Šta je novo?

Kompleks MUP u Kneza Miloša

Bender Rodriguez

Professional
Učlanjen(a)
12.03.2017.
Poruke
22.659
Pohvaljen
49.248
Uz rekonstrukciju KCS i izgradnju Skylinea, vreme je da se pokrene tema o kompleksu MUPa u Kneza Miloša. Kako se KCS reorganizuje a prostor bolničkog kruga (BK) će se smanjivati, jasno je da će biti neophodna izgradnja garaža sa više strana BK kako bi se rasteretio od saobraćaja. S druge strane, MUP već duže vreme razmatra izgradnju nove, dodatne zgrade. Lokacija bivšeg Republičkog SUPa i RDBa nudi prostor dovoljan da pokrije i jedno i drugo.

Malo ko u javnosti zna da se ispod njihovih ruina nalazi ogromna podzemna garaža čiji temelji i delovi stoje i dan danas. Pride, lokacija ima nekoliko ulaza sa više strana, što je čini idealnom za buduće garaže MUPa, putničkih i ambulantnih vozila.

Na crtežima sam prikazao jednu od varijanti kako bi mogle da se izgrade nova zgrada i garaža za MUP, a pored njih i nova javna garaža.
Kliknite na slike za bolji pregled, a predlažem opciju ''View image'' za najbolju preglednost.

SUP-FINAL.png


Garaža

Bi se sastojala iz dela rezervisanog za MUP i dela za javnost, podeljena zidom u sredini, kakav je nekad i postojao (do rušenja).

U javnu garažu bi se prilazilo iz pravca Zavoda za hitnu pomoć a izlazilo bi se na mestu sadašnjeg prilaza u produžetku Durmitorske. Na ovaj način bi se saobraćaj koji nije ''hitne prirode'' (nema potrebu da dođe do zgrada bolnica) kanalisao tako da ne ulazi u sam BK ako nema preke potrebe.

U garažu MUPa bi se ulazilo putem postojećih podzemnih prolaza u temeljima nekadašnjih objekata. Jedan bi se nadovezivao na prilaz iz pravca Hitne pomoći, a drugi na prilaz u okviru samog placa MUPa. Treći bi bio rekonstrukcija nekadašnjeg površinskog ulaza u visini ulice Kneza Miloša.

UNUTRASNJOST-FINAL.png


I javni i MUPov deo garaže bi mogli da imaju do 7 nivoa: 6 pokrivenih i 1 na krovu. Naravno, to nije neophodno i za ovo treba uraditi više proračuna i zasebne projekte, i uklopiti ih sa arh. rešenjem zarad što boljeg izgleda. ''Fasada'' garaže bi mogla da izgleda fantastično ako bi se uradila tako da se stapa sa brdom i zelenilom u koje ''uranja''. Moj predlog je kaskadna varijanta sa zelenilom između otvora spratova. Što se tiče nove zgrade MUPa, to ostavljam drugima da razrade mada svakako bi valjalo da ona vizuelno predstavlja sponu između stare, predratne zgrade MUP i moderne ''ozelenjene'' fasade garaže.

Siguran sam da gabariti ''kocke'' i kvadrati koje bi obezbedila nova zgrada/e bi bili dovoljni da pokriju sve MUPove potrebe, uključujući i ono što bi se premestilo iz ''usamljene'' zgrade obojene u crveno. Mada naravno, to je već projekat za sebe i van mog znanja.
 
Saobraćaj

Bi se odvijao tako što bi se sva vozila u nuždi koja dolaze sa autoputa, posle Zavoda za HP, upućivala desno na novoizgrađenu saobraćajnicu koja zaobilazi MUPov kompleks i vodi direktno do ''ćoška'' Bolničkog kruga. Putnička vozila koja traže parking mesto bi se upućivala pravo pa desno, u ulaz javne garaže. A izlazila bi na njenom drugom kraju, u produžetak Durmitorske, koji bi naravno, postao otvoren za saobraćaj i jednosmeran u pravcu ka Kneza Miloša. Tuda bi se takođe upućivala sva vozila sa ''vrha brda'' koja bi da izađu iz BK.

Aero-SUP-FINAL.png


Naravno, za ovo je nephodno da se prilaz kod HP, između petlje i KCS, potpuno ''očisti'' od nepropisno parkiranih vozila i konstantno drži protočnim. Ovo važi za sve prilaze naravno, s tim što je posebno bitno za ovaj kod Zavoda za HP. Rešenje je uvođenje određenog broja parking mesta u garaži rezervisanih samo za zaposlene u Zavodu za HP. Oni bi od garaže do Zavoda stizali malim trotoarom uz kolski prilaz.

