Šta je novo?

Koridor 10

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680674#p680674:go3lox3z je napisao(la):
sev » Sub Nov 16, 2019 10:01 am[/url]":go3lox3z]Ja živim u Zagrebu i Beogradu. Voleo bih da Srbija, u kojoj sam rođen i koja je moja zemlja, dođe ekonomski i infrstrukturno bar do 75% Hrvatske. Možda nije popularno da se pročita, ne izgleda lepo i nije svako spreman za tu istinu, ali je istina svejedno.
Istina je da su razvijeniji od nas ali si ipak malo naduvao taj procenat.
Bitno je da je taj njihov rast u odnosu na nas zaustavljen, pre 4god projekcija izvoza se obrnula i sada mi vise izvozimo u hr nego oni u srbiju sto nije bio slucaj ranije.
Vojno se takodje uzdizemo brzo od njih a ni to nije bio slucaj.
Da sumiram, razvijeniji su i to je nesporno ali ne bih ja bio toliko srecan da sam deo hrvatskog politickog pucanstva.
Uostalom uporedi njih i nas 2009. i 2019. Autoputeve, izvoz/uvoz i vojnu sposobnost i bice ti jasno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680669#p680669:1viz3pej je napisao(la):
GavSa » 16 Nov 2019 09:15 am[/url]":1viz3pej]Imaju oni svoje brige. Pričao sam sa čovekom iz Zadra koji radi u kontrolnoj sobi. Ugradili su mnogo opreme, između ostalog stavljali su i senzore u asfalt na nekim deonicama. Dok je oprema nova, sve funkcioniše, kad počne da se kvari troškovi održavanja dosta rastu.
Inača, nije moguće stići iz Novog Sada do Istre za 5 sati, a pogotovo u letnjoj sezoni

Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka
Jeste bez problema moguće stići za 5 sati do Rijeke, i oko Rijeke - dakle do početka Istre, može čak i leti, ja leti idem isključivo na Ilok i time ne gubim vreme na granici, a imam i hac tag pa se ne gnjavim na naplatnim rampama.
 
potvrdjujem ovo, od beograda do rijeke za 5 sati i to bez jurnjave da se sto pre stigne, naprotiv (zensko za volanom)
 
Za tih 5 sati, na drugu stranu možeš tek do Užica. A odatle je plaža prilično daleko.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680756#p680756:18j1h4m0 je napisao(la):
Vračarac » 16 Nov 2019 02:23 pm[/url]":18j1h4m0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680674#p680674:18j1h4m0 je napisao(la):
sev » Sub Nov 16, 2019 10:01 am[/url]":18j1h4m0]Ja živim u Zagrebu i Beogradu. Voleo bih da Srbija, u kojoj sam rođen i koja je moja zemlja, dođe ekonomski i infrstrukturno bar do 75% Hrvatske. Možda nije popularno da se pročita, ne izgleda lepo i nije svako spreman za tu istinu, ali je istina svejedno.
Istina je da su razvijeniji od nas ali si ipak malo naduvao taj procenat.
Bitno je da je taj njihov rast u odnosu na nas zaustavljen, pre 4god projekcija izvoza se obrnula i sada mi vise izvozimo u hr nego oni u srbiju sto nije bio slucaj ranije.
Vojno se takodje uzdizemo brzo od njih a ni to nije bio slucaj.
Da sumiram, razvijeniji su i to je nesporno ali ne bih ja bio toliko srecan da sam deo hrvatskog politickog pucanstva.
Uostalom uporedi njih i nas 2009. i 2019. Autoputeve, izvoz/uvoz i vojnu sposobnost i bice ti jasno.

Kakva jeftina demagogija....Izvoze hrvatske firme iz Srbije u Hrvatsku i tako iznose profit. Šta će im vojna sila kada su članica Nato-a? Autoputovi su tek neuporedivi....
 
Izgleda da ovu temu vise nema smisla pratiti...previse ljudi koji se ponasaju kao sekta na vlasti. Mesta za argumentovanu raspravu nema jer se prosipaju neke nebuloze. Izgleda da propaganda uspesno obavlja zadatak, poceli smo da verujemo da smo razvijeniji od svih iz regiona (pa i sire), kako smo se posle 2012-te preporodili itd itd.

Da napisem samo da sam prosao novom deonicom, skracuje put dosta, milina je voziti kroz taj predeo!

