislim da danas u vreme kad svi o svima znaju sve i kad su naši profili odavno klasifikovani i obradjeni metoda slobodnih Ili letimicnih pregleda uzorka pri kontroli bi bila dovoljna a sama prijava prelaska online od kuće za granične prelaze putem slicnim PLF obrascima i OCR nadzoru tablica bi bila sasvim dovoljna.Sve je digitalizovano samo se granice prelaze kao pre 500god.
 
a mora pečat jbg...iako je isti već odavno ukinut...

stvarno je sramota ovo...meni teškomi za gledamje a kamoli da čekam 4 sata na tom
suncu...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bulbulderac17":3779z7e2 je napisao(la):
a mora pečat jbg...iako je isti već odavno ukinut...

stvarno je sramota ovo...meni teškomi za gledamje a kamoli da čekam 4 sata na tom
suncu...


Sent from my iPhone using Tapatalk
E baš tako.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=871724#p871724:1kv66icg je napisao(la):
StaraMo » Sub Avg 14, 2021 4:40 pm[/url]":1kv66icg]Malo off u vezi granica ali mislim da danas u vreme kad svi o svima znaju sve i kad su naši profili odavno klasifikovani i obradjeni metoda slobodnih Ili letimicnih pregleda uzorka pri kontroli bi bila dovoljna a sama prijava prelaska online od kuće za granične prelaze putem slicnim PLF obrascima i OCR nadzoru tablica bi bila sasvim dovoljna.Sve je digitalizovano samo se granice prelaze kao pre 500god.
To sam i ja ovih dana, čekajući po raznoraznim granicama, razmišljao. Sve već elektronski postoji.
 
A smisao pečata odavno ne razumem. Lupaju ih nasumično, po celom pasošu, niko na, izlazu ne traži ulazni. A i što bi, kad već sve postoji u kompjuteru.
A apropo prelazaka - na putu za Turaku, Bugarin je samo pitaocgde idem i lupio pečat, Turke je zanimalo samo da prokucajuvpasoš i dokumenta od kola, dok covid dokumenta nisu ni pogledali. Ali zato, na Ipsala/Kipi turako-grčkom prelazu Grci više nego revnosno trkeljišu: pasoš, saobraćajna, qr sa plf, qr sa zelenog sertifikata i qr sa dečjeg pcr testa urađenog u Tr. I sve to na šalteru i ponovo na medicinskom punktu. A ni to im nije bilo dovoljno, nego su me izdvojili za testiranje. Kako mi je zavukla štapić, kijao sam do Kavale.
Makedonce je, opet, zanimao samo zeleni karton.
Turci imaju pravilo da isti vozač mora biti za volanom na ulazu i na izlazu. Shvatio sam i zašto: dolazim na izlaz, spuštamnpozor, držim pasoše, stajemna šalter, a brkajlija unutra uzvikuje moje ime. Zna me čovek, šta li? Dete zbunjeno. Kamera je već očitala tablice i izbacila sve bitno o nama.
Zar ne može tako svuda, zar ne može više prelaza da bude integrisano, ako se već pojednostavljuje procedura i granice prelaze sa lk?
Baš bi bilo korisno za putovanje u zemlje koje k10 povezuje
 
Prošao sam juče i danas ponovo koridorom, juče do Prokuplja, a danas ponovo samo do Niša.
Generalno put je prepun, a danas u pravcu od Niša ka Beogradu je bila ozbiljna gužva, kao kroz BG van špica. Na trenutke vozi oko 110km/h i to je to. Ima manje kamiona nego pre desetak dana. razlika je i što sada dosta ljudi nastavlja ka Solunu, za razliku od jula kada je većina išla ka Sofiji.

Inače spajanje puteva na petlji Trupale je danas pred mojim očima pokazalo potencijal crne tačke. Naime vozio sam od Leskovca ka BG i naravno tu uvek bežim u brzu traku, gde smo u koloni vozili oko 120km/h a kolona u srednjoj malo sporije. Iz pravca Sofije slično, malo manja gužva, ali isto ljudi voze u dve trake.
I onda ljuto guranje, presecanje i kočenje.

