Šta je novo?

Karađorđeva ulica

Nije mi jasno, ako se na primer prilikom kupovine automobila, očekuje od prodavca da isporuči vozilo u istoj onoj boji kako je prikazano u katalogu, zašto bi se tolerisale neprijavljene i usputne izmene odnosno razlike između finalnih rendera i samih realizacija? Možemo da uzmemo još 100 drugih primera. Ako prilikom naručivanja pločica za kupatilo poručiš seriju u jednoj boji, a dođe ti serija u drugoj, jel to normalno? Ako prilikom kupovine kompjutera u katalogu stoji slika jednog, a dođe ti mašina sa istim specifikacijama ali drugim kućištima, jel to normalno? Jel zakonito? Nije.
Pa zašto bi onda bilo normalno da se dopušta da render bude jedno, a sama realizacija drugo?

Dobro naravno da se mogu tolerisati neke sitne izmene, jer ipak tu uvek dođe do nekih nepredviđenih okolnosti. Ali mora da postoji granica dokle se to toleriše.

Na kraju krajeva, nije mi jasno, za koj andrak je onda neko studirao Arhitekturu i dobio diplome i licence ako nije u stanju da osmisli i grafički prikaže rešenje koje će obuhvatiti sve a na kraju zaista i biti realizovano? Pa po toj logici onda i ja mogu da uzmem i da nacrtam Palatu Sovjeta prekoputa Kapetanije i posle kad ispadne nešto drugo da kažem ''pa dobro, to je bio samo render, to je umetnička vizuelizacija...''

Opet, nisam od onih što očekuju da realizacija bude 100% identična kao render, kao umetnička predstava. Ali da ima tu mnogo preterivanja i šarlatanstva, vala ima. Arhitektura se ovde svela na to ko ima najgotivniji render i najupečatljiviju fantaziju.
 
Katalozi su definisani u zakonima i tu se tolerisu odstupanja u pogledu boje itd
Renderi nisu definisani nikakvim zakonima ni pravilnicima
Cesto renderi nastanu prije samog glavnog projekta
Takodje cesto rendere nerade arh biro koji je projektovo nesto vec angazuje nekog sa strane da to uradi za nih
I naj bitnija stavka je cijena rendera i kolilicina istih i koliko je mekom stalo da klijentu docara buduci izgled
Recimo neko vodi racuna i o jacini lumena led osvjetljenja u nocnom renderu kako ce ulica biti obasjana
Neko drugi ne itd itd
 
Sve je to meni jasno, samo što svi znamo da postoji razlika između 1) normalnih odstupanja i/ili ulepšavanja radi marketinga i 2) otvorenog i svesnog obmanjivanja javnosti i/ili kupaca.

Eto npr ja ne vidim ništa sporno u tome što npr na renderu nije sve u savršenoj proporciji, što se koriste ''stock'' figure i oblici, niti bih video problem da render prikaže fasadu koja ima 50 ornamenata a da se posle realizuje tek polovina od toga. Ili da bude jedna boja fasade na renderu, a u realizaciji druga. Dakle sve to spada u normalna, prihvatljiva i očekivana odstupanja.

Ali svi znamo da se ovde ide mnogo dalje od toga. Upravo zbog neke bolesne ideje ''pa dobro, to je samo umetnička vizuelizacija''. Naravno tu se sad postavlja pitanje - kako pravno dokazati to, kako u pravu napraviti razliku između maštanja koje je otišlo malo predaleko i namernog obmanjivanja kupaca? I kapiram da je odgovor - jako teško. I da to nije slučaj samo kod nas nego i u svetu. Ali opet, neka granica, i neki napor da se suzbiju obmanjivanja, moraju da postoje. Postoje i druge pravne zavrzlame i ''sive'' zone, pa ipak i takve stvari podležu nekim kontrolama i preispitivanjima.
Ako ništa drugo, jednorešenje je da se uvede obaveza da kad god se u javnosti ili na konkursima objavljuju renderi, da se jasno stavi oznaka u ćošku koja će davati do znanja da je to samo render, a ne zvanični nacrt i projekat. Jer nisu svi koji prate medije upućeni u detalje pa da znaju šta je samo maštarija a šta prikaz kako će to izgledati u realnosti.

