Šta je novo?

Koridor 10

Uzrok je loše rešeno suženje u zoni radova u uslovima izuzetno velikog obima saobraćaja.

...Mali Požarevac - Mladenovac je isto krkljanac, tako da nije neka alternativa.
Sa druge strane, preko Lozovika je običan seoski put.
Aktivno upravljanje ne može da reši, ali može da pomogne.

A i narod je st***. Koliko znam, pi našem zakonu nije predviđen hitni koridor u slučaju zastoja, ali je itekako zabranjeno kretanje zaustavnom. Pa neka naša vrla policija prođe zakrčenjem i neka ošuri ovu stoku koja se pravi pametna i dok svi čekaju oni voze zaustavnom.


Edit:
Izraz st*** i nije prikladan jer vređa životinje. To su govnari, smradovi i slično.
Sve najgore im želim, osim ako nemaju opravdan razlog.
Problem je što se to kod nas i zove zaustavna traka, a u stvari je Emergency lane ili ti traka za hitne slučajeve. Nažalost loš prevod i ode svest u nepovrat.
Ali video sam i jednu situaciju sa hitnom u petak gde su ograničenje stari propisi. Naime kod Vodnja, trake za izliv su urađene po starim propisima i širina je manja, te je hitna morala maltene da čeka. Po novim propisima minimalna širina ulivno/izlivnih traka je 5.5m(5m).
 
Problem je što se to kod nas i zove zaustavna traka, a u stvari je Emergency lane ili ti traka za hitne slučajeve. Nažalost loš prevod i ode svest u nepovrat.
Ali video sam i jednu situaciju sa hitnom u petak gde su ograničenje stari propisi. Naime kod Vodnja, trake za izliv su urađene po starim propisima i širina je manja, te je hitna morala maltene da čeka. Po novim propisima minimalna širina ulivno/izlivnih traka je 5.5m(5m).
Pozdrav, kojim propisom je definisano da je "minimalna širina ulivno/izlivnih traka (5.5(5m)"? Hvala.
 
Valja je to širina pristupne trake, sama ulivna ili izlivna je 3,0 - 3,5m oduvek bila, ako nešto nisu izmenili.
 
Pozdrav, kojim propisom je definisano da je "minimalna širina ulivno/izlivnih traka (5.5(5m)"? Hvala.
Moja greška, na rampe sam mislio. U Pravilniku o uslovima koje sa aspekta bezbednosti saobraćaja moraju da ispunjavaju putni objekti i drugi elementi javnog puta (Sl. Glasnik RS 50/11)
1754555380295.gif
 
Problem je što taj hitni koridor nije isti u svim državama. U dosta zemalja EU se ostavlja koridor po sredini i ljudi su navikli na to.

Nije toliki problem što je kod nas za hitni koridor predviđena zaustavna traka ali MORA više edukacije jer pogotovo je kritično leti kada dosta ljudi tranzitira pa kako ko da zna u kojoj državi je kako? Verujem da mnogi u slučaju zastoja iz vozne trake odluče da ode u zaustavnu traku jer misle da tako pomažu.

Na ovim displejima treba češće grafički prikazivati kako se formira hitni koridor u Srbiji. Ili da se jednostavno uskladimo sa EU po pitanju hitnog koridora pa da bude i kod nas po sredini i da bude obavezan u zastojima.

Uvek će biti ovih što "žure" i misli da su pametniji ako voze zaustavnom trakom, mogle bi da se iskoriste ove kamere za merenje prosečne brzine da detektuju prolaske zaustavnom trakom u slučaju zastoja i automatski kažnjavaju.
 
Da nam je koridor ko u Evropi, onda bi ovi majmuni što voze zaustavnom vozili voznom... Nema tu nikakve greške, 90% su naše tablice, a "stranci" su isto naši koji žure u rodno selo.
 
Moja najranija sećanja su baš iz perioda iz osnovne škole, tako tih godina, otprilike 2005 godine i učiteljica je pričala, a kasnije i nastavnik geografije, da ako ne izgradimo AP kroz našu zemlju da će nas Rumunija i Bugarska prestići u gradnji i da nam posle AP neće ni trebati, jer i oni imaju u planu da grade Koridor 4. Eto, 20 godina kasnije, mi smo izgradili kompletan AP od Bugarske do Mađarske, a ista priča se vrti, pa na osnovu toga ovaj tekst gledam sa stanovišta kako mali Perica zamišlja svet.
U tekstu se pominje samo koliko je kilometara završeno u Poljskoj, dok se ostale zemlje kroz koje treba da prođe Via Carpatia i ne pominju, jer da se pominju, čitaoci bi shvatili da je procenat završenosti ovog koridora na niskom nivou.
 
