Šta je novo?

Karton City- Sta sa zemljistem.

Prema GUP-u, taj deo je poslovno-komercijalna zona. Ipak, tesko da cemo bas tako brzo znati sta ce se tu graditi. Prvo treba da se zavrsi rekonstrukcija Gazele, sto ce potrajati, pa zatim verovatno da se donese Plan detaljne regulacije za taj blok, pa zatim da se zemljiste proda na tenderu (od danas moze da se proda, a ne vise da se daje u zakup). Zatim investitor treba da angazuje arhitektu, uradi projekat, pribavi dozvole, izabere izvodjaca. Tako da, prema mojoj slobodnoj proceni, tesko da ce se ista tamo graditi pre 2012. u najboljem slucaju.
 
Gledao sam na Tv-u da ce trebati dosta vremena da prodje da ociste zemljiste od djubreta.
 
Nije toliko strasno, bice im potrebno svega nekoliko dana. Najbitnije je da se krene sa obnovom mosta sto pre.
 
Čini mi se da Romi nisu bili mnogo raštrkani na okolnom zemljištu, svi su živeli zbijeni ispod samog mosta i možda 50ak metara sa obe strane gde sigurno ni ubuduće ne bi bila dozvoljena gradnja ali ipak niko verovatno ne bi zidao nešto ni u okolini, blizu takvog haosa od smeća.
Drago mi je da su uspeli da ih rasele u obećanom roku i da je sve prošlo potpuno mirno, bez incidenata.
 
Evo koju je povrsinu zauzimao nekadasnji karton city. Veliki, ali ne bas pristupacan prostor, bukvalno stisnut izmedju zeleznickog nasipa i Gazele.

20k39n5.jpg
 
Dobra je stvar, takodje, i sto ce se konacno spojiti savsko setaliste sa Vladimira Popovica. Jednom sam tu prolazio nocu, u povratku sa jednog splava, sunce ti bogovo...nije mi bas bilo najprijatnije :)
Zaista ne znam sta bi se tu fino uklopilo, osim neke poslovne zgrade, ili kompleksa zgrada, nalik npr Airport citiju. Sta god da bude, ne bi bilo lose da bude visoko, da prikrije pogled na onaj deo preko pruge :rolleyes:
 
Meni neverovatno da su to tek tako odradili... Baš me je prijatno iznenadilo kada sam video vest da su raseljeni bez problema i da su Romi zadovoljni...

Očekivao sam da će se to odugovlačiti još dugo, dugo...
 
Planom za novi železnički nadvožnjak, koji bi trebao da bude izgradjen do kraja godine, predviđeno je da se postojeći trotoar sa "savske strane " u Jurija Gagarina produži duž Vladimira Popovića. Nekako mi je logično da se to novo parče trotara spoji sa trotoarom izmedju Gazele i prilaza Tramvajskom mostu, tako što će trotoar prolaziti ispod Gazele. Planirana je i biciklistička staza.

trotoargazela.jpg


Skica nije baš najtačnija, ne mogu da odredim mesta na kojima može da se prodje ispod uključenja i isključenja sa Gazele.

Rastojanje izmedju Gazele i železničkog nasipa je prilično malo, prostor je uzak, pa ne verujem da će se tu bilo šta graditi. U toku rekonstrrukcije Gazele, tu će ili biti gradilište ili parking, magacini...a posle bi taj prostor mogao da služi kao baza za redovno održavanje mosta. Nešto slično je Grad uradio sa prostorom ispod Brankovog mosta pored šetališta na NBG strani.

Prosto izmedju železničkog nasipa i reke je prilično interesantan. Sada su tu razne gradjevinske firme, fabrike betona, šljunkare...
Eto zemljišta, samo treba neko da se seti i da mu promeni namenu.
 
To bi bilo zgodno da se oslobodi ceo taj blok između pruge i gazele...
Ovako jok. Previše tesno za tako nešto.
 
Juce oko 17h sam prosao pored one cuvene ljubcaste kuce ispod gazele i video oko 10-ak roma kao uzivaju ispred iste, sto automatski demantuje vest da su svi romi iseljeni.........da li neko zna sta ce se desiti sa tom kucom?
 
Ja sam za to da se na celom potezu uz Savu izgradi beogradski ShinTjenDi (naravnu malo bolje, tj. ukusnije, uradjeno). Zutu zonu (vidite sliku) bi cinili lepo uredjeni parkovi. Sve drugo sto smisle bi bio promashaj - drugim recima, izgubljena prilika.

shintjendi.jpg



(sori za ocajan pokusaj da obelezim ovo u Paint-u - PS mi neradi na ovom kompu)
 
"Žuto" i jeste park, samo je malo zapušten. Rekao bih da je zapušten zato što je prilično nepristupačan pa i nema nešto ljudi koji tu dolaze.
Ima i kamenih skupltura, staza, klupca, sportskih terena, mali skver sa nekim jarbolima za zastave....ali slabo ima ljudi, i to su upravo stanovnici iz naselja Staro sajmište. Ostale više privlače splavovi.

