Šta je novo?

Karađorđeva ulica

Felix55

Higher intermediate
Učlanjen(a)
31.03.2009.
Poruke
1.000
Pohvaljen
82
Lokacija
Bg
Otvaram temu koja će biti posvećena budućoj rekonstrukciji Karađorđeve, a kao prvi post prenosim ovaj jučerašnji konkurs u kome se vidi šta će obuhvatiti prva faza rekonstrukcije:

Javni poziv
za obavljanje tehničke kontrole glavnog građevinskog projekta
rekonstrukcije tramvajske pruge, kontakne mreže, kolovoza, trotoara i infrastrukture u Karađorđevoj ulici OD SAVSKOG TRGA DO HOTELA „BRISTOL”

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1500294
 
Interesantan projekat. Pitanje je da li to u ovom trenutku ima smisla. S obzirom da luka Beograd i Viline vode kao distributivni centar - generisu teretni saobracaj. I gde ce taj saobracaj ici. Takodje postoji pitanje autobusa i autobuske i zeleznicke stanice. Pitanje putnickog saobracaja sa Brankovog mosta i oko Kalemegdana. Nepostoji ni jedan paralelni niti alternativni put. Ako su mislili na neku vrstu pesacke zone onda za to treba da se izradi dobar i celovit plan. I to ce da kosta. Za sada cela prica lici na poplocavanje loznickim kockicama i zafarbavanje onih lipih fasada - da bi se dobila pozadina za novo slikanje.
 
I ja mislim isto...za samo nekoliko meseci rekonstruisana ulica bi se pretvorila u ruinu.. :kafa:
 
Nije bez smisla jer će se dobar deo saobraćaja preusmeriti na most kod Borče.
Međutim, pravimo grešku kao i sa Gazelom i mostom na Adi - umesto da se sačeka godinu dana, da se novi most završi i tako ponudi alternativa, radimo oba posla istovremeno. :bash:
 
Verovatno su se urbanisti bavili ovom lokacijom u poslednjih 50-ak godina. Arhitektonski fakultet je verovatno na urbanistickim vezbama odradio ovu lokaciju takodje. Da imamo pravo novinarstvo vec bi culi nesto o tome u medijima ili bi se strucne organizacije javile. Pravu sliku bi mozda mogao da da panel ljudi koji su se istorijski bavili ovim problemom. Ovako ostaje da slusamo medijske navlakuse, poluistine, zastupnike privatnih interesa malih i velikih. Ocigledno da u zoni savskog amfiteatra fali bar jedna saobracajnica od Brankovog mosta do Gazeli i dalje. Logicno bi bilo da se prvo taj put izgradi, naravno ukljopljen u urbanisticki plan buduceg grada na Savi. Taj put bi verovatno pokupio veci deo tranzitnog saobracaja. Lokalni saobracaj ostaje da se resi. Onda imamo uslov da se taj deo Karadjordjeve ozivi. Sve to treba raditi vrlo pazljivo ali i brzo. Nisam siguran da taj plan postoji 30 godina posle odluke o sirenju u tom pravcu. Urbanizam Beograda je mozda jedna od najzaostalih stvari u zemlji. Ceo sistem je na nivou Afrike. Osim toga ova zona je u sferi interesa velikih igraca i tako da se ne izradjuje plan i onda traze developeri, vec obrnuto da bi se maksimizirali profiti ili ceo paket plasirao na prihvatljiv nacin.
 
Neće Karađorđeva da se radi pre 2014. godine (taman kada Kinezi puste most). Za narednu godinu su planirane Vojvode Stepe i (bože zdravlja) Slavija i Bulevar oslobođenja.

Od 2014. bi trebalo da se rade Mije Kovačevića, Ruzveltova i Karađorđeva, a posle toga verovatno i potez Kraljice Marije, 27. marta, Džordža Vašingtona, Cara Dušana.
 
Drug Homer dobro prati planirane rokove rekonstrukcije ulica.

Izgleda da ne planiraju uopste da rade deo od Bristola do okretnice 2ke.To me i najvise plasi,jer bi tom delu falila rekonstrukcija.
 
U zvaničnoj dokumentaciji se za sada ne pominje deo od Bristola do Beton hale, ali verujem da će i to doći na red - naročito zbog potencijalno većih investicija u tom delu ulice (Berton hala, objekti oko Velikog stepeništa, stanica LRT-a itd.).

Videćemo šta će biti u nerednih godinu-dve dana. Nije to malo vremena, dosta toga može da se promeni do tada.
 
Mozda bi , za pocetak, prvo trebali da konacno izmeste autobusku stanicu. Svima nam se smucila.
 
Juče je Đilas išao da se slika na gradilištu kineskog mosta, pa je pri tom izjavio da će taj most omogućiti da kamioni više ne idu Karađorđevom, kao i da će autobuska stanica biti izmeštena na mesto gde je sada "naselje pored Belvila" (njegove reči).

