Šta je novo?

Koridor 10

Због превртања шлепера, у прекиду саобраћај на ауто-путу Пирот-Димитровград


 
Kako se vidi na društvenim mrežama, kod Ćuprije, u pravcu Niša je kolona par kilometara.
 
Totalni kolaps između Jagodine i Ćuprije. Kolona je duga oko 7km.
Ima više stotina vozila koji stoje.
 
Kada se može očekivati početak radova na novoj petlji Sokobaja kod mesta Rutovac.
Mislim da je bilo najvljivanja ovoga još pre 5 god. pa nikako da krene.
Još sam pročitao da nadvožnjak preko autoputa postoji već i da će biti iskorišten za to. Ovo nikako ne ide a 2 nadvožnjaka koji prelaze autoput u reonu sela Rutovac ima samo po 5 greda a neki minimum je ja mislim 6 -7 greda zavisno od veličine samih greda što implicira da most previše uzan da bi se iskristio za petlju jer ima širinu puta ~5m a valjda bi trebalo da ima 7m (take po 3,5m)

Zna li se nešto više o ovome i da li postoji neki plan? Deluje ne previše komplikovano za uraditi a značilo bi dosta za Sokobanju i Knjaževac a i za drugu stanu - vezu Kruševca preko Đunisa i Kaoniaka sa jugom.
 
Spremam se dugo da napravim ovaj post a evo o čemu se radi

Vrlo česta pojava u zoni radova da kamiondzije uzimaju sebi za pravo da dele neku samo njima logičnu pravdu koju bukvalno svaki dan vidjam i prosto je neverovatno koliko ih to upražnjava.

Redovno u zoni radova idu levom trakom tako da blokiraju i desnu traku....

Apsolutno svaki dan vidjam ovakve slučajeve pa se pitam šta im nije jasno na postavljenoj signalizaciju ili možda očekuju da neko svaki put kroz radove iscrtava horizontalnu signalizaciju.

IMG_20230812_084439.jpg
IMG_20230812_084416.jpg
IMG_20230812_084338.jpg
IMG_20230812_084301.jpg
 
U zoni radova svuda su, na svakih nekoliko stotina metara znaci za zabranjeno preticanje.
Sredinom vozi jer mu je tako lakše i bezbednije (kamion je širok 2,55 +retrovizori) a kod svakog skretanja i promene pravca treba mu mnogo više, u zaustavnoj je skoro svuda lošiji kvalitet asfalta, a konačno, tako se najjednostavnije brani od nasrtljivaca koji bi ga saterali do ivice ne bi li ga pretekli, uprkos zabrani.
 
Ne radi se o preticanju,već o dve kolone što znak na trećoj slici jasno pokazuje .

I sam sam svojevremeno vozio autobus i šleper pa mi je dosta toga poznato.

U poslednje vreme primećujem da pokušavaju da discipliniju vozače iz druge kolone,autoputska traka je široka preko 3,5 m i ima dovoljno mesta da se kreće svojom trakom opet sve ovo pričam iz iskustva i ne pokušavam da ih opravdam uopšte jer ponekad zona radova ide i po 10 kilometra.

Такође не подржавам бесконачно надгорњавање брзином 1кмх већом од колегине на ионако претрпаним путевима и сматрам да никога не треба малтретирати ако им живот није онакав каквог су га замишљали кад а су одлучили да остану на том послу.
 
Poslednja izmena:
Onda ti je jasno i da kamion ne može da stane u zaustavnu traku po širini, osim ako se ne očekuje da konstantno vozi ivicom. Kako bi izgledalo da između njega i čunjeva neko nevičan pokuša da prođe, mogu da zamislim.
Kamioni su limitirani na 90 i razlike u brzini između pojedinih vozila na ravnom su minimalne. Najčešće potiču, kako god to apsurdno zvučalo, od stanja vučnih guma -novije i naduvanije gume su većeg prečnika, a samim tim prelaze veći put za isti broj obrtaja. I to onda neki vozači pokušavaju da iskoriste da kolegama pokažu da su bolji, njihov kamion jači i sl... E, takve bih ozbiljno sankcionisao, a u zakonu postoji prostor za to.
 
