Šta je novo?

Koridor 10

Ja mislim da ce i Bancarevo - Crvena Reka biti pre gotovi nego ona zemlja na sred puta posle sopotskog tunela ka Nisu koja je tu godinama unazad :/
 
Prelepo vreme u oktobru bice i narednih dana. Caribrode ima li snimaka sa deonice Bancarevo - Crvena reka. Kakav je napredak ?
 
Izginuse ljudi na autoputu, signalizacija u Srbiji je uzas.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Kakve veze ima signalizacija sa paljenjem uz auto-put, maglom i efektom bioskopa (namerno usporavanje radi gledanja nezgode u suprotnoj traci)?
 
Da ima kao u Nemackoj digitalna signalna tabla na autoputu koja bljesti i upozorava “jaka magla, usporite na 40 km/h” i da na autoputu imaju svuda oznake da po magli treba da se uspori, ne bi sigurno ovoliko ljudi izginulo. Drugo u Srbiji malo ljudi postuje pravilo rastojanja od 2 sekunde.
 
Treba ti znak da usporiš kada vidiš maglu i kada se nalaziš u njoj?

Misliš da većina ljudi kapira skoro postavljene oznake pored puta za vidljivost i prilagođavanje brzine?

Misliš da ljudi znaju koje je bezbedno rastojanje?

Ovdašnji ljudi su supermeni koji misle da mogu da reaguju u stotinki, da kočnica zaustavlja u mestu i koji misle da svi imaju 9 života.

Vozio sam po magli i čitam komentare. Dovoljno je par bolida koji voze levom trakom na slepo, pa jedan uspori i eto belaja.
 
U svakoj zemlji Evropske unije su svetlece signalizacije na kriticnim tackama gde se javlja magla , sa upozorenjima uspori na 40.
Ne radi se ovde o konstantnoj magli, vec o tackama gde gotovo za 500 m upadnete u ogromnu maglu a do tada je bilo sunce. Prelazi preko reka kao sto je Morava su ujutru upravo takvi.
 
Sve to stoji, ali ništa ne može osporiti činjenicu da je most na Moravi kod Mijatovca crna tačka na autoputu i da je neophodno nešto uraditi oko toga.
Zar je toliko skupo da se bar tu postave kamere, mini meteorološka stanica kao što postoji u Hrvatskoj na svakih 5-6km? Zimi je tu često ozbiljan led i kada je čitav put potpuno suv.

Ozbiljan probem je sada alternativni put koji ide od Jagodinske petlje, preko Jagodine i sela Mijatovaca do starog mosta na Moravi u Ćupriji. Taj most je vrlo uzak (oko 4m). Na celom tom putu je i inače gužva, a na mostu pogotovo. Verujem da je sada totalno zakrčenje.
 
Pa da li vi zaista mislite da mi imamo sistem sposoban da odmah po pojavljivanju magle to objavi na portalima pre kritičnih tačaka.

Ili sistem koji prikazuje na portalima oznaku za zastoj par kilometara ranije.

Ne očekujte da država uradi nešto za vas. Držite odstojanje, prilagodite brzinu uslovima puta, gledajte na sve strane, naročito u retrovizore.
 
Naravno da nemamo nikakav sposoban sistem. Danas se sve ponovo pokazalo.
Ljudi sa lica mesta kažu da su se brzo pojavili samo vatrogasci i nekoliko kola hitne pomoći. Vatrogasci su iz neke posebne jedinice iz Jagodine, a hitna pripada gradskim upravama Jagodine, Ćuprije i Paraćina. Država kao sistem u Srbiji ne postoji. To se vidi svakog dana, ali kad vidiš kako hendluju vanredne situacije, završava se svaki razgovor.


Posle su se uključili i obični vatrogasci, policija i ostali.

edit: drugari učestvovali u sudaru. Živi i povređeni. Pitao sam ih za to eventualno spaljivanje strništa. Kažu da nisu videli ni osetili dim, mada su pušili u kolima. Samo magla, potpuno uobičajena za kotlinu Morave.
:violina:
 
19.10.2017 slicna situacija samo kod Backe Topole...manje poginulih zaslugom coveka koji je istrcao iz auta uzeo prsluk i mahao pored puta...Bio sam tada u koloni ...ljudi su potpuno nesvesni situacije u kojoj se nalaze,zaokupljeni svijim brigama ostaju u autu...gledaju u telefone....katastrofa

A koliko njih me je tada obislo brzinom vecom od 100 km/h da i ne govorim..

Kao sto rekoste sistem nemamo kao sto ga nemamo ni za mnoge druge stvari...i ovo ce se zaboraviti a istorija je uciteljica zivota. ..
 
StaraMo":1dvajvc7 je napisao(la):
19.10.2017 slicna situacija samo kod Backe Topole...manje poginulih zaslugom coveka koji je istrcao iz auta uzeo prsluk i mahao pored puta...Bio sam tada u koloni ...ljudi su potpuno nesvesni situacije u kojoj se nalaze,zaokupljeni svijim brigama ostaju u autu...gledaju u telefone....katastrofa

A koliko njih me je tada obislo brzinom vecom od 100 km/h da i ne govorim..

Kao sto rekoste sistem nemamo kao sto ga nemamo ni za mnoge druge stvari...i ovo ce se zaboraviti a istorija je uciteljica zivota. ..
https://www.subotica.com/vesti/milun-djacic-heroj-sa-auto-puta-id30227.html
Moj prijatelj od najmanjih nogu, rodjen u Brvenici kraj Pljevalja...
 
