Šta je novo?

Koridor 10

Caribrode pređosmo na novu stranu :)
 
Sta se radi u Ns, nisam u toku, brza pruga? Pozdrav, dobrodoslica :sesir:
Naravno Carbroda da ne spominjem, svaka cast. Dobro, znaci mozda nesto za 3 meseca... Inace, svidja mi se ona slika zemljane skakaonice za kola posle tunela Bancarevo :lool:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=616050#p616050:3ca6g131 je napisao(la):
Earthmoving » Sub Apr 13, 2019 7:03 am[/url]":3ca6g131]Sta se radi u Ns, nisam u toku, brza pruga? Pozdrav, dobrodoslica :sesir:
Hvala,bolje vas nasao. :) Da,radi se brza pruga BG-NS,konkretno,tunel Cortanovci,i odmah nakon tunela vijadukt od 3km,u plavnom delu Dunava. Takodje se izvode radovi odmah nakon novog Zezeljevog mosta na petrovaradinskoj strani(radi se na tunelu ispod pruge,u sklopu pristupnih saobracajnica drumskog dela novog Zezeljevog mosta. Most je drumsko-zeleznicki). Radi se i na uklanjanju privremenog montazno-demontaznog mosta(ovo valjda nije pleonazam) Bosko Perosevic,koji je paralelan novom Zezeljevom mostu. Uklonjeno je svih 5 raspona,i na redu je uklanjanje stubova iz vode. Kratke crte o zeleznickom koridoru na ovom forumu,ipak je tema drumski K10. Toliko od izvestaca iz NS.Studio.:)
 
Da li neko zna godišnji prosek km izgradjenih autoputeva u Srbiji u zadnjih 10 god?
To bi nam mozda pomoglo da znamo trend i za naredne godine.
 
Neko ce vec preciznije izracunati, ali ovako na prvu, mozda oko 25 km godisnje: 100km na K11, dobar deo juznog I istocnog K10, Kg-Batocina, deo Bg obilaznice. Ne secam se tacno dal I deo severnog K10 upada u zadnjih 10 godina ili su ranije zavrseni...
Hvala ElektroRam :kk:
 
Sve zavisi kako se računa, ako se računa ovo što je Earth rekao osim KG-Batočina, koji je realno brzi put, dobija se da se prosečno u toku godine završi 22,4km punog profila i 21,93km polu-profila u periodu 2009-2018.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=616159#p616159:2gvjrx24 je napisao(la):
nikicakica » Sub Apr 13, 2019 4:06 pm[/url]":2gvjrx24]Sve zavisi kako se računa, ako se računa ovo što je Earth rekao osim KG-Batočina, koji je realno brzi put, dobija se da se prosečno u toku godine završi 22,4km punog profila i 21,93km polu-profila u periodu 2009-2018.

Ako se nastavi ta dinamika, od 2020-2030 bice izgradjeno 220km autoputa. Sad nam je na masti sta ce se izgraditi. :)
 
Da se gledao trend gradnje puteva 80ih, nikad se ne bi dobro predvideo trend gradnje 90ih. Ili da se gledao trend 90ih, ne bi se tom matricom mogao predvideti trend 00ih. Tesko je to tako prdvidjati kada I sam drzavni vrh pravi velike promasaje: Djindjic da ce juzni krak K10 biti do Olimpijskih igara u Grckoj 2004-e, Tadic isto lose procene za K10, pa Vucko lose procene da ce autoput do Crne Gore biti do 2017-e, pa šnelštrase Bg-Zr I slicno. Mada... postoji I jedna mala verovatnoca da upravo I bude 220km, jer sto bi reko moj profesor matematike: " Da ti kazem nešto...mozda jeste... a mozda I nije" ;) Verovatnoće. Da li je Šredingova macka u kutiji ziva ili mrtva? Ni ziva, ni mrtva, ona Ne Postoji dok se kutija ne otvori :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=616233#p616233:1975u7hx je napisao(la):
vlasta » Ned Apr 14, 2019 12:16 am[/url]":1975u7hx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=616128#p616128:1975u7hx je napisao(la):
http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=616128#p616128[/url]":1975u7hx]