I opet, ne mogu da se ne vratim na ono - za koj andrak je neko proveo godine i godine studirajući arhitekturu da bi mu se rad na kraju svodio na rendere koji imaju prihvatljivu stopu odstupanja - neograničeno? Ako se od mašinskih i automobilskih dizajnera očekuje kakav takav kompromis između mašte i praktičnosti, odnosno očekuje se da smisle lep a originalan proizvod, ali uz konstantno vođenje računa o troškovima, izvodljivosti, praktičnosti, pa i vernosti originalnoj ideji, zašto bi se arhitektrama davala veća sloboda u tim vizuelizacijama? Pogotovu ako se radi o nečemu za šta se od početka zna da će se slati i prikazivati u javnosti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=554345#p554345:3n2sin6n je napisao(la):
nmilic » 25 Јул 2018 09:32 am[/url]":3n2sin6n]
Kako render treba shvatiti ? Ako na njemu ne mogu da idealizuju ideju, kako ce onda da je izvedu ? Bolje ?
Pravdati ociglednu glupost i javasljuk ne opravdava ni dupli sendvic sa prsutom...
Рендер је реклама и као и свака реклама пролази кроз процес постпродукције. Рендери за јавне просторе су изузетно зајебани за приказати и да би се идеја некако и приказала, мора се, за почетак лажирати перспектива, а неретко и односи величина. Да си икада радио рендер јавног простора, то би и знао.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=554415#p554415:3n2sin6n je napisao(la):
Bender Rodriguez » 25 Јул 2018 02:05 pm[/url]":3n2sin6n]Nije mi jasno, ako se na primer prilikom kupovine automobila, očekuje od prodavca da isporuči vozilo u istoj onoj boji kako je prikazano u katalogu, zašto bi se tolerisale neprijavljene i usputne izmene odnosno razlike između finalnih rendera i samih realizacija?

Боја аутомобила у каталогу зависи од типа папира каталога и технилогије штампе и у сваком случају одступа од реалне боје аутомобила, која опет зависи од временских услова. Такође, боја аутомобила на сајтовима, односно екрану уређаја је такође другачија од реалне боје аутомобила уживо.
 
Zanemarljivo drugačija. U pitanju su, kao što i tehnički naziv kaže - nijanse. Znači izuzetno male razlike u: sastavu boje kojom se farba vozilo, ili razlika u papiru na kome je prikaz auta u odnosu na realnu, ili razlika u tome koji je tip farbe na slici iz Nemačke a koji je ovde, itd itd... Sve u svemu, zanemarljivo male razlike. O kojima je kupac prethodno obavešten. Ili se u ugovoru uzima da se informisao o tome.

Na kraju krajeva... u slučaju automobila, jedino što može da varira su te nijanse boje. Što se tiče svega ostalog, onako kako stoji u katalogu, ili u samom ugovoru, tako će ti na kraju biti isporučeno. Od važnih i skupih stvari kao što su motor i delovi (odnosno ''paketa''), pa sve do rasporeda i veličine pepeljare.
A kod rendera i ovih umetničkih prezentacija ta odstupanja ne da lelujaju i šetaju tamo vamo... pa ciga na buvljaku koji prodaje polovni radio manje ''šara'' u svojim izjavama i obećanjima šta sve ima u njemu i koji je procenat da će to da radi, nego što šaraju ovi sa renderima.
Kad bismo tu analogiju sa autima preneli na rendere, odnosno na njihova odstupanja, to bi bilo kao kad bi fabrika, ili prodavac, predstavili javnosti Volkswagen Passat a na kraju izložili i isporučivali VW Polo. Kome se opet ne zna ni koje će sve varijante imati i koliko će koštati.
Kao što rekoh, jedno su umetničke prezentacije pa i umerena ulepšavanja radi marketinga... a drugo su svesna i namerna obmanjivanja javnosti i/ili kupaca.
 
Pored navedenog, idealistički arhitektonski renderi su problem jer render automobila niko ne kupuje, a objekat je u prodaji odmah nakon građevinske dozvole tj. pre bilo kakve realizacije. Na kraju ispadne nešto i deseto i objašnjenje je pa eto... Marketinški stručnjaci zapravo prodaju unapred smišljeno očekivanje izgleda i veličine objekta, okoline, životnog okruženja itd.
 
