[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478228#p478228:1krbg33v je napisao(la):
Пантограф » Sat Sep 16, 2017 11:08 pm[/url]":1krbg33v]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478197#p478197:1krbg33v je napisao(la):
caribrod » 16 Sep 2017 08:05 pm[/url]":1krbg33v]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478159#p478159:1krbg33v je napisao(la):
tohuwabohu » Sat Sep 16, 2017 5:48 pm[/url]":1krbg33v]Moram jedan mali off
Ја ни на бугарским сајтовима, са својим познавањем српског и руског, нисам успео да схватим граде ли они то у профилу аутопута, или не баш?
И да подсетимо наш форум, али и наше медије, који воле да устврде како до мора недостаје још само аутопут у Грделичкој клисури и код Левосоја: Грци нису направили аутопут од Солуна до пред границу, нити га праве (зато им, генијалцима, напредује аутопут ка Битољу).
Veruj mi onda na reč i moje znanje bugarskog, da se gradi autoput, nešto uži od najviših standarda (29+m obuhvata AP), ali sasvim normalan. Ni Bugarima nije jasno do kraja, jer je projektna dokumentacija pomalo nejasna, ali to je idejni projekat, izvođački će raditi onaj ko dobije na tenderu, jer je žuti FIDIC, dakle prvo projektovanje, pa izgradnja, ne daje im investitor (država) gotov projekat kao kod crvene knjige.
Deonica od granice do Dragomana (14,5km) je širine 25,5 metara, klasičan AP = 2+1/2+1, 3,50 su 4 vozne i 2,00 zaustavna (standard u RB je 3,75 i 2,50), u zoni mostova 26,5 metara. Ni Beograd-Niš nije nešto širi od tih dimenzija. Radi se po principu našeg Čiflik-Staničenje-Pirot: prvo jedna nova 2+1, pa saobraćaj na taj poluprofil, pa se od magistrale pravi drugi 2+1.Projektovana brzina je 100km/h, ali u Bugarskoj idu uvek 10-20km iznad toga na novim deonicama, pa tako bliže moru ima i ograničenja na 140 i ovde je za očekivati 110-120. Ta deonica nije sporna, jer im je EU odobrila neki deo para iz Connecting Europe Facility i počeće je naredne godine sigurno.
Deonica Dragoman- petlja Hrabarsko je još šira - 27m, ali je projektna dokumentacija za nju baš dosta loša, pa ne znam da li će biti šire vozne, zaustavna ili razdelni pojas i bankine. I tu je uglavnom ista tehnologija, isto je žuta knjiga FIDIC, ali je problem što je ovde finansiranje kompletno iz budžeta i po meni nije nemoguće da će za ovu deonicu obustaviti tendersku proceduru, što im ne bi bilo prvi put. Projektovana brzina je 110km/h, neće biti ispod 120 ograničenje, to sigurno. Ali nisam preveliki optimista da će sledeće godine početi izgradnju.
Ostaće im deonica od petlje Hrabarsko do obilaznice Sofije, odnosno do severne brze tangente na koju se nastavlja. To je 17km kroz ravnicu - Sofijsko polje, za koju se pisalo da će prvu raditi. To po meni nema nikakvog smisla da bude prioritet, jer je to ustvari hipotenuza do tangente, a trenutno se ide katetama - najpre na 2+2 bez ograde na sredini do kružnog na ulazu u Sofiju, a zatim obilaznicom na novi 3+3. Ta deonica bi dosta ubrzala stvari za tranzit, jer su duž 2+2 nikli mnogi privredni objekti, izbegla bi se ograničenja 50 na 3-4 mesta, u naseljenim mestima i raskrsnicama u nivou, semafor kod Metro C&C i sam kružni. Ipak je i sada podnošljivo i korektno u odnosu na prve 2, naročito ovu prvu posle granice kroz Dragomansku klisuru. Gradiće i nju verovatno skoro, ali druge dve jesu prioritet, a i ona je u ravnici, neće se raditi pod saobraćajem, ići će brže gradnja, jedino što će imati dosta denivelisanih ukrštanja.
@geovuk
Nije da im se ne žuri, ali je genijalni plan da se ne izmešta deponija nego reka doveo do toga da su potrebne desetine dozvola, nekoliko ministarstava i sada bi to trebalo da aminuje još i vodna zajednica i da se krene što pre dok je još lepo vreme.