Da ti ne kvarim užitak ali ovo imamo detaljno u temi:

http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic. ... &start=425

(Žeželjev most)

:sesir:

Da,jasno mi ,hvala na skrenutoj paznji,ali je bilo vise kao podsetnik za neke kojima je ispalo is fokusa,da se i kod nas nesto radi...lagano i natenate,ko sto Dunav sporo tece.. :) Nadalje samo o drumskom K10. :)
 
Laže i gleda u oči - ovo je pominjano pre par meseci sa - "biće za desetak dana">

"Kamere u Grdelici: Pokrenut suistem za kontrolu radova na gradilištima
Beograd -- Novi sistem za praćenje i kontrolu infrastrukturnih projekata koje je uvelo Ministarstvo građevinarstva predstavljen je ministarki Zorani Mihajlović.Ona je sa saradnicima obišla takozvanu "situacionu sobu", u kojoj su objedinjeni video-nadzor na kritičnim tačkama na gradilištu na Koridoru 10, radovi na mreži državnih puteva, stanje u avio-saobraćaju i vodnom saobraćaju i koje svakodnevno koriste inženjeri Ministarstva.

"Radovi na Koridoru 10 prate se sa više od 20 kamera koje su raspoređene na kritičnim tačkama na južnom i istočnom kraku, kao što su kosina 2 u Grdeličkoj klisuri i gradilište deonice Prosek-Bancarevo na istočnom kraku Koridora 10, kao i deonice na Koridoru 11, auto-putu ka Crnoj Gori, na kojima su radovi u završnoj fazi", rekao je inženjer Nebojša Pavlović, savetnik potpredsedice Vlade. ...itd."

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1529702
 
Hvala, Svetlopis, nego je problem što baš i nemam vremena za tu operaciju...
Earth, ako misliš na ono između tunela i mosta B1, to je proširenje gde će se graditi "kuća", centar za upravljanje tunelom, poput onog kod tunela Pržojina padina za ostala 4 na istočnom kraku.
Pozdrav za novajliju ElektroRam-a i ostale.
Radez je pitao za deo oko Pirota - evo (možda) nekih odgovora - fotke su od pre par dana:

Počinjemo starim tunelom Sarlah na 259

20190407-131106.jpg


posle njega stubovi rasvete

20190407-131132.jpg


most ka Tigru

20190407-131154.jpg


rasveta i kod trokrake za Tigar

20190407-131222.jpg


za one koji me lože da slobodno vozim 80

20190407-131229.jpg


trokraka sa S1, glavni ulaz u Rotpi, kad završe svetleće ko Las Vegas

20190407-131315.jpg


a evo i ekipe koja montira svetiljke, krenuli su od Pirot zapad, do danas su možda i završili

20190407-131330.jpg


Bočna naplatna rampa Pirot zapad, stigla skoro do faze još samo kućice

20190407-131441.jpg


šta je ovo? separator? i gde se postavlja?

20190407-131446.jpg


autoput - leva, mutna slika portala koji će upozoravati na Tunel Sopot

20190407-131628.jpg


levo 259 desno autoput, između se stacionirao mislim Azvirt, tu treba da bude i nadvožnjak koji spaja 259 i 221 tzv sopotska

20190407-131730.jpg


opremljena desna cev tunel(čić)a Sopot, kroz koji sada prolazi saobraćaj

20190407-131759.jpg


uglavnom rasveta i ove table sa crvenim X i zelenom strelicom nadole

20190407-131803.jpg


nadvožnjak 259, levo portal desno istorijska kosina na km 65

20190407-131834.jpg


Casagrande pri kraju kosine, izgleda da rade i uveče pa ima svetiljki

20190407-131841.jpg


bilo je još armature, izgleda da prave nekog debeljka kao na C23 na lotu 2

20190407-131847.jpg


u levoj je (na slici je desno) asfalt do same kosine (i posle nje), desna (stari magistralni) će morati da se grebe i prepravlja oko 800m