Dalje, ambulantna vozila koja su, primera radi, odvezla pacijenta do željene zgrade i na čekanju su do daljnjeg, bi mogla da koriste ''procep'' između garaže i brda kao stajanku. Do njih bi stizale okolnim putem, preko nove saobraćajnice, pa pored ulaza u garažu, i pravo uz njenu ivicu.

SUP2-FINAL.png


Pacijenti i posetioci koji ostave automobile u garaži, bi se liftovima peli na poslednji nivo, odakle bi pešačkom pasarelom u visini Kliničkog centra, nastavljali dalje ka željenim zgradama. Naravno, ovo iziskuje još neke trotoare unutar Bolničkog kruga, ali to je već druga tema.

Na uglu sa Kneza Miloša, Durmitorska ima takoreći tri dela: Jedan koji je ulica, drugi deo koji vodi uzbrdo bukvalno u zgradu, i treći koji ide oko stare zgrade MUPa. Sva tri su, manje više, dovoljno široki za dva auta a najbitnije je da je ovaj prvi najširi i da može lagodno da primi dve saobraćajne trake. Jednu za desna skretanja i drugu za pravo i levo. Kako će MUP da organizuje protok vozila unutar svog zemljišta, to je na njemu. Ja sam dao samo jedan od predloga.

Durm-Aero.png


Ima tu još par stvari koje treba razraditi ali evo nečega za početak, da se situacija mrdne sa mrtve tačke. U narednim postovima ću da obradim ostatale sitnice.
 
Ovo je trenutno najjaca lokacija u gradu, ja bih tu isao u visinu pa da uz skajlajn dobijemo jos 2 visoke zgrade nekako bi voleo da Beograd ima zonu sa visokim zgradama. To su neke moje zelje al sta god da naprave bice dobro samo neka krenu...
 
Апсолутно подржавам ово за висину, поготово зато што би градња у висину омогућила да се остатак претвори у зелени парк. Не могу да опишем колико бих био срећан да видим да се Београд опет развија у том правцу бар на једном свом делу да се уместо голог бетона и ниске спратности бар један делић развија као Скајлајн са својом околином, високе зграде и паркови. Бар у околини великих саобраћајница да се мало ублажи загађење које ће иначе постати апокалиптично.
 
I onda bude nesto ovako :D
 

Prilozi

  • skajlajn m.jpg
    skajlajn m.jpg
    210,3 KB · Pregleda: 7.217
Ljudi, ajde prvo da rešimo katastrofalnu saobraćajnu situaciju unutar Bolničkog kruga, pa ćemo lako posle dalje. Pod time ne mislim samo na situaciju sa trenutnom mrežom saobraćajnica, nego i u budućnosti, kako se BK bude transformisao i smanjivao, te menjao novim gradskim blokovima.

Ja bih isto želeo više visokih objekata u Beogradu ali ne na ovoj lokaciji već na Novom Beogradu. Na kraju krajeva, ka tome se već polako i ide. Kule Ušće, Blok 42, Blok 65, Delta...

Nema potrebe da zbijamo toliko toga na ovo jedno brdo.
 
Pa sad kad bolje razmislim najjaca lokacija za visoke objekte je na prostoru od Sava centra ka reci pa ceo taj potez od gazele do starog zeleznickog. Ne znam koji je to blok za mene je to ceo zivot bilo sajmiste al izgleda novi trendovo gaze stare nazive. :)
 
Upravo tako. Moja zamisao Beograda je Savski amfiteatar, tj. sva ova brda koja prate Savu, kako se relativno postepeno visinama spušta ka reci. A na drugoj, ravnoj i prostranoj strani grada, koji zbog ravnica i okruženosti dvema rekama izgleda kao svojevrstan Menhetn, se nižu soliteri i neboderi. I visina im se blago spušta kako su bliži reci a blago povećava što su bliži centru NBG. Ovako nešto.

Ovo je naravno štura i gruba prezentacija, ne treba je shvatati bukvalno nego čisto da objasnim na šta mislim. Ali taj neki model. Na brdima amfiteatra stari deo grada sa zgradama većinski ''osrednje'' visine (relativan pojam), koji se spušta ka reci, i onda odatle pa nadalje visine postepeno rastu i liče na svojevrsni Menhetn. Staro i novo koji se spajaju na reci/oko reke.
 