Pozdrav

Sent from my EML-L29 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680900#p680900:2v1xgsr7 je napisao(la):
vostic.pfn » 17 Nov 2019, 10:49[/url]":2v1xgsr7]Izgleda da ovu temu vise nema smisla pratiti...previse ljudi koji se ponasaju kao sekta na vlasti. Mesta za argumentovanu raspravu nema jer se prosipaju neke nebuloze. Izgleda da propaganda uspesno obavlja zadatak, poceli smo da verujemo da smo razvijeniji od svih iz regiona (pa i sire), kako smo se posle 2012-te preporodili itd itd.

Da napisem samo da sam prosao novom deonicom, skracuje put dosta, milina je voziti kroz taj predeo!

Pozdrav

Sent from my EML-L29 using Tapatalk

Svuda ima ljudi koji idu iz krajnosti u krajnost, pa i ovde :) Ako gledamo isključivo samo autoputeve, u bliskom regionu su Hrvati i Mađari bolji, ali ostale (posebno istočne EU) komšije šišamo na tom polju. Ako gledamo celokupnu infrastrukturu opet se menja slika ali na našu štetu itd. itd.
 
Bugari i Rumuni imaju po malo više puteva od nas (po oko 850km), tako da teško da ih "šišamo".
Ono što se može reći je da za jednu nerazvijenu i siromašnu državu imamo dosta autoputeva.
 
Bugarska - 807 km, Rumunija - 829 km, Srbija - 891 km. Puštanjem A2 do Surčina će Srbija imati preko 900 km autoputeva.

Čisto da bude jasno, ovo je patkometrija na niskom nivou i više govori o katastrofalnoj realizaciji infrastrukture u Bugarskoj i Rumuniji koje su članice EU pa imaju pristup finansijama o kojima možemo da sanjamo.
 
Ima li neko ovde da je pre 1990. putovao po Bugarskoj i Rumuniji?
Kad oni ni automobile skoro da bisu imali, mi smo imali skoro 300km ap.
Devedesetih mi smo ratovali, a oni pikušavali da se usprave.
U EU su tek nešto više od decenije. Mi već neko vreme idemo sve brže nazad, a oni napred. Mimoišli smo se pre nekog vremena.
Sa druge strane, nama su se raspadom SFRJ[ promenile potrebe i prioriteti nihovog zadovoljavanja. A tu je vidljivo i odsustvo dugoročne strategije jer svaka vlada menja planove i prilagođava svojim dnevnim potrrbama.
Rumunija nema jak međunarodni saobraćaj i uglavnom joj služe za unutrašnju upotrebu. Bugarska se usredsredila na vezu od Sofije du Turske. Zanimljivo je da nije još uradila tih tridesetak preostalih km od Sofije do naše granice.
To poređenje km puta u apsolutnim iznosima nije merodavno, jer geografski položaj, konfiguracija i sopstvene ekpnomske okolnosti diktiraju potrebe.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=681015#p681015:3mntjteu je napisao(la):
branik » 17 Nov 2019 07:10 pm[/url]":3mntjteu]Mi već neko vreme idemo sve brže nazad, . .
Ne znam zašto Vi idete nazad, Mi idemo napred.
 
Vidim da se vode vesele rasprave pa hoću da dodam svoje skromno mišljenje.
Koridor IV svakako jeste alternativa Koridoru X i ruši njegov monopolnu ulogu što je loše. Sa druge strane iako se jednog dana izgradi Koridor IV, on nikad neće imati značaj Koridora X kao dio transportnog pravca između Evrope i Azije iz ovih razloga:

-Put je duži za nekih 100km
-Pravac vodi kroz daleko zahtjevniji teren i prelazi dvije planine
‎‎‎‎-> skuplje održavanje puta, veći troškovi vožnje, veči utjecaj zime
-> mogućnost proširenja gotovo onemogućena zbog visoke cijene
-> sve ovo važi još više za željeznicu koja je kičma svakog transporta
-Koridor IV obuhvaća Temišvar i Arad, Koridor X Niš, Kragujevac, Beograd, Novi Sad, Suboticu
-> nema absolutno nikakvog smisla u modernoj logistici izbjegavati ovoliko tržište i čvorište poput Beograda.
-> ekonomska atraktivnost i ponuda veča
 
U medijima cujem kako se nasi politicari hvale povecanjem saobracaja kroz nasu zemlju (procena 60 mil. ove godine), ali nigde ne cujemo koji je to optimalan broj vozila godisnje, broj koji ne bi ugrozio protocnost i bezbednost?
 
