Šta je novo?

Koridor 10

Ovo nije htelo da mi zakači, verovatno jer sam editovao iz prethodne koja je otišla duplo:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9Skb3lo_zug[/youtube]
 
Skeletni mastiks asfalt. U principu malo bolji ( i skuplji) habajuci sloj od asfaltnog betona.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508199#p508199:2kbjlehx je napisao(la):
AleksandarGrf » Sat Jan 13, 2018 7:03 pm[/url]":2kbjlehx]Skeletni mastiks asfalt. U principu malo bolji ( i skuplji) habajuci sloj od asfaltnog betona.

SMA je po projektu u voznoj i preticajnoj, a AB u zaustavnoj, otud 2 finišera (veći i manji) na onom klipu, s tim što je Aktor tamo gde im se žurilo i gde su ih stisli rokovi, kao pre mesec dana kod Gradinja, radio i SMA u zaustavnoj (radio je i asfalt umesto 0-31 u visini CS i 1.BNS u ostale 2), što naravno nadzor dozvoljava, jer je kako si napisao SMA malo bolji i skuplji od AB.
 
Golub sa SSC, fotke od juče, 5A (Staničenje-Sarlah):

Opet su mašine na početku 5a.
en0vdl0.jpg

Svi sa nestrpljenjem očekujemo pad ... zida.
IbtE38B.jpg

Gabio je čini mi se gotov. Na slici se baš i ne vidi, ali od kraja je već nasip kome je pravljena kosina.
3wUH4Cz.jpg

I nasip na tunelu je mislim gotov, još malo.
IQFCDZV.jpg

Buduća devijacija posle devijacije, a crtaju se i bele linije.
oWHkN9W.jpg

I u levoj traci se linije obnavljaju.
oFoVAqP.jpg

Evo ga ovaj što obnavlja linije u levoj.
WxS6fkv.jpg

Nakon petlje na ovom servisnom malo nedostaje asphalt.
xTEckIR.jpg

ovaj zid, još je tu. A na paralelnom ima dosta mašina i baš se radi.
rB8dpeA.jpg

A ovaj crta bele linije u desnoj.
712homb.jpg

Buduća devijacija pre devijacije.
d8QrxZ3.jpg

zid kod tunela napreduje.
YOsW03f.jpg

Na kraju pogled sa druge strane gde je asphaltirano, mada se bolje vidi iz drone.
bGycSFD.jpg


Evo i potvrde da su radili od mraka do mraka kao što rekoh i da će biti žuraje:

http://www.plusonline.rs/na-koridoru-jutros-asfaltirana-deonica-pirot-stanicenje/

Rezime:
Ono što je pre nedelju dana bilo sa žutim, sada je sa belim linijama i može da se pusti tih ~5km u saobraćaj, mada smaraju malo ove devijacije.
Ostaje im 2,5km pre i posle tunela Sopot (prvih nekoliko fotki) i 1,5-2km pre i posle tunela Sarlah.
Osim nešto radova u tunelu Sarlah (obe cevi su do 2.BNS), posle njega je most od 295m (rade trotoare), manji most i nešto trase. Par meseci posla.
Mnogo je kompleksniji deo od kraja deonice Rubau do mesta gde počinje ovih 5km u punom profilu.
Tu je prvo ono klizište koje se sanira gabionima i tu treba da naprave levu, pa da rade desnu od magistralnog, na kome je onaj manji potporni zid.
Posle toga su most Nišava 2, pa tunel Sopot, pa Nišava 3, levi mostovi i leva cev su sa 2 BNS, desna malo zaostaje, isto je i do sopotske petlje.
Onda se dolazi do sopotske, koju neće razbucati zbog Tigra sve dok ne završe deo oko deponije koji vodi od Tigra do petlje Pirot zapad.
Osim tog dela neophodno je da završe i samu petlju, pošto će se nakon puštanja koristiti partizanski priključci sa iste.
U međuvremenu su izgleda rešili da prave novu sopotsku petlju, čeka se i izbor izvođača za EM opremanje tunela Sopot i Sarlah.

Stojim na raspolaganju za pitanja i pojašnjenja, nakon puštanja ovih 5km, osim pomenutog gore, te mosta B6 i petlje DZ, sve oči biće uprte u lot2.
 
@Caribrod

moze li druze neki snimak gradinja i kako izgleda konacno kada je sve zavrseno. Naravno u koliko je sve zavrseno, ili i dalje desna traka na mostu preko magistrale ka granici mora da se obilazi devijacijom.
 
I dalje se koristi samo levi most B6, u onim glupim raspravama negde sam spomenuo da su počeli sanaciju desnog i da će probati da ga saniraju i tokom zime dovedu do nivoa asfalta pre nego što na proleće krene sanacija kosine na useku Gradinje. Na snimku bi bila nova samo horizontalna i vertikalna signalizacija, poneka ograda i to je to. Petlja DZ, desni most 6 i kosina - to im je ostalo i to će raditi u ovoj godini.
 