Meni samo ovde nije jasno...jel TRENUTNO imamo 6 nivoa ispod zemlje ili bi ti da ih napravis iznad...malo je to konfuzno objasnjeno ?

Novu saobracajnicu tesko da ces moci da preopteretis za ovu garazu, jer je ona napravljena za hitne intervencije bolesnih i povredjenih (zamisli ne daj Boze sudar na toj saobracajnici) neko bi platio glavom od hitnih slucajeva u transportu dok bi cekao uvidjaj. Ta saobracajnica nije za to.

Svakako dobar predlog za garazu, ali nikako tu MUP da ostane, obe zgrade treba da daju za nesto drugo, ili da se trampe.

Garaza svakako ali uz jos dve nove kule, nesto slicno kao sto je Posmatrac postavio, ali malo nize do 25 spratova 30 max i da obe budu iskljucivo poslovne (mada bi u praksi jedna bila poslovna a druga stambena). Mora malo tu i da se zaradi :)

Svaka cast za trud !
 
Da i spojilo bi se sa postojecim poslovnim staklenim zgradam oko hajata a i kule usca bi iz daljine delovale kao deo celine. Al tu ima brdo kuca sto legalnih sto nelegalnih vec vidim pakao oko papirologije...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=713004#p713004:hde4bjnj je napisao(la):
Bender Rodriguez » 29 Feb 2020, 12:53[/url]":hde4bjnj]Upravo tako. Moja zamisao Beograda je Savski amfiteatar, tj. sva ova brda koja prate Savu, kako se relativno postepeno visinama spušta ka reci. A na drugoj, ravnoj i prostranoj strani grada, koji zbog ravnica i okruženosti dvema rekama izgleda kao svojevrstan Menhetn, se nižu soliteri i neboderi. I visina im se blago spušta kako su bliži reci a blago povećava što su bliži centru NBG. Ovako nešto.

Ovo je naravno štura i gruba prezentacija, ne treba je shvatati bukvalno nego čisto da objasnim na šta mislim. Ali taj neki model. Na brdima amfiteatra stari deo grada sa zgradama većinski ''osrednje'' visine (relativan pojam), koji se spušta ka reci, i onda odatle pa nadalje visine postepeno rastu i liče na svojevrsni Menhetn. Staro i novo koji se spajaju na reci/oko reke.
file.php

bas tako je trebalo i raditi.Od mene +. Eventuelno neki visoki objekti uz sam autoput. Ono sto je bilo predvidjeno i ukinutom studojom visokih obejkata je da visoki objekti budu duz zeleznickog koridora na nbg. Zasto investitori tu nisu gradili visoke poslovne zgrada, kada je po urbanistickim planovima tu uvek bilo i dozvoljeno je pitanje za njih same.
 
Hvala svima. :sesir:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=713010#p713010:1xinnvyf je napisao(la):
zexland » Sub Feb 29, 2020 1:11 pm[/url]":1xinnvyf]Meni samo ovde nije jasno...jel TRENUTNO imamo 6 nivoa ispod zemlje ili bi ti da ih napravis iznad...malo je to konfuzno objasnjeno ?
Koliko ja znam, do sada je ukupno bilo 6 nivoa. Dva ispod ravni KM i 4 iznad toga. S tim što su prva 3 bili garaža, a gornja 3 prostorije. Evo i slike da bude jasnije - https://goo.gl/maps/KKo2SYQFiFp6b28u5 Treba imati na umu da se podzemni deo garaže prostire i ispod ''nogu'' fotografa, jer ispod tog zelenila je prolaz koji vodi do/od ulaza. To se vidi sa Bingovih snimaka.

Ja sam napisao ''do 6 nivoa'' misleći na varijantu 2 podzemna + 4 nadzemna. Dakle to je ako bismo poštovali trenutnu max visinu. Naravno, može i manje i više od toga. Mada mislim da, za garažu, nema potrebe da se ide na više od 6. A i ipak bih voleo nešto što će se arh. lepo stopiti s okolinom, a ne kockice i generičke garaže.

