Šta je novo?

Koridor 10

nkrstic

Beginner
Učlanjen(a)
26.01.2007.
Poruke
37
Pohvaljen
1
Izgleda da ce put Horgos Pozega jos dugo egzistirati samo u papirama i vicevima koji ce neminovno uslediti na temu ovog zamisljenog poduhvata. Naravno sada ce se pojaviti i sila neshvacenih strucnjaka koji su jos onomad upozoravali da ovaj projekat nista ne valja i da nista ne fali Ibarskoj kakva je sada, samo da se malo prosiri, prokopa jos par tunela i eto resenja. Sve pomalo podseca na pricu o beogradskom metrou, kada god bi se malo krenulo u tom pravcu odmah se pojave medjunarodno priznati znalci koji tvrde da je ramvaj zakon! Ili laki metro, metro na vodi, rikshe, parobrodi...

Pa da predjemo na Koridor 10. Bio bih zahvalan ukoliko neko moze da mi kaze nesto vise o samoj trasi, posto jedino znam da se od Nisha racva u dva kraka, ka Skoplju i Sofiji. Da li ce se samo modernizovati postojeci putevi ili se pravi novi kao u slucaju Horgos-Pozega? Mozda negde na sajtu postoji vec karta sa ucrtanom rutom?
 
мрка капа ако чекате на мрку... јадна је ова наша земља када се у задњих 20 година изгради 20 километара аутопутева(!)... како ли су то, мајку им, решила она наша браћа са запада? код њих валда нема толко лопова као код нас... или...
 
Ma pustite Mrkonjica. Jel' zna neko da li negde na netu postoji trasa tog novog autoputa, slicno kao sto je Kartograf napravio za Horgos-Pozega?
 
Mislim da je Kartografova verzija najdetaljnija koja se moze naci u javnosti uposte.
 
I ja bih voleo da vidim trasu Nis - Dimitrovgrad i Leskovac - Presevo!
 
INFRASTRUKTURA
Danas počinju radovi na Koridoru 10
Autor/izvor: Vesna Damjanić

BEOGRAD - Radovi na izgradnji Koridora 10, odnosno deonice od Preševa do Vladičinog Hana, počeće već danas, potvrdio je Tanjugu ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić.

Mrkonjić je rekao da će u narednih sedam dana nastaviti sa sveobuhvatnim radovima na obnovi infrastrukture i završetku započetih projekata.

"Nastavljam tamo gde sam stao 1997. godine", kazao je Mrkonjić koji je u Preševu sa saradnicima, izvođačima radova i rukovodstvom opštine Vranje.

On je naglasio da u realizaciji projekata ima punu podršku državnog rukovodstva i stranačkih kolega. Radove na deonici koridora 10, od Preševa do Vladičinoig Hana, izvodiće Direkcija za puteve, a Mrkonjić kaže da će tim direktora te direkcije Zorana Drobnjaka u potpunosti i u planiranoj dinamici realizovati projekat.

Država planira u narednim godinama u izgradnju autoputeva na ovom pravcu uložiti preko 800 miliona evra, najavljuju resorni ministri.

Osim osnovnog pravca pružanja panevropskog Koridora 10 (Salzburg-Ljubljana-Zagreb-Beograd-Niš-Skoplje-Solun), kroz Srbiju prolaze i njegova dva kraka: B (Budimpešta-Novi Sad-Beograd) i C (Niš-Pirot-Sofija).
Mrka car nad carevima :kk:
 
Taj covek iako ima pogresna ubedjenja isto tako ima energiju koja je potrebna za jednu takvu poziciju. Nadam se da ce je stvarno iskoristiti da izgura tako vazne projekte kao sto je ovaj.
 
Od Vladičinog Hana do Preševa se gradi traka pored postojećeg poluprofila, i mislim da je to već otkupljeno zemljište, i da postoji neki stari projekat i da je cena mala, deonica relativno kratka..... Velja da je bio normalan, to bi završio za 6 meseci. Ovako će Mrka da pobere lovorike, a i treba, kad je imao nesposobne prethodnike.

Kroz klisuru (odnosno od Leskovca do Hana) su Grci bili zainteresovani da finansiraju projekat, i bila je neka golema halabuka kod Velje oko toga i na kraju pojeo vuk magarca. Mislim da će tu postojeći put biti jedan poluprofil, a drugi će biti uglavnom na novoj trasi (razdvojeno).