Baš tako....jedini bio priseban tog jutra oko 7h....O ovakvim temama treba praviti specijalne emisije i reportaže.....opet ponavljam šta da je u toj koloni bilo autobusa punih dece...a takodje i ovih nekoliko kamionžija koji su prokrstarili celu evropu i ovakve situacije vidjaju cesto opet sebi dozvole da nalete na nekog...
 
Zvučiš ko Alvirko. Kakve veze da li su deca ili odrasli kada se izgubi život ?
Jednostavno treba u sva teža vozila zakonom regulisati da imaju ugrađene radare i sisteme za automatsko kočenje. Implementacija je daleko jednostavnija jer nova vozila imaju elektronske sisteme kočenja i par stotina evra nije velika cifra obzirom na opasnost koju predstavljaju.
Za putnička vozila to jeste veći udeo u ceni automobila ali te radare za adaptivne tempomate imaju kola C segmenta od 2001. godine tako da je realno da se cene obore.
 
Namerno potenciram pesimisticki najgori scenario i naravno sve ovo posmatram iz licnog ugla jer od 1994 godine zivim na autoputu najmanje 8-12h sati dnevno i bio sam svedok vecine ovakvih udesa ,cak i onog pre 10 godina kada se i hitna pomoc koja je krenula ka udesu našla na krovu.

Mislim da imamo više sreće nego pameti i da u ovim situacijama obično sve zakaže,a potrebna je itekako dobra kordinanacija svih.
 
Uz duzno postovanje, ali gospodo moja, prestanite da ocekujete "savrsen sistem", podrazumevali pod tim tehnicki sistem bilo drzavu i njene sluzbe.
KO SE ČUVA I BOG GA ČUVA kaze narodna izreka.
Savrsenog sistma nema i paznja nikada nije na odmet. Jesen je i magle su ceste. Po magli brzina vozila bi morala da se spusti na 50-60km/h, pa i nize od toga.
Ko od NAS to praktikuje?
Budimo iskreni?
Naziremo put na 30-40 metara ispred sebe, ali i dalje vozimo preko
100km/h pa se posle cudimo posledicama?
Pa ne ide to drugari.
20 puta se nece nista desiti, 21. put ce biti belaj...

I da, hajd da manje trolujemo i krivimo 'druge' a vise uvazavamo cinjenice.
Lancani sudari posebno po magli nisu retkost ni u mnogo "naprednijoj" evropi, bez obzira na napredniju signalizaciju.
Nije nikakvo opravdanje, ali jeste apsolutna istina.

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
Još jedan lančani sudar na priključnom putu koridoru X
U Svilajncu večeras 4 mrtva.
 
Ne očekujte da država uradi nešto za vas. Držite odstojanje, prilagodite brzinu uslovima puta, gledajte na sve strane, naročito u retrovizore.

E čuj to, država je kriva zato što se retardinjosi u vožnji ponašaju retardirano (?!).

Svi koji tako govore su u najmanju ruku NEZRELE ličnosti, kojima ODMAH treba TRAJNO oduzeti i dozvolu i kola, za NJIHOVO i OPŠTE dobro.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=573300#p573300:24tz7y44 je napisao(la):
MarkoniShogun » 09 Окт 2018 12:23 pm[/url]":24tz7y44]Da ima kao u Nemackoj digitalna signalna tabla na autoputu koja bljesti i upozorava “jaka magla, usporite na 40 km/h” i da na autoputu imaju svuda oznake da po magli treba da se uspori, ne bi sigurno ovoliko ljudi izginulo. Drugo u Srbiji malo ljudi postuje pravilo rastojanja od 2 sekunde.
Баш на тим местима где су се догодили ови ланчани судари постоје ткз. маркери-знаци са упозорењем о брзини кретања возила у зависности од густине магле.
Да, у Немчкој има тих дигиталних сигналних табли, и поред тога тамо се дешавају велики ланчани судари, због разноразних разлога, и много чешће него код нас, један је био пре неким месец ипо дана на А44, исто због магле !
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=573446#p573446:1gk68vl2 je napisao(la):
Гага » Wed Oct 10, 2018 12:45 am[/url]":1gk68vl2]
... у Немчкој ... и поред тога тамо се дешавају велики ланчани судари, због разноразних разлога, и много чешће него код нас, један је био пре неким месец ипо дана на А44, исто због магле !

Nema ograničenja brzine ?
 
Ја сам написао због разноразних разлога, а при томе уопште нисам мислио на ограничење брзине. Иначе има ограничења брзине на појединим аутопутевима у Немачкој.
 
Главни разлог је што има много више аутопутева и возила на истима, па је самим тим и много већа вероватноћа да да удеса дође. Да се код њих вози као код нас, мислим на набијање у реп и слично имали би готово свакодневно удесе.
Док сам возио по њиховим путевима никад ми се није десило да ми се неко забије у реп, нити да ми блица да се померим, а био сам у ситуацији да ми приђу са преко 200 а ја претичем групу камиона са 130-140, уредно успоре сачекају да завршим и онда поново убрзају до 200 или више.
Код нас постоји пропис о одстојању између возила али нисам чуо да је неко некад кажњен због непоштовања истог.
 
Tu je i masovni egzodus vozača privrednih vozila. Sad su uglavnom za volanima ili neiskusni - početnici, ili preiskusni - penzioneri ograničenih vozačkih sposobnosti.
 
Vrh