Ne tražim mu da ide desno,bolji mu je asfalt u srednjoj nek je zadži zbog tereta a kolona koja ide desno neka pusti da prodje.

Cela priča je počela pre nekoliko godina na Niškom autoputu kad su pojedine deonice radili i nisu stavili ovaj znak o dvosmernom saobraćaju u pravcu Niša recimo i onda je dolazilo do velikih kolona i od pre neku godinu su počeli da stavljaju svuda ovaj znak.

I sad ljudi imaju potpuno pravo da zaustavnu koriste za kretanje u koloni i recimo dole kod Pojata ili Ćuprije ideš rano ujutru,autoput prazan i na kilometar ispred sebe vidiš čoveka u kamionu kako ga pusti udesno i objaši punu liniju a pre toga je nekoliko kilometara išao srednjom.E to me potpuno izludjuje.

I meni ne bude teško sačekam ga na nekoj od izlaznih rampi i pitam ga zašto to radi ,kaže nije video znak.

Evo i jednog od mojih videa sa puta ka Nišu davne 2009 snimano Nokiom a u pitanju je Actros tandem.

 
Poslednja izmena:
U zemljama kojima obično vozim, ovo se rešava drugačije. Iscrtaju se privremene trake žutom bojom, tako da je desna traka šira od leve kako bi se njome bezbedno kretali kamioni i autobusi, i stavi se znak da je kamionima zabranjeno da koriste levu traku.
 
I dalje tvrdim da je nebezbedno naterati kamion da ide ivicom kakobi druga vozila prolazila između njga i čunjeva, posebno sa širinom saobraćjnih traka kao na niškom putu. Pri tome, u zoni radova ograničenje brzine je 60 do 80km/h i to naješće voze sva vozila
 
Jeste neka EU praksa da čunjevi ili onaj plastični razdelnik (ili kako se već zove) bude unutar brze trake nekih 10 cm, a ne na samoj liniji kao kod nas. Žuta isprekidana ide oko 60cm levo od pune za zaustavnu, čime se kamionima ostavlja dovoljno. U suštini, srednja je uska, oko 3m, ali i to je bolje nego kolona.
 
I dalje tvrdim da je nebezbedno naterati kamion da ide ivicom kakobi druga vozila prolazila između njga i čunjeva, posebno sa širinom saobraćjnih traka kao na niškom putu. Pri tome, u zoni radova ograničenje brzine je 60 do 80km/h i to naješće voze sva vozila
Manje je više standard po Evropi (kao što je @MarkoDj napisao) da se iscrtaju žute trake tako da je desna traka više nego dovoljno široka da kamion može da se kreće bezbedno dok je leva traka rezervisana za vozila koja su manje širine od 2m.

1691913644572.png


1691913774656.jpeg
 
Spremam se dugo da napravim ovaj post a evo o čemu se radi

Vrlo česta pojava u zoni radova da kamiondzije uzimaju sebi za pravo da dele neku samo njima logičnu pravdu koju bukvalno svaki dan vidjam i prosto je neverovatno koliko ih to upražnjava.

Redovno u zoni radova idu levom trakom tako da blokiraju i desnu traku....

Apsolutno svaki dan vidjam ovakve slučajeve pa se pitam šta im nije jasno na postavljenoj signalizaciju ili možda očekuju da neko svaki put kroz radove iscrtava horizontalnu signalizaciju.

Pogledajte prilog 169756Pogledajte prilog 169757Pogledajte prilog 169758Pogledajte prilog 169759
Bravo,
ovo je klasika, nadležni ne reaguju.
Ako se sećaš kada su menjali trake na begaljičkom brdu išle su dve trake za Beograd, ali jedna u kontra smeru a jedna uzbrdo(menjali su srednju i preticajnu traku) pre Nisove pumpe imali su nekoliko oznaka da spora vozila idu desno a ostali da idu levo. Gomilu puta su neki kamioni išli levo i pravili zmiju do Vrčina.

