Šta je novo?

Kolektori otpadnih voda Beograda

uradiš print srin pa i pejntu uradiš sve to ti treba.
 
ОК, реч је о прворазредном инфраструктурном подухвату, који ће - када буде завршен - драстично допринети хигијени града и његових река. Међутим, још увек не могу да пронађем одговор на питање да ли ће се неки делови канализације прикључити на одрађених 6 и по километара, или ћемо на то морати да чекамо све док не буду готови свих 14 километара.
 
Петак, 23. новембар 2012.

Пробијен тунел „Вишњица” – најдужа деоница колектора Интерцептор

Пробијањем тунела „Вишњица”, укупне дужине 6.730 метара, завршено је више од 50 одсто радова на изградњи колектора Интерцептор, капиталног објекта београдске канализације, који ће дугорочно решити проблем одвођења отпадних вода у престоници, саопштено је из Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу града. Копање тунела „Вишњица”, такозване пете деонице, почело је на градилишту Велико Село на обали Дунава, а тунелска машина јуче се појавила у Вишњичкој улици, чиме је омогућено спајање са раније изграђеним делом колектора у дужини од 800 метара.

У Дирекцији напомињу да укупна вредност изведених радова износи 55 милиона евра и да су средства обезбеђена из прихода накнаде за уређивање грађевинског земљишта, као и да ће у складу са расположивим приливом финансијских средстава наставити са пројектовањем и изградњом преосталих делова колектора.

Предност израде тунелском машином јесте што се не захтева измештање саобраћаја и постојеће инфраструктуре, осим на месту излазних шахти, где се врши монтажа и демонтажа машине. После вађења свих делова машине, уследиће опремање тунела, које ће трајати до пролећа следеће године, а бетонски прстенови тунела производе се у кругу градилишта у Великом Селу крај Дунава.

Иначе, укупна дужина будућег колектора Интерцептор, од новобеоградског Ушћа, са пролазом испод реке Саве до десне обале, и даље улицама Цара Душана, Венизелисовом (Ђуре Ђаковића) и Вишњичком до Великог Села, износи 13.080 метара. Од првих планова за изградњу 1980. године, па све до 2005, од укупно 13 километара Интерцептора изведене су две мање деонице, које чине око 10 одсто Интерцептора. Дирекција je 2005. године покренула веће активности на пројектовању и припреми, а од 2008. и на изградњи.
Изградњом Интерцептора биће решен проблем прикупљања свих отпадних, и дела атмосферских вода централног слива београдске канализације до будућег постројења за пречишћавање отпадних вода (ППОВ) у Великом Селу. После пречишћавања отпадних вода, воде доброг квалитета ће се пуштати у Дунав.

Извођење колектора предвиђено је по деоницама, којих има укупно пет, у зависности од промене пречника и улива додатних количина отпадне воде. Тунел „Вишњица” представља пету деоницу, а преостале денице Интерцептора су:

Прва деоница – oд канализационе црпне станице (КЦС) Ушће у Новом Београду до укрштања улица Војводе Бојовића и Тадеуша Кошћушка. Дужина ове деонице је укупно 1.520 метара са пролазом испод реке Саве и колектором дуж Булевара војводе Бојовића.
Друга деоница – отворен ископ колектора, улицама Цара Душана и Ђуре Ђаковића до улаза у тунел Карабурма, а укупна дужина деонице је око 2.800 метара.

Трећа деоница – тунел „Карабурма”. Дужина ове деонице је 1.320 метара, а током 1990. године изведено је 523 метра. За преостали неизведени део потребно је новелирати главне пројекте.

