[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533171#p533171:1wqu8sl7 je napisao(la):
Niko Kažanegra » Fri Apr 20, 2018 7:57 am[/url]":1wqu8sl7]Caribrode,
Svaka cast za slike i snimak, postavljas standarde kao i uvek....
Jesi li samo siguran da ce do kraja ove godine biti ovde poluprofil? Meni deluje da nece nikada biti gotovo ,kada vidim ovaj snimak ( dobra je stvar sto nisma iz struke,pa mogu neobavezno da lupetam
. Zaista mi se cini da ima previse posla..
Sta se desava sa EM opremanjem tunela,zasto jos nije odabran izvodjas,zasto jos nisu poceli radovi .. Ako ne krenu uskoro i kraj sledece godine za zavrsetak kompletnih radova je nezivestan....A setimo se samo , onih prica da ce sve biti gotovo do kraja prosle 2017 godine....
Radi li se onih par kilometara oko Sarlaha ako se dobro secam,sto su rekli da ce biti gotovo do maja..( ako nisam nesto pogresio )
Pozdrav....
Naravno da nisam siguran, naročito pošto je u pitanju Aktor, jer je sa njima sve moguće - i loše, a i dobro...
To je neka ideja, taj poluprofil, ujedno bi pratio opremenje bar jedne cevi tunela. Ima nekih problema sa tim tenderom, trebalo je još u martu da objave rezultate, potpišu ugovor, država se igra tuđim parama, pa se i taj što ih daje (pozajmljuje) meša, videćemo rasplet nadam se uskoro.
Do maja su rekli da će biti gotovo ovo sa snimka, mislim, kleo se Grk Sima iz Aktora, davao retz :bash:
Ono oko Sarlaha će biti gotovo kad saniraju potporni zid koji se nakrivio, a sa tim projektom rešava se i brdo koje ga je poguralo i pomoćni put.
Trenutno su ga poduprli agregatom:
To odlaže i završetak desne strane 100-ak metara pre tunela, u levoj su odradili cementnu stabilizaciju, ovo je dok su je radili u sredu:
Posle tunela su odradili stabilizaciju i 1. sloj BNS, rade zaustavnu i ivičnjake, pa će i 2. sloj oko 1. maja
Tu su 2 mosta - veći (295m) i manji, ne znam da li su radili hidroizolaciju i AB na njima (to ide preko izolacije), pa onda BNS i SMA.
U svakom slučaju mogli bi da odrade SMA, tj. sve do kraja maja uključujući i u tunelu na tih ~1,5km, osim desnu kod posrnulog zida.
To ne znači da bi išta od toga moglo da se pusti zbog EM opremanja tunela, za koje još nemamo izvođača.
Drugi razlog je taj što se tek počelo sa izmeštanjem korita Nišave kod stare deponije, što je uslov da završe vezu petlje Pirot zapad sa starim tunelom. Bez toga, kao ni bez EM opreme tunela, ne mogu da puste ni delove trase oko oba pirotska tunela.
Najranije avgust-septembar bi mogao da se pusti poluprofil u tunelu, ako cevi Sarlaha opremaju jednu po jednu (nije to baš 100% izvodljivo, jer se radi o integrisanim sistemima, al ajd mogu da naprave kompromise kao i uvek i da puštaju poluopremljenu 1. cev, pa 2. itd.).
Taman će do tada sigurno, a verovatno i ranije da izmeste Nišavu i izgrade preostalih 1-1,5km na vezi petlje PZ sa starim tunelom Sarlah. Ostalih 1,5-2km je još od zimus pod asfaltom, ostaje i da spoje odavno izgrađeni most sa obe strane, pre svega ka tunelu, tu su radili propust ovih dana:
Naglašavam da sve ovo ne moraju da žure, jer prva cev, tipujem na levu, neće biti sa EM opremom spremna za saobraćaj pre avgusta.
Što se tiče lota 2, nisam ni ja iz struke, ali sam se nagledao šta se radi i kako se radi od samog početka izgradnje istočnog kraka.
Glavni razlog što sam uopšte počeo da kačim fotke po sajtovima i forumima je što mi je pre 5 godina crkao komp i ostao sam bez fotki koje sam imao još od prvog dana izgradnje - od Alpine, tu sam ostao brz stotina fotki dok su još oni bili ovde.
