Šta je novo?

Koridor 10

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=548499#p548499:2yq6zchj je napisao(la):
geovuk » Sun Jul 01, 2018 8:53 am[/url]":2yq6zchj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=548478#p548478:2yq6zchj je napisao(la):
milanche » Ned Jul 01, 2018 7:56 am[/url]":2yq6zchj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=548287#p548287:2yq6zchj je napisao(la):
mvbg1 » 30 Jun 2018, 10:08[/url]":2yq6zchj]Kako u tunelu Manajle ide asfalt sa tolikom dužinom a na delu auto puta ka Čačku su radili beton u tunelima? Ništa tu meni nije jasno.
Moguce da nije ista protivpozarna zastita. Mozda je u tunelu Manajle ugradjen sistem sprinkler- sa prskalicama, a u tunelu ka Cacku nije. Ne kazem da je uradjeno nesto proviv propisa, nego je moguce da imaju protivpozarne klase i u niskogradnji, pa recimo ako je podloga beton, koji naravno je nezapaljiv, onda moze da oprema tunela bude manje slozena i jeftinija, ali ako je podloga zapaljiva onda oprema tunela mora biti zahtevija i naravno skuplja. Moje logicko razmisljanje.


Tako je. Najnoviji propisi su da tunelli duži od 500m treba da imaju betonski kolovoz. Može i asfalt ali nadzor mora to da odobri, ali verovatno uz bolju protivpožarnu zaštitu.


Nema nikakvih propisa da mora biti beton u tunelima dužim od 500 m, već su ranije postavljani ovde ili u temi za A2 dokumenti koji pokazuju da se samo radi o preporuci EU, gde se navodi da se isključivo odluka prepušta projektantima, to pokazuje i primer različitih podloga u ova dva duža tunela na dva različita projekta, kao i tuneli po EU zemljama gde se u 90% stavlja asfalt. Ovo što je Milanche naveo bi mogao da bude glavni razlog u izboru, iako mislim da je sistem zaštite isti za betonsku ili asfaltnu podlogu. Generalno betonska podloga je 30-40% skuplja od asfaltne i ima duži vek (2x), ali je zato održavanje isto tako dosta skuplje, naravno betonska je daleko pogodnija u slučaju požara dok će asfaltna da ubrza širenje, ima tu i do toga što je proizvodnja betona daleko manje štetna po okruženje (to je pre svega bitno u EU, kos nas još ne).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=549404#p549404:27h2jcwo je napisao(la):
Piccolo » Čet Jul 05, 2018 3:15 am[/url]":27h2jcwo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=548499#p548499:27h2jcwo je napisao(la):
geovuk » Sun Jul 01, 2018 8:53 am[/url]":27h2jcwo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=548478#p548478:27h2jcwo je napisao(la):
milanche » Ned Jul 01, 2018 7:56 am[/url]":27h2jcwo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=548287#p548287:27h2jcwo je napisao(la):
mvbg1 » 30 Jun 2018, 10:08[/url]":27h2jcwo]Kako u tunelu Manajle ide asfalt sa tolikom dužinom a na delu auto puta ka Čačku su radili beton u tunelima? Ništa tu meni nije jasno.
Moguce da nije ista protivpozarna zastita. Mozda je u tunelu Manajle ugradjen sistem sprinkler- sa prskalicama, a u tunelu ka Cacku nije. Ne kazem da je uradjeno nesto proviv propisa, nego je moguce da imaju protivpozarne klase i u niskogradnji, pa recimo ako je podloga beton, koji naravno je nezapaljiv, onda moze da oprema tunela bude manje slozena i jeftinija, ali ako je podloga zapaljiva onda oprema tunela mora biti zahtevija i naravno skuplja. Moje logicko razmisljanje.


Tako je. Najnoviji propisi su da tunelli duži od 500m treba da imaju betonski kolovoz. Može i asfalt ali nadzor mora to da odobri, ali verovatno uz bolju protivpožarnu zaštitu.


Nema nikakvih propisa da mora biti beton u tunelima dužim od 500 m, već su ranije postavljani ovde ili u temi za A2 dokumenti koji pokazuju da se samo radi o preporuci EU, gde se navodi da se isključivo odluka prepušta projektantima, to pokazuje i primer različitih podloga u ova dva duža tunela na dva različita projekta, kao i tuneli po EU zemljama gde se u 90% stavlja asfalt. Ovo što je Milanche naveo bi mogao da bude glavni razlog u izboru, iako mislim da je sistem zaštite isti za betonsku ili asfaltnu podlogu. Generalno betonska podloga je 30-40% skuplja od asfaltne i ima duži vek (2x), ali je zato održavanje isto tako dosta skuplje, naravno betonska je daleko pogodnija u slučaju požara dok će asfaltna da ubrza širenje, ima tu i do toga što je proizvodnja betona daleko manje štetna po okruženje (to je pre svega bitno u EU, kos nas još ne).


https://www.google.rs/search?ei=Wu49W__ ... QNg128tp9Y.

