Šta je novo?

Koridor 10

Caribrod, da li sam te dobro razumeo, za sledeću godinu ostaje: Bancarevo-Crvena Reka, Staničenje-Sarlah, drugih 5km poluautoputa Sarlah-Pirot istok i obilaznica oko Dimitrovgrada? Nisam razumeo ono o obilaznici oko Dimitrovgrada do kada mora da se završi poluautoput jer čini mi se da je rok elktrifikacije tunela tek proleće 2017?
 
@caribrod,

Prave informacije u pravo vreme, kao i uvek. +

Međutim, ako imaš malo vremena i mogućnosti, molio bih de za nekakav grafički prikaz, da bi nam bilo i kristalno jasno. :sesir:
 
A pa pustiće oni neosvetljene tunele Progon i Pržojina padina bez elektromašinskog opremanja, koje su uzeli Italijani Elef SpA...

http://www.koridorisrbije.rs/site/c...stenjeOZakljucenomUgovoru_Elef SpA_MEP PP.pdf

Rok je 250 dana, ali još nisu uvedeni. Pretpostavljam tj. nagađam da su tražili da se barem završe ostali radovi u tunelima, pošto trenutno Aktor sprema asfaltiranje levih tunela. Generalno oni su nebitini za otvaranje, jer se "pravi" desna za poluautoput (do mosta 6, a posle leva), pa i desni tuneli. Pretpostavljam da je njihov zahtev bio da se barem asfaltiraju levi da bi mogli da rade najpre u njima. Pa nisu blesavi da se dave u prašini, to im nije u ugovoru, a nema ni logike... Btw, u desnim tunelima nedostaje još samo habajući, a ionako će ga puštati bez njega.
Završiće "poluprofil" obilaznice do kraja godine. Za to vreme bi Elef trebalo da počne elektromašinsko opremanje levih tunela, pa da odvrnu saobraćaj u njih, pa da Aktor završi habajući u desnim, paralelno i Elef opremanje pa da puste desne tunele u fulu i na kraju da Aktor završi habajući u levim negde naredne godine krajem leta najranije!? Komplikovano, ali je to neka logična dinamika...

Ostalo si razumeo dobro, s tim što će biti pušten ranije "poluprofil" od sopotske petlje do Sarlaha, možda i do kraja godine. Od Staničenja do sopotske petlje, gde su 3 mosta preko Nišave koja tu meandrira i cut&cover tunel Sopot između njih.
Ovo Goje razume, ali ajde za široki auditorijum da krenem redom od 18.km (Prosek) do koga je stara deonica postojećeg autoputa, umesto grafičkog prikaza:
1. Prosek - Bancarevo (Terna iz konzorcijuma sa Aktorom) - gotovo potpuno sa habajućim, ali ne može da se pusti bez 2,
2. Bancarevo - Crvena reka (Aktor iz konzorcijuma sa Ternom) - prilično zapušteno, neće pre sredine 2018. u najboljem sučaju, eventualno do kraja 2017. da završe poluprofil
2*. Tunel Bancarevo (Subterra) - manje-više gotov, Earthmoving ti može bolje da pojasni
3. Crvena reka-Čiflik (Aktor) - pušten pompezno krajem prošle godine bez habajućeg, trenutno zatvorena desna, popravljaju se oštećenja, nije završena petlja Bela Palanka, kao ni naplatna na njoj, a SMA će postavljati kad vreme dozvoli, dakle verovatno u aprilu!
4. Čiflik-Staničenje (Rubau) - vozi se levom novoizgrađenom na 2 sloja BNS godinu dana, a desna je stari magistralni, koji se prepravlja i cela deonica je na 2 sloja BNS. Pretpostavljam da će to pustiti tako u punom profilu do kraja godine, pa raditi habajući na proleće.
4*. Paralelni nekomercijalni put Bela Palanka-Pirot (Trace) - bez njega ne može biti pušteno prethodno, skoro su stigli do kraja, ostale su još 2 kosine i neke sitnice, trebalo bi da ga završe do kraja godine.
5A. Staničenje-tunel Sarlah (Aktor) - ovo sam već opisao, tunel Sarlah ostaje za sledeću godinu, unutra je skoro sve gotovo, u njemu ostaje asfalt i unutrašnje opremanje, prilazi, most posle njega (levi započet i do pola sa pločom). Ostaje i veza od petlje Pirot zapad do starog tunela Sarlah, gde su tek sad rešeni neki problemi, nije strašno, rešiće se, kao i 3 mosta (još uvek bez greda) i tunel Sopot, koji je 2/3 pod "krovom".
5B. Sarlah-Pirot istok (Aktor) - i ovo sam opisao, pustiće ga na 2 sloja asfalta (desnu stranu) u "poluprofilu" ili od devijacije na izlasku iz Sarlaha ili od petlje Pirot istok.
6. i 7. Pirot istok-Dimitrovgrad - gotovo u fulu, sve osim čeone naplatne stanice Dimitrovgrad, mada je i ona skoro završena.
8. Obilaznica Dimitrovgrada - rade danonoćno, ali je poslednjih 1-1,5km velika trka sa vremenom i pitanje je da li će uspeti!