Još jedan primer vezano za trake je bilo dok se radila pelja na Bubanj potoku, imalo je nekoliko znakova da brza ide u srednju a srednja u zaustavnu, prvi to nisu koristili vozači kamiona.
Tako da sam se ja uglavnom prebacivao odmah u zaustavnu kod hotela Hedonic.
 
Da se ne zaustavljaš, da ne čekaš u kolonama, da pozajmiš prijatelju kad i njemu zatreba 2x godišnje... Jednostavno, da se osećaš kao čovek 21. veka kad naiđeš na naplatnu rampu.
Sad imaš u nesrećnom Enpay jeftin tag na akciji.
 
I ja retko koristim autoput, istina malo više od 2x godišnje, ali sam se pre par godina odlučio da uzmem Tag preko EnPay-a kada je bio na akciji, čini mi se za 1000 dinara.
Svaki put kada prođem kroz naplatnu rampu prokomentarišem kako je tag zaista jedna od boljih stvari koje sam mogao da kupim za te pare.
Iznosim samo moje mišljenje.
 
Ako koristim autoput 2 puta godišnje, zašto bih uzimao ENP?
Mislim da 99 posto ljudi koristi autoput za Božić,Uskrs,put do mora eventualno jedan vikend ka nekoj banji i to ako nisi iz Beograda.

Čak i taj ko ga jednom koristi u tim danima će imati benefit jer mu je gužva i u odlasku i u povratku.

Ali dobro ljudi imaju pravo da rade kako misle da je po njih najbolje pa neka tako i nastave.
 
Tačno, svako o sebi odlučuje.
Nego, šta da radim sa Grcima?
Nešto više od mesec dana nema taga, jedino su poslali mejl potvrde da su primili prijavu.
Pre nekoliko dana pošaljem ponovo mejl i pitam šta se događa, opet muk.
Trebalo bi da odem ovih dana opet, ali nisam siguran da li ću uopšte prolaziti rampu Evzoni.
 
Tačno, svako o sebi odlučuje.
Nego, šta da radim sa Grcima?
Nešto više od mesec dana nema taga, jedino su poslali mejl potvrde da su primili prijavu.
Pre nekoliko dana pošaljem ponovo mejl i pitam šta se događa, opet muk.
Trebalo bi da odem ovih dana opet, ali nisam siguran da li ću uopšte prolaziti rampu Evzoni.
Они као и Хрвати улазе у МЛФФ еру тако да најбоље да се не цимаш више јер је питање како ће све то профункционисати али сада више немају разлога за одуговлачења.
Ако не пошаљу,сачекај следећу сезону па ће све бити јасније.
 
Bravo,
ovo je klasika, nadležni ne reaguju.
Ako se sećaš kada su menjali trake na begaljičkom brdu išle su dve trake za Beograd, ali jedna u kontra smeru a jedna uzbrdo(menjali su srednju i preticajnu traku) pre Nisove pumpe imali su nekoliko oznaka da spora vozila idu desno a ostali da idu levo. Gomilu puta su neki kamioni išli levo i pravili zmiju do Vrčina.

Još jedan primer vezano za trake je bilo dok se radila pelja na Bubanj potoku, imalo je nekoliko znakova da brza ide u srednju a srednja u zaustavnu, prvi to nisu koristili vozači kamiona.
Tako da sam se ja uglavnom prebacivao odmah u zaustavnu kod hotela Hedonic.
Evo i danas na istom putu nastavak sage o mojim bivšim kolegama.

Upalim kameru i nećete verovati ista stvar.

Dok je u retrovizoru video da su svi iza njega nekih kilometar i po drži svoju traku sve ok.

Kad me je video da bi hteo da ga obidjem kreće blago puštanje na desno što se baš lepo vidi na snimku.

Inače na znaku je zabranjeno preticanje ali teretnim vozilima.

IMG_20230814_220245.jpg


IMG_20230814_220434.jpg

IMG_20230814_220318.jpg

IMG_20230814_220403.jpg
 
Vrh