U pdf u pravilniku puteva Srbije piše o propisima u tunelima
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=549422#p549422:1w3hsz1j je napisao(la):
mtuning » Čet Jul 05, 2018 9:20 am[/url]":1w3hsz1j]Možda je Caribrod otišao na more. Nema njegovih komentara.
Kad se pojavi bilo bi lepo da malo predje na temu koridor 11 izbacio forumaš krCan veliki broj slika na celoj deonici, da nam iznese i svoje misljenje dokle se stiglo.
 
Oces i sa Fruskogorskog i Moravskog koridora? Covek kaci slike i klipove sa K10, zato sto mu je to blizu.

Poslato sa EML-L29 uz pomoć Tapatoka
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=549578#p549578:1zzqwsgk je napisao(la):
vostic.pfn » Čet Jul 05, 2018 10:14 pm[/url]":1zzqwsgk]Oces i sa Fruskogorskog i Moravskog koridora? Covek kaci slike i klipove sa K10, zato sto mu je to blizu.

Poslato sa EML-L29 uz pomoć Tapatoka
Hajde procitaj ponovo sta sam napisao.
 
Pozdrav za sve forumaše,ja sam novi član,tek sam se registrovao. Dugo već pratim ovaj forum,pa reko da i ja dam neki svoj doprinos temi :D
Nasao sam ovaj klip,u pitanju je snimak ,doduse od proslog meseca,deonice Predejane-Caričina dolina,deonice koja nije bila prikazivana u emisiji "Koridori". Po mom mišljenju,ima ovde dosta posla,ali bi moglo do Nove godine da se završi,ova kosina pre petlje je žešće za*ebana.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uzgujQejkU0[/youtube]
 
Браво Стефане за видео! :kk:
Рекао бих да је снимала иста екипа која је то радила за Азвирт на Љиг-Прљина (иста музичка подлога :mrgreen: )
Јесте тежак посао у питању, али ја бих, када бих био у могућности, питао бугарске извођаче како то да после 5 (пет :cry: )
година на траси још увек раде фундирање потпорних конструкција :? :( . Министарку не бих ништа питао :laugh:
На крају снимка види се готова деоница Интеграл инжењеринга из РС, иако их годинама нису пуштали на Момин камен, због нерешеног измештања каменолома, свака им част! :kk:
Надам се само да ће све ово бити трајно, да је одрађено квалитетно, а да ће темпо остати добар као задњих месеци.. :grand:
 
Na onoj skici se vidi koliko je to zahtevan posao, prvi red šipova je na 25metara a drugi red na 21 metar dubine...
 
Jeste zahtevno, mnogo šipova u više redova, ali je pri kraju. Ostalo je možda oko 1,5 km i manje. Čim se izliju zidovi na šipovima, ide tamponiranje. Ovaki je izgledalo i na Mominim kamenu pa su brzo uraduli trup i asfalt. Očekujem asfalt u avgustu.
 
Тако је геовуче и плећко обреновчанине :kk: , али нажалост постоји и деоница испред тунела Предејане коју раде Шпанци (Азви) и која је још гаднија од ове бугарске, па ћемо видети како ће све да "испадне" (тј. само да не отпадне :wink: )
Кад сам мало боље размислио о снимку (после шестог гледања :mrgreen: ), схватих да ово фундирање и иде на крају, јер се косине раде одозго, постепено и непрестано се анкеришу, а онда зидови који држе труп самог пута се граде последњи на месту где је до тада била велика маса материјала од којег је брдо, као што се види на скицама. :)
 
Мост Врла код Владичиног Хана је пробно осветљен декоративним светлом. Баш импресивно делује. :kk:

Сјај највећег моста на Коридору 10
Д. РИСТИЋ | 07. јул 2018. 21:02 | Коментара: 4
Осветљена ћуприја "Врла" на ауто-путу ка Македонији код Владичиног Хана
НОВИ мост "Врла", највећи на ауто-путу Коридора 10 у Владичином Хану у завршној је фази сређивања, а ових дана је извршено пробно осветљавање

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 0%D1%83-10
 
Лепо ће да светли и у собама по кућама у комшилуку. :mrgreen:
 
Da, to je i meni palo na pamet. Sva sreća to su ipak ugradili napredni lopovi i nesposobnjakovići pa će brzo pocrkati.
 
