Vučić u zoru autobusom obišao Koridor 10 FOTO
Vladičin Han -- Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je jutros, obišao radove na Koridoru 10, u Grdeličkoj klisuri u blizini Vladičinog Hana.
IZVOR: TANJUGNEDELJA, 17.12.2017. | 09:10
Vučić je obišao radove na izgradnji južnog kraka Koridora 10 na deonici Caričina Dolina-Tunel Manajle, na lokaciji Momin Kamen, a prisustvovali su i potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorane Mihajlović i v.d. direktora Koridora Srbije Zoran Babić.
Predsednik Srbije je prošao trasu autobusom, zajedno sa predsednikom Republike Srpske Miloradom Dodikom i predstavnicima medija.
Ukupna dužina autoputa kroz Grdelicku klisuru je oko 26 km, a sastoji se od dve deonica: Grdelica – Caričina Dolina u dužini od 11,8 km i Caričina Dolina - Vladičin Han od 14,3 km.
U Grdeličkoj klisuri se grade dva velika tunela - Predajane dužine 1,8 km i Manajle oko jedan km, zatim dve velike petlje, kao i 33 mosta ukupne dužine 5,7 km.
Radovi se finansiraju iz zajma Evropske investicione banke, a ukupna ugovorena vrednost radova je 234,18 miliona evra.
Deo Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru za građevinare predstavlja veliki izazov i izuzetno je tehnički zahtevan teren za izgradnju. Trasa kroz Grdeličku klisuru je ove godine dobila i prvi asfalt - 12,6 km. Most Vrla u Vladičinom Hanu od 644,4 metra je najduži most na južnom kraku Koridora 10. Ukupna površina kosina je oko 154.000 metara kvadratnih na dužini od oko 7,5 km.
Takođe, izmeštena je trasa regionalnog puta M1 (LOT 2) u dužini od 800 metara, kao i međunarodna železnička pruga Beograd – Niš – Prešvo (LOT 5) u dužini od 1,5 km.
Na kosini Momin Kamen je izminirano do sada više od 435.000 metara kubnih, od ukupno 620.000 kubika.
Sav izminirani materijal je odgovarajućeg kvaliteta tako da se može iskoristiti za ugradnju na svim deonicama kroz Grdeličku klisuru. Tu se grade dve petlje Predejane i Vladičin Han.
Na na deonici Caričina Dolina – Tunel Manajle, u dužini od 6.75 km, izvođač je konzorcijum - Integral inženjering a.d, Interkop Mišar d.o.o. i Prijedorputevi a.d.
Na samom početku ove deonice, železnička pruga je, zbog prostora potrebnog autoputu, izmeštena ka reci Južnoj Moravi u dužini od oko jedan kilometar i izgrađen je novi kolosek za vozove.
Trasa prelazi reku Južnu Moravu mostom Morava 1 dužine 230 metara i neposredno posle mesta Džep mostom Morava 2 dužine 268 metara premošćava postojeći magistralni put, reku Južnu Moravu, državni put drugog reda i železničku prugu i prelazi na levu stranu u odnosu na postojeći M1, u stenoviti kamenolom Momin Kamen.
Tu su novoizgrađeni vijadukt dužine 377 metara i mostovi preko Kučajske doline (dužine102m), reke Sokolice (55m) i Kozničke reke (142m) nakon kojeg mosta trasa dolazi do samog ulaznog portala tunela Manajle.
Na trasi su urađena dva sloja asfalta u dužini od 2,6 km i jedan sloj asfalta u dužini od 4,7 km. Urađen je i izravnjavajući asfaltni sloj na svim mostovima.
Na tunelu Predejane je završeno betoniranje sekundarne obloge kao i zaštita kosina na oba portala.
Trenutno se izvode završni radovi na slojevima kolovoza i priprema za asfaltiranje kao i završni radovi na instalacijama.
Na tunelu Manajle su probijene obe tunelske cevi i završena je primarna tunelska obloga.
U toku su intenzivni radovi na betoniranju sekundarne tunelske obloge i tehničkih instalacija tunela.
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... 010%20FOTO