Šta je novo?

Koridor 10

U svakom slucaju dobra vest za Nislije ... Nenade, dokle su stigli sa tim rampama,da li je realno da ih sve zavrse za ove 2 nedelje....?
 
Rampa Nis centar ili sever kako je jos zovu, ima i nadstrešnicu postavljenu. Ona je najvise odmakla u radovima. Ostale 3 su tu negde, uglavnom rade betonske naletne stubove, kako se vec zovu. Stara Mo verovatno ima profesionalnije i preciznije infomarcije od mene.
 
Eto, ispravljena je nepravda po recima nekih forumasa da se beogradjani besplatno voze autoputem oko grada, a drugi ne. E sad bi bilo posteno da se i guzve u Beogradu svedu na guzve svih ostalih gradova u Srbiji. Ili da upotrebimo malo precizniju formulaciju, da se prosecna brzina kretanja kroz Beograd izjednaci sa drugima. Siguran sam da bi Beograd stigao druge gradove po prosecnoj brzini, u njegove puteve bi moralo se ulozi par milijardi evra, pa bi se videlo da je upravo Bg u najvecem zaostatku infrastrukture (jer guzva pokazuje odnos broja vozila i povrsinu puteva, a ne samo povrsinu puteva bez veze sa brojem vozila, kako neki pogresno smatraju). Sto se jasno i vidi iz najvecih guzvi. U svakom slucaju, iskreno mi je drago za Nis, naravno ako ovo zaista zazivi i nije neka prevara.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=670729#p670729:f7wxgeis je napisao(la):
Earthmoving » Čet Okt 17, 2019 12:36 pm[/url]":f7wxgeis]Eto, ispravljena je nepravda po recima nekih forumasa da se beogradjani besplatno voze autoputem oko grada, a drugi ne. E sad bi bilo posteno da se i guzve u Beogradu svedu na guzve svih ostalih gradova u Srbiji. Ili da upotrebimo malo precizniju formulaciju, da se prosecna brzina kretanja kroz Beograd izjednaci sa drugima. Siguran sam da bi Beograd stigao druge gradove po prosecnoj brzini, u njegove puteve bi moralo se ulozi par milijardi evra, pa bi se videlo da je upravo Bg u najvecem zaostatku infrastrukture (jer guzva pokazuje odnos broja vozila i povrsinu puteva, a ne samo povrsinu puteva bez veze sa brojem vozila, kako neki pogresno smatraju). Sto se jasno i vidi iz najvecih guzvi. U svakom slucaju, iskreno mi je drago za Nis, naravno ako ovo zaista zazivi i nije neka prevara.

Statistika je ko bikini i nju mozete da koristite na nacin koji vama odgovara. Evo Earthmoving je potrosio jos jedan post da dokaze da Beograd zaostaje u infrastrukturi za drugim gradovima u Srbiji.
 
Nišu više treba neka SMT varijanta nego dž autoput. Ovo je topza Svrljižane i sl. Više treba nešto što bi povezalo industrijske zone na obodu. Da se ne prolazi kroz centar za sve i svašta.. Al ko mene pita...

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Znaci ostale tri rampe su spremne za otv...zatvaranje do 1. novembra...a dobro, bolje 15 minuta duze kroz grad nego 20 minuta duze kroz sicevacku klisuru
 
Da, SMT varijanta bi bila korisnija za grad, ali ovo je simbolicno iz ugla neke ravnopravnosti.
Pa cekaj Ime, kako Bg ne zaostaje, ceo K10 je uskoro gotov, sem Bg obilaznice koja pitanje dal ce i za 10 godina. A za ovo sto pricam ti ne treba statistika, uporedis svakodnevnu guzvu u Bgu i drugde, pa i dete ocima jasno vidi kome od njih dvoje manjka infrastrukture. To se racuna prosto: broj vozila jedne teritorije : povrsina puteva te teritorije, to je matematika, ne statistika. Beograd verovatno ima najgori ovaj indeks u celoj zemlji. Svako jutro 07-09 na K10 kroz BG kolona od Plavog mosta do iza Gazele, a popodne od 15-19 kolona stoji iz suprotnog pravca od posle Genexa do skretanja za Dusanovac destine hiljada vozila zaglavljene satima. Pohvalno je sto se u Nisu bar nesto radi na tom pitanju, sad ovo, pa uskoro otvaranje ka Crvenoj Reci... a ovde u Bgu na K10 - nista. A cak i kad bi sad krenuli grade paralelni UMP i SMT ne bi bili gotovi za 3 godine, znaci stanje trenutno bezizlazno sto ce tice perspektivi guzvi u Bgu i posebno ovde na potezu oko K10 kroz grad.
 