Razlika između prevare i opravdanih nesavršenosti rendera je kakva su prosečna očekivanju ljudi u pogledu njegove vernosti. Kao što svaki put kad čujemo kolika je dužina nekog objekta negde u podsvesti imamo na umu maksimalnu očekivanu grešku tog merenja, tako i građani imaju implicitna očekivanja o tome koliko bi render maksimalno mogao da odstupa od stvarnosti. Čak, većina ustvari po defaultu podrazumeva da je zadatak rendera pre svega lakša vizuelizacija tehničkih crteža, a NE propaganda (u smislu usmerenog i selektovanog sadržaja rendera). Pa se očekivanja već na početku razilaze od stvarnosti već i u shvatanju same svrhe prikaza koji im se nudi. A pogotovo je to problem kod nas, pošto se renderi sa drastičnim razlikama u odnosu na buduće stanje javnosti NAMERNO predstavljaju bez bilo kakve napomene o očekivanom stepenu finalizovanosti projekta (tj koliki je maksimalno očekivani stepen mogućih promena u projektu), a tek ne o stepenu vernosti rendera takvom projektu. Sve to sa savršenom svešću o nikakvom prosečnom znanju običnog naroda u ovoj oblasti. To treba nazvati pravim imenom, prevara. To nije čak ni prihvatljiva propaganda, za one koji uopšte shvataju da je to propaganda a ne prosto laicima jasniji prikaz tehničkih crteža, pošto propaganda u uređenom društvu takođe podrazumeva neka većini poznata pravila potrebna da bi se takve propagandne poruke interpretirale. Pa je prilično nemoralno nebitnim formalnostima opravdavati lošu rendersku praksu za koju svi znamo da ima isključivo političku i ekonomsku pozadinu.
 
Драги СТФу, не брани оно што је неодбрањиво. Бендез Родригез је убо у праву тему, а то је одговорност урбаниста и архитеката, које за сав овај хаос који је присутан последњих година нису ништа урадили. Схватам, да је тешко време, али образ је образ. Политичари не потписују пројекте и решења, него урбанисти и архитекте. Чак да сам политичар те што су урадили тако јадне рендере бих отерао јер су ме преварили, у вези обима послова, потребних средстава и на крају времена за реализацију посла.

Враћам, се на несавесне рендерџије. Тај што је уговорио посао и није урадио реалистичан рендер је независно од свих изговора, преварант. Извини, али ако је неко направио договор, ред је да га уради бар на техничком и моралном минимуму. Знао је у шта улази, ваљда није малолетан или малоуман, па вађења типа, није наведено у пројектном задатку или уговорио сам за ситне паре, представља нечасне изговоре.
Шта треба неко сутра да ти уради пројекат куће, и да ти се прекосутра она сруши, а вајни пројектант да каже, како није било у пројектном задатку обавеза да се стави арматура, он је то радио онако, пријатељски, за тебе, његовог другара?.
 
Izvinjavam se, nisam baš u toku sa temom :D gledala sam danas stan koji se prodaje u Karadjordjevoj 49 i sve mi se sviđa - sem buke i toga koliko je ulica prometna. Da li se po tim novim planovima planira izmeštanje tj. smanjenje saobraćaja u ovom delu - pomeranje linija tramvaja/autobusa, ili se to ne dira? Bas bi mi puno znacio odgovor, izvinite sto ovako ulecem na temu. Hvala puno :)
 
Trotar ce biti 3 m cini mi se u djeliu od brankovog do paroske imas vjest bb redakcije pa pogledaj
Gringo procitaj moj predhodni post na ovoj strani .
Inace bolje da rade onda naj prostiji 3d model bez ikakvih detalja da se gradjani ne razocaraju ono ko za decsnsku i to je previse sto prostije
Prevelika su vam ocekivanja a da nase novine cesto furaju i bajate rendere
 
@Leemontus

Ako pitate za izmeštanje saobraćaja zbog buke, računajte da će vam saobraćaj biti najmanji problem. Koliko vidim, baš to mesto koje ste gledali (br 49) je među najbučnijim i najaktivnijim u celoj Karađorđevoj.
 