To znaci da devijacija ostaje celom duzinom ili su je pomerili do iza mosta, pa je autoput pored useka u punom profilu?
 
Devijacija kod useka se ukida. Odmah posle levog mosta se put grana na pun profil 2+1/2+1 i tako do granice. Nema više posle mosta malo leva, pa devijacija pored leve, pa leva, pa samo desna nekih 400m pa tek posle OMV na 2+1/2+1. Od sledeće nedelje zaobilaziće se samo most B6. To kod Gradinja je završeno pre skoro mesec dana, al čeka da ga zvanično otvore...
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=IZ28EcUzXJw[/youtube]




[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8czVmwAFxwk[/youtube]
 
Kao što već jednom rekoh, istočni krak će biti gotov pre južnog. Momin Kamen izgleda kao da će se raditi do sredine 2019., a svakako će biti gotov pre tunela.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508541#p508541:29xy4kqg je napisao(la):
tragac » Pon Jan 15, 2018 12:17 am[/url]":29xy4kqg]Kao što već jednom rekoh, istočni krak će biti gotov pre južnog. Momin Kamen izgleda kao da će se raditi do sredine 2019., a svakako će biti gotov pre tunela.

Ne verujem da će istočni krak biti gotov pre južnog. Dok se radi Momin kamen radiće se druge stvari. Tunel Manajle je problem u smislu EM opremanja jer to ide mnogo sporo zbog birokratije.
Na istočnom kraku ima dosta posla na deonici Bancarevo-Crvena reka. Tu još rade na trupi, ima dosta kosina, mostovi nisu gotovi, a i EM opremanje tunela će trajati 9 meseci a tendera još nema.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508537#p508537:35yzdhie je napisao(la):
milos.tro » Ned Jan 14, 2018 11:35 pm[/url]":35yzdhie]Momin Kamen

https://scontent-sof1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5AEBECF7
file.php




Kamenolom“Momin kamen“nalazi se na desnoj strani reke Južne Morave,kod mesta Džep na 28. km puta Leskovac-Vranje i oko 320 km južno od Beograda na teritoriji opštine Vladičin Han.Kamenolom je otvoren daleke 1883.godine za potrebe železnice,odnosno za proizvodnju zastora za železničku prugu Beograd-Niš-Skoplje.U širem smislu ležišta“Momin kamen“ nalazi se na zapadnim obroncima planine Čemernik.Neposredno uz samo ležište prolaze međunarodni transportni koridori,drumski i želežnički,ka BJR Makedonija i Grčkoj.Ležištem gazduje preduzeće AD“Erozija“Vladičin Han. U geomorfološkom pogledu,područje je izrazito planinsko i pripada zapadnim obroncima planinama Čemernik sa najvećom kotom od 1638 m.Neposredno iznad kamenoloma izdiže se vrh Bombule 670 m,a od viših kota u blizini su Jablan 778m,Kolo 755 m,Mirkova Čuka 583 m.Najniže kote su u dolini Južne morave 300 m,na nešto višoj koti se nalazi najniža kota kamenoloma(310 m).Površina terenaje obrasla prohodnom vegetacijom skoro bez humusnog pokrivača.Izdanci dacita nalaze se na celoj površini terena. Glavno hidrografsko obeležje celog prostora je reka Južna Morava.U okviru prostora postoji vrlo mali broj pritoka.Od većih rečnih tokova trebalo bi pomenuti rečicu Džep sa potokom Gušavica na severu,na kraqjnjem južnom delu Kozničku reku i Kučajski potok. Južna Morava obiluje vodom tokom cele godine i retko kada dolazi do izlivanja.Pritoke gore navedene,osim rečice Džep ne obiluju vodom i imaju kratke rečne tokove. Klima je umereno kontinetalna sa prosečnom godišnjom temperaturom od 10-12c a maksimalna temperatura se kreće od 35-38c.Od padavina kiše se najobilnije u toku proleća i jeseni a snežna padavina u periodu od decembra do februara. Saobraćajne prilike su vrlo dobre.Neposrednoi pored kamenoloma a i celim zapadnim obodom istražnog prostora prolaze međunarodni koridori ka Makedoniji i Grčkoj.Najbliža želežnička stanica nalazi se na 300m od kamenolomau selu Momin kamen,a želežnička stanica većeg kapaciteta i sa velikom mogućnošću transporta robe i ljudi u Vladičinom Hanu.

GEOLOŠKA GRAĐA ŠIREG PROSTORA

Prema dosadašnjim saznanjima šire podružje koje gravira Mominim kamenom u geološkom mislu,izgrađuju: -kristalni škriljci vlasinskog kompleksa, -gornjokredni sedimenti Grdelice -tercijarne efuzivne stene, -miopliocenski sedimenti, -kvartarni sedimenti

TEKTONIKA

U široj okolini ležišta Momin kamen mogu se izdvojiti tri tektonske jedinice i to: -područje vlasinskog kompleksa, -staropaleozojski pojas I -suvoplaninska mezozojska zona. Područje vlasinskog kompleksa kome pripada I ležište ima veoma složenu građu I navučeno j na staropaleozojski pojas po jednoj revernoj dislokaciji. Staroplezojski pojas sa zapada je ograničen čelom navlakom Tumba a sa istočne čelom navlake Tegošica.Suvoplaninska mezozojska zona obuhvata područje Talambasa,Strelce I Suvu planinu.