Earth, da li mislis da ce u spicu gotova obilaznica nesto pomoci? A i zasto bi drzava ulagala u gradske saobracajnice, za to je zaduzen grad, koji umesto da resava problem saobracaja, otvara nove pesacke zone.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=670746#p670746:1jukxpt9 je napisao(la):
Earthmoving » Čet Okt 17, 2019 1:13 pm[/url]":1jukxpt9]Da, SMT varijanta bi bila korisnija za grad, ali ovo je simbolicno iz ugla neke ravnopravnosti.
Pa cekaj Ime, kako Bg ne zaostaje, ceo K10 je uskoro gotov, sem Bg obilaznice koja pitanje dal ce i za 10 godina. A za ovo sto pricam ti ne treba statistika, uporedis svakodnevnu guzvu u Bgu i drugde, pa i dete ocima jasno vidi kome od njih dvoje manjka infrastrukture. To se racuna prosto: broj vozila jedne teritorije : povrsina puteva te teritorije, to je matematika, ne statistika. Beograd verovatno ima najgori ovaj indeks u celoj zemlji. Svako jutro 07-09 na K10 kroz BG kolona od Plavog mosta do iza Gazele, a popodne od 15-19 kolona stoji iz suprotnog pravca od posle Genexa do skretanja za Dusanovac destine hiljada vozila zaglavljene satima. Pohvalno je sto se u Nisu bar nesto radi na tom pitanju, sad ovo, pa uskoro otvaranje ka Crvenoj Reci... a ovde u Bgu na K10 - nista. A cak i kad bi sad krenuli grade paralelni UMP i SMT ne bi bili gotovi za 3 godine, znaci stanje trenutno bezizlazno sto ce tice perspektivi guzvi u Bgu i posebno ovde na potezu oko K10 kroz grad.

Pozdrav Earth. Razumem tvoju frustraciju i shvatam poentu price ali ne razumem zasto je to problem republike. Zasto sad republika treba da pravi inrastrukturu po Beogradu. Najavljena je obilaznica (kasni 30 god) ali bice gotova za 3g. Zavrsava se autoput A2 (izlaz na jugo-zapad). Najavljeni su autoputevi prema Vrscu (izlaz na severo-istok), auto(moto) put prema Zrenjaninu (izlaz na sever) i to ce se gotovo sigurno realizovati u nardenih 10g. Pravi se brza pruga prema severu. Sigurno ima jos gomila projekata od izuzetnog znacaja za sam Beograd kao i republiku. Republika i treba da se bavim takvim vidom infrastrukture.

S druge strane, gradska vlast treba da se bavi pitanjem ulica, bulevara, magistralnih prstena, gde se sta gradi u gradu itd. Beograd ima 2,5-3 milona ljudi koji stvaraju visak vrednosti i to je veliki novac. Beogradjani biraju vlast koja odredjuje prioritete i to je to. E sad po kom kriterijumu se odredjuju prioriteti, to je pitanje od milion dolara ali izgleda svakako ne kako bi ti i ja voleli.

Ono sto hocu jos da kazem je da ne moze neko iz Nisa biti kriv jer pored Nisa prolaze 2 autoputa i stize za 15ak minuta do centra, zato sto do Beograda stuzu samo 3 autoputa i proesecno treba sat vremena do centra iako Beograd ima vise stanovnika. Pa cak i kad se napravi gore pomenuti autoputevi, BG ce imati 5 autoputeva ali ce se opet stizati pre iz Cacka do Beograda nego od predgradja Beograda do centra. Republiku ne treba da interesuju ulice po Beogradu. Nekog iz Cacka, Nisa, Sombora, Sapca ne treba ni da interesuje kako ce se praviti ulice po BG ili gde ce biti Autobuska stanica. To se pitaju Beogradjani. isto tako ni Beogradjane ne interesuje gde ce biti bulevar u Novom Sadu.
Mene kao nekog ko ne zivi u BG interesuje da do BG kao grada u kome zivi i u koji dolazi naveci broj ljudi (gledajuci Srbiju kao celinu) ima sto vise puteva iz sto vise pravaca ali me unutrasnje uredjenje grada ne interesuje jer ne dolazim svaki dan :).
 