Ko želi, ima korektno ucrtano na wikimapiji, pa može da se orijentiše, ima i snimaka drona od ranije, a dodaću i neku svežu fotku uskoro...
 
Sve u stilu biće u roku,voziće se umesto Sićevačkom klisurom autoputem itd,te završeno je te biće završeno a ni reči o deonici Bancarevo Crvena reka...
 
Ali koliki su bilmezi iz Aktora, pa to je nečuveno. Cele godine nisu mogli da urade završni sloj na deonici Crvena reka - Čiflik. Prvi rok je bio 30.06.2016 pa 30.11.2016 i oba roka neće ispoštovati. Godinu dana nisu mogli da odvoje 20 dana da završe deonicu, sve radi deonice Obilaznice oko Dimitrovgrada a ni nju će teško ispoštovati
 
Bravo za @caribrod. Po pravilu prvo "+" pa čitanje.

Nego, ja se i dalje držim svečanog obećanja premijera da će do februara (eventualno marta) 2017. biti gotov kompletan istočni krak. Zar nije važnije to obećanje, nego situacija na terenu. Za mene onda izgleda važi "Prvi april" kao dan prve vožnje.
 
Orban na novoj deonici: Ovo izgleda odlično FOTO

Premijer Aleksandar Vučić je zajedno sa premijerom Mađarske Viktorom Orbanom obišao novu deonicu na istočnom kraku Koridora 10, na deonici Prosek - Bancarevo.
18576291075832bd3a5e7a7621635135_w640.jpg

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2016&mm=11&dd=21&nav_id=1201607


Ne znam samo kakve veze ima Mađarska sa ovom deonicom, jer oni guraju put preko Rumunije i Vidina za Bugarsku i Tursku.
 
http://www.rts.rs/page/stories/ci/s...z-grdelicku-klisuru-izazov-za-graditelje.html

Деоница Коридора 10 кроз Грделичку клисуру изазов за градитеље

Деоница Коридора 10 кроз Грделичку клисуру у изградњи је и грађевински једна од најзахтевнијих. Има мостове, надвожњаке, вијадукт, два тунела, петље, а радови су у току.

"Најдужи мост на јужном краку Коридора 10 - Врла, дуг 644 метра, фасцинира и дужином и висином. Постављена је већина стубова, израђују се греде, производе монтажни дизачи. На овом градилишту ангажовано је око стотину радника, ради се и до 11 сати дневно.
Све наше вечерње бетонаже обезбеђене су рефлекторима, имамо потпуну осветљеност, што се тиче безбедности радника на градилишту води се рачуна. И временски услови нису проблем за нас", каже Небојша Стевановић, извођач радова.

Овај мост један је од 33 која се раде на деоници кроз Грделичку клисуру, дугој 26,3 километра. Због конфигурације терена, близине путева, реке, пруге, сложена је деоница.

"Велики број мостова, врло дугачких и високих вијадуката, тунела, регулација корита, представља прави изазов за све учеснике у изградњи", каже Дарко Шубаревић, заменик шефа пројекта Југ, "Коридори Србије".