Lepo izgleda,stvarno deluje impresivno...Čovek bi pomislio da je ovo most u nekom vecem evropskom gradu,ne bi pomislio da je ovo u Vladičinom Hanu,stvarno prelepo izgleda :D :kk:
 
Како постови на форуму лепо илуструју ону мудрост, да сваки човек увек, само и једино, о себи говори..
За Стефана још један + :kk:
 
mostsvetlohanvr.jpg
 
https://insajder.net/sr/sajt/tema/11485/

Koridor 10: Osam kilometara, tri godine, uvećanje cene... radovi u toku

Najnoviji rok za završetak Koridora 10 je kraj ove građevinske sezone. Jedna od nezavršenih deonica na kojoj se vide svi gotovo problemi koji prate izgradnju Koridora 10 je deonica duga osam kilometara od Srpske kuće do Levosoja. Nakon probijenih rokova, raskida ugovora, novog tendera i sklapanja ugovora sa istim firmama, uvećanja cene i obima posla, najnoviji rok za završetak ove deonice je novembar ove godine.

images%7Ccms-image-000008479.jpg



Deonica Srpska kuća- Levosoje jedna je od retkih na Koridoru 10 koju finansira država iz budžeta, a ne iz međunarodnih kredita. Iako je na gotovo celom Koridoru 10 investitor državno preduzeće Koridori Srbije, investitor na ovoj deonici je Javno preduzeće Putevi Srbije, dok su Koridori Srbije nadzor.

Putevi Srbije su kao izvođače angažovali konzorcijum privatnih firmi Srbijaautoput i MBA Ratko Mitrović niskogradnja.

Posao su započeli u avgustu 2015. i trebalo je da ga završe u decembru 2016, ali se ispostavilo da je izgradnja počela po projektu koji je CIP izradio još 2008. godine i da je stanje na terenu nakon sedam godina značajno promenjeno. Projekat je proširen novim poslom - regulacijom reke Južna Morava, bez objašnjenja zašto je uopšte potpisan ugovor po zastarelom projektu.

To je međutim bilo glavno objašnjenje za pomeranje roka za deset meseci i dodatni trošak od oko 310 miliona dinara.

Ispostavilo se da to nije dovoljno, pa su Putevi Srbije, kako navode u odgovoru Insadjeru, sporazumno okončali ugovor sa izvođačima. Odmah zatim raspisuju tender za istu deonicu, ali je ovoga puta za završetak deonice autoputa i petlje Bujanovac, kako je bilo predviđeno i prethodnim ugovorom, uz dodati posao na regulaciji reke Južna Morava.

Na tender je stigla samo jedna ponuda istog konzorcijuma – Srbijaautoput i MBA Ratko Mitrović niskogradnja. Putevi Srbije doneli su odluku da prihvataju ponudu, a ugovorena je cena od 1,5 milijarde dinara.

Novinari Insajdera su od preduzeća Putevi Srbije tražili odgovor na pitanja o tome koliko je posla završeno a koliko plaćeno prema prethodnom ugovoru. Iz Puteva Srbije navode da su radovi plaćeni po izvedenim situacijama, odnosno plaćeno je onoliko koliko je urađeno:

- od planiranih osam kilometara autoputa završeno je 82,07 odsto posla, do sada je plaćeno 2.77 milijardi dinara od ugovorenih 3,37 milijardi

- na petlji Bujanovac završeno je tek 46,26 odsto posla, plaćeno je 129 miliona dinara od ugovorenih oko 280.

- za dodatne radove na regulaciji Južne Morave sa pritokama već je sa istim izvođačima ugovoren posao u vrednosti od 310 miliona dinara. Realizovano je 66 odsto tog ugovora i plaćeno 205 miliona dinara.

Tender za zakonito uvećanje cene
Nakon što se, prema zvaničnim objašnjenjima, ispostavilo da će za završetak posla biti potrebno više sredstava, radovi su zaustavljeni, ugovor je sporazumno okončan i raspisan je novi tender koji je završen odlukom Puteva Srbije da posao, sada u većem obimu, dodeli istim firmama.

Prvobitno ugovorena vrednost radova iznosila je 3,3 milijarde dinara. Po tom ugovoru isplaćena je 3,1 milijarda pre obustavljanja radova. Zatim je doneta odluka o sklapanju novog ugovora sa istim firmama u vrednosti od 1,2 milijarde dinara. Ukupna vrednost posla će tako na kraju iznositi oko 4,3 milijarde dinara.