Dragi Ime, a ko to zna tacne racune izmedju grada I drzave, pa da se zna ko kolko daje, ko kolko dobija, ko je onda za sta zaduzen. Sto se tice obilaznice kao dela K10, deo od Bubanj potoka do Panceva ce sigurno mnogo pomoci da se smanje guzve u gradu, jer sada masa ide preko Konjarnika, Cvetka, Gradske bolnice, Bogoslovije... na Pancevacki most.
Unutrasnji Magistralni Prsten (UMP) jeste gradski projekat, ali Spoljna Magistralna Tangenta (SMT) je verovatno I siri, drzavni, kao sto je I bio njen deo Pupinov mosta sa obilaznicom do Pancevackog, a nije nelogicno da dobrim delom bude drzavni kada dobar deo Banata I Srema koristi taj projekat,ne samo Beograd. Dobar deo guzve na autoputu kroz Bg prave nebeogradska I strana vozila, pa ne vidim interes Beograda da samo ima stete I guzve od toga, a nikakve prihode.
A postoji I treca opcija, ako grad nema prihode od spoljnog saobracaja, vec republika, da u spicevima ujutru od 7-9 I popodne 15-19, grad preusmerava spoljni saobracaj na neke okolne puteve, da bi svojim gradjanima obezbedio normalan saobracaj glavnim.saobracajnicama u gradu, usled manje spoljnog saobracaja.
Pa onda nek republika resava te okolne puteve ako ima problem sa guzvama svog tranzita, dakle da grad prebaci problem sa sebe na republiku, a da onda on sam sebi placa gradnju svojih saobracajnih projekata.
 
Nikola, kao sto gore rekoh, ako republiku ne interesuje saobracaj u Beogradu, to je legitiman stav, ali onda grad ne treba da interesuje tranzit republike I legitiman odgovor je da delimicno blokira tj preusmeri na okolna uska grla, spoljni saobracaj, kako bi zastitio interese svojih gradjana za normalno funkcionisanje saobracaja.
Sa druge strane imamo ulaganja citave republike zadnjih 10tak godina u oko 150km autoputeva oko Nisa (ka istoku I jugu) ukljucujuci 40km teskih I skupih klisura. To je bio klasican primer neravnomernog razvoja Srbije. Kraj sa 500.000 ljudi je dobio 150km autoputeva. Bg sa 1,5-2 miliona je dobio daleko manje, dok neki krajevi nisu dobili Nista. Recimo Banat I istocna Srbija. A I oni placaju kredite za te autoputeve. Drugima, dok sami nemaju 1 km autoputa. E, ali na to oni nisu mogli politicki da odlucuju glasanjem. Ko misli suprotno, naivan je, zavrsetak K10 se gurao I sa viseg nivoa iznad Srbije. Naravno parama gradjana Srbije, oni treba plate, a drugi "pametniji" ce im odrede sta I kojim prioritetom. Takodje prica da je Beograd izabrao svoju gradsku vlast je smesna. Prvo, ko je izabrao Vesica (0,0001%?), a drugo, odakle vam da se izlaznost na izborima ne namesta.
 
Nisi u potpunosti u pravu. Koridor 10 ima različitu funkciju od k11 ili moravskog. Niš se nalazi uz koridor i zbog toga je dobio izlaz na auto-put, ali to nije razlog da njegove građane ograničava u kretanju ili da plaćaju za to.

Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Ponovo. Nišlijama bi bilo mnogo bitnije da imaju SMT ili recimo petlju plus pasarelu u Komrenu (ne ovu kod kasarne već kod podvožnjaka u naselju tamo gde indijanci pretrčavaju autoput) nego neplaćanje obilaznice koju relativno mali broj lokalaca koristi za interni saobraćaj, jer su petlje bezvezno locirane. Ovo je za Svrljižane, Merošince, Doljevčane...

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
GavSa, da su se autoputevi radili objektivno, prema redosledu prioriteta po prometu vozila, nisam siguran da neki drugi pravci sad ne bi imali autoput, a neki jos ne. Ali neki pravci su gurani zbog interesa EU. Ali onda je EU to trebala I da plati. Kina recimo mnogo nesebicnije gradi autoputeve na svom podkontinentu svim svojim provincijama, a ne da kao EU jedan deo Kine daje kredite drugom delu, pa mu posle parazitira kamate.
 