I da, staza od kamenih kocki duž parka je razvaljena od automobila koji su donedavno moglo da stignu sve do ispred splavova.
Ovih dana vidim da je na više mesta duž reka istovarena zemlja pored mesta koja su preorana automobilskim točkovima....
 
relja":2gpyhm0w je napisao(la):
"Žuto" i jeste park, samo je malo zapušten.
Znam. I slazem se potpuno sa tvojim objasnjenjem zasto je zapusten. No, po mom planu bi imao razlog da zazivi. Ceo "kraj" bi zapravo zaziveo kao atrakcija za poslovni svet iz finacijsko-poslovnog centra grada, za Novobeogradjane, za Beogradjane s druge strane reke koji skupe dovoljno snage da predju most, kao i za turiste (sto je i najbitnije). Naravno, bilo bi potrebno uloziti mnogo para - sto otprilike znaci da se nece ni desiti.
 
Ipak prostor izmedju Gazele i nasipa nije toliko uzak kao sto se cini na prvi pogled. To se odlicno vidi na slici koju je postavio ink - uporedite taj prostor sa velicinom zgrada iz Bloka 20 (Genex apartmane, Savograd, Impuls hall, Contnental...)
 
Kad se meri na fotografiji - nije "usko". Kada se oduzme kosina nasipa, pa nekih desetak metara uz nasip, pa još prostor duž Gazele.... širina se gotovo prepolovi.

A kada se gleda sa zemlje, npr ispred "ljubičaste kuće", prostor deluje usko zato što Gazela dominira svojom visinom. Treba otići i videti kako prostor stvarno izgleda (i zvuči).
Druga stvar je i što je pristup automobila tom zemljištu prilično loš. Zbog prilaza toj jednoj zgradi bi trebalo počistiti puno okolnih placeva, a oni su kudikamo interesantniji od ovog - mislim na placeve na kojim se nalaze Planum, Mstogradnja, zatim one šljunkare, fabrike betona....ili prostor naselja Staro sajmište.

Stvarno nije ništa naročito, ponavljam, treba otići i pogledati.
 
Mozda ce zvucati glupo. Ali ja bi tu ugurao marinu za camce. Rampu za vadjenje camaca, pumpu za gorivo, pesacki most, park.
Nemojte mi zameriti ako sam lupio, ali moje znanje o arhitekturi i uredjenju prostora je ravno nuli, ako ne i manje od toga.
 
relja":3v5m1xbn je napisao(la):
Stvarno nije ništa naročito, ponavljam, treba otići i pogledati.
Bio sam, video sam... I, naravno, upravu si, jeste uze nego sto izgleda na guglu ali je ipak sasvim dovoljno siroko za ono sto sam ja zamislio.

A sto se tice pristupa automobilima, to nije nikakav problem ako ceo (ponovicu) "kraj" bude velika pesacka zona.

kole":3v5m1xbn je napisao(la):
Mozda ce zvucati glupo. Ali ja bi tu ugurao marinu za camce. Rampu za vadjenje camaca, pumpu za gorivo, pesacki most, park.
Nemojte mi zameriti ako sam lupio, ali moje znanje o arhitekturi i uredjenju prostora je ravno nuli, ako ne i manje od toga.
Nije nimalo glupo. Kao ideja dosta mi se svidja ali, po meni, je ovo sami (mozda buduci) centar grada i samim tim tu treba da se izgradi nesto trajno sto treba da bude koncipirano tako da je (ako ne lepota onda) fotogenicnost/privlacnost tog objekta/mesta na prvom mestu. Sta god se tu izgradi treba da bude nesto sto ce biti na tom istom mestu za 200, pa i za 500 godina i sto ce i tad privlaciti turiste i beogradjane da tu dodju. Zbog toga bih i dalje dao prednost mom gore navedenom predlogu.
 
Jel ima Novi Beograd jednu baš pešačku ulicu (ne računam kejeve)?
ma tu treba proširiti trake za autoput i napraviti prilaz budućem podvodnom tunelu "Jar Jar Binks"
 
mislio sam na oblik, ne na gabarite :)

postoji "ulica" šetalište Lazaro Kardenasa koja deli blok 45 na dva dela. Ista takva ulica postoji i u bloku 70. Obe su prilično zapuštene. U bloku 45 su i arheološki ostaci avetinjskog tržnog centra sa početka devedesetih.
 
Vrh