Zatvoreni sistem naplate koji Srbija koristi znaci da na ulasku na autoput uzimate karticu na kojoj pise ulazna stanica vozite do željenog izlaza gde karticu predajete i softver vam po unapred unetim rastojanjima obračuna predjenu kilometražu..
Prosto zvuci zar ne ali uslov da to funkcionise je da od tacke gde ste uzeli karticu pa do mesta gde se traka sa i ka autoputu završava mora postojati fizički ograda, blokovi, betonski ili plasticni zid.
U praksi to nikada nije odradjeno i postojala je mogucnost da uzmete karticu i odmah iza rampe se polukruzno okrenete i dodjete na naplatni kanal, time ste naravno napravili polukruzno okretanje preko pune linije i oduvek je u pravilniku Puteva to bilo sankcionisano a samim time softver mora biti prilagođen pravilniku bez izuzetaka.
I onda dolazi zatvaranje rampi oko Niša gde se svesno ostavlja mogućnost da se ljudi leglno okrenu ispod autoputa i vrate na početak,șto softver prepozna i otkuca kaznenu tarifu.
Niti je zatvoren taj prolaz, niti je promenjen pravilnik i kako to biva u Srbiji stradaju ni krivi ni dužni radnici i korisnici koji su poštovali pravila.Kako to kod nas biva sad se čeka kritična masa da bi se problem pokrenuo sa mrtve tačke a rešenje može biti nova bočna naplatna rampa, ograničen bočni pristup, potpuno zatvaranje ili pak promena pravila o naplati.
O razlozima zašto se to desilo neću polemisati, ali svakako ima puno motela i pumpi koje godinama žive uz autoput u zatvirenom sistemu, doduše retko koji motel cveta.
Sent from my G3112 using Tapatalk