Ne smatram za neko naročito čudo to što su se kolor šeme JGP-a menjale u zavisnosti od vremenskih razdoblja, jer to je slučaj sa velikim brojem evropskih gradova. Svako vreme imalo je neke svoje trendove i trenutnu modu. Naša nekadašnja tamno zelena bi se teško uklopila u dizajn modernih vozila JGP-a u poslednjih 20 godina. Nijanse tamno i malo svetlije zelene zajedno sa nijansama krem i žute boje, bile su ponajviše aktuelne od 50-tih do 80-tih godina prošlog veka širom Evrope. Tu je naravno bila i neizostavna crvena u više različitih nijansi. Retko koji grad je zadržao pomenute kolor šeme do današnjih dana, a da ih makar malo nije izmenio ili usvojio potpuno nove. Crvena je inače, kroz više različitih nijansi, poprilično zastupljena na zapadu kod gradskih prevoznika, iako je malo ko od njih imao neke veze sa komunizmom, pa ne bih baš rekao da je toliko iritantna za oko. Ok, o nijansama i različitim kombinacijama boja se već može diskutovati.
Uopšte, greška je što je kombinacija crvene i bež boje menjana za kombinaciju boja sa stranačke zastave DS-a, a razlog, odnosno izgovor, tražen je u donaciji Japana, tj prvim autobusima sa kombinacijom žute i tamno plave boje, iako je kod njih taj spoj, rekao bih, poprilično efektan i zanimljiv. Sad dal je mogla da se izabere neka malo zanimljivija kombinacija boja, kad se već odvaja toliki novac za farbanje na stotine vozila JGP-a, pa verovatno da je mogla. No, ipak treba izbegavati kolor šeme koje znatno podižu cenu farbanja vozila, koja se pritom svakodnevno oštećuju u manjim ili većim incidentima. Što jednostavnije to bolje, jer bi u protivnom šarenilo bilo još i veće. Lično mi se dopala kombinacija bele i tamno plave boje, ali nemam ništa protiv ni ove postojeće, s tim što se detaljima moglo posvetiti malo više pažnje, ali kako kolor šema nije jasno definisana, već je samo određeno da crvena RAL3001 bude dominantna, tj osnovna, otud i imamo na desetine različitih kombinacija crvene, crne i bež, odnosno bele boje.
Inače, maske kod Ikarbusa mogu biti sive i crne boje, dok je kod Solarisa mislim izbor nešto veći, ali je i dizajn sasvim drugačiji. Ikarbus ne bi ličio ni na šta sa maskama u boji karoserije, dok kod Urbina druge generacije ima primera gde su maske u boji karoserije, što se meni lično baš i ne dopada, al opet stvar ukusa. Po primeru lastrinih Ikarbusa, lepo im stoji i siva maska, možda čak i bolje, a opet po mom mišljenju ne treba ići tako daleko, pa pronalaziti vezu kolor šeme novijih Ikarbusa i skoro farbanih Solarisa sa bojama albanske zastave.