Четврта деоница – Од тунела „Карабурма” до тунела „Вишњица”. Дужина ове деонице је 1.729 метара. Урађени су главни пројекти и у претходном периоду изведено је 779 метара, док је преосталих 950 метара колектора изведено у оквиру извођења са петом деоницом (тунел „Вишњица“)

Несклад између пораста броја становника и недовољног развоја канализационих система, довео је до тога да је највећи број корисника прикључен на општи систем канализације, што значи да се кишне и фекалне воде не раздвајају. Поред тога, непостојање објекта као што је Интерцептор створило је десетине излива непречишћеног отпада у Саву и Дунав, а стари колектори постали су недовољни или дотрајали.

Значај Инерцептора је у подизању нивоа комуналног стандарда града и хигијенско-санитарних услова живота грађана, а посебно у повећању искористивости водених и приобалних површина на подручју Београда. Поред ових унапређења, постоји и међународна обавеза Републике Србије, као потписника Конвенције о Дунаву, која предвиђа изградњу оваквих објеката ради спречавања даљег загађивања реке.

1531460_kolektor_v.jpg


1531465_kolektor_1_v.jpg


1531472_kolektor_2_v.jpg

Izvor: Grad Beograd
 
Hvala lynx :)
lepo se vidi krug-glave od čeda naše hidrotehnike :kk:
i da se potsetimo cele krtice
interceptor-1.jpg
 
MilisaV":36j6p0my je napisao(la):
jel dovoljna ova cevka za jedan kolosek?

Mozda bi moglo za tramvaj sa pantografom na minimumu :roll:
stari švajcarac po dimenzijama izgleda dovoljno nizak, čudo bi i on napravio na nezavisnoj trasi- tj u cevki :wink:
sad ce me da me pojede metro ekipa zbog ovoga :cry:

Neka ona nama prvo reši kanalizaciju bar ispod nogu da nam bude čisto
pa ce jednog dana da nam i iznad glave se pročisti :lool:
 
milos.tro":3ubkntsx je napisao(la):
"Roto" iz Alibunara počinje proizvodnju šahtova za kineski most
Izvor: eKapija
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... neski-most

Fabrika "Roto" u Alibunaru najavila je velike planove za 2014.

Generalni direktor fabrike, Štefan Pavlinjek, istakao je da je zadovoljan ostvarenim rezultatima u protekloj poslovnoj godini, koja je delom protekla i u tehnološkom restruktuiranju fabrike i početku proizvodnje šahtova za fabriku cevi "Peštan". Pavlinjek je istakao da će "Roto" svoju proizvodnju usmeriti na potrebe većih projekata i krenuti sa proizvodnjom šahtova za kineski most u Beogradu, autoput Niš–Sofija i autoput Subotica-Budimpešta, navedeno je na sajtu opštine Alibunar.

Proizvodnu lepezu fabrike plastike i roto liva, obogatili su proizvodi za prečišćavanje vode, skupljanje kišnice i kanalizacione cevi. Pavlinjek ističe da će "Roto Land" grupa ove godine ozbiljno investirati u Alibunar, gde će izgraditi platformu za skladištenje gotove robe i kompletno rešiti logistiku.

Tome u prilog ide i činjenica da Srbija u pretpristupnoj fazi za ulazak EU očekuje puno novca za infrastrukturu, a tu je fabrika koja će moći da ponudi adekvatne proizvode. Kada je reč o tržištu i plasmanu robe, deo napora biće usmeren za prodor na istočnoevropska tržišta, posebno Rumunije, dodaje se na sajtu opštine Alibunar.




Polietilenski kanalizacijski šaht se koristi za izgradnju kanalizacijskog sistema.

Njegove prednosti su:

OTPORNOST- dug vek trajanja,vodootpornost ,otpornost.
Brza i jednostavna UGRADNJA ,kompletno rešenje, prilagođavanje visine.
Mala težina zbog čega se lako transportuje i instalira, jednostavna ugradnja novih cevi.
Otpornost na niske i visoke temperature /-65 C do +85 C/UV STABILNOST.
Omogućujemo servis i stručno savetovanje na terenu. Povoljna cena.

Šahtovi su proizvedeni od polietilena koji se može 100 % RECIKLIRATI.

