Bender Rodriguez
Professional
- Učlanjen(a)
- 12.03.2017.
- Poruke
- 22.558
- Pohvaljen
- 48.819
Uz rekonstrukciju KCS i izgradnju Skylinea, vreme je da se pokrene tema o kompleksu MUPa u Kneza Miloša. Kako se KCS reorganizuje a prostor bolničkog kruga (BK) će se smanjivati, jasno je da će biti neophodna izgradnja garaža sa više strana BK kako bi se rasteretio od saobraćaja. S druge strane, MUP već duže vreme razmatra izgradnju nove, dodatne zgrade. Lokacija bivšeg Republičkog SUPa i RDBa nudi prostor dovoljan da pokrije i jedno i drugo.
Malo ko u javnosti zna da se ispod njihovih ruina nalazi ogromna podzemna garaža čiji temelji i delovi stoje i dan danas. Pride, lokacija ima nekoliko ulaza sa više strana, što je čini idealnom za buduće garaže MUPa, putničkih i ambulantnih vozila.
Na crtežima sam prikazao jednu od varijanti kako bi mogle da se izgrade nova zgrada i garaža za MUP, a pored njih i nova javna garaža.
Kliknite na slike za bolji pregled, a predlažem opciju ''View image'' za najbolju preglednost.
Garaža
Bi se sastojala iz dela rezervisanog za MUP i dela za javnost, podeljena zidom u sredini, kakav je nekad i postojao (do rušenja).
U javnu garažu bi se prilazilo iz pravca Zavoda za hitnu pomoć a izlazilo bi se na mestu sadašnjeg prilaza u produžetku Durmitorske. Na ovaj način bi se saobraćaj koji nije ''hitne prirode'' (nema potrebu da dođe do zgrada bolnica) kanalisao tako da ne ulazi u sam BK ako nema preke potrebe.
U garažu MUPa bi se ulazilo putem postojećih podzemnih prolaza u temeljima nekadašnjih objekata. Jedan bi se nadovezivao na prilaz iz pravca Hitne pomoći, a drugi na prilaz u okviru samog placa MUPa. Treći bi bio rekonstrukcija nekadašnjeg površinskog ulaza u visini ulice Kneza Miloša.
I javni i MUPov deo garaže bi mogli da imaju do 7 nivoa: 6 pokrivenih i 1 na krovu. Naravno, to nije neophodno i za ovo treba uraditi više proračuna i zasebne projekte, i uklopiti ih sa arh. rešenjem zarad što boljeg izgleda. ''Fasada'' garaže bi mogla da izgleda fantastično ako bi se uradila tako da se stapa sa brdom i zelenilom u koje ''uranja''. Moj predlog je kaskadna varijanta sa zelenilom između otvora spratova. Što se tiče nove zgrade MUPa, to ostavljam drugima da razrade mada svakako bi valjalo da ona vizuelno predstavlja sponu između stare, predratne zgrade MUP i moderne ''ozelenjene'' fasade garaže.
Siguran sam da gabariti ''kocke'' i kvadrati koje bi obezbedila nova zgrada/e bi bili dovoljni da pokriju sve MUPove potrebe, uključujući i ono što bi se premestilo iz ''usamljene'' zgrade obojene u crveno. Mada naravno, to je već projekat za sebe i van mog znanja.
Malo ko u javnosti zna da se ispod njihovih ruina nalazi ogromna podzemna garaža čiji temelji i delovi stoje i dan danas. Pride, lokacija ima nekoliko ulaza sa više strana, što je čini idealnom za buduće garaže MUPa, putničkih i ambulantnih vozila.
Na crtežima sam prikazao jednu od varijanti kako bi mogle da se izgrade nova zgrada i garaža za MUP, a pored njih i nova javna garaža.
Kliknite na slike za bolji pregled, a predlažem opciju ''View image'' za najbolju preglednost.
Garaža
Bi se sastojala iz dela rezervisanog za MUP i dela za javnost, podeljena zidom u sredini, kakav je nekad i postojao (do rušenja).
U javnu garažu bi se prilazilo iz pravca Zavoda za hitnu pomoć a izlazilo bi se na mestu sadašnjeg prilaza u produžetku Durmitorske. Na ovaj način bi se saobraćaj koji nije ''hitne prirode'' (nema potrebu da dođe do zgrada bolnica) kanalisao tako da ne ulazi u sam BK ako nema preke potrebe.
U garažu MUPa bi se ulazilo putem postojećih podzemnih prolaza u temeljima nekadašnjih objekata. Jedan bi se nadovezivao na prilaz iz pravca Hitne pomoći, a drugi na prilaz u okviru samog placa MUPa. Treći bi bio rekonstrukcija nekadašnjeg površinskog ulaza u visini ulice Kneza Miloša.
I javni i MUPov deo garaže bi mogli da imaju do 7 nivoa: 6 pokrivenih i 1 na krovu. Naravno, to nije neophodno i za ovo treba uraditi više proračuna i zasebne projekte, i uklopiti ih sa arh. rešenjem zarad što boljeg izgleda. ''Fasada'' garaže bi mogla da izgleda fantastično ako bi se uradila tako da se stapa sa brdom i zelenilom u koje ''uranja''. Moj predlog je kaskadna varijanta sa zelenilom između otvora spratova. Što se tiče nove zgrade MUPa, to ostavljam drugima da razrade mada svakako bi valjalo da ona vizuelno predstavlja sponu između stare, predratne zgrade MUP i moderne ''ozelenjene'' fasade garaže.
Siguran sam da gabariti ''kocke'' i kvadrati koje bi obezbedila nova zgrada/e bi bili dovoljni da pokriju sve MUPove potrebe, uključujući i ono što bi se premestilo iz ''usamljene'' zgrade obojene u crveno. Mada naravno, to je već projekat za sebe i van mog znanja.