Neophodno je 3+1
-od Bubanj Potoka do Trašpeda u oba pravca
-kod petlje Trupale kilometar - dva. u pravcu ka Beogradu a u pravcu ka jugu može i kraće ali i tu je neophodno jer ima ljudi koji greše. Naravno, treba poboljšati signalizaciju u tom pravcu.
-na petlji "Beograd" kod Dobanovaca isti problem u pravcu grad-Novi Sad, ali zbog manje brzine ljudi koji se uključuju nije toliko kritično, bilo bi dovoljno još 200m 3+1

Ne kažem da ne rade rekonstrukcije kolovoza, a i ne sporim to da ima deonica sa lošim kolovozom i kolotrazima, ali ipak ova proširenja su vrlo kratka
Nema opravdanja za čekanje, evo danas je bio još jedan sudar, u zoni radova ali sa 2 x dve trake.
Sudar četiri vozila kod Bubanj Potoka, povređeno šestoro odraslih i sedmoro dece
1629034410-bg-udes-bubanj-potok-mnd20210815-150629626.mxf_.00_00_31_05.Still001-e1629034433358.jpg
https://rs.n1info.com/vesti/sudar-cetiri-automobila-kod-bubanj-potoka/
Tu mora 3+1 ili bar 3+0 nema diskusije.
 
Малопре сам прошао ауто-путем од Владичиног Хана до Предејана и приметио сам да је у смеру ка Београду скоро целом дужином пресвучен асфалт у средњој и левој траци,а ако се добро сећам та деоница је изграђена пре само пет година.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=872064#p872064:1uzpb4ny je napisao(la):
Anonymo96 » 16 Aug 2021 11:43 am[/url]":1uzpb4ny]Малопре сам прошао ауто-путем од Владичиног Хана до Предејана и приметио сам да је у смеру ка Београду скоро целом дужином пресвучен асфалт у средњој и левој траци,а ако се добро сећам та деоница је изграђена пре само пет година.
Квалитет :lool:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=872064#p872064:2zm7kj1r je napisao(la):
Anonymo96 » Mon Aug 16, 2021 11:43 am[/url]":2zm7kj1r] ако се добро сећам та деоница је изграђена пре само пет година.
Imam slike iz 2018. na leto nije bilo asfalta, dakle jesen 2018. ili proleće 2019.
Deonica je otvorena maja 2019.
 
evo jednog snimka od pre mesec dana gde se lepo vidi koliko vozila ima na X i u sred noći. Vidi se gužva i na pumpama, kao i patrola policije o kojima sam pisao

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uU0IXsXrE_o[/youtube]
 
Da li neko zna dokle se stiglo i šta je bilo sa idejom da se napravi poseban izlaz na autoputu za Sokobanju ?
To bi bilo u reonu sela
Rutevac a sa druge strane put se nastavljao na postojecu magistralu izmedju sela Subotinac i Bovan.
Sada je duzina oko 18 km od te tacke do zamisljene tacke kod Bovana. A ovako bi to bilo oko 5 km. Nije mala usteda , zaobilazi se grad Aleksinac , udobnije bi bilo, a svakako da banja takvog renomea to i zasluzuje.
 
Bio je onaj tender čini mi se za studiju izvodljivosti pre dve,tri godine čini mi se ali verovatno čeka neko drugo vreme ili neku političku odluku kao i Vranjska banja ili Smederevska Palanka.
 
Bilo je zahteva za, mislim, nekih 6 novih isključenja, na trasi BG-Niš kao i za još neke nadvožnjake i pešačke pasarele.

Od svega za sada je jedino ispunjen zahtev opštine Ćićevac u smislu postavljanja putokaza "Ćićevac" na autoputu.

