A pa pustiće oni neosvetljene tunele Progon i Pržojina padina bez elektromašinskog opremanja, koje su uzeli Italijani Elef SpA...
http://www.koridorisrbije.rs/site/c...stenjeOZakljucenomUgovoru_Elef SpA_MEP PP.pdf
Rok je 250 dana, ali još nisu uvedeni. Pretpostavljam tj. nagađam da su tražili da se barem završe ostali radovi u tunelima, pošto trenutno Aktor sprema asfaltiranje levih tunela. Generalno oni su nebitini za otvaranje, jer se "pravi" desna za poluautoput (do mosta 6, a posle leva), pa i desni tuneli. Pretpostavljam da je njihov zahtev bio da se barem asfaltiraju levi da bi mogli da rade najpre u njima. Pa nisu blesavi da se dave u prašini, to im nije u ugovoru, a nema ni logike... Btw, u desnim tunelima nedostaje još samo habajući, a ionako će ga puštati bez njega.
Završiće "poluprofil" obilaznice do kraja godine. Za to vreme bi Elef trebalo da počne elektromašinsko opremanje levih tunela, pa da odvrnu saobraćaj u njih, pa da Aktor završi habajući u desnim, paralelno i Elef opremanje pa da puste desne tunele u fulu i na kraju da Aktor završi habajući u levim negde naredne godine krajem leta najranije!? Komplikovano, ali je to neka logična dinamika...
Ostalo si razumeo dobro, s tim što će biti pušten ranije "poluprofil" od sopotske petlje do Sarlaha, možda i do kraja godine. Od Staničenja do sopotske petlje, gde su 3 mosta preko Nišave koja tu meandrira i cut&cover tunel Sopot između njih.
Ovo Goje razume, ali ajde za široki auditorijum da krenem redom od 18.km (Prosek) do koga je stara deonica postojećeg autoputa, umesto grafičkog prikaza:
1. Prosek - Bancarevo (Terna iz konzorcijuma sa Aktorom) - gotovo potpuno sa habajućim, ali ne može da se pusti bez 2,
2. Bancarevo - Crvena reka (Aktor iz konzorcijuma sa Ternom) - prilično zapušteno,
neće pre sredine 2018. u najboljem sučaju, eventualno do kraja 2017. da završe poluprofil
2*. Tunel Bancarevo (Subterra) - manje-više gotov, Earthmoving ti može bolje da pojasni
3. Crvena reka-Čiflik (Aktor) - pušten pompezno krajem prošle godine bez habajućeg, trenutno zatvorena desna, popravljaju se oštećenja, nije završena petlja Bela Palanka, kao ni naplatna na njoj, a SMA će postavljati kad vreme dozvoli, dakle verovatno u aprilu!
4. Čiflik-Staničenje (Rubau) - vozi se levom novoizgrađenom na 2 sloja BNS godinu dana, a desna je stari magistralni, koji se prepravlja i cela deonica je na 2 sloja BNS. Pretpostavljam da će to pustiti tako u punom profilu do kraja godine, pa raditi habajući na proleće.
4*. Paralelni nekomercijalni put Bela Palanka-Pirot (Trace) - bez njega ne može biti pušteno prethodno, skoro su stigli do kraja, ostale su još 2 kosine i neke sitnice, trebalo bi da ga završe do kraja godine.
5A. Staničenje-tunel Sarlah (Aktor) - ovo sam već opisao, tunel Sarlah ostaje za sledeću godinu, unutra je skoro sve gotovo, u njemu ostaje asfalt i unutrašnje opremanje, prilazi, most posle njega (levi započet i do pola sa pločom). Ostaje i veza od petlje Pirot zapad do starog tunela Sarlah, gde su tek sad rešeni neki problemi, nije strašno, rešiće se, kao i 3 mosta (još uvek bez greda) i tunel Sopot, koji je 2/3 pod "krovom".
5B. Sarlah-Pirot istok (Aktor) - i ovo sam opisao, pustiće ga na 2 sloja asfalta (desnu stranu) u "poluprofilu" ili od devijacije na izlasku iz Sarlaha ili od petlje Pirot istok.
6. i 7. Pirot istok-Dimitrovgrad - gotovo u fulu, sve osim čeone naplatne stanice Dimitrovgrad, mada je i ona skoro završena.
8. Obilaznica Dimitrovgrada - rade danonoćno, ali je poslednjih 1-1,5km velika trka sa vremenom i pitanje je da li će uspeti!
Ko želi, ima korektno ucrtano na wikimapiji, pa može da se orijentiše, ima i snimaka drona od ranije, a dodaću i neku svežu fotku uskoro...