Šta je novo?

Koridor 10

vratio sam se iz grcke.sinoc i da vam prenesem moje utiske
otisao nocu ,kod pojata dam isao lijevom trakom koju niko osim mene nije koristio iz neznam kojeg razloga
na granici kad sam doso haos u najavi ,medjutim za sat sam prosao,po meni prebrzo koliko je vozila bilo
isto i na drugoj granici
pri povratku na granici po pola sata
,na grckoj sam bio u oko 16h,a na nmk srb oko 19h
auto put prohodan normalno sa povecanim brojem vozila
rekao bih da imamo tri grupe korisnika
prva vozi oko 120,druga od 130do 140 i treca preko 150
s obzirom da pripadam ovoj srednjoj grupi,problem je samo kada se podesi da kad vi pristizete ovu sporiju grupu.a u istom vremenu ova brza grupa pristize
i jedan dogadjaj sa odvajanja na petlji bubanj potok ,idem lijevo jer nastavljam obilaznicom vozim 140,ispred mene grupa vozi 140
ovi desno usporavaju iz njima znanih razloga i odvajaju se za bg, lik iz nas juri iza i blica ko lud ,podvlacim autoput je pun, e sada ja ne kontam sta je njegova namjera
ja se pomaknem u desno on prodje i ne moze dalje ,ja sew vratim opet lijevo i tip vozi do samog kraja odvajanja i sijece desno i ode za beograd
i onda mi ovdje kazu kao petlja nije dobro isprojektovana, znaci saobracaj se iz jednog siri u dva pravaca
petlja je odlicna i moze da primi jod i vise normalnih vozaca ,a dosta je jedan ovakav i ona je mala trebala bi biti tipa surcinske piste
 
Danas je opet petak, slava, Turci, letovanja, nesposobna država koja samo radi na sankcijama
IMG-23ce7f319a02379c7ecaf583ad1c07e9-V.jpg

Od Pojata ka Nišu. Stiglo mi preko Vibera
 
Ako je neko ili znate nekoga ko je na putu ka Evzoniju, tamo je kod spomenika iz WW1 veliki požar. Velika gužva je i bežanija. Alternativa je Dojran, gde takođe nastaje krkljanac
Zato, kome nije kasno da se preusmeri, iz Soluna ili Niša na Bigarsku - Kulata- Promahonas (uz prethodnu uplatu Bgtoll https://www.bg-vignette.com/sr/e-vinjeta/registracija/bg/2/
Cena je skoro ista kao i za 5 makedonskih, a koji km duže. Sve je bolje nego se peći neodređeno dugo
 
Mali presek stanja.
Ima dosta saobraćaja a po mom sudu nešto manje kamiona nego inače.
Čuo sam da se pravi čep na Pojatu ka Beogradu, ali ja to nisam video.

Naplatna Jagodina opet desetak minuta čekanja i sa tagom.
 
Često u razgovoru sa ljudima koji ne koriste X ili ga prođu jednom godišnje, čujem argumente kako istočni krak nije bio nephodan. Evo slike od prethodne noći. Granica, ulaz u Srbiju.
9 rampi kod Bugara, naši samo 6, ali brže rade. Kolona jedno 2km, čeka se 2 sata.
20240815_025455.jpg
 
Opet Vrčin i pored svih traka koje rade, totalni kolaps.
Od ostalih petlji ima malo gužve u Pazovi i malo više u Jagodini, mada sam prošao Jagodunu oko 13h bez čekanja sa tagom.
Ozbiljna gužva od Niša ka Beogradu, naravno sve jača što se približavaš, ali je protočno, osim kod Plane, gde je zastoj.
 
Mali presek stanja.
Ima dosta saobraćaja a po mom sudu nešto manje kamiona nego inače.
Čuo sam da se pravi čep na Pojatu ka Beogradu, ali ja to nisam video.

Naplatna Jagodina opet desetak minuta čekanja i sa tagom.

U Jagodini je zastoj kada silaziš sa AP na naplatnu iz pravca BG-a, jer radi samo jedan prolaz.
Barem je tako bilo pre nekoliko dana, solidnih 15 minuta čekanja.