Само нека праве, нека направе што прије и срећан им пут. Нама мање Турака који возе 160 на сат у колони и лагоднија вожња. Свакако ће пут бити одржив, а ако нам се економија заснива на путном транзиту ту нешта није у реду код нас.
 
Cena putarine za šleper od Dimitrovgrada do Subotice je oko 130 evra. Oko 1000 kamiona udje i izadje preko Gp Dimitrovrgad. To ispadne oko 50 miliona godisnje. Plus autobusi i i putnicka vozila. Ogroman je to novac.
 
Nije samo tranzit, taj tranzit znači da smo mi na lancu snabdevanja što nam smanjuje troškove logistike. Na kraju dana to znači manja cena proizvoda široke potrošnje.
 
U celoj ovoj priči tragično je što izgleda niko više i ne razmišlja o mogućnosti da bi i Srbija jednog dana mogla postati članica Šengen zone.
 
Da nam je koridor ko u Evropi, onda bi ovi majmuni što voze zaustavnom vozili voznom... Nema tu nikakve greške, 90% su naše tablice, a "stranci" su isto naši koji žure u rodno selo.
To je jasno ali se ne kažnjava.

Je li MUP sme da doda novu detekciju prekršaja za kamere koje već postoje a nisu inicijalno ugrađene za to? Recimo ove što mere prosečne brzine na autoputu.
 
И потребна је боља и хоризонтална и вертикална сигнализација пред границу, где се најчешће улеће у зауставну, некад намерно а некад случајно. Сведочио сам недавно на Батровцима како низ људи, па тако и особа која је мене возила улети несвесно у зауставну у оној самој гунгули пред границу. А проблем крене од тога што се камионима толерише да возе зауставном да би дошли до њиховог прелаза, па неко крене за њима, па онда крену сви, и ако дођеш на то већ "затечено стање" где уместо две постоје одједном три или четири траке, врло лако можеш да се нађеш одједном у зауставној, поготово ако си или неискусан или не обраћаш скроз пажњу (а већина тако вози).
Плус те неке неписане конвенције о тракама пред границу се разликују и по прелазима и по земљама. А како имамо много транзитног саобраћаја, то је проблем.

По мени треба да постоји више портала, од саме границе, па неколико км даље, докле обично сежу колоне. И да се ту подсете учесници која трака је за шта, да се пласирају неке корисне информације и слично. Исто тако да постоје портали негде даље на аутопуту како се приближаваш граници који би обавестили о тренутном времену чекања или дужини колоне. Типа после Сремске Митровице да буде један портал и да на њему пише процењено време чекања Батровци 180 минута, Рача 60 минута, итд.

И последња ствар која мислим да је пресудна а тиче се филозофије колона на граници - направити могућност одустанка. Сада је немогуће изаћи из колоне када улетиш у њу. Ево из једног личног искуства исто са Батроваца. Пре доласка на границу сам гледао стање и процене на нету, у том тренутку колона била око 600м и пролазило се за око 30 минута. Међутим таман пре него што смо стигли на границу, Хрвати одлучише да смање број њихових трака, и успоре се максимално. Последично направе хаос. И тако смо улетели у колону од 3км која до недавно није постојала. Исте секунде кад смо схватили какво је стање хтели смо да се окренемо и одемо другим путем. Међутим нисмо имали како. Не можеш аутопутем уназад, не можеш полукружно, другог искључења нема. Изгубили смо 4 и по сата живота само да бисмо дошли до српске границе, урадили полукружно и вратили се. На прелазак на ХР страну је тад требало сигурно још додатних 3-4 сата.
Очигледно је да је потребна нека "трака за повратак" у виду неке једносмерне сервисне саобраћајнице поред АП. Неко је тај дан баш морао на Батровце, па нека и остане у колони. Међутим многи нисмо морали, могли смо на Шид, Сот, Јамену, Рачу, шта год, зависи ко где иде. Само што нисмо могли изаћи.

Става сам да морамо почети мало креативније и модерније размишљати о концепту граничних прелаза јер нам од тога зависи конкурентност као транзитне земље, а ми заглавили у 20. веку у концепту "седи и чекај".
 
Vrh