20190407-131904.jpg


--- >
 
--- >

U povratku sa lot 2 malo mi je štrokavija šoferka - odmorište Bela Palanka 46+600 desno

20190407-143002.jpg


"samostalno obostrano smaknuto" odmorište Bela Palanka - desno

20190407-143005.jpg


levo sam potcenio, mlidijah da su sa zemljanim završili posao, ipak rade i 0-63 nasip

20190407-143010.jpg


most Nišava 1 kod Čiflika i pripadajući mu portal, desni je prepravljan sa 1/1 na 2+1, levi nov, ali će ovo ograničenje izgleda ostati za vjeki vjekov

20190407-143413.jpg


evo još malo za kolegu koji me ubeđuje da cepam 80 na paralelnom, deo od Staničenja ka starom tunelu Sopot uz kosinu na 65. km

20190407-144047.jpg


kosina i potporni na km65 odozgo, s paralelnog se ne vidi skoro ništa, a nisam imao vremena da stajem

20190407-144149.jpg


osim reflektora, oni se vide

20190407-144155.jpg


s paralelnog, tj. starog magistralnog ex 43, pre tunela Sopot spazih ovog koji ćera još armature za šipove, biće da je za potporni na 65

20190407-144238.jpg


mislim da ovde piki ekipa iz Azvirta koja radi EM opremanje tunela Sopot

20190407-144315.jpg


razbucana sopotska "petlja" gde treba da nikne natputnjak 221/259, taj tender za izgradnju nije ni u naznakama

20190407-144333.jpg


desno samostalno jednostrano smaknuto odmorište 68+000, dakle i ovde potencijalna pumpa

20190407-144438.jpg


ovo je odron na starom magistralnom, deo koji je bio prošli put su očistili, ali se i dalje

20190407-144524.jpg


ali se još svuklo i tako decenijama, moraju ovo nekako da reše vrv. Trace pre uvođenja naplate i zvaničnog puštanja 259 u ovom delu

20190407-144529.jpg


posle trokrake za regionalnu deponiju još malo ograničenja

20190407-144618.jpg


evo i ovoga debeljka ponovo

20190407-144742.jpg


sad sam na autoputu - novi portal pre tunela Sarlah

20190407-145000.jpg


i kao što vidite saobraćaj se usmerava na desnu cev, što bi značilo da je EM opremanje u njoj završeno,

20190407-145003.jpg


ali se kanda nešto popravljaju u levoj, inače bi oba radila, desno je pomoćni put na kome se rade serpentinice kroz šumu da bi stigli do kuća gore

20190407-145017.jpg


ulazni portal desna cev u saobraćaju

20190407-145032.jpg


odrađene su svetiljke i čovečuljci, X i strelice, nešto posebno nisam primetio

20190407-145046.jpg


izlazni portal desne sa semaforom, odmah iza njega i mosta trebalo bi da bude SOS* odmorište Pirot kod BluE petrola, nije ni početo

20190407-145058.jpg


na mestu nekadašnje devijacije sada je portal koji upozorava na tunel Sarlah

20190407-145124.jpg


a ovo je Samostalno Obostrano Smaknuto - SOS* parkiralište, ovo je desno, kao i levo opremljeno, nznm što ga ne puštaju, šta mu fali

20190407-145233.jpg


Pun profil oko tunela Sopot i Sarlah može da se pusti bukvalno svakog trenutka, mada me buni jedan tender, o tom - potom.
Na km 65 još su "šipovali", ne znam da li su konačno pri kraju, trebalo bi, posle treba 2-3 nedelje za levu i oko mesec dana za desnu.
Paralelni je ok, osim kod odrona, svetiljke svuda niču, ima još par kosina (Crnoklište, Ljubatovica), koje se saniraju, pomoćni kod Sarlaha radi grad.
Naplatne rampe su pri kraju (Pirot istok, zapad i Bela Palanka), ali ništa bez 3 niške, pa i svih na jugu jer se gase ČNS Nais i Doljevac.
Ova odmorišta i parkirališta zaslužuju poseban post. Za sada toliko!
 