Kako čujem, ispuniće i zahtev Despotovca da dobiju bajpas od njihovog puta direktno do petlje Ćuprija bez prolaska kroz grad, sa istočne strane X-a.

Za kraj da napomenem da video u mom prethodnom postu nije moj. Slučajno sam nabasao na njega, ali lepo prikazuje stanje, gde je zaista ozbiljna gužva i tokom noći na deonici BG-Niš.
 
Taj tip je putovao dan posle mene. Od Batočine do Niša bilo je poprilično vozila (ja sam išao nešto pre ponoći). Nakon razdvajanja, put ka Bugarakoj bio je gotovo prazan. Na njegovom snimku mi se čini da je obrnuto. Izgledalo je kao da je sva ta sila produžila ka Grčkoj. I dok sam razmišljao da će granica biti prazna, stao sam kod OMV u kolonu. E, kod te kolone postoji ogromna razlika. Dok se to ka Makedoniji odvija u redu, uz poštovanje kolona, na Gradini je sve drugačije. Turski gastarbajteri bi sa svim onim svojim suv i venovima, bajradije pregazili ostalu boraniju. Svih 3 sata čekanja bila je borba za očuvanje mesta u redu i uopšte svog reda. U međuprostoru u jednom trenutku više se nisu znale kolone, a ko zakasni samo sekund sa pomeranjem kola, bio bi kažnjen uskakanjem nekog sa strane. Objektivno, od ta 3 sata jedan bar su mi oduzeli ti padobranci. Dokle sam mogao odolevao sam, ali za ozbiljniju borbu bio sam usamljen. Da su civilizovaniji i granica bi se brže prelazila. A očito je da bi obe zemlje mogle i morale da porade na kapacitetima bar tokom sezone najezde Turaka, u jednom pa u drugom smeru. Svakako, ako ubuduće budem putovao tim pravcem, biraću da se vratim do 25.jula ili najkasnije, 1. avgusta. Sledećih nedelju dana je besmisleno gubiti pola odmora na granicama.
 
Pametno. Opšte je poznato koliko troše bugarski turisti. Šalu na stranu, mora se ostaviti prostor i da lokalci funkcionišu.
Na drugoj strani, haos u međuproatoru rešio bi samo jedan redar ili policajac, koji bi prema otvorenim kanalima, pomogao u formiranju kolona. Turci su to rešili čunjevima na ogromnom platou još ogromnijeg prelaza i tu je čekanje bilo bitno manje.
Apropo tih malograničnih prelaza - tokom godine često odlazim u Višegrad. Na neki minut više od sat vožnje imam lep izlet, istorijsku znamenitost, kafu sa pogledom, jeftiniji ručak i gorivo... Na razlici u ceni postane put. Međutim, čitavo leto na prelazu Kotroman stvarale su se gužve, nekada sa čekanjem od po 2-3 sata. Zato ni jednom nisam otišao letos.
Napravljeni su putevi, ubrzao se saobraćaj iz Evrope, a onda čepovi na Balkanu. Manje vremena treba da se Srbija preveze, nego da se u nju uđe ili iz nje izađe. Isto je i na nastavku oba kraka, sa Bugarskom i Makedonijom.
 
Sokobanja je lepa, bar meni. A misljenja sam da bi na putu do Grčke mnogi svraćali, da ima dobar prilaz sa autoputa, kada bi svakako bila i bliža, da se prespava ili provede 1-2 dana.

Đevđelija, grad na južnoj granici nekadašnje Kraljevine Srbije ima benefit od toga što mnogi tu prespavaju, posebno koji idu do jonske obale Grčke, odmah je pored puta, stiže se za 5-6 sati od Beograda, što je uz još jednu kraću pauzu, više od prihvatljivog.
 
Крај Ђевђелије има и кафана Јавор-Џоко, и то јој је најјачи адут.
 
Hvala lepo na informaciji, korisna je, uzeću je u razmatranje.
 
Vrh