Na pitanje zašto je posao dodeljen preduzećima sa kojima je prethodno u decembru 2017. raskinut ugovor i zbog probijanja rokova, iz Puteva Srbije odgovaraju:

„Ugovor sa izvođačem nije raskinut već sporazumno okončan iz razloga što se svi neophodni radovi za puštanje deonice u saobraćaj nisu mogli završiti u okviru raspoloživih finansijskih sredstava“.

Na pitanje šta je garancija da će ovoga puta poštovati rokove, iz Puteva Srbije ne kriju da je razlog za raskid ugovora, novi tender i novi ugovor, zapravo to što nisu više mogli da uvećavaju vrednost radova aneksima.

„Zakon o javnim nabavkama utvrdio je mogućnost aneksiranja samo do 15 % od ukupne vrednosti prvobitno zaključenog ugovora za plaćanje dodatnih radova što u ovom slučaju nije bilo dovoljno. Zbog nemogućnosti finansiranja nepredviđenih radova u okviru ugovorenih sredstava, menadžment preduzeća je odlučio da se za preostale radove pokrene i realizuje nova javna nabavka koje je u fazi zaključenja ugovora s obzirom da se jedino javila ista grupa ponuđača kao i za prvobitan ugovor, ali je ovoga puta vodeći partner Srbijaautoput, a član grupe ponuđača MBA Ratko Mitrović niskogradnja“, navodi se u odgovoru Puteva Srbije.

Zakonske prečice?
Putevi Srbije su posao dodelili jedinom ponuđaču uprkos tome što firme iz konzorcijuma nisu dostavile svu dokumentaciju. U zapisniku o otvaranju ponuda, objavljenom na sajtu Puteva Srbije, jasno se vidi da firme članice konzorcijuma, između ostalog, nisu dostavile uverenje Poreske uprave o tome da su izmirile sve dospele obaveze za poreze i doprinose.

Ovo je posebno važno u slučaju firme MBA Ratko Mitrović Niskogradnja. Kada je ovoj firmi dodeljen posao rekonstrukcije Slavije u Beogradu, radnici su započeli štrajk zbog neisplaćenih plata i dohodaka i obustavili radove do obećanja da će im zarade biti isplaćene.

Firme iz konzorcijuma nisu dostavile ni izvode o tome da pravno lice i zakonski zastupnik nisu osuđivani. To je inače jedan od obaveznih uslova za učešće na tenderu po Zakonu o javnim nabavkama.

Na pitanje zbog čega je prihvaćena ponuda bez izveštaja poreske uprave o izmirenim obavezama, kako je to inače predviđeno Zakonom o javnim nabavkama i da li su potvrde u međuvremenu dostavljene, od Puteva Srbije smo dobili sledeći odgovor:

„Komisija za javne nabavke je na osnovu 78. ZJN, utvrdila da su svi članovi grupe ponuđača upisani u Registar ponuđača na sajtu Agencije za privrend registre, čime je pribavljen dovoljan dokaz da ispunjavaju obavezne uslove iz čl. 75. st. 1. tač. 4) ZJN“.

Međutim, član 78. Zakona na koji se pozivaju u preduzeću Putevi Srbije tiče se jednostavne registracije firme u Agenciju za privredne registre, dok članovi 75. I 76. jasno navode da je potrebno da ponuđač dostavi dokaz u plaćenim porezima i doprinosima od poreske uprave i i organizacije za obavezno socijalno osiguranje.

„Mogli smo imati koridor i po“
Deonica Srpska kuća – Levosoje samo je jedna od nezavršenih deonica, a na svim se javljaju slični problemi koji na kraju dovode do toga da Koridor 10 još nije završen, a cene radova neprestano se uvećavaju.

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović u aprilu 2015. godine izjavila je da je cena Koridora 10 uvećana za najmanje pola milijarde evra.

„Za Koridor 10 je pre dosta godina izdvojeno 1,1 milijarda evra da se uradi. Kada bude završen krajem 2016. godine, ispašće da smo mogli da uradimo koridor i po. Najmanje pola milijarde evra dali smo za odštetne zahteve i lošu eksproprijaciju“, rekla je Zorana Mihajlović za Politiku.

U januaru ove godine rekla je da je Koridor 10 za nju već završen. Iako je činjenica da se ovom poslu konačno nazire kraj i dalje na svim delovima Koridora 10 - projektima sever, istok, jug i obilaznica Beograd – postoje nezavršene deonice.
 
Kakav crni odmor, Arbeit Macht frei...

Biće letnjih slikovnica i snimaka!
 
Caribrode (covek pred cijim radom na forumima se duboko klanjam :sesir: ) i ja cu za desetak dana otici da obidjem detaljno i dolinu Nisave i J Morave! Nadam se i da cu te licno sresti, bar pice da popijemo :vops:
 
Vrh