Šta je novo?

Koridor 10

izvinjavam se sto je offtopic ali:

@tragac velika podrska za 'Ne zaustavljajte Taxi - bojkotujte ga!', ja ih bojkotujem vec 2-3 godine :D Nadam se da nas ima jos :)
 
zaboravljate da mi sa severnom makedonijom imamo integrisani granicni prelaz... za 5 godina to moze da se desi i sa madjarskom, sa kojom imamo odlicne odnose...
 
Mađarska je kapija EU i Šengena i nije uporediv prelazak njene i Mk granice.
 
Tehnički gledano jedno od najvećih uskih grla kod prelaska granice je IT. Kad vam očitavaju pasoš, saobraćajnu i ostale dokumente, vrše se upiti u baze MUP-a, EU jedinstvenu bazu terorista, interpol... Serverska i mrežna infrastruktura na prelazima i u MUP-ovima je slaba i to traje predugo. Zatim, većina novih pasoša ima RFID (NFC) čip, ali oprema na prelazima je većinom MRZ ili klasični OCR skeneri. Cenim da zbog ovih razloga svako vozilo stoji na prelazu 10 sekundi duže nego što je potrebno.

Drugo usko grlo je čist ljudski faktor. Kada bi svaki putnik pripremio pasoše (otvori prvu stranicu) i odmah pružio cariniku, i po vraćanju istih pomerio vozilo (umesto što na licu mesta pakuje pasoše i dokumentaciju), ušteda bi bila dodatnih 10 sekundi.

Treće usko grlo su 2 prelaza umesto integrisanih, i tu već vidimo neke pomake.

Ima tu još puno uskih grla (sezonalitet, organizacija, nedovoljno rampi...)

Poenta je da uz malo truda sa svih strana može dosta da se uštedi i ubrza na nekim trivijalnim stvarima.
 
Naravno da moze da se ubrza protok putnika i robe na svim nasim granicnim prelazima.
Pre svega mislim na ulazak u Srbiju. Zasto nas carinik mora bas svakom strancu da zaviri u u prtljaznik? U sezoni je dovoljno da to uradi onima koji su sumnjivi, a carinici su skolovani da otkriju takve. E sto se tice pasoske kontrole i to nije bas neophodno, zar je taj pecat ko je kad usao u zemlju toliko vazan? To su komunisticki fazoni koji su u 21 veku nepotrebni. E kad budu tako radili, onda nece biti guzvi na nasim granicama, barem na ulazu.
 
slaninar":1s76h9cb je napisao(la):
Naravno da moze da se ubrza protok putnika i robe na svim nasim granicnim prelazima.
Pre svega mislim na ulazak u Srbiju. Zasto nas carinik mora bas svakom strancu da zaviri u u prtljaznik? U sezoni je dovoljno da to uradi onima koji su sumnjivi, a carinici su skolovani da otkriju takve. E sto se tice pasoske kontrole i to nije bas neophodno, zar je taj pecat ko je kad usao u zemlju toliko vazan? To su komunisticki fazoni koji su u 21 veku nepotrebni. E kad budu tako radili, onda nece biti guzvi na nasim granicama, barem na ulazu.
Pa i ne gledaju svakome prtljaznik. Na Gradini mi se mnogo puta desilo da na ulazu u zemlju policajci mi ne lupe pecat u pasosu...

Sent from my EML-L29 using Tapatalk
 
Gledanje u prtljažnik (osim u slučaju belog štrajka mađarskih carinika) nije uzrok gužvi, jer se to obavlja dok vozilo iza čeka na carinske formalnosti, ili se neko sumnjivo vozilo posebno izdvoji.

Pečat, pak, može biti uzrok stvaranja gužvi, ali se baš u takvim situacijama često i ne udara.
 
Ne udara se pecat nasim drzavljanima ali strancima svakako.E sad, svaki pasos se skenira.
Da li je to neophodno, ako je recimo madjar to isto uradio na izlazu iz madjarske?
Pa necu valjda u medjuzoni pobeci nekuda?
 
Uvek kada izlazim iz Srbije dobijem pecat ,ali nikada kada ulazim u Srbiju. Zasto je to tako pojma nemam,ali je tako...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=681673#p681673:1qiv5p5u je napisao(la):
GOJE » Wed Nov 20, 2019 8:57 am[/url]":1qiv5p5u]Tehnički gledano jedno od najvećih uskih grla kod prelaska granice je IT...
Slaba tačka čitavog MUP-a je tehnika, jer se srazmerno malo para daje na nju, a i ljudi koji rade su većinom "podobni" nećaci nekog glavonje koji "se razumu". Tu ima potencijala za ubrzanje.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=681673#p681673:1qiv5p5u je napisao(la):
GOJE » Wed Nov 20, 2019 8:57 am[/url]":1qiv5p5u]Drugo usko grlo je čist ljudski faktor. Kada bi svaki putnik pripremio pasoše (otvori prvu stranicu) i odmah pružio cariniku, i po vraćanju istih pomerio vozilo (umesto što na licu mesta pakuje pasoše i dokumentaciju), ušteda bi bila dodatnih 10 sekundi.
Ja uvek pripremim pasoše tako što ih otvorim na prvu stranu i složim jedan u drugi. Ali apsolutno nigde nema table koja bi upućivala ljude u taj postupak. Ja sam to video od vodiča kad idemo preko agencije, nekada sam ih davao sklopljene. Lepo, stave table na 20m od rampe sa objašnjenjem i slikom. Ljudi hoće da pomognu ako znaju kako. Pa valjda je svima u interesu da prođu brže.

