Šta je novo?

Koridor 10

Živ bio, hvala. 29.putujem, ako tamo ubodem kakav pristojannnet, eto me u 30. uveče ovde.
 
Dok Bele Palanke prošle nedelje bila poplava, ali nisu zatvarali saobraćaj.
 
Evo, već sat čekam na Gradini. I još ću toliko. Stao sam kod OMV. Put sasvim korektan, ali zato početak istočnog oko Niša, katastrofalan na nekoliko km.
Drumovi će poželjet Turaka. Aha, kako da ne. Imam utisak da sam jedini SRB. Oko mene samo D, A, F, NL.
E, ima jedna astra KŠ.
 
Put dugačak, ali lak.
Bugari ne hajuv mnogo za avoj put : zaraslo, izbledeli znakovi, aafalt povremeno toliko bučan da se radio ne čuje. Jedno akretanje na obodu Sofije izgleda kaovskretanje na šumski put.
Kod Turaka je drugačije. Održava se, ima zakrpa i neravnog, ali zato na one svoje 3 trake gaze koliko ko može. Na 140 su me preticali kao da stojim, što me onda tera da nesvesno pritisnem još. Zato sam brže stigao, a nije mi žao goriva jer je litar 6,5 do 6,7 tl (1e=9,6tl).
Nikakve antikovid papire nisu pogledali ni Bugari ni oni.
A ko provali HGS lakše će osvojiti medalju nego Nole. Što mora prosto kad može komplikovano?
 
Ko god da ide u TR kroz BG neka je odveze bez stajanja i slicno. To su toliki olos da je prosto neverovatno sta oni rade u EU. Mi smo i za njih i za Turke zapad ne samo geografski.
 
Којешта. Радо сам увек ишао у Бугарску, и опет ћу.

У Турску мање, али и тамо.
 
Čuo sam svakakvih priča. Nekoliko godina nisam bio, primećujem pozitivnu promenu u prisutnosti i ponašanju policije. I na putu, reklo bi se, vlada red
 
U Turskoj je korektno. Presabrao sam se. Iz Užica do predgrađa Istanbula stigao sam, kad odbijem pauze i granice za nešto više od 9 sati efektivne vožnje. Uz pametniji izbor termina kada nije krenula najezda gastarbajtera, ovo uopšte nije daleko.
Mramorno more je toplo, savršeno bistro i uglavnom mirno. Laže suge, peščane, mesta koliko hoćeš, osim što su se Srbi šćukali na natrpane ležaljke ispred hotela. Dvadeset metara dalje, mesta koliko hoćeš. Nekih velikih sadržaja za otimanje para jadnim turistima, nema. Idealno za porodice sa decom do tinejdž doba. Najveći nedostatak - nemoguća, ali baš nemoguća komunikacija sa lokalcima. Imam utisak da je to odbijanje engleskog, stvar folklora. Iako vide da si stranac, nastavljaju na turskom bez zadrške. Potpuni dunsteri za komunikaciju.
 
Знали су у Стамболу некад српски, прилично масовно, али млађе генерације не знају (слично као у Солуну, само су Турци још раније "заборавили").

Занимљива дестинација, стварно. Може се лако и до Стамбола.
 
I njih je ovde zatekao skok broja stranaca. Verovatno će se oni brzo opasuljiti i krenuti da klempaju. Za sada, dva dobra kolača i dve kole 70 lira, veliki sladoled 10, dva piva i kola 55. Benzin je uglavnom negde iznad 7. 1e=od 9,6 - 10, kako se pogodiš.
Sastavljanje svih autoputeva učinilo je da ovo stvarno postane blizu.
Još samo Bugari da završe tih svojih 15 km, oko Dragomana i kompletno je.
Sedam dana bugarske vinjete je 7,5e, a ja od Batočine do granice, zadužih tag sa 910 dinara. Ne znam sad tačne kilometraže, ali 2 prema 4h vožnje. Tursku cenu još nisam provalio, ali mislim da je dosta manje.
 
Слаба је лира, зато нам је (обојици) и типо био јефтин;)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868809#p868809:19j3wh0c je napisao(la):
Пантограф » Pon Avg 02, 2021 10:32 am[/url]":19j3wh0c]Којешта. Радо сам увек ишао у Бугарску, и опет ћу.

У Турску мање, али и тамо.