Inače malo je zeznuto i za objašnjavanje nekih stvari, a i uopšte za vizuelizaciju, jer em što se tu nekada preklapalo više zgrada, em što su im nivoi ''smaknuti'', plus još ima par podzemnih prolaza, procep između zgrade i brda, pasarele, svašta nešto... Zato sam se i potrudio da predstavim iz više uglova da bude jasnije.
Novu saobracajnicu tesko da ces moci da preopteretis za ovu garazu, jer je ona napravljena za hitne intervencije bolesnih i povredjenih (zamisli ne daj Boze sudar na toj saobracajnici) neko bi platio glavom od hitnih slucajeva u transportu dok bi cekao uvidjaj. Ta saobracajnica nije za to.
Nisam baš najbolje razumeo šta si ovde hteo da kažeš. :?
Svakako dobar predlog za garazu, ali nikako tu MUP da ostane, obe zgrade treba da daju za nesto drugo, ili da se trampe.
Ja se ne bih bunio. :) Mada šta ga znam, ipak je ta predratna zgrada (valjda?) još u originalu pravljena baš za MUP. Ima neku istoriju iza sebe.
Ali svakako sam otvoren i za iseljenje MUPa. Onda bi se otvorilo još dosta novih opcija, jer bi i sam kompleks mogao bolje da se preuredi.

Za zaradu i povratak uloženog si u pravu, o tome sam i ja razmišljao. Doduše, ovo je ipak jedan od onih projekata koje bi trebalo uraditi zarad većeg dobra, i ne očekivati odmah povraćaj u novcu. Jer preuređenje ovoga, i izgradnja garaža, će otvoriti put ka sređivanju saobraćaja u Bolničkom krugu. A ono će, dalje, otvoriti put ka konačnom pre/iseljenju klinika i njihovu konverziju u stambene i poslovne celine. Tako da samo preuređenje MUPovog bloka ne bi donelo mnogo para (osim putem naplate parkiranja). Ali bi udarilo temelje za druge projekte od kojih bi svi mogli da profitiraju. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=712985#p712985:1yekzlcp je napisao(la):
Posmatrac » 29 Feb 2020 11:50 am[/url]":1yekzlcp]I onda bude nesto ovako :D
file.php
:kk: :kk: :kk:
Ovo bi bilo sjajno, bravo posmatrac.
 
Ja bih na ovu sliku dodao i recimo dve kule koje bi mogle da se grade na mestu BIP-a, pošto se priča da će i njega da ruše tj postrojenje premeštaju na drugu lokaciju a tu ide poslovno-stambeni kompleks tako da bi i tu mogli u visinu.
 
Slažem se ali mislim da ugao nije pogodan za takav prikaz.
 
Nezvanicna informacija (od radnika sa gradilista) je da je investitor Skyline Belgrade vec usao u pregovore da preuzme i ovu lokaciju.
Po svemu sudeci zele da grade slican projekat i sa druge strane Kneza Milosa. :kk:
 
Naso si koga ces da pitas I pouzdas u info
 
Pitanje: Da li bi MUP (iz bezbednosnih razloga) pristao da njihova nova zgrada bude naslonjena na javnu garažu?

Čini mi se da to nije pametno s obzirom na slučajeve poput bombaškog napada u Oklahoma sitiju.

Naravno, jasno mi je da mi nemamo te iste probleme kao SAD ali sam pomislio da ameri nikad ne bi dozvolili tako nešto pa rekoh da vidim šta vi mislite.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=713471#p713471:18rl6dc5 je napisao(la):
direktor » Mon Mar 02, 2020 4:32 pm[/url]":18rl6dc5]Naso si koga ces da pitas I pouzdas u info

Lepo sam napisao ,,Nezvanicna informacija''. :kafa:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=713486#p713486:2g46v7by je napisao(la):
ink » Mon Mar 02, 2020 5:07 pm[/url]":2g46v7by]Pitanje: Da li bi MUP (iz bezbednosnih razloga) pristao da njihova nova zgrada bude naslonjena na javnu garažu?

Imaju dobro obezbeđenje.

:bash:
 
@ink
Sasvim razumno pitanje. I dobro me podseti na to u Oklahomi. Naravno, daleko smo mi od toga, ali neki bezbednosni protokoli se moraju ispoštovati.

Elem, može da se napravi arhitektonsko rešenje tako da se na delu gde se dodiruju zgrada MUPa i garaža, podužno postave: okna za liftove, stepenice i sistemi za ventilaciju. Na taj način, onemogućilo bi se da jedno vozilo, npr kombi pun eksploziva, priđe bliže zidovima MUPa na manje od 5 metara. Ako kojim slučajem ostane neka deonica zida koja i dalje dodiruje zgradu MUPa, onda tu dodati više slojeva zida radi dodatne zaštite.

