Šta je novo?

Koridor 10

Ne slažem se da oni mogu da odvuku mali deo koji ide ka srednjoj Evropi. To je samo koji sat više vožnje i u poređenju sa letošnjim mučenjem na granicama, mnogo komfornije. I potpuno je svejedno da li pričamo o putničkom ili teretnom saobraćaju. Kamiondžijama ta neplanirana višesatna remete plan i teraju da zbog radnog vremena miruju duže nego što su zamislili ili morali. On dva radna vremena provede u koloni, posle mora da pravi dva dnevna odmora a tek prešao 600km.
 
Od petka popodne do ponedeljka sabajle ne mogu da ćeraju po EU pa to mogu da iskoriste za Srbiju i granice.
Nije ni bitno K IV neće skoro, na Dunav mostu se čeka za putarinu, obe zemlje nisu Šengen zona itd.
I generalno Via Diagonalis je Via Diagonalis kao i pre 2 milenijuma, a veće su šanse da Srbija postane deo EU i Hrvatska Šengena nego da se nešto normalno spoji na "obilaznici Srbije".

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
"Naš gubitak"?! . . pitanje je da li su nama neophodne hiljade kamiona
na našim AP koji će da uništavaju kolovoz mnogo brže od automibila.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679516#p679516:38wah0ul je napisao(la):
caribrod » Tue Nov 12, 2019 7:12 pm[/url]":38wah0ul]Od petka popodne do ponedeljka sabajle ne mogu da ćeraju po EU pa to mogu da iskoriste za Srbiju i granice.
Nije ni bitno K IV neće skoro, na Dunav mostu se čeka za putarinu, obe zemlje nisu Šengen zona itd.
I generalno Via Diagonalis je Via Diagonalis kao i pre 2 milenijuma, a veće su šanse da Srbija postane deo EU i Hrvatska Šengena nego da se nešto normalno spoji na "obilaznici Srbije".

Iz tvojih usta u božije uši, ali iskreno da ti kažem da sam mnogo skeptičan. Daj Bože da spasemo bar deo drumskog saobraćaja, kad smo, verovatno zauvek, izgubili železnički. Sve ide na Vidin, ali ne toliko zbog naše užasne pruge koliko zbog administrativnih prepreka, lošeg stanja na železnici uopšte i naše vrle carine.

Kažu da u Japanu Uvod u udžbenik Geografije počinje pričom kako je japan siromašna zemlja na lošem položaju i da moraju mnogo da rade kako bi napredovali.
Možda je ovo urbana legenda, ali ljudi na Balkanu moraju da shvate poruku.
:grand:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679561#p679561:1j4205l5 je napisao(la):
Pendolino » 12 Nov 2019 09:46 pm[/url]":1j4205l5] . . kad smo, verovatno zauvek, izgubili železnički. . .
"Kineska kompozicija prošla ispod Bosfora, uskoro u Srbiji "
https://www.b92.net/biz/vesti/svet.php? ... id=1614011
. . . .
"Turski vozovi idu kroz Srbiju umesto kroz Rumuniju"
https://mondo.rs/Info/Ekonomija/a105361 ... revoz.html
. . . .
"Još jedna firma iz Turske prevoziće robu za Evropu preko Srbije"
https://www.ekapija.com/news/2117043/jo ... ije-vozovi
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679560#p679560:2p8739c1 je napisao(la):
dragan » Uto Nov 12, 2019 10:44 pm[/url]":2p8739c1]"Naš gubitak"?! . . pitanje je da li su nama neophodne hiljade kamiona
na našim AP koji će da uništavaju kolovoz mnogo brže od automibila.
:roll:
 
Ovde moram da primetim da sam zaista čuo Sanaderovog ministra prometa (saobraćaja) kako nekom zagovorniku gradnje Jonsko-jadranskog autoputa uz obalu, kroz Hrvatsku, kaže: 'Želite li albanske kamione ispod dubrovačkih zidina?'

Elem, preteran značaj se daje tranzitu kroz Srbiju. To uopšte nisu pare koje išta menjaju na nivou države. Ovaj aspekt koristi od saobraćajne mreže kod nas je svakako prenaglašen: pitam se zašto se ni Bugari ni Rumuni ne polomiše da se povežu međusobno autoputevima? Mislim, konkretno Rumunija je ekonomski znatno uspešnija zemlja od Srbije, sada već po BDP-u i ispred Hrvatske, a ne vidim da joj je nacionalni prioritet da privuče strane kamione na svoje drumove.
 
To je par vozova nedeljno, za sada. Kažem, daaaj Booože, ali slaba vajda. Sve je protiv nas. Čak i mi sami. Ne trebamo se zavaravati, nego treba zasuči rukave i takmičiti sa njima.