ROTO grupa zastupa 10 firmi s proizvodnjom u četiri evropske zemlje. Kompanija je u privatnom vlasništvu
izvor: http://www.roto-alibunar.rs/roto-asortiman.html
 
Kamo srece da sve takve krenu ugradjivati
 
Ček, ovo je šaht. A poklopac? Mahom kradu poklopce, ne šahtove. :)
 
Pa valjda je i poklopac od plastike , grad da je racjonalan i pravi domacin uzeo bi pogon za izradu poklopaca i slivnickih resetki i krenuo da pravi za svoje potrebe ,ili bar da ugradjuje umjesto metalnih
 
Garant su od nekog metala. K'o i svi do sada. Ako su od plastike, biću prijatno iznenađen. Kažem to kao stanovnik leve obale Dunava gde je problem ''nedostajućih'' poklopaca prilično izražen.
 
BVK prijave na broj 3 606 606 kad te pitaju odakle zoves kazi iz sahte
 
Od velikog proširenja Bgda , nema ništa dok se ne izgradi planirani kolektor

U protivnom Bgd deo Save morace da zatvore tj. prevedu u kanalizacionu cev kao Mirijevski potok :lool:
 
Ako opet krenu prasici na veliko oko Bgda,
preti velika opasnost da većina kanala i dr. voda postanu prezagadjeni i izgube sav živi svet u njima
jer kolektorsko prečišćavanje pre odovodjenja u takve vode , nikada nije bila naša jača strana :(
 
Sa Adom Hujom vecito neki komunalni problem.
 
Sad ovo nisam razumeo, da li oni to zatrpavaju ceo rukavac?
 
Mислим да затрпавају само део до ушћа Миријевског потока. Низводно су марине и сумњам да би ту смели да затрпавају.
 
Otpadne vode – veliki problem, zahtevno i rešenje

Naime, Srbija ima samo 44 postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda, od kojih samo 8 radi prema evropskim standardima.

"Srbija bi morala da ima najmanje 300 postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda. Samo Beogradu je potrebno 5.“ objašnjava Dobrila Kujundžić, savetnica u Republičkoj direkciji za vode.

Srbija će tokom pregovora predložiti Evropskoj komisiji da ta postrojenja budu izgrađena od 2021. do 2041. godine za šta će biti potrebno oko 4,9 milijardi evra. Pitanje je da li će tokom pregovora Evropska unija prihvatiti rokove koje Srbija predlaže.

http://rs.n1info.com/a229534/Vesti/Vest ... novca.html
 
Dokle se stiglo sa izgradnjom kolektora interceptora?
 
prvo su skinuli inerceptor sa dnevnog reda a zatim i novogodinišnje osvetljenje...
šarena laža kao zabava za narod...
 
Novosti, 16.5.2017.
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... or-razvoja

Kompanije sa Dalekog istoka zainteresovane su da grade fabriku za prečišćavanje otpadnih voda u Velikom Selu. Ukoliko to uspemo da završimo konačno ćemo imati kičmu našeg kanalizacionog sistema, a na tu infrastrukturu se onda nadograđuje sekundarna kanalizaciona mreža. To je deo plana da u narednih deset godina svako domaćinstvo ima vodu i kanalizaciju - priča Mali. - Projekat je vredan 269 miliona evra i jedan je od najvažnijih u gradu, s obzirom na to da nam trenutno sva otpadna voda ide u Savu i Dunav. Želimo da nam voda bude providna kao u Beču.
 
Сетио се после четири године.

Све што је до сада ископано, урађено је пре његовог доласка, а сада му пуна уста Интерцептора. Те "кичма", те "провидна вода"... Да је само наставио тамо где је стао Ђилас, до сада би посао био готов и могла би да почне изградња постројења за пречишћавање отпадних вода у Великом Селу. Овако, чекаћемо на то још годинама, а беспослену кртицу још увек једе рђа.
 
Vrh