Uostalom, ipak su to objekti koji kad se grade (bar od nule), projektuju se tako da imaju bar jednu celinu, bilo nadzemnu bilo podzemnu, koja će biti kolko tolko otporna na veće ekplozije (bombe, bombardovanja i slično). Tako da logično je očekivati da se tu uloži koji dinar više i napravi adekvatna bezbednosna struktura. Opet, to je pitanje za specijalizovane arhitekte koji projektuju takve objekte (MUP, kasarne, zatvore, sefove...) i siguran sam da se lako može rešiti.

Treba na kraju krajeva imati u proračunu i verovatnoću i motivaciju da se desi takav neki incident. Primera radi, neko već i sada - u teoriji - može da napakuje brdo eksploziva u vozilo, ode do nekih objekata u gradu (neću navoditi kojih, da ne ispadne da bilo kako to insinuiram), zaleti se kroz podignute rampe i digne se u vazduh. Ili ga pak parkira tik uz objekat, izađe neprimećen i ode. Ali kolike su šanse za to? Skoro pa nulte. Prvo, jer nema motivacije za tako nešto. A drugo, ipak bezbednosne strukture kolko tolko prate promet oruđa i oružja koja mogu izazvati takve strašne incidente. Tako da dok bi neko skupio sve što mu treba za to, ipak bi do tada najverovatnije već bio ''na radaru'' nadležnih organa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=713605#p713605:1twfr0jx je napisao(la):
Bender Rodriguez » 03 Mar 2020 12:56 am[/url]":1twfr0jx]@ink
Sasvim razumno pitanje. I dobro me podseti na to u Oklahomi. Naravno, daleko smo mi od toga, ali neki bezbednosni protokoli se moraju ispoštovati.

Elem, može da se napravi arhitektonsko rešenje tako da se na delu gde se dodiruju zgrada MUPa i garaža, podužno postave: okna za liftove, stepenice i sistemi za ventilaciju. Na taj način, onemogućilo bi se da jedno vozilo, npr kombi pun eksploziva, priđe bliže zidovima MUPa na manje od 5 metara. Ako kojim slučajem ostane neka deonica zida koja i dalje dodiruje zgradu MUPa, onda tu dodati više slojeva zida radi dodatne zaštite.

Uostalom, ipak su to objekti koji kad se grade (bar od nule), projektuju se tako da imaju bar jednu celinu, bilo nadzemnu bilo podzemnu, koja će biti kolko tolko otporna na veće ekplozije (bombe, bombardovanja i slično). Tako da logično je očekivati da se tu uloži koji dinar više i napravi adekvatna bezbednosna struktura. Opet, to je pitanje za specijalizovane arhitekte koji projektuju takve objekte (MUP, kasarne, zatvore, sefove...) i siguran sam da se lako može rešiti.

Treba na kraju krajeva imati u proračunu i verovatnoću i motivaciju da se desi takav neki incident. Primera radi, neko već i sada - u teoriji - može da napakuje brdo eksploziva u vozilo, ode do nekih objekata u gradu (neću navoditi kojih, da ne ispadne da bilo kako to insinuiram), zaleti se kroz podignute rampe i digne se u vazduh. Ili ga pak parkira tik uz objekat, izađe neprimećen i ode. Ali kolike su šanse za to? Skoro pa nulte. Prvo, jer nema motivacije za tako nešto. A drugo, ipak bezbednosne strukture kolko tolko prate promet oruđa i oružja koja mogu izazvati takve strašne incidente. Tako da dok bi neko skupio sve što mu treba za to, ipak bi do tada najverovatnije već bio ''na radaru'' nadležnih organa.

U pravu si i mislim da su arhitektonska rešenja koja si predložio, kao i tvoji komentari o verovatnoći ovakvog scenarija, skroz na mestu. Ne znam tačno ni zašto mi je tako nešto palo na pamet - verovatno gledam previše glupih filmova :lol: . Siguran sam takođe da bi sve to bilo uzeto u obzir prilikom projektovanja objekta.
 
Не знам за вас, али када видим фасаду зграде Клиничког центра, нејасно ми је што једноставно нису урадили према оригиналном пројекту.
 
Vrh