Ako se neko pita odakle crpim ove termine tipa "samostalno obostrano smaknuto" itd. - u pitanju je krovni planski dokument drage nam otadžbine.
Ažuriran, apdejtovan 27.10.2017., dakle pre godinu i po dana, jedini merodavan za ono što (bi trebalo da) se gradi na istočnom kraku.
Uredba o izmenama i dopunama Uredbe o utvrđivanju prostornog plana područjainfrastrukturnog koridora Niš - granica Bugarske ("Sl. glasnik RS", br. 96/2017):

https://www.paragraf.rs/izmene_i_do...trukturnog-koridora-nis-granica-bugarske.html

U vezi toga imam da izjavim sledeće:

2.1.1. Petlje

Na koridoru auto-puta E-80 od Trupala do granice Bugarske nalazi se 10 petlji i to:
– petlja „Trupale” (km 435+007) (km 0+000) u funkciji račvanja autoputa iz pravca Bugarske (E-80) na pravce prema Beogradu (E-75) i Republici Makedoniji (E-75);
– petlja „Niš sever” (km 002+250) preko koje se grad Niš (Bulevar „12. februar”) i DP IIA-158 (R-214) Aleksinac–Niš uključuju na auto-put;
– petlja „Niš istok” (km 009+315) nalazi se na ukrštanju autoputa sa DP IIB-426 (R274) i gradskom magistralom „bulevar Medijana” i predstavlja izlaz grada Niša prema istoku;
– petlja „Malča” (km 016+620) – preko koje su povezani DP IB – 35 (M-25) Zaječar – Niš sa auto-putem E-80 i širom saobraćajnom mrežom.
– planirana petlja „Veta” (km 034+500);
– planirana petlja „Bela Palanka” (km 045+730) – preko koje su Bela Palanka i okolina povezani sa autoputem, DP IIA-259 (M1.12) Niš–Dimitrovgrad, DP IIA-223 (R-244a) Babušnica – Bela Palanka – Svrljig;
– planirana petlja „Pirot zapad” (km 069+665) preko koje se ostvaruje veza sa DP IB-39 (M9), DP IIA-259 (M1.12) Niš–Dimitrovgrad, DP IIA-221(R121) i DP IIB-428 (R262);
– planirana petlja „Pirot istok” (km 080+617), preko koje Pirot ostvaruje vezu sa DP IB-39 (M9), DP IIA-259 (M1.12) Niš–Dimitrovgrad i DP IIA-223 (R244a);
– planirana petlja „Dimitrovgrad” (km 096+170) koja se nalazi zapadno od Dimitrovgrada, a neposredno pre ukrštanja autoputa sa rekom Nišavom i gradskim saobraćajnicama. U funkcionalnom smislu predstavlja vezu autoputa preko gradskih saobraćajnica sa DP IIA-259 (M1.12) Niš–Dimitrovgrad i DP IIA-221 (R121) i DP IIB-429 (R244);
– planirana petlja „Gradina” (km 103+675) – veza autoputa sa graničnim prelazom i sa robno-transportnim centrom obavlja se preko petlje „Gradina”. Preko ove petlje se i postojeći put iz Dimitrovgrada uključuje na auto-put E-80. Ona predstavlja istočnu vezu Dimitrovgrada sa auto-putem E-80.