Teško je verovati da saobraćaj u Karađorđevoj može biti manji nego sada. Pogotovo kad krene da radi BNV (a naročito nova Savamala verovatno orjentisana ka zabavi), kad se rekonstruiše Karađorđeva i u njoj izgrade nove zgrade umesto baraka, kad se proširi pešačka zona oko Knez Mihajlove, pusti novi i širi most preko Save, i kad se napravi onaj veliki kompleks zgrada oko bivše fabrike Beko, i još jedan iza toga, na mestu vojnih baraka. Sve to će u znatnoj meri zavisti od saobraćaja u Karađorđevoj.
 
Nova stolarija ubija buku izmjeri buku na konkretnom mjestu
 
Sto se tice rendera, samo bi napomenuo da render nije pravno obavezujuci dokument.
 
To je teorija Zumo, praksa je nesto drugo.
Kao neko ko se bavi profesionalno tim poslom i koji je radio mnoge rendero mogu da ti kazem da render nikako ne obavezuje arhitektu.
Zato prestanite da verujete u svaku sliku koju vidite to apsolutno nista ne mora da znaci, render je tu da proda preojkat i nista drugo, jedna lepa reklama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=554631#p554631:172zss21 je napisao(la):
spatiotecte » 26 Jul 2018 12:14 am[/url]":172zss21]To je teorija Zumo, praksa je nesto drugo.
Kao neko ko se bavi profesionalno tim poslom i koji je radio mnoge rendero mogu da ti kazem da render nikako ne obavezuje arhitektu.
Zato prestanite da verujete u svaku sliku koju vidite to apsolutno nista ne mora da znaci, render je tu da proda preojkat i nista drugo, jedna lepa reklama.
Da, to je praksa. Loša praksa. Koja ne sledi teoriju, a trebala bi. Što znači da bi i mi trebali da se zalažemo da se ona promeni, a ne da je uzimamo kao normu i tako, podržavajući je, da se zalažemo da ona nastavi. I nije bitno šta MI mislimo o renderima, nego šta misli većina naroda koja onda glasa na izborima zato što misli da se zaista gradi upravo ono što je na renderima nacrtano. Što posle ima za rezultat da ti isti koji su naredili crtanje takvog rendera onda dobiju još jedan mandat, a time i još šansi da naprave i mnoge druge loše stvari koje takođe nemaju veze sa renderima na kojima sve to izgleda mnogo bolje. Pa na kraju ispada da lažni renderi, odnosno pomaganje u prevarama, ipak obavezuje arhitektu, ali na još mnogo gori način nego što se misli, naime tako da mu određuju šta će crtati u budućnosti.
 
Zuma citira zakone lose inace ovi renderi su megaa istina za one koji su bgH2o radjeni ako gledamo istim ocima i tamo se vodila rasprava oko rensera i projekta svojevremeno .
 
Од два форумаша која су из струке и која су се бавила и баве се рендерима добили сте одговор. Ја више немам шта да кажем на ту тему и да се убеђујем са дунђерима.

Буквално схватање рендера је могуће само код две врсте људи:

1. злонамерних
2. тупсона

Толико од мене на ову тему.
 
Zuma je u pravu, ja ne znam gde je to u Svetu jos normalno da render ne mora da bude identican sa onim sto se izgradilo?
U nasem slucaju je jos gore, posto sve ima veze sa politikom, pa se renderi prave ofrlja, sto pre, megalomanski, da bi zamazali necije oci.
 
Zbog losih rendera niko nije jos zavrsio na sudu
Dok zbog ne slaganja projekta i izvedenog stanja jeste
To sto ovdje neko ocekuje da za male pare i malo vremena dobije render 100% vjerodostojan i plus da se jos tako izvede to je druga stvar .
 
Zna li neko ko je dobio na tenderu i kada krecu radovi u Karadjordjevoj... pustite vise rendere...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Renderi se rade za idejno resenje, i sluze da prikazu ideju, koncept. Njihova detaljnost zavisi od vrste sta se radi. Ako se radi enterijer tj male povrsine, ona je bitna i tekstura plocica i parketa, ali ako se radi nova regulacije ulice detaljnost je suvisna. Jer, dovoljno prikazuje ideju o polozaju novih saobracajnih traka sto je i cilj intervencije. Jos nesto, render nije "dokument" ili deo tehnicke dokumentacije po kojoj se izvodi nesto. Kao sto rekoh sluzi da prezentuje ideju.
 
Vrh