Inače, ispred isključenja za Vrčin postavili su LED reklamni baner koji noću strašno bode oči, opasnost za saobraćaj.
 
U Jagodini je čeona rampa za oba pravca, vrlo lepo urađena, primer kako treba projektovati, ali je renoviraju već odavno.
Neke su završili, pa tako npr. Paraćin u oba pravca ima po 4 trake.
 
Stvarno mi nije jasno kako na onolikoj naplatnoj rampi ne može da se ubrza protok.
 
Nisam ispratio sinoćni dogadjaj ali obično je udes posle rampe ka gradu a velika propusna moć ranpe tada pogoduje većoj koloni.

Ne treba zanrmariti fenomen jednodnevnih izleta do Kosmaja,Bukulje,Golupca itd pa se redovno vikendima stvaraju kolone ka gradu.
 
Od sastava automoto puta kroz i Obilaznice na BP skroz do Malog Požarevca je kritično, ali je najgore na delovima gde je 2+z a to je od BP do početka uspona i poslednji kilometar pre Vrčina, kao i parče pre Malog Požarevca.
 
Guzva kod Plane, prema BGu, radi se most preko Jasenice
 
Poslednja izmena:
Da, izgleda su svaki petak i nedelja popodne postali kritični na Koridoru.
Velike gužve na više mesta od Smedereva do Jagodine. Dalje ka Nišu ok, kao i gore ka NS osim malo do Inđije
 
Hoće, naravno
Ali Rumunija ima prilicno skromnu mrezu autoputeva i tako ce ostati jos dugo
Bugarska je tu negde kao mi po tom pitanju ali trenutno nema autoput ka Rumuniji
Kad bude razvijen put ,,via carpathia" preuzece ogroman deo tranzita
Trajaće to...
tumblr_o3jxtdMh8E1rasnq9o1_1280-1437225926.jpg
 
Kad bih birao između tri sata duže vožnje i tri sata čekanja u koloni mislim da bih u bar 90% slučajeva odabrao dužu vožnju. Naravno ne razmišljaju svi na takav način ali mislim da se od prvog januara može očekivati značajno manji broj stranaca u tranzitu kroz Srbiju.
 

Ovaj deo je ujedno i najgora deonica,mada ništa toliko strašno,ostali delovi kroz Bugarsku i Ruminiju su manje više sa dužim pravcima.

Svakako imaju u planu nastavke pojedinih deonica pa će vremenom i razlika biti sve manja.

Ako naši ništa ne urade usloro po pitanju prohidnosti na granici i kontrolisanju cene putarine izgubićemo jedan deo prihida.
 
Same neka idu Turci sa naših drumova.
Što? To je jedan ozbiljan izvor prihoda. Veći deo koridora X je izgrađen odavno i odavno isplaćen, tako da sada donosi čistu dobit, koja bi bila i veća da se ovoliko ne krade ulaže u održavanje. Dosta Turaka jede po restoranima i spava po motelima. Prošlo je vreme Turaka sa ciglom na gasu, koji spavaju na parkinzima. Dosta ljudi u Srbiji živi od njih.

Ja sam lično poražen činjenicom da su Bugari i Rumuni, a ranije Hrvati deo Šengena a mi ne želimo da budemo deo toga.
 
Leti nema pravila, ja sam isao na letovanje i vracao se radnim danima, kada se ne ocekuje gužva, a da je bilo, a vraćao sam se i išao danima kada je vikend, kada se gužva očekuje, a da je nije bilo. Bilo je i obrnuto u oba slučaja. Ko bi da izbegne gužvu, preporučuje se da ide noću, a pošto ja (ako mogu da biram) ne volim da vozim noću, a i ne volim da čekam na granici(nije sada neki problem, iako moram, na vreme sam krenuo i nigde ne žurim), iako volim da na vreme krenem, pa ako ne bude, sa viškom vremena ću lako, sada postoje i kamere, pa može da se vidi kakvo je stanje, promenim taj deo rute i idem na alternativne granične prelaze i izaberem malo dužu vožnju, umesto čekanja na granici. Gužva na granici zna da bude svim danima, kao u sezonu, tako i u pred i u postsezoni, nema pravila kojima u tom smislu možete da se vodite.
 
Vrh