Niko nema pojma od izvođača i ostalih faktora na gradilištu o petlji Veta, niti postoji neki građevinski projekat. Po stacionaži reklo bi se da je u sred Glogovca, da koristi most B2 (potputnjak) i samo fale krakovi. Održavanje naplatne rampe ovde bilo bi ozbiljno bačena para sa par vozila dnevno. Preživeće stanovnici desetak sela u tom delu sa zbirno ne više od 2000 stanovnika da se na autoput uključuju kod Malče ili Dračja (BP). Podržavam nečinjenje ovde!
Saranili su i zvanično po papirima petlju Sukovo u Belom Polju. Ova ugašena petlja već ima potputnjak, fale samo krakovi, ima asfaltitranu vezu sa 259, ali je mnogo važnija veza sa 223 oko kilometar dalje, jer se tu ide za Sukovski i Poganovski manastir, koje svakog vikenda okupiraju bugarski turisti, prelepi Kanjon Jerme, Zvonačku Banju, koja je trenutno ruinirana, ali su se zainteresovali "državni" investitori, pa je možda i aktiviraju. Nije strašno ići preko 259 od petlje Gradina 15-ak km ili od Pirot istok 6-7, ali ako su nam puna usta turizma mogli su je bar u planovima zadržati kao ovu fake Vetu.
Nigde nema postojeće petlje na km~104, kod terminala, AMSS, OMV, karaule Gradina. Doduše, opisuje se uslužni centar na 104+400, a možda joj i otfikare krakove pa samo ostane kao natputnjak ka karauli Gradina sa pristupom sa kružnog toka na petlji Gradina.

1.1.1.2. Prateći sadržaji za potrebe korisnika

Prateći sadržaji za potrebe korisnika puta obuhvataju sve funkcije i objekte koji treba da obezbede bezbednije i komfornije putovanje. Uticaj tih sadržaja na pokazatelje eksploatacije puta je posredan u pogledu bezbednosti, sigurnosti i udobnosti u toku vožnje (npr. odmor vozača), ali istovremeno ti sadržaji otvaraju mogućnost ostvarenja direktnih prihoda i mogu poslužiti kao podsticaj razvoja neposrednog okruženja.
Na osnovu funkcionalnih karakteristika pratećih sadržaja za potrebe korisnika puta moguće je definisati sledeće funkcionalne vrste i tipove:
1) Parkirališta koja služe za kraće zadržavanje i predah (15 do 30 min.) bilo po potrebi, bilo po želji. Parking za putničke automobile razdvojen je od parkinga za teretna vozila i autobuse koji se parkiraju na istoj površini. Parkirališta se opremaju internim telefonom, sanitarnim prostorijama, vodom za piće, panoima s turističkim informacijama i manjim uređenim površinama za odmor. Taj tip pratećeg sadržaja moguće je dodatno opremiti manjim prodavnicama (npr. pokretne prodavnice sezonskog voća) i/ili kafeima koji rade tokom najopterećenijih meseci i to u časovima kada je najintenzivniji saobraćaj. Nadzor i održavanje svih parkirališta je povremen i sprovodi ga služba za održavanje puta s tim što je moguće da površine van kolovoza budu ugovorna obaveza za kupca prodavnice i/ili kafea.
Parkirališta se mogu u određenoj meri standardizovati.
U koridoru autoputa E-80, deonica Niš – granica Bugarske predviđeno je trinaest parkirališta (u pravcu rasta stacionaže – sedam desno i osam levo) i to na sledećim lokacijama:
– samostalno jednostrano smaknuto parkiralište – levo (km 016+025);
– samostalna obostrana smaknuta parkirališta – desno i levo (km 020+025); - ovo bi trebalo da postoji posle glinene rupe u Jelašnici
– samostalna obostrana smaknuta parkirališta – desno i levo (km 031+770); - "Veta" - imam ih na novim slikama, kod levog počinje bitumen u levoj, a na desnom je parkiran žuti finišer
– samostalna obostrana smaknuta parkirališta – desno i levo (km 035+620); - slikao, mala kod Glogovca prema Crvenoj reci, kod kosine C20 i deponije pored desne
– samostalna obostrana smaknuta parkirališta – desno i levo (km 055+500); - Sinjac, na deonici Rubau, jedino završeno i pušteno
– samostalna obostrana smaknuta parkirališta – desno i levo (km 076+000); - Barje, to su ona što su privršena na obilaznici Pirota vol.2, što se pitam što ne sklanjaju ove stubiće
– samostalno jednostrano smaknuto parkiralište – desno (km 087+830); - Jerma - desno, posle nesuđene petlje Sukovo, tamo gde su počeli da nasipaju 0-200 pa zabatalili, mislim da će ovde biti ipak odmorište, tako i piše na info-tabli
– samostalno jednostrano smaknuto parkiralište – levo (km 090+145).
- isto kao prethodno, samo posle mosta na Jermi kod Gradišta