A graničnu policiju bi poslao u Lidl na kasu, na obuku. :mrgreen:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=681673#p681673:1qiv5p5u je napisao(la):
GOJE » Wed Nov 20, 2019 8:57 am[/url]":1qiv5p5u]Treće usko grlo su 2 prelaza umesto integrisanih, i tu već vidimo neke pomake.
Za sada na gore. U avgustu sam prolazio Preševo bez problema, a u septembru 2,5 sata, integrisano.


Ovo si dobro rekao:
Poenta je da uz malo truda sa svih strana može dosta da se uštedi i ubrza na nekim trivijalnim stvarima.


__________
edit:
Evo jedne slike "integrisanog" prelaza Preševo, ulaz u Srbiju. Tri trake automobila idu ka Srbiji, ali u sred srednje je ostrvo, na kome imaš delove raznih automobila. Nesrećnike nisu hteli ovi sa strane da propuste.
 
Постоје три модела граничне контроле - брзи, стандардни и детаљни. Некада је командир станице граничне полиције одређивао начин. Када би се направила гужва, прелазило би се на брзи режим (полицајац је напољу са печатом, проверава идентитет на око, удара печет и наставља се). Сада за сваку промену режима чекају одобрење из Београда. Мислим да су наши "дали дупе под кирију" и да глумимо заштитнике Европа, тј да у њиховом интересу проверавамо људе и возила. КАда пусте брзи режим на Градини, колону од километар очисте за 30 мин највише.
 
Pratim već duže vreme ovaj forum ali do sada nisam učestvovao u diskusiji. Polemika oko toga da li ćemo ostati slepo crevo ili ne me je naterala da se registrujem i napišem ponešto. Najveći problem sa kojim se susreće naša zemlja u pogledu konkurentnosti koridora 10 u odnosu na koridor 4 jeste nepovoljna pozicija u razmeni dozvola za tranzit i međunarodni prevoz. Skoro sam razmenio par poruka sa jednimm austriskim vozačem i na moje pitanje zašto se muče preko Rumunije i Bugarske odgovrio je "nemam dozvolu za prolaz kroz Srbiju" (inače vozi za Gartner KG). Ako bi potpisali sa svim članicama EU potpunu libelarizaciju dozvola pitanje konkurentnosti koridora 10 se više nebi dovodilo u pitanje. Naravno pitanje unapređenja granične infrastrukture, digitalizacija postupka i naročito sklanjanje migranata iz pograničnih područija sigurno bi ubrzalo protok preko graničnih prelaza. Kada smo kod njih, navešću jedan zanimljiv podatak kada hrvati rade bez opstrukcije iz Srbije preko GP Batrovaca izađe i do 800 kamiona za 24 sata, za poređenja radi preko najvećeg graničnog prelaza u Evropi Kapikule sa neuporedivo većom infrastrukturom (broj traka, terminal, TIR parking itd...) prosečno ne izađe više od 1000 kamiona u toku 24 časa (podatak dostupan GTI sajtu).
 
Dozvole su bilatelarne i ne zavise samo od nas.
A koliko bi se vremena dobilo kad bi svaki vozač umeo da stane ravno sa šalterom, dovoljno blizu da ne mora da se proteže da proturi pasoše?
 
Ko často vozi preko granice/granica zato zna: ni u ludilu u traku u kojoj se dokumenti dodaju na desno - u proseku tu čekanje traje 30% duže.

Eto, setite me se po dobru sledeći put kada ste na granici, pa vam uštedim koji minut života :D
 
Suvozač daje dokumenta, i nema problema

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
 
Upravo tako, netrivijelan procenat automobila (ja prvi) su samo sa vozačem. Ulazak, izlazak, uzima vreme. Na 20 automobila ispred tebe, bude 5-10min duže.
 
Управо ми је достављена на кућну адресу градска карта

Gradska-Karta.jpg


2019-11-22-15-14-Office-Lens.jpg


Иначе, градску карту могу да добију и чланови породице за исто возило ако су на истој адреси као и власник возила. Тако да остаје да поднесем захтев и за моју жену.
 
vukispasic":2eurbw7o je napisao(la):
Управо ми је достављена на кућну адресу градска карта





Иначе, градску карту могу да добију и чланови породице за исто возило ако су на истој адреси као и власник возила. Тако да остаје да поднесем захтев и за моју жену.
Bolje da ste dobili modifikovane tag uredjaje. Smanjuje se prednost autoputa jer opet moze da te zadesi cekanje na nekoj od tih naplatnih stanica...

Sent from my EML-L29 using Tapatalk
 
Po sadašnjem Zakonu ne mogu da dobiju tag, već mogu da dobiju mogućnost da kupe modifikovan tag. Ako se umne glave sete da tu mogućnost iskoriste.
 
Možda sad i nema neku težinu pošto je put završen ali ucrtali si poslednju deonicu na Google Maps i Here. Meni lično mnogo znači kad vidim mapu Srbije sa završenim autoputevima :).

Pogledajte prilog 1

 
Po prvi put u Srbiji će većina ljudi reći ,ma dokle više ovaj autoput... Obzirom da nema Naisa i Doljevca tih 350 km do Preseva mogu biti naporni ako se ne napravi pauza...
 
Citamo da ce od nedelje rampe biti podignute i slobodan prolaz . A da li se zna kada ce poceti demontaza tih naplatnih stanica . Ne verujem da ce ih ostaviti tako....
 
Vrh