Za put do Dimitrovgrada su naši napravili kakav takav pun profil nekoliko kilometara, ali za dalje mislim da nema ni projekta ni ideje kako bi se radilo.

Za put Novi Sad Horgoš se već gradi deo kroz NS, a mislim i da možemo lako sami da pravimo poluprofil ka Horgošu, jer je jeftin i može brzo da se napravi, ali ja bi lično taj deo ostavio za kraj jer ima jaaaaaako mali promet. Preusmerio bih pažnju sa tog dela na obilaznicu i obnovu postojećeg puta kroz BG, kao i na most Beška, a naročito na rešenje od Beograda do Batajnice gde jednostavno ne postoji nikakav normalan put. Nikada mi nije bilo jasno zašto se zove autoput BG-NS, kad je u stvari Batajnica-NS.
 
Milance":d4k8qh28 je napisao(la):
Taj covek iako ima pogresna ubedjenja isto tako ima energiju koja je potrebna za jednu takvu poziciju. Nadam se da ce je stvarno iskoristiti da izgura tako vazne projekte kao sto je ovaj.
Exactly.

A i dobro je što nijedan budući ministar za infrastrukturu - sve i da hoće - ne može biti gori (po svim pitanjima) od dojučerašnjeg.
 
Ozvaničen početak radova na autoputu Beograd-Preševo
Mrkonjić ponovo na radnom zadatku
Autor: Momčilo Petrović | Foto: J. Vučetić | 15.07.2008 - 07:55

mrkonjic-x.jpg


Tu je trebalo da bude moj kolega Dragan Todorović: on kad piše o političarima na slavama, banketima, otvaranjima gradnje i zatvaranjima mitinga onaj što čita sve se smeje, trese, škripi zubima… Ali ovaj novinar što piše… U nedelju na ponedeljak novinar „Blica“, na zadatku u Surdulici, čuje od kolega iz medija podobnijih nego što je njegov da novi ministar, onaj stari Mrkonjić, otvara početak radova na autoputu Beograd-Preševo.



„Ne, b’e“, kaže koleginica iz Vranja koja je počastvovana odlikovana pravovremenom informacijom o ovom istorijskom događaju… „ne, b’e“, kaže ona, „nije počinje nego nastavlja… tako je soapšteno“.
„Je l’ nastavlja tamo gde se stalo 5. oktobra ili…“, pravi se jedan pametan.
„Ti da ćutiš, i tvoj Tomić će da bude“, aludira ona na Dragana Tomića Simpa koji će docnije, kako će čitaoci već videti, biti nazvan legendom srpske privrede... I još aludira na veze onog „pametnog“ sa DTS: „ću-te-kažem-na-dragan-tomić“ ovde je vazda bila teška pretnja. Ne bi džabe Vranjanci u onolikom broju i masovnosti glasali za SPS dok je trebalo.

Legende u prašini
Elem, skupe se novinari pola sata ili sat pre došapnutog im termina - onaj čiji je gazda bolji sa DTS došo ranije i duže se peče na suncu kraj one jedne trake koja treba da se oblizni pa da bude autoput po evropskim standardima.
Al’ ništa tu ne ukće, drma, trese i ne razbiva, samo dva buldožera i tri kamiona dižu crvenu prašinu na brojne policajce duž puta koji su se džabe trudili da slože plave uniforme i crne naočare za sunce, i na novinare. Dakle, prašine ima u neograničenim količinama i visinama, prosto da čovek ne poveruje da sa nekih dvesta metara dužnih i dvadesetak širnih kako je uopšte, sa gradilišta koje počinje i završava se trnjakom i travuljinom može toliko da je bude.
Tako bude nekih dvadeset ili pedeset minuta, kako je ko morao da se pojavi na licu istorijskog mesta, a onda dođe on u koloni limuzina. Deset minuta ranije, što bi trebalo da ima simboličan značaj i poruku. I odmah bi: takva i takva stvar, vlada pre sedam dana odlučila i on došao da to sprovede u delo, koridor deset od posebnog značaja i važnosti. Lice u civilu priđe mu i saopšti: imamo kamenolom, imamo asfaltnu bazu, imamo mehanizaciju i još će da stigne, možemo da počnemo… sve kao u onim filmovima o paradama za Prvi ili Deveti maj... kad je ono Tito govorio: „Možete početi!“, samo što Mrka reče odsečnije: „Vrlo dobro!“ pa prozva drugog, državnog sekretara koji posveti više pažnje raznim problemima vezanim za konkretan događaj, pa na red, po komandi, dođe treći, koji saopšti rok: odatle do Levosoja, kako se zove selo koje se juče upisalo u istoriju, dvaesjedan kilometar ima da bude gotov za godinu dana. Ni dan duže! I kad on završi - sva trojica za tri minuta - Mrka reče: Dobro. Idemo, drugovi! Al’ kad vide Dragana Tomića Simpa u sakou, zagrli ga i reče da svi novinari čuju: „I ti da kažeš nešto, ti si legenda srpske privrede“, to ponovi dva puta, a DST sa drugog aspekta posveti više pažnje onim raznim problemima.