2) Odmorišta podrazumevaju duže zadržavanje korisnika (30 do 90 min.) i imaju razdvojene površine za parkiranje putničkih vozila, autobusa, teretnih vozila i ako postoji potreba, turističkih vozila. Ona sadrže sve programe parkirališta kao i dodatno javni telefon, osvetljenje, restorane, prodavnice kafe itd. Na odmorištu mogu biti i pumpe za gorivo i auto-servisi za manje usluge i opravke. Slobodne površine su predviđene za odmor i kraću rekreaciju korisnika puta. Nadzor i održavanje kolovoznih površina je zadatak službe za održavanje putnog pravca, dok se sve ostale površine mogu ugovorno regulisati sa zakupcima sadržaja.
Odmorišta se mogu u određenoj meri standardizovati.
U koridoru auto-puta E-80, deonica Niš – granica Bugarske predviđeno je devet odmorišta (u pravcu rasta stacionaže – tri desno i četiri levo) i to na sledećim lokacijama:
– samostalna obostrana smaknuta odmorišta – levo i desno ,,Niš 1” (km 008+650); na desnom je Eko petrol benzinska pumpa, levo izvinte nisam prepoznao
– samostalno jednostrano smaknuto odmorište – levo ,,Niš 2” (km 016+150); - ovo mu dođe kod Malčanske petlje, il ga nema ili je malo pa ga nisam primetio, ali pošto je odmorište, vrv ga i nema
– samostalna obostrana smaknuta odmorišta – levo i desno ,,Bela palanka” (km 046+600); - slikao, završeni zemljani i neki nasip
– samostalno jednostrano smaknuto odmorište – levo (km 067+500); - slikao ranije, pre je bila deponija Aktora, posle mosta Nišava 4
– samostalno jednostrano smaknuto odmorište – desno (km 068+000); - zemljani i nasip, ima ga na slici na ovoj strani, oko njega obilazi paralelni pre odrona
– samostalna obostrana smaknuta odmorišta – levo i desno ,,Pirot” (km 073+840)1. - ovo posle tunela Sarlah (km 72+709 do km 73+186) i velikog mosta, levo kod ex-devijacije, a desno ni u naznakama

Al pazite fusnotu:
1 Levo odmorište na ovoj stacionaži se planira u okviru rekonstrukcije i dogradnje lokacije postojeće benzinske stanice u skladu sa tehničkim uslovima i saglasnostima JP „Putevi Srbije” i „Koridori Srbije” d.o.o. Ova rekonstrukcija po potrebi podrazumeva izmeštanje dela infrastrukture (transportne, energetske, telekomunikacione i komunalne), uključujući i deo državnog puta. - Pa jbt, koji je faktor gazda Blue petrola da zbog njega izmeštaju državni put i to ubace u krovni plan države!?