Doba je praznih obećanja, tako da sve što čujemo moramo, nažalost, uzeti sa velikom dozom rezerve. Mada, kada se pogleda, ima tu neke logike - do 2014. bi trebalo da budu gotovi most Zemun-Borča, a i prva faza UMP-a (novobeogradska trasa).

Time bi se stvarno stekli uslovi i da se premesti tranzit iz centra grada (ostaje doduše problem nedostatka mosta kod Vinče, što će praviti izvesne probleme), kao i da se BAS izmesti na NBG.

Ostaje samo jedno pitanje - u čijem vlasništvu je Beogradska autobuska stanica???
 
Hvala MilisaVe :) Znam da je, nakon što je odlučeno da se državni deo BAS-a ne proda onoj banjalučkoj firmi (zaboravih ime), Grad Beograd (mislim baš Aleksandar Antić) najavio da će preuzeti te akcije. Pa, rekoh da nije stanica u međuvremenu prešla u vlasništvo grada.
 
Evo šta kažu u Nacrtu budžeta za 2013. godinu:

10.72. Пројекат реконструкције Карађорђеве улице, деоница од Савског Трга до хотела Бристол (измештање трамвајске пруге, реконструкција коловоза, комуналне инфраструктуре и саобраћајне сигнализације, тротоари)

2013. - 8,173,440
2014. - 489,474,000
2015. - 163,152,000

10.74. Пројекат реконструкције Карађорђеве улице, деоница од хотела Бристол до Пристаништа (измештање трамвајске пруге, реконструкција коловоза, комуналне инфраструктуре и саобраћајне сигнализације, тротоари)

2013. - x
2014. - 19,483,200
2015. - 609,292,800

*iznosi su u dinarima

Izvor: Grad Beograd
 
оп оп оп! измештање трамвајских шина, где? је л то мисле на поравнавање саме пруге, јер сада иде лево десно што знатно успорава.
 
Nadam se da će da je uzdignu da se ne kolju auta sa tramvajima.
 
Postoji li ikakva sansa da ce u skorijoj buducnosti (za dve, tri godine) poceti obnova Karadjordjeve ???
Toliko praznih obecanja...

Druga stvar, zar je Karadjordjeva jedini put kojim moraju da idu one kamioncine... svaki put kada tuda idem pobesnim kad vidim kroz kakvu ulicu prolaze teretni kamioni... Pa sigurno postoji neki drugi put za kamione od Karadjordjeve.. Nego kod nas izgelda bitno samo da se negde sto pre stigne pa prodji kamioncinom i po sred centra, koga briga
 
Док се не заврши мост Земун-Сурчин, не постоји други пут за камионе који долазе из правца Баната. Значи, крајем 2014. створиће се услови за детаљну реконструкцију Карађорђеве. Мада, понешто може и до тада да се одради, пре свега када су зграде у питању.
 
jlaki":3c04go4s je napisao(la):
Nadam se da će da je uzdignu da se ne kolju auta sa tramvajima.
Da ovi iz LRt lobija bo ceo grad pretvorili u rolakoster,a istom trasom bi se putovalo jos sporije nego sada :kafa:
 
sizif":1b0rent3 je napisao(la):
Док се не заврши мост Земун-Сурчин, не постоји други пут за камионе који долазе из правца Баната. Значи, крајем 2014. створиће се услови за детаљну реконструкцију Карађорђеве. Мада, понешто може и до тада да се одради, пре свега када су зграде у питању.

Iz Banata dolazi tek cetvrtina kamona koji prolaze Karadjordjevom. 75% su kamioni koji setaju izmedju carinskih ispostava na CI Luka Beograd, CI fizicka lica, Slobodna zona, razna skladista na Luci, CI Zeleznicka stanica i CI Sajmiste. Postoji koridor od Pan. mosta preko Ruzveltove, D.Tucovica, Batutove. do plavog mosta i dalje Autoput - obilaznica. (Obrenovacki put-B.V.Misica-Autoput-Plavi most-Pan.most

Da je postojala politicka volja i malo odlucnosti, sve ove Carinske ispostave su mogle vec pre 5 godina da budu iseljene iz grada. A kamioni iz Karadjordeve
 
Покушавам да нађем решење Савског трга, које је био предложио Зидар, а које смо презентовали на Миксеру 2012. Зидар је дао 3 предлога, од којих је један био сјајан. Имам одређене сугестије за надоградњу тог предлога, са одређеним подземним провођењем аутомобила како би се ослободило још више простора, и како би аутомобили што мање сметали пешацима, бициклистима и трамвајима... Зидар јави се!
 
Карло,

то није могуће, као што је Вучко рекао на теми о Савском тргу, испод самог трга је велики колектор подземних вода и никакви подземни пролази било за кола, било за пешаке, нису могући.
 
brod-split.jpg

14t6ik3.jpg
 
Vrh