Earthmoving":2fg5w646 je napisao(la):
GavSa, da su se autoputevi radili objektivno, prema redosledu prioriteta po prometu vozila, nisam siguran da neki drugi pravci sad ne bi imali autoput, a neki jos ne. Ali neki pravci su gurani zbog interesa EU. Ali onda je EU to trebala I da plati. Kina recimo mnogo nesebicnije gradi autoputeve na svom podkontinentu svim svojim provincijama, a ne da kao EU jedan deo Kine daje kredite drugom delu, pa mu posle parazitira kamate.
Cekaj tebi k10 ka Bugarskoj i Makedoniji nije vazan pravac?

Sent from my EML-L29 using Tapatalk
 
Вероватно је због тих пукотина и направљена галерија, јер је читаво брдо кренуло! Ако Интеграл заврши до 1.нов да сам нека власт частио би све раднике. Невероватно којом брзином раде.
 
Earth u pravu si da treba da se radi na putnoj infrastukturi u BG.
Off topic je ali da li ti je palo na pamet koliko košta izgradnja infrastrukture BW? To grad plaća!
Realno, treba oko 2.5 milijardi € da se izgrade 2 linije metroa plus proširenje postojećih puteva i izgradnja novih, planiranih.
 
Mtuning, apsolutno se slazem da su pare namenjene zajednickoj infrastrukturi otisle na privatni projekat Beograda na Vodi. E sad koja je logika vlasti da umesto SMT-a, UMP-a, obilaznice K10 ka Bubanj potoku... od koje par miliona ljudi Bg i sire imaju korist, pare preusmeri na projekat "brdo zgrada i more automobila" za par stotina/hiljada pojedinaca, je totalno nejasno i ludacki.
Vostic, ne kazem ni za jedan pravac da je nevazan, pa ni za istocni i juzni krak. Samo kazem da se u SRBIJI treba graditi po prioritetima SRBIJE, tj njenih 7-8 miliona gradjana, a ne prioritetima EU ili Turske koji ne placaju to iz svog dzepa (moglo je i tako da bude, kao u Kini, ali su sebicni, "pomazu" samo uz naknadu i kamatu). To vrlo jednostavno znaci da je najvazniji pravac za SRBIJU onaj gde je najveci promet NJENIH gradjana. Znaci problem je sto navedena dva pravca imaju manje promete od nekih drugih koji jos nisu i ne zna se ni dal ni kad ce postati autoputevi. Konkretan primer: nisam siguran da deo autoputa kroz Grdelicku na juznom kraku ima veci promet od Ns-Ruma ili Krusevac-Cacak. Koji je dbil onda naredio da se prvo ne gradi ono gde je veca guzva/promet, nego ono gde je manji? Jos jednom, zabole me za EU i njene interese, u stvari da preformulisem: *kolko mi plate da me bude briga za njihove interese?* :)
 
Definitivno najuspesnija ce biti 2019, sto se tice puštanja u saobraćaj započetih deonica.
Sledeća uspešna, ako Bog da, 2022, u sta ubrajam obilaznicu do Bubanj potoka, Kuzmin-Sremska Raca i Preljina-Požega.
 
Earth, da li si ti svestan koliko benefita ima Srbija od tranzita Turaka i ostalih stranaca? Koliko je to para od putarine, koliko prihoda restorana, benzinskih pumpi, koliko radnih mesta. I sve to od para koje su zaradili negde drugde, pa još uvećavamo bedni spoljnotrgovinski bilans. Na stranu to što takva infrastruktura generalno povećava investicije u realnom sektoru. Pa Ikea je recimo pored Koridora 10 i u Beogradu i u Zagrebu, a ne na putu za Varaždin ili Ripanj.
Da li si svestan koliko bi mi izgubili kao država da su Bugarska i Rumunija spojile autoput preko Dunav mosta i da su ušli u Šengen ili da je Jadransko-jonski koridor izgrađen pre južnog kraka? A desilo bi se jer niko nije blesav da mu roba stoji po granicama, da ljudi džedže po kolonama i plus da se voze satima duže po magistralama.
Da li možeš da zamisliš kakvo bi mi slepo crevo bili? Da li se sećaš kakva smo rupa - poslednja na svirali - bili devedesetih kad su nas svi zaobilazili? Čak i Bosna i Albanija bi bile Eldorado za nas, pa i one imaju more, dok smo mi "landlocked", samo bi nam Dunav ostao...
 
Vrh