Što se tiče drumskog saobraćaja, moram biti iskren i priznati da naša vlast ipak radi na tom pitanju. Putevi se grade, a carinske procedure se uprošćavaju (doduše još uvek vrlo nespretno). Železnice su druga priča. Tu Šengen de fakto već važi i za Bugarsku i Rumuniju i zaista teško može nešto da se uradi sada, dok se ne pravne zavrzlame oko granice i dok se pruga malo ne sredi. Ako mene pitaš, dovoljno je da reše lagane vožnje i pružne prelaze. NI 80km/h nije mnogo sporo ako sve ostalo radi kako treba.

Evo statistike drumskog saobraćaja sa vidinskog mosta:
http://www.vidincalafatbridge.bg/bg/page/117
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679578#p679578:1vnkdee4 je napisao(la):
Pendolino » 12 Nov 2019 11:22 pm[/url]":1vnkdee4]To je par vozova nedeljno, za sada. Kažem, daaaj Booože, ali slaba vajda.
"Transport automobila iz Rumunije preusmeren na srpske pruge"

Za 2019. godinu, predviđeno je saobraćanje 144 auto-voza, ili transport
34.272 automobila marke "ford", a u završnoj fazi je ugovaranje i
421 auto-vozova, koji će prevesti oko 100.000 automobila marke "dačija reno". .

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... pruge.html
 
A kako ćemo da vratimo pola milijarde evra uloženih samo u istočni krak, ako ne od tranzita pre svega? Kad će se i da li će se isplatiti tolika ulaganja?

A što se tiče Hrvatske, obzirom da su im autoceste 9 meseci godišnje prazne - daleko će dogurati sa takvom logikom..Onakav autoput i onoliki saobraćaj prolazi iznad Monaka, a Dubrovnik će da uguše Albanci..
 
Ja smatram da je saobraćaj važna privredna grana za jednu nerazvijenu državu kao što je Srbija i da treba da se borimo za svaki voz i kamion koji bi možda prošao kod nas. Imamo sreće što nam je i konkurencija slaba. Ima ona priča o tome kad je pokojni Zoran Đinđić došao u obilazak neke fabrike. Ljudi kukaju, sve stalo, nema para za obnovu proizvodnje. A on im kaže, dobro, za sve to nema, ali ste mogli bar sat da popravite da znate koliko je sati.
E pa ovi naši konkurenti ne znaju
http://178.239.225.102/view/viewer_index.shtml

Da idemo dalje u off, izvinite na izletu sa teme.
 
Pa normalno, naša kuća je na sred druma i iz te pozicije treba da izvučemo maksimalne koristi..

Kolika su carstva i trgovački gradovi nastali pre svega zahvaljujući dobrom geografskom položaju i povoljnim trgovačkim putevima..

Ne, mi više volimo da nas ne zaobidje nijedna vojska, kao kroz celu istoriju, nego da uzmemo pare od svakog mogućeg kamiona.. da se ne izliže asfalt.
 
Vox, autoputevi u Hrvatskoj, gde je ogromnih 60% automobilskih turista, a turizam glavna privredna grana, isplatili su se čim su napravljeni. Da nije njih, plata u Hrvatskoj bi bila 200 evra manja. Infrastruktura tome i služi - u Nemačkoj se autoputevi, kao što je poznato, ne naplaćuju, ali koliko nacionalnog bogatstva stvore, hmmm...

Uostalom, tom logikom, nijedan kolovoz - poput onog u, recimo, Bulevaru Mihajla Pupina, ili u Orlovića Pavla - ne isplati se, jer, tu ni nema naplatne rampe.

Nešto turskih kamiona i pokoja zabrađena žena u Gaspromovoj pumpi kod Niša neće da nas izvuku, to je sigurno. Da postavimo mi bolje (saobraćajne) prioritete.
 
Ne uzima drzava samo od putarine, tu je najvažnije gorivo tj akciza koje turci sipaju prilikom prolaska kroz Srbiju, pa zatim svaka popijena kafa, sok, guarana....

Vox za vojsku si 100 posto u pravu ni jedna nas ne zaobiđe.
 
Da li ste sigurni da taj "turski tok" ne donosi baš ništa i da je "pokoji kamion"?
Ostaju bugarski i makedonski. Ma, šta će nam i oni? Svaki kamion je važan. Platiće putarinu, kupiće možda gorivo, još ponešto, platiće na sve to PDV.
Trebalo bi i one koji uđu u Srbiju kod Negotina, pa uz Dunav do Kovina, i preko Banata odu do mađarske granice nekako motivisati da idu autoputem. Oni ne plaćaju putarinu, a oru puteve koji nisu predviđeni za taj obim saobraćaja. A njih nije malo.
 
Pantografe, kako su se Hrvatskoj autoputevi već isplatili, kad su u dugovima do guše, hteli nekoliko puta da ih daju u koncesiju, a prazni su 9 meseci godišnje? Porastom broja turista? Turizam nije grana na kojoj možeš da zasnivaš svoju ekonomiju, osim ako nisi minijaturna ostrvska zemlja. Visina njihovih plata nije realan odraz ekonomskog stanja i zato i jesu u stanju u kakvom su, pola države će im se uskoro iseliti na Zapad.