Kojesta? Carinik nece da vrati pasose dok nije dobio 5 eur, eksplicitno je trazio. I ne, to nije slucajno jer je trazio i drugi. A trazio je i policajac koji me je nasumicno zaustavio ispred nrkog tunela tako sto je pretrcao obe trake na autoputu i bez radara i bilo cega pita koliko si isao 100 i, iii, iiii? Ja ga gledam sta lupa isao sam oko 80.
Stanem da kupim vinjetu na neki od parkinga, sa kartice skinu 25 leva a vinjeta 15.
Da ne trosim dalje reci. Mi smo za njih civilizacija
 
Ништа слично у скорије време нисам доживео, са друге стране, јесам подмићивао саобраћајне полицајце у Србији. Даље, јесте својевремено била пљачка у бугарским мењачницама са курсом - сада, колико сам видео, није - али је била и у Прагу, а још су тамо и таксисти гори од београдских десет пута, па још не чух никог да каже како је Србија за Чешку цивилизација.

Више инпута треба за јак закључак.
 
Vinjetu kupiš od kuće. Inače, 35 e naplaćuju jedan dan bez vinjete
 
Za vinjetu pogledaj review aplikacije. Cesto bude da se plati a da ne stigne potvrda na mejl.
 
Ma ja sam to lepo rešio za Bg, a tek danas raščistio sa Tr. Dobra strana kod Turaka je što su ostavili 15 dana rok da se uplati. Danas uzeo nalepnicu, uplatio i dug i kredit. Skoro 200km autoputa što sam prošao pre neki dan, jedva evro i po. Sad mogu i karticom da uplaćujem. Milina. Ovo bi bio recept koji bi treblo naši da prepišu. Pismenije je od taga, a u eksploataciji je jeftinije od radnika na rampama.
Ako sam deonicucK10 od Batočine do Dimitrovgrada platio 910 dinara, ispada da je turska putarina višestruko jeftinija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868856#p868856:285w2i0b je napisao(la):
Пантограф » Pon Avg 02, 2021 1:09 pm[/url]":285w2i0b]Слаба је лира, зато нам је (обојици) и типо био јефтин;)
Inače, ima ih kao.... Svi su limuzine, tek jednog novog krosa videh. Ako su beli, goli su, a ako su u boji, bolje su opremljeni, nego što su kod nas uglavnom prodavani.
Koridor 10 nas je lepo spojio sa svetom, i istočnim i zapadnim. Ali, za mnogo manji obim saobraćaja nego što je između Beograda i Niša, Turci imaju tri trake, a nakon skretanja za Kumburgaz, ka Istanbulu nastavljaju po četiri jer se saobraćaj povećava. Kod nas sve više na toj deonici okupiraju kamioni, necbaš kao na severu Italije), ima dosta vozila koja voze brže od njih, ali ispod ograničenja i poprilično onih na 130+.Zato se povremeno stvaraju kolone, nagla usporavanja, što samo po sebi izaziva opasnost. U uslovima gradnje novih, ne verujem da će se skoro razmišljati o dodatnim trakamakoje su neophodne od Dobanovaca pa dalje, kao i na vezi između zagrebačkog i novosadskog kraka. Pa jadnu obilaznicu ne mogu decenijama da kompletiraju. Evo, ima više od 10g kako su tranzit prebacili okolo, a još nije gotovo., još se stvaraju kolone. I kadcsve završe, trebaće dodatne trake.
 
Obilaznica je u startu urađena sa trakom manje - budući da je projektovana za režim pod naplatom, a biće besplatna. Za 5-10 godina, tu će biti krkljanac. Ne lezi vraže, i oko Sofije, i oko Soluna, i oko Pešte... svuda je po projektu 3+3. Ili mi znamo nešto što svi oni ne znaju, ili...

Širenje autoputa prvo do Malog Požerevca a onda do Batočine, odavno je trebalo da projektujemo i uskoro već i da počnemo. Južnije mislim da ne mora. I BG-NS mi je 'sumnjiv'..
 
Čuj Turci iza nas...taj ko ti kaže nije bio skoro u Tr, niti je video njihovih puteva i infrastrukture generalno...

HGS inače funkcioniše fenomenalno, jedini problem je naći pumpu poštu koji ga prodaju...npr za razliku od nas...postoji opcija dopune preko neta...o jeftinoći goriva, taksija, putarina u turskoj neću ni da pričam.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Za Bugarsku se ovde pisalo.

Turska je po kupovnoj moći (32.000$ per capita) pretekla više zemalja EU, u zemlji postoji radni mentalitet koji pogoduje progresu. Predsednik Nemačko-turske privredne komore (naš čovek), koji predaje na univerzitetu u Turskoj, pričao mi je da ga tamo skoro svaki student pita da li da traži zaposlenje, ili možda da započinje sopstveni biznis. Nespojivo sa sporom ('javaš', tur. - polako) osmanskom tradicijom, sa slikom istočnjačke zemlje koja se ne menja vekovima i koja, kao kod Andrića, ne popravlja put godinama posle kakvog odrona (za razliku od Austro-Ugarske). To je civilizacijski napredak. Svaka im čast (valjda ih neće vera spotaknuti).
 