Tačno u rok
Sve to novinari uredno snimaju u svoje kamere i kasetofone, dok Mrkonjić pozira sa policajcima pa sa telohraniteljema pa sa raznim isto u majicama sa kratkim rukavima, ali šarenim pa sa podignutom rukom u pravcu sunca i daljine gde će nas put odvesti, a pored njega čas napred čas sa strane jedna sa lepo friziranu kosu i još lepše naočare, sekretarica li je tumač li je… ali nije, kao kod kolege Dragana Todorovića, drusna pa kipi nego uparena od znoja i vrućine kao i svi ostali osim Mrke, kome ni prašina ne može ništa - prosto se ne lepi na njega ako uopšte sme da padne, kao da je od teflona. Ili je on naviko.
I dok on gleda u daljinu, pored njega direktor JP „Srbija put“, onaj što ne da ni dan duže od godine rok, u kamere ponavlja da vlasnici imanja preko kojih će proći asfalt treba da mu se jave da se dogovore oko cene i da su on i država Srbija spremni na svaki dogovor, ali podseti da je Vlada Srbije prošle godine donela odluku kojom se autoput proglašava „opštim interesom“ pa će radovi teći i dok traje proces dogovaranja, a kad se dogovore, pare ima da legnu na račun za mesec dana. I ni dan duže. Nezvanično, posle objasni jednom zainteresovanom novinaru da Albanci za hektar traže i po sto hiljada evra, a da se za trasu Veljin Horgoš - Veljina Požega ugovaralo pet hiljada evra za istu kvadraturu.
Za to vreme, drugi jedan baratao je većim brojkama, pola milijarde i dve i po milijarde, koliko će sve to da košta, jedna deonica pa dve, pa kompletna Srbija da se autoputizuje, i svi će ti krediti da se otplate od putarine - u hodu, odnosno u vožnji, ili tako nekako.
Šta je još bilo? Ništa, sve je bilo kratko i efikasno, a posle posedaše u kolonu automobila i nestadoše kao fatamorgana, u užarenom vazduhu i ružičastoj prašini, bukvalno i doslovno.
Da je bilo nekog da svira na violini, bolji kraj jednog filma ne bi mogao ni da se zamisli. Istina, repriznog, jer samo je 1997. dva puta vršeno ovakvo otvaranje autoputa, a šta ga ih je drugih bilo sa Mrkom u glavnoj ulozi, ko zna zna - ostali ima da zaborave da bi im nove predstave bile zanimljivije.
Ovaj novinar dan pre nego što se izložio prašini na budućem autoputu boravio je ozbiljnijim poslom u Bosilegradu. Tamo u centru stoji neomalterisana trospratnica sa rupama umesto prozora - čedo Mrkine akcije „stanovi za mlade parove“. Još veću i još nezavršeniju takvu zgradu gledao i u Kuršumliji. Ostale zaboravio, ali mu, uprkos tome, uopšte nije bilo zabavno.

Izvor: Blic
http://www.blic.co.yu/reportaza.php?id=49307

Samo je falila muzika iz otpisanih i naređenje iz partizanskih filmova tipa Bihać mora noćas pasti. :lol:
 
Uskoro tender za autoput Horgoš-Novi Sad?
17. 07. 2008.
Ugovor za izgradnju autoputa Horgoš-Požega biće stavljen van snage, kaže Mlađan Dinkić.

Ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić je dodao i da će biti raspisan tender za izgradnju autoputa od Horgoša do Novog Sada.

On je rekao da je Nacionalni savet za infrastrukturu doneo jednoglasnu odluku da se ne prihvate dodatni zahtevi koncesionara za izgradnju autoputa Horgoš-Požega i da je definitivno odlučeno da se taj ugovor stavi van snage.