I konačno:

3) Uslužni centri su celoviti multifunkcionalni prateći sadržaji koji prvenstveno služe za duže zadržavanje korisnika puta. Oni se pored prethodno navedenih elemenata opremaju motelima, kamping prostorom za rekreativna vozila, pumpama za gorivo, servisima i radionicama. Oni su mali i specifično urbanizovani kompleksi potpuno komunalno opremljeni. Interne saobraćajnice i površine za parkiranje se razdvajaju po vrstama vozila (putnički automobili, teretna vozila, autobusi), kao i po svrsi zadržavanja (npr. izdvojeno parkiralište za motel). Uslužni centri imaju veliki broj zaposlenih i lokalne korisnike iz šireg područja autoputa. Pristup uslužnom centru se obezbeđuje direktno sa putnog poteza (deonice) za korisnike autoputa, dok se za lokalne korisnike obezbeđuje pristup vozilima sa lokalne mreže. Parking se formira na posebnim površinama oslonjenim samo na lokalnu mrežu i pešačko kretanje do/od površina uslužnog centra. Takav koncept je obavezan za uslužne centre kako se ne bi mešalo daljinsko i lokalno kretanje. Uslužni centri rade 24 časa dnevno tokom cele godine. Nadzor i održavanje svih površina uslužnog centra su stalni uz moguću preraspodelu zadataka kao u slučaju odmorišta.
Uslužni centri su uvek specifični kompleksi pod značajnim uticajem karakteristika gravitacionog područja i lokacije. Za uslužne centre postavljaju se uslovi za obavezne i prihvatljive sadržaje, kao i uslovi povezivanja s putnim pravcem na koji su oslonjeni uz racionalnu procenu koliko sadržaji treba da se programiraju i oblikuju prema zahtevima drugih korisnika, odnosno korisnika iz šireg područja. Osnovni princip podrazumeva da uslužni centri prvenstveno služe korisnicima autoputa, pa su potrebe ostalih korisnika prihvatljive samo u onoj meri u kojoj ne ugrožavaju neophodan kvalitet usluge i nivo sigurnosti.
U koridoru autoputa E-80, deonica Niš – granica Bugarske predviđen je jedan uslužni centar ,,Dimitrovgrad–Gradina” na km 104+400. Njegov položaj je neposredno pre držane granice sa Bugarskom na mestu gde se sustiču DP IA–A4, Magistralna jednokolosečna železnička pruga broj 5: Niš – Dimitrovgrad – državna granica – (Dragoman) i DP IIA–259. Preko DP IIA–259 uslužni centar ,,Dimitrovgrad–Gradina” ostvaruje vezu sa širim gravitacionim područjem preko državnih puteva DP IIA–221 i DP IIB–429.


To je ono gde sad praktično osim AMSS nema ničega, pored njega malu NIS pumpu Ruje zatvoriše pre 10 godina, onaj King čas ne radi čas radi, sad valjda ne radi, OMV je s druge strane, tu je onaj nadvožnjak za karaulu o kome sam pisao. Bio planiran UC i kod Petlje Pirot zapad, nznm kako Piroćanci dozvoliše da im ga izbrišu, tj. da Dimitrovgrad ima, a Pirot ne, već teško podnose granični prelaz i meteorološku stanicu...
Ima još zanimljivosti u tekstu, tipa železnički koridor, "produktovod" (čitaj naftovod), stacionaža svih tunela, podvožnjaka i nadvožnjaka (ne bih da raspaljujem vatru sa K11 teme ali stvarno tako piše u krovnom planskom dokumentu ove države) itd.
Ko voli nek izvoli...
 
Ima u poslednje vreme par interesantnih tendera kod Koridora i Puteva, ali 2 koridorska su mi privukla pažnju.

Prvi i najvažniji je ovaj:

http://www.koridor10.rs/sr-lat/n-a-5cac6e178aa93

http://www.koridorisrbije.rs/site/c...db_190409 Konkursna dokumentacija - I 969.pdf

Dakle, setili smo se da ne bi bilo loše da imamo neke PP ateste za tunele i da bi to trebalo da neko stručno nadzire, što je dobro i pohvalno!
Neki tuneli (Progon i Pržojina padina) su u funkciji godinu i po dana, a Sopot i Sarlah mesecima, bez svega toga, što baš i nije Ok prema korisnicima.
Rok za ponude je 22.04., a rok za izvršenje ugovora 7 meseci, što ukazuje da stvarno imaju nameru da do kraja godine bude završeno EM opremanje i desne cevi Bancareva, samim tim i završetak kompletnog lota 2 u punom profilu.
U konkursnoj (2. dokument) imate karakteristike svih 7 tunela na oba kraka, kao i opis verovatno dela ugrađene EM opreme.