HGS je spojio dve stvari - praktičnost vinjete i naplatu po kilometru. Ali, zašto je tolika enigma, nije mi jasno. Na autoputu na prodajnim mestima uglavnom sroji natpis HGS finished. Tek u pošti se priča završava kako treba.
Naš deo K10 jeste noviji, očigledno je da se bolje kosi nego i u Bg i Tr. U Turskoj zbog blažih zima, valjda, ima dosta neravnina i manjih rupa na asfaltu koje nisu sanirane, vidi se, duže vreme. Sofijska obilaznica je zakomplikovana, a kako stvari stoje, uskoro i neće biti obilaznica. Ako se izuzme gradilište kod Dragomana, to je najsporiji deo celog koridora. Na nekoliko deonica ima asfalta zbog kog plombe ispadaju, a svi šadovibna kolima se odvijaju. Deluje ravno, a bruji.
Sve u svemu, nemamo čega da se postidimo, sobar nam je put, ali skup. Samo, kako je došlovda se poredimo sa jednom Bugarskom ili Turskom?
Prvi put sam u Bugarskoj bio 1975, pa kasnije poprilično kao student 1987-88. Oni tada nisu imali ništa, a mi sve. Ponajveća razlika beše u slobodi. Šta je sad?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869253#p869253:3e9mcuxg je napisao(la):
Bulbulderac17 » Uto Avg 03, 2021 11:04 pm[/url]":3e9mcuxg]Čuj Turci iza nas...taj ko ti kaže nije bio skoro u Tr, niti je video njihovih puteva i infrastrukture generalno...

HGS inače funkcioniše fenomenalno, jedini problem je naći pumpu poštu koji ga prodaju...npr za razliku od nas...postoji opcija dopune preko neta...o jeftinoći goriva, taksija, putarina u turskoj neću ni da pričam.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Pre neki dan sam se vratio iz TR. Prosao sam kroz dobar deo. Isao sam u Kusadasi. Infrastruktura je impresivna, a sve drugo ubij Boze. Higijena generalno, kultura u saobracaju gora 20x nego kod nas ide dotle da je na mnogim mestima jedini nacin da se spreci voznja kontra smerom postavljanje siljaka u saobracajnicu i sto cuda, bacanje smeca na sve strane, ulazak u more sa cigarom bacanje istih u more itd. Dzaba infrastruktura kad su zaostali u svakom drugom smislu.
Sto se tice HGS-a misterija je svima, cak i profesionalnim vozacima koje sam zaustavio i pitao sta i kako.
U pravcu ka Kusadasiju izasla putarina oko 20-30 eur. Nazad isao duzim putem obilaznicom i uplatim na HGS 10 eur da vidim stanje, ono u pretplati 15 eur...A na tom potezu sam dobio i magnetnih kartica i sl jer nije hteo da digne rampu iako sam imao HGS.
Tkd to da sve funkcionise su price za malu decu. Ako funkcionise onda ne funkcionise kako bi racionalan covek razumeo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869213#p869213:104gn6ud je napisao(la):
Пантограф » Уто Авг 03, 2021 7:04 pm[/url]":104gn6ud]Obilaznica je u startu urađena sa trakom manje - budući da je projektovana za režim pod naplatom, a biće besplatna. Za 5-10 godina, tu će biti krkljanac. Ne lezi vraže, i oko Sofije, i oko Soluna, i oko Pešte... svuda je po projektu 3+3. Ili mi znamo nešto što svi oni ne znaju, ili...

Širenje autoputa prvo do Malog Požerevca a onda do Batočine, odavno je trebalo da projektujemo i uskoro već i da počnemo. Južnije mislim da ne mora. I BG-NS mi je 'sumnjiv'..

На северном краку би требало кренути од деонице Нова Пазова - Батајница. Ту је прилично гужва. Разна теретна возила су у возној траци тако да аутомобили практично возе у колони у претицајној. Увек се нађе и неки аутобус или камион који улети да претекне спорије од себе и направи чеп.

Највећи проблем за проширење ауто-пута је што мостови и надвожњаци углавном нису пројектовани за профил 3+3 тако да би вероватно морали да се граде нови. На поменутој деоници постоје надвожњаци на петљама Нова Пазова и Нови Бановци.
 
Vrh