@ValterUdarnik
Jeste, samo sto su Ruminija i Bugarska u EU, a mi nismo( a kako stvari sada stoje, necemo ni uskoro), znaci blizi su Sengenu. A kad udju u Sengen, 50% sa koridora 10 se prebacuje na koridor 4, pa i neka je 100km duzi, ali nema onog najvaznijeg , maltretiranja i satima cekanja na granicama i plus jos na naplatnim rampama, posto obe drzave imaju vinjete.
 
Sastavljanjem tog koridora mi smo ugasili, što se tranzita tiče, pisao sam i ja pre nekoliko dana. Stotinjak km dužeg puta je ništa u poređenju sa čekanjima na granicama. Turski kamion, nakon što uđe u Bugarsku, više nema potrebu za bilo kakvo zadržavanje osim redovnog. Tu se kod nas mora raditi da se zadrže ta vozila, inače nam putevi neće zarađivati ni za zimsko čišćenje.
 
O ovome su nas morali da razmišljaju naši narod i političari kad smo se udaljavali od Evrope i radili na svojoj samoizolaciji. Hoćemo da budemo ruska tvrđava u Evropi? E pa ovo je cena. Ako ništa, šiptari ne mogu da ans zaobiđu. Inače ako se malo bolje pogleda karta, vidi se da je Koridor 4, odn. njegov turski krak smišljen da bude obilaznica oko Srbije i ništa više od toga. A svi namo kada su koridori usvojeni -1997. Gde smo mi bili tada i kakvu smo reputaciju imali?
 
Pažnja koju poklanjamo koridoru IV je precenjena. Za 15 godina koliko slušamo o toj trci između naše desetke i bratske četvorke, šta mislite koliko je izgrađeno na četvorci? Osim dela koji je potreban Rumunima za vezu sa zapadom, i Bugarima za vezu sa Stambolom - skoro pa ništa. Šta mislite da li će se u narednih 5 godina izgraditi neka duža deonica? Neće.

Tog trenutka kada se i izgradi u značajnoj meri koridor IV, količina saobraćaja će biti tolika, da ćemo biti presrećni zbog mogućnosti da neko ode na tu stranu. Tada (cenim za nekih 10 godina) će sistem putarina i granica konačno biti dostojan čoveka - sasvim iskreno se nadam.
 
U pravu je Goje, to se samo kod nas prati nekakva 'trka koridora', a ostali gledaju važnija posla.

Uostalom, naš autoput već ide ka granici kapaciteta, što niko nije ni pominjao do pre neku godinu.
 
Bugari će svoj deo "Koridora X" završiti za 2 god. od granice do Sofije

i ko hoće da ide tim pravcem "dobrodošao", a ostalima "srećan put". :)
 
Заборављате да је љубав Турака и Бугара на нивоу наше и Шиптарске. Друго, Румуни имају преча посла него да обилазе Србију. Њима више треба аутопут до Кишињева него експеримент обилажења Србије.Док они заврше те путеве, ако их икада заврше, можда и ми постанемо држава. Ми треба да се концентришемо на проширења граничних прелаза и поједностављање процедура, а не да гледамо комшијска дворишта.
 
Nije važno da li se Turci i Bugari vole.
Bugarima treba taj put da bi im naplatili putarinu, i da bi sprečili gužvu na svojoj teritoriji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=681168#p681168:2o2imcw8 je napisao(la):
Пантограф » 18 Nov 2019 01:18 pm[/url]":2o2imcw8]U pravu je Goje, to se samo kod nas prati nekakva 'trka koridora', a ostali gledaju važnija posla.

Uostalom, naš autoput već ide ka granici kapaciteta, što niko nije ni pominjao do pre neku godinu.
Ali taj problem je mnogo bolji nego ovaj drugi gde nas svi zaobilaze jer se na granici čeka 10-15 sati, zar ne? Pritom, imamo mi još prostora da širimo, pa i udvajamo K10 ako bude bilo potrebe. Recimo da izgradimo krak od Smederevske petlje preko Zaječara ka Vidinu, ili kroz Banat od severa do juga.
 
Vrh