[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679641#p679641:3iwosdq0 je napisao(la):
Vox91 » 13 Nov 2019 08:23 am[/url]":3iwosdq0]Pantografe, kako su se Hrvatskoj autoputevi već isplatili, kad su u dugovima do guše, hteli nekoliko puta da ih daju u koncesiju, a prazni su 9 meseci godišnje? Porastom broja turista? Turizam nije grana na kojoj možeš da zasnivaš svoju ekonomiju, osim ako nisi minijaturna ostrvska zemlja. Visina njihovih plata nije realan odraz ekonomskog stanja i zato i jesu u stanju u kakvom su, pola države će im se uskoro iseliti na Zapad.
Ako nama nije cilj da što više vozila prodje autoputem, onda treba potpuno da ukinemo naplatu putarine. Koja je svrha naplate ako prihodi od putarine mogu da se pokriju indirektnim sredstvima?
Zemlja poput naše je morala da ima kompletiran Koridor 10 barem pre 20 godina i to zajedno sa dvokolosečnom elektrifikovanom prugom duž cele trase.
Википедија: Tourism is a notable source of income during the summer and a major industry in Croatia. It dominates the Croatian service sector and
accounts for up to 20% of Croatian GDP.
А више од половине туриста им долази колима. Поприлично је, дакле, јасно зашто је небитно колики им је просечан дневни саобраћај у новембру. Да им аутопут већ две деценије није пун у августу - имали би плате као ми. А, богме, немају.
Први бих се сложио да се укине путарина - осим за странце, као што су Немци хтели да учине, ал им ЕУ не да. А ми нисмо у ЕУ, па бисмо можда и могли. Раније су биле ниже путарине за домаће него за странце.
Слажем се ја у принципу то за коридор, али, други баш не постављају такве императиве и транзитне обавезе као приоритет, него прво гледају шта је њима најпотребније. Занимљиво, од свих на Балкану богатија земља, Грчка, још не гради аутопут од Солуна ка нама. Ал зато граде све што је њима битно. Граде и метро у Солуну. И обилазницу су тамо направили. И аутопут ка Јонском мору, па доле, ка Атини, и са западне стране.
П. С. Да кажем, без ироније, да ми је драго што су се поправили услови за долазак бугарских туриста у Србију. Турски, међутим, долазе авионом, па би другачији режим авио-саобраћаја између две земље био од много већег значаја него што га имају два караван-сараја за возаче који нам "ору друмове" у време годишњих одмора.