GEOLOŠKA GRAĐA

Geološka građa ispitanog ležišta Momin kamen je veoma jednostavna.Prema makroskopskom izgledu daciti u ležištu Momin kamen su svetlo sive boje,teksture masivne.Na osnovu petroloških ispitivanja utvrđeno je da stensku masu izgrađuju fenokristali kvarca,biotita,sporednih minerala I sekundarnih minerala.Humusni pokrivačskoro da ne postoji,na par mesta se pojavljuje humus do 0,3m.Dacit uglavnom ima ujednačeni kvalitet,najkvalitetniji dacit nalazi se u delu ležišta gde se vršila eksplotacija,idući na jug od kamenoloma,uočava se jedna zona decita u kojoj suz pukotine zapunjene glinovim materijalom.Ležište decita Momin kamen,predstavlja u morfološkom smislu deo izrazito strmog planinskog terena sa visinskom razlikom od preko 300 m I nagibom terena od 85 º u zoni kamenoloma. Pored strmih stena ležišta protiče Južna Morava posebno regulisana u ovom delu da ne bi ugrozila međunarodni želežnički drumski koridor a sa druge strane nesmetani rad kamenoloma.Prostor zahvaćen ekplotacijom nema izvora vode kojim se služi stanovništvo već jedan bunar za potrebe radničkog kupatila tako da ne postoji opasnost da bi na neki način bilo ugroženo snabdevanje stanovništva pitkom vodom stanovništva. Eklplotacija na ovom kamenolomu prekinuta je vise od 20 godina tako da je izgled površinskog koma skoro nepromenjen.U centralnom delu gde je bila predviđena maksimalna eksplotacija postoji urađena etaža na koti 388-390 m.Ležište je pogodno isključivo za eksplotaciju površinskim otkopavanjem takjo što bi se nastavili radovi na već postojećoj etaži I otvaranjem novih etaža.Otvaranje novih etaža je neophodno kako bi se ekplotacija odvijalasaglasno važećim rudarskim propisima o visinskom rastojanju izmežu ekplotacionih etaža.Sadašnja situacija na površinskom kopu odstupa od propisanih standarada. Dacit ležišta Momin kamen vezuje se na andezitsko-decitsku formaciju Čemernika I konsoldovanje u subvulkanskom nivou.Po obliku I mikroskopskom izgledu deciti se pojavljuju u dva varijeta: žični i masivni velikih ramera. Prema mikroskopskom izgledu izdvojeni su svetliji i tamniji varijeti sive boje.Daciti su kompaktni i masivni dobrih fizičko-mehaničnih odnosno geomehaničkih osobina.Tektonska oštećenost decita u ležištu je neravnomerna.U severnom i južnom krilu kamenoloma je veoma slabo izražena za razliku od centralnog dela gde su tektonska oštećenja jače ispoljena.Stena je svetlo sive i sive boje neravnomernog preloma masivne teksture i profilske strukture.Makroskopski su vidljiva zrna fenokristala,kvarca,feldspata,biolitita i drugo.Mikroskopskim ispitivanjem je utvrđeno da je stena izgrađena od fenokristala kvarca,antibola,sporednih minerala apatita,sekundarnih minerala kvarcita,hlotita itd. Makroskopski kvalitet stenske mase je različit,u severnom krilu su zastupljeni daciti svetlo sive boje,hrapavog preloma i manje gustine.Na južnok krilu preovlađuje daciti sive boje ravnog preloma i veće gustine stena.
 
16406382555a5de38e2c357996261898_w640.jpg

"Ostale su dve ploče na mostu Vrla kod Vladičinog Hana, spajamo i njega i to je 33. most i polako ulazimo u završnu fazu”, rekao je Babić.

“Verujem da ćemo ubrzo obradovati i potpredsednicu Mihajlović i predsednika države i građane da možemo da koristimo autoput", rekao je Babić.

On, međutim, nije mogao da potvrdi kada će tačno biti otvoren Koridor 10 kroz Grdeličku klisuru, ali je naglasio da će to biti veoma brzo.
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1347614
 
33 моста!?
За последњих 15:година се у цијелој држави нису направила 33 моста.
Свака част!
 
jedno vreme se nismo bavili izgradnjom novih mostova, valjalo je popraviti one srusene u bombardovanju. naravno, za bombardovanje je najvise kriv djindjic koji je to trazio od amera..

anyway, ta ruzna vremene su sada za nama, bravo za vas
 
Veliki je posao bio da se ovo razbije, a ništa manji da se skloni. I da li je realno da ćete vi koji idete u predsezoni na odmor da prođete ovuda ove godine?
 
Vrh