Drugi je ovaj:

http://www.koridor10.rs/sr-lat/n-a-5caf47f25516f

http://www.koridorisrbije.rs/site/c...1 Konkursna dokumentacija - JN 1 2 16__19.pdf

Zahteva se studija o bezbednosti za nadvožnjak 221/259 (sopotska), povezivanje 259 sa malčanskom petljom, petlju Sokobanja na A1 (Beograd-Niš), Gramađe na južnom kraku kod VH, rekonstrukciju mosta preko Južne Morave na paralelnom i rehabilitaciju desne strane na 2 ozbiljne deonice na A1 (Horgoš - Novi Sad) i to: 1,125 - 14,800 i 27,850 - 54,175.
Rok za ponude je 07.05., a za završetak 45 dana, dakle krajem juna, počrtkom jula biće i to na stolu.
Ovo ukazuje na nameru da se u drugoj polovini godine raspišu tenderi i zaista i započne sa radovima na ovim tačkama.
 
Igore trebalo bi nekako uvesti pretplatu na caribroda! :lol:
 
Petlja ispod Ražnja bi svakako olaksala put Beogradzanima do Soko Banje,ova petlja kod Gramadja istovremeno će približiti industrijsku zonu kod Hana Turcima a sa druge strane omogućiti Beogradzanima koji idu u Vranjsku banju da se tu isključe i spuste do banje umoste da idu do Vranja pa da se vraćaju nazad što prilično deprimira posebno u povratku kući.Znači ulaže se u banjski turizam verovatno u svetlu tih najavljenih privatizacija.

Jedino što mislim da nije u redu je što se izgleda odustalo od petlje Krnjevo koja bi mnogim pomoravskim selima omogućila najkraću vezu sa autoputem a sa druge strane Smederevsku Palanku približila autoputu ,druga podvarijanta je bila Lozovička petlja ali se i od nje odustalo,bar tako objasni Drobnjak u Vranje pre neki dan.

I sam Caribrod kaže da se od nekih petlji na E80 odustalo takodje ali u danjasnjem vremenu je moguće imati i rampu bez ljudi jer je sve na autoputu povezano optikom sa operativnim centrom a tagovi mogu raditi upravo taj deo posla...primer iz komšiluka je Hrvatska koja je pokrenula pilot projekat ukidanja ljudske posade na nerentabilnim rampama.
 
Preuzeo sam ovu fantasticnu fotku od golub0206 sa SSC sa A4 gde je upravo pocelo ponovno nasipanje prethodnog uklonjenog nekvalitetnog tampona.
Pa da vidimo za koliko ce vremena to kompletirati, jer i od tog parceta /cirka 150-200m/ zavisi buduce otvaranje lota 2, a i lota 1 ponovo!
Bice zanimljivo uporedjivati sa glinenom izmedju Uba i Lajkovca.
 
Caribrode, hvala puno za najnoviji izveštaj!
Ja sam ovde već poduže i svakodnevno pratim sve teme o autoputevima, ali ne dajem nikakav doprinos, s obzirom da slabo putujem, a živim u Kraljevu.
Nadam se da će uskoro početi izgradnja deonice Preljina - Pojate, pa ću moći i ja da se uključim sa slikama i ponekim laičkim komentarom.
Pozdrav za sve forumaše, a posebno za one koji nas svojim slikama i saznanjima informišu šta se dešava širom Srbije. Da nije vas živeli bi u potpunom mraku, kao što je na žalost u skoro svim sferama života u našoj dragoj Srbiji.
 
Novi "Koridori", pokazao je veći deo Grdelice, nešto iz vazduha, nešto iz žablje perspektive, vide se i galerija i tuneli.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kQQ7y7bF8Cc[/youtube]
 
Vrh