Граде се и два тунела, са по две тунелске цеви - Предејане и Манајле.

Тунел Манајле биће најдужи аутопутни тунел у Србији, са просечном дужином од 1804 метра. Пробијена је једна тунелска цев, а до пробијања друге остало је још око 370 метара. Оно што карактерише радове је сложена геологија терена.

Радови се одвијају по плану, просечно дневно ангажовано је око 1.150 радника, више од 450 радних машина и камиона. Деоница Коридора 10 кроз Грделичку клисуру подељена је на шест уговора, биће завршена до краја 2017. године.

Ako odete na link, mozete videti i snimak jedno od mostova (vijadukta) u izgradnji
 
komercijalna reportaža, ali ima lepih snimaka:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=m4-DpkvMciM[/youtube]
 
vukasin.spasic;136741767 je napisao(la):
Сликао мој пријатељ Срђан Маринковић, пре неки дан, види се од старог аутопута до Јелашнице. Такође приметите да стари аутопут још увек није спојен са новим на левој страни гледано према Бугарској.

15110274_1309450655795181_6808097509927815300_o_zpsashb5h2y.jpg
sa SSC
 
Da li moze neko da kaze do kada je stvarno realno da zavrse potez od Crvene reke do Pirota ? Glupo mi je da citam razne izjave zvanicnika kad znamo da su hiljadu puta slagali do sada .
 
Zavisi kolko mašina i radnika izvođači budu angažovali. Na snimcima od pre 3 meseca jedino par km pre tunela Bancarevo je bilo dosta mašina, a iza do granice jako slabo. Što više štede na troškovima i angažuju manje mašina i ljudi, to će duže trajati. Kada bi znali kolko će i kojih mašina da im radi možda bi i mogli da pogađamo vreme, ovako teško.
 
Ako nema radnika i mašina teško će biti završeno. Od Crvene reke do Staničenja, verovatno do maja (najkasnije, ostao završni sloj asfalta). Od Staničenja do Pirota je sve diskutabilno, s obzirom da grede za mostove stoje jedno 2 godine kod Sopota. Tunel Sarlah i mostovi iza Sarlaha, to se kilavi godinu dana. Ajde da stanem malo u odbranu izvođača, teško je raditi puteve uz saobraćaj, koji smo imali na delu Čiflik-Staničenje-Pirot zapad-Sarlah. Dok ne završe paralelni i prebace vozila tamo, teško će biti urađen i AP.

Ključno je tokom zime odraditi sve stvari koje mogu da se rade. Iskopi, nasipi, priprema kosina, šta li već, u cilju da se pripremi podloga za cementnu stabilizaciju čim otopli vreme. Rokovi uglavnom nisu ispoštovani, ali bar odradite ove stvari koje sam pomenuo, da ne bude opet u aprilu tek kopanje, nasipanje, ugrađivanje kišne kanalizacije itd itd.

Meni je neshvatljivo da se godinu dana ne uradi završni sloj asfalta na deonici Crvena Reka Čiflik. Godinu dana, ljudi. Od 25.12 2015 nisu odvojili 20 dana da urade asfalt i proći će bez kazne i penala.
 
Sletaće i aviona na auto-put

Iako je premijer Aleksandar Vučić za deonicu auto-puta Ljig - Preljina govorio da je "kao pista", trasa od Pirota do Dimitrovgrada će to zaista i biti. Jer, na zahtev Vojske Srbije, trasa u dužini od oko 2,3 kilometra napravljena je tako da uklanjanjem montažno-demontažne ograde između dva smera auto-puta postaje poletno-sletna staza. Moći će da je koriste samo vojni avioni.

Bilo je vec govora o ovom delu autoputa I da li je to pista. Evo potvrde.

3:55
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yEEpOhahDhI[/youtube]
 
mogli su da isprojektuju tako da pista bude u blizini nekog tunela kako bi mogli avione da u slucaju napada stave u tunele... al ok lepo sto su ovo ubacili u projekat svejedno :)
 
Vrh