Dinkić, koji je i potpredsednik Vlade Srbije, rekao je da je o odluci Saveta obavestio zastupnike tog konzorcijuma i da očekuje da će odnosi uskoro biti rasčišćeni.

On je naveo da je napravljen plan finansiranja za izgradnju autoputa u Vojvodini i da očekuje da Srbija dobije kredit od Svetske banke kojim bi bio pokriven deo troškova.
Izvor: eKapija
Link: http://www.ekapija.com/website/sr/page/182158
 
bigvlada":37pzyzct je napisao(la):
Samo je falila muzika iz otpisanih i naređenje iz partizanskih filmova tipa Bihać mora noćas pasti. :lol:
Prozor, BigVlado, Prozor mora noćas pasti!!!

c c c c....:)
 
kriv sam, nisam dugo obnavljao gradivo :p
Možda Mrkonjić dobije kredit od kineza za autoput. Treba samo da vodi Batu sa sobom. Valter brani narodni autoput od zlih kapitalističkih koncesionara. :lol:
 
Ubrzan razvoj infrastrukture
Izgradnja putne mreže u Rumuniji i Bugarskoj naterala je Srbiju da ubrzaradove na infrastrukturi, piše Politika.

Nova vlada planira da u naredne četiri godine u infrastrukturu uloži oko pet milijardi evra, a za razliku od
prethodne kojoj je prioritet bio autoput Horgoš-Požega, nova vlada ima za primarni cilj završetak Koridora 10.
Nova vlada, međutim, ne odustaje ni od autoputa ka južnom Jadranu.

U pomenutih pet milijardi evra, prema predlogu Ministarstva ekonomije i regionalnograzvoja, uračunata je i
izgradnja regionalnih puteva širom Srbije, ali i modernizacija železnice i plovnog puta Dunava.

Novac bi trebalo da bude obezbeđen iz budžeta, kredita kod međunarodnih finansijskih institucija, pretpristupnih
fondova EU, izdavanjem hartija od vrednosti na domaćem tržištu, a jedna od mogućnosti je i emitovanje evro-obveznica.

Recept je preuzet od susedne Hrvatske, koja je u poslednjih sedam godina izgradila više od 500 kilometara
autoputeva i povezala sve najznačajnije saobraćajne tokove.
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2008&mm=07&dd=19&nav_id=309233
 
Pa svakako da Koridor 10 mora da ima apsolutni prioritet. Kada razmislim u nazad shvatim koliko smo mi vremena izgubili...a koliko cemo tek od tranzita.
 
Milance, ako sutra ukinemo/smanjimo putarine i pridruzimo se shengenu svi, ali apsolutni svi ce ici preko Srbije. Tako da su ove price o izgubljenom vremenu jednostavno neosnovane.
 
Samo je pitanje za kolko godina cemo se pridruziti shengenu,ja tipujem 10tak godina...bugari i rumuni tek 2011 ulaze...
 
vrachar":28bx59fs je napisao(la):
Da bi se pridruzili Shengenu, moramo prvo u Uniju. A to ce biti...?
Ne moramo, norveška, island nisu članice unije a u šengenu su, uskoro će i švajcarska ući u šengen zonu. Sa druge strane velika britanija nije u šengenu iako je članica unije, to su 2 odvojena procesa.
 
'Shengen' nema nikakve veze sa prometom na K10 kroz Srbiju.
Kamioni i kola mogu da prolaze i bez 'Shengena' - ako im se isplati.

Taj vizni sistem će samo nama omogućiti lakše putovanje, a strancima
je bitno da postoji normalan autoput sa normalnom naplatom.

Prosto je sramota da Država nije sagradila najbitniju infrastrukturu koja
bi uticala na celu ekonomiju i donela pristojnu zaradu u državni buđzet.
 
Sengen nema mnogo veze sa time. Ako im se isplati ici ce kroz Srbiju ako ne onda ne. Ono sto jeste je da je cena apsolutno previsoka za putarinu a putevi nikakvi i da se o tome mora povesti racuna. Ljudi pocinju da zaobilaze zemlju sto je jako lose.
 
Pa zbog granica, ako smo unutar šengen zone, nema granica.. A to će se desiti, pa... Jeste da su Island i Norveška unutar šengena, ali za boga miloga, to su države, a ne ovo g***o sa parlamentom koje imamo mi...
Naša putanja je: NATO, EU, šengen; svidelo se to nama ili ne, jbga.
 
Vrh