Ako nama nije cilj da što više vozila prodje autoputem, onda treba potpuno da ukinemo naplatu putarine. Koja je svrha naplate ako prihodi od putarine mogu da se pokriju indirektnim sredstvima?

Zemlja poput naše je morala da ima kompletiran Koridor 10 barem pre 20 godina i to zajedno sa dvokolosečnom elektrifikovanom prugom duž cele trase.
 
Iskreno, ne bih bio pretuzan kada bi se ti tranziti preusmerili ka Rumuniji. Neka svako gradi autoputeve koliko hoce, neka postoji konkurencija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679641#p679641:3iwosdq0 je napisao(la):
Vox91 » 13 Nov 2019 08:23 am[/url]":3iwosdq0]Pantografe, kako su se Hrvatskoj autoputevi već isplatili, kad su u dugovima do guše, hteli nekoliko puta da ih daju u koncesiju, a prazni su 9 meseci godišnje? Porastom broja turista? Turizam nije grana na kojoj možeš da zasnivaš svoju ekonomiju, osim ako nisi minijaturna ostrvska zemlja. Visina njihovih plata nije realan odraz ekonomskog stanja i zato i jesu u stanju u kakvom su, pola države će im se uskoro iseliti na Zapad.

Ako nama nije cilj da što više vozila prodje autoputem, onda treba potpuno da ukinemo naplatu putarine. Koja je svrha naplate ako prihodi od putarine mogu da se pokriju indirektnim sredstvima?

Zemlja poput naše je morala da ima kompletiran Koridor 10 barem pre 20 godina i to zajedno sa dvokolosečnom elektrifikovanom prugom duž cele trase.

Википедија: Tourism is a notable source of income during the summer and a major industry in Croatia. It dominates the Croatian service sector and accounts for up to 20% of Croatian GDP.

А више од половине туриста им долази колима. Поприлично је, дакле, јасно зашто је небитно колики им је просечан дневни саобраћај у новембру. Да им аутопут већ две деценије није пун у августу - имали би плате као ми. А, богме, немају.

Први бих се сложио да се укине путарина - осим за странце, као што су Немци хтели да учине, ал им ЕУ не да. А ми нисмо у ЕУ, па бисмо можда и могли. Раније су биле ниже путарине за домаће него за странце.

Слажем се ја у принципу то за коридор, али, други баш не постављају такве императиве и транзитне обавезе као приоритет, него прво гледају шта је њима најпотребније. Занимљиво, од свих на Балкану богатија земља, Грчка, још не гради аутопут од Солуна ка нама. Ал зато граде све што је њима битно. Граде и метро у Солуну. И обилазницу су тамо направили. И аутопут ка Јонском мору, па доле, ка Атини, и са западне стране.

П. С. Да кажем, без ироније, да ми је драго што су се поправили услови за долазак бугарских туриста у Србију. Турски, међутим, долазе авионом, па би другачији режим авио-саобраћаја између две земље био од много већег значаја него што га имају два караван-сараја за возаче који нам "ору друмове" у време годишњих одмора.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679560#p679560:d3es6rbr je napisao(la):
dragan » 12 Nov 2019, 21:44[/url]":d3es6rbr]"Naš gubitak"?! . . pitanje je da li su nama neophodne hiljade kamiona
na našim AP koji će da uništavaju kolovoz mnogo brže od automibila.
Квалитетном ауто-путу теретна возила не могу ништа. Зато почнимо од путева, који се често затварају и крпе.
 
Ovi su bez pompe poceli ozbiljnu rekonstrukciju autoputa Bg-Novi Sad. Veliki radovi su oko Indjije skinut je i beton radi se komplet drenaza. Obzirom da su pre par meseci uradili od obilaznice do naplatne rampe i sada ovh 10tak km kod Indjije, autoput do Novog Sada delovace mnogo bolje. Svaka cast za ove radove, drago mi je da se pored izgradnje novih rade i ovi postojeci...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679728#p679728:2s7j8vyg je napisao(la):
SBG » Sre Nov 13, 2019 3:36 pm[/url]":2s7j8vyg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679560#p679560:2s7j8vyg je napisao(la):
dragan » 12 Nov 2019, 21:44[/url]":2s7j8vyg]"Naš gubitak"?! . . pitanje je da li su nama neophodne hiljade kamiona
na našim AP koji će da uništavaju kolovoz mnogo brže od automibila.
Квалитетном ауто-путу теретна возила не могу ништа. Зато почнимо од путева, који се често затварају и крпе.
Pa put je valjda napravljen da bi se koristio. Habanje je normalna pojava i svakih nekokiko godina vi trebalo da se zameni taj gornji sloj asfalta, da se radi na utezanju sveg ostalog.
Pare od putarine bi trebalo da idu prvo u održavanje, pa tek onda dalje. Umeju da porede cene putarina po inostranstvu, ali ne i kvalitet usluge za tu protivvrednost.
Trebalo bi naći način da se privuče što više i teretnog i putničkog saobraćaja jer to ipak znači više para na kraja.
 
Vrh