Pažljivo sam odgledao poslednji i prethodni (17.10.) snimak sa lota 2, napredak je ogroman, a pouzdano znam da nema stajanja ni vikendom i praznicima.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2OKUtrxGvOs[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mz7zYY5ynvQ[/youtube]
To što nema asfalta, to ne znači da ga do kraja godine neće biti, ova se deonica razlikuje od svih ostalih, čak i od susednog lota 1.
Ovde se glavna borba vodi sa kosinama, ali i podizanjem trupa, koji na više mesta drže gabionski zidovi i kad to završe - lako će raditi gornje slojeve.
Prvih 5 kosina posle Ternine deonice (C1-C5) su završene, kao i većina gabiona ispod koji drže trup, slede 2 najvažnije: C6 pre i C7 posle tunela Bancarevo.
C6 je najvažnija na trasi i krenuli su je odozgo, odradili torkret na prvoj etaži i spuštaju se naniže, po meni može brže, ali su zbog Predejana svi malo ufrkisani.
Sve i da je ne završe ove godine, a završiće je mnogo ranije, opet imaju skroz probijenu desnu za poluprofil, mogli bi sutra da počnu stabilizaciju i asfalt.
C7 ide malo brže, nju su ublažili i nije strma kao po prvobitnom projektu, ima dosta elemenata zaštite na njoj, ispod nje je takođe probijena desna za poluprofil.
Neukusno je porediti ove 2 kosine sa Gradinjem ili Mominim kamenom, gde su minirali i jedva pomerali kamen po kamen, ovde je ilovača i brže ide.
Jedini je izazov da to ne krene i zato oprezno kopaju i rade zaštitu odozgo naniže, trebalo je produžiti tunel sa obe strane po 100-200m i bilo bi bolje, al šta sad...
Most 1 je sa nosačima, premošćen, rade poprečne grede i vence, biće prohodan sa pločom do kraja maja, sa asfaltom do jeseni, to nije problem.
U nastavku su sve do ulaza u selo Glogovac (12:00 na oba snimka) kosine su stabilne, završene ili pri kraju, a i trasa je dosta uznapredovala.
Na ulasku u Glogovac je C17, koja je zimus krenula, sad se sanira, to je iznad kuće, koja je u međuvremenu srušena. Naredne 2 kosine su sada OK.
Pre i posle mosta 2 u Glogovcu je trasa dosta uznapredovala, a posle podvožnjaka kod kuće sa zastavama od 16:40-18:30 je po meni najzahebaniji deo.
To su kosine C21-23, gde je dole rečica, koju su "ukorićavali", trasu drže gabioni, a gore je put Crvena reka-Glogovac, ispod koga su nestabilne kosine.
Tu ima baš puno elemenata zaštite kosine po novom projektu, pritom i trasu treba podići, radi se zamena podtla, gabionski zidovi, nasip...
Po meni se na te 3 kosine vodi glavna borba da li će ovo moći da se do kraja godine pusti bar do nivoa poluprofila (1 strane autoputa).
Nadalje ima posla, ali i napretka - veliki pločasti propust je sa nasipom, trasa sa kamenom, most 3 je prohodan, na prethodnom snimku se još gradila ploča.
Kosina C25 posle mosta (u krivini kod sela Crvena reka - 21:00) je napredovala, još više trasa posle mosta, ostaje malo iskopa i nasipa ispod kosine.
Kod pločastog propusta nasip raste, na C26 (usek) počeli su potporni sa šipovima, a na C27 na kraju završavaju, između njih vide se i temelji jedinog nadvonjaka.
Uopšte, tokom zime su znatno pojačali betonske radove, a beton zahteva i vreme, sigurno će tako nastaviti i u sezoni, to je bila 1 od važnijih stavki.
Sve u svemu još mnogo posla imaju, ali konačno imaju projekte i ogroman broj mašina na trasi, ako ostane ovako realne šanse za poluprofil 2018. su 50-50.
Zavisiće i od vremenskih prilika, ali i sreće - začas može nešto da krene. Ljudi, da se ne lažemo, ovde put nikad nije prolazio, menja se lični opis tla, ko zna kako priroda može da odgovori na ovo što se radi, to nijedan projektant, geolog ili građevinac na svetu ne može 100% da bude siguran.
Možda je umesto duge diskusije trebalo da odradim printskrinove sa poređenjem 17.10.17./19.04.18. Mada ni sada nije kasno...