Šta je novo?

Karađorđeva ulica

Свестан сам тога, али ми је исто тако невероватно како нечији лоби пречесто доживљавамо у толикој мери као "вишу силу" на коју нема утицаја и немогуће их је предупредити. А у суштини то није нити може бити тако јер здрав разум, по мом дубоком уверењу, превлада то лудило, барем понекад. Мислим да је овај форум један од доказа томе. Мада се често стидим сопственог народа као целине колико смо немоћни да себе променимо за своје добро.
Мала дигресија..
 
Ja sam u poruci od 1. Septembra predložio nešto slično. Samo da tuda ide tramvaj, a ne vozila. Tramvaj zauzima manje mesta i manje smeta uz obalu, a tako bi se i Karađorđeva ulica oslobodila od tramvaja i mogla proširiti na više traka. Takođe, ukidaju se sva ukrštanja tramvaja i vozila, zatim je tramvaj bliži obali gde je za njim veća potreba (zbog šetališta), a mogao bi se provući i celim krugom oko Kalemegdana po trasi bivše železnice. U Beton hali tramvaj prolazi kroz tunel. Sve vrlo lako i jeftino, jer potpuno spremna trasa VEĆ postoji, a svuda su ranije bila DVA železnička koloseka (što se vidi na ovoj slici mosta), pa zaista ne vidim ni jednu manu ove varjante. Može se odmah napraviti i to lako.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=655958#p655958:1dfuudf5 je napisao(la):
Zuma » 01 Sep 2019 10:14 pm[/url]":1dfuudf5]A zašto na primer tramvaj jednostavno nije prebačen na trasu železničkih šina a ukinut tamo kuda je išao do sada? Svuda oko Kalemegdana, pa i kroz tunel Beton hale, su ranije išla bar DVA železnička koloseka. Tako da je čak i okretnica mogla da se ukine, i da bude na Dunavu na bivšoj železničkoj stanici, a da uz Savu tramvaj ide trasom železničkih šina i Pomenadom sve do iza Geozavoda, pa zatim preko placa porušenog Simpa i iza hotela Bristol (Zvornička ulica) da uđe nazad na Karađorđevu ulicu. Tako bi tramvajske šine išle sa jedne strane Kapetanije, a ulica bi bila sa druge. Onda, sem na tom spajanju sa starom trasom, nigde drugde ne bi bilo ukrštanja tramvaja i kolovoza.

Svuda ima mesta za dva koloseka, zašto to nije iskorišeno za tramvaj:

file.php
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=655969#p655969:1dfuudf5 je napisao(la):
Zuma » 01 Sep 2019 10:50 pm[/url]":1dfuudf5]Dakle, ovakva tramvajska trasa, sa dve izmeštene okretnice tako da bude samo jedna, i to dalje od tvrđave:

file.php
 
Ovo je jedna od najvecih saobracajnih zagonetki Beograda, sto se mene tice.

Ulica Brace Krsmanovic je prilico siroka, mogu stati tri ili cak cetiri trake ako se dosta oduzme od trotoara, bez parking mesta, samo sto ce joj to oduzeti na komercijalnom potencijalu i ulica ce postati saobracajna. Dakle, bez rusenja ijedne zgrade.
U tom slucaju bi se komericijalni sadrzaj (baste kafica itd) rasirio na strani do keja, ali u tom slucaju bi morala pruga da se skloni.
 
Па пругу ту само треба претворити у трамвајску, поред обале уместо уским теснацем у делу Карађорђеве код Црногорске. Намеће се решење од трга Мали пијац испред Задруге, па Травничком до обале и онда обалом до Капетаније, па кроз бетон халу и даље до окретнице, а после трасом пруге у Доњем Калемегдану.

Велика је штета што није остављена могућност пруге од Сајма до Капетаније за туристичи воз и за трамвај.Поглед и предели којима је пролазила пруга су реткост у било ком граду, све од Раковице кроз Топчидерску долину до Саве, Ушћа и Дунава.

Карађорђева би требало, ако не од Савског трга, бар од Економског факултета до Црногорске да буде - пешачка.
 
Vidim da vecina likuje zbog rusenja, dobro, svako ima svoje mislenje. Pozadina je da nisu mogli da sruse iz legalnih razloga, OK, objekat jeste nelegalno adaptiran, iako je na nelegalan nacin zaustavljena legalizacija, ali ne mozes tek tako da prisvojis zemlju koja je necije vlasnistvo. Sud je stopirao rusenje zbog procesa koji se vodi, medjutim glodar Vesic je proslog petka urgirao da se skloni celo sudsko vece i postave njegovi ljudi (apelacioni, naravno), koji u petak na kraju radnog vremena ponistavaju odluku. Na kraju radnog vremena, naravno, da ne bi mogla da se ulozi zalba. Rok za uklanjane, 5 dana, istekao danas.

Ljudi koji likuju zbog ovakvog silovanja prava, nemam sta da kazem, svi ce mo mi ovo platiti jer ovo sad ide na Strazbur koji ako presudi naplatice se debelo iz budzeta Srbije, tj od svih nas.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673248#p673248:3g9duxr1 je napisao(la):
Zuma » 25 Окт 2019, 00:10[/url]":3g9duxr1]Ja sam u poruci od 1. Septembra predložio nešto slično. Samo da tuda ide tramvaj, a ne vozila. Tramvaj zauzima manje mesta i manje smeta uz obalu, a tako bi se i Karađorđeva ulica oslobodila od tramvaja i mogla proširiti na više traka. Takođe, ukidaju se sva ukrštanja tramvaja i vozila, zatim je tramvaj bliži obali gde je za njim veća potreba (zbog šetališta), a mogao bi se provući i celim krugom oko Kalemegdana po trasi bivše železnice. U Beton hali tramvaj prolazi kroz tunel. Sve vrlo lako i jeftino, jer potpuno spremna trasa VEĆ postoji, a svuda su ranije bila DVA železnička koloseka (što se vidi na ovoj slici mosta), pa zaista ne vidim ni jednu manu ove varjante. Može se odmah napraviti i to lako.

ја о томе причам по форуму већ годинама. само ове из Града боли она ствар
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673228#p673228:2f6whj77 je napisao(la):
Mikie » 24 Oct 2019 09:51 pm[/url]":2f6whj77]Можда је био сличан предлог, али стварно немам воље да претражујем кроз целу тему...


Ја сам баш јадно ово извео, али тако је како је. :(

Мени баш није јасно зашто није направљена "обилазница" око уског грла Карађорђеве ул. код зграде бившег "Геозавода".

Аргумент који не иде у корист овом предлогу је да би се на овај начин срушиле неке зграде које ту стоје преко 100 година, али оне по мом неком осећају за естетику немају индивидуални културни значај(имају једино амбијентални као део целине). Некадашња зграда "Симпа" је имала далеко већи естетски и културни значај.
Знам да ће неко рећи како ово не сме да се ради и да би требало наћи боље решење јер Београду ионако фали културног садржаја који доличи престоници, и довољно су рушили и ови и они. Ја сматрам да је то тачно, али да је боље обновити грађевине на оним местима где су стајале и биле стварно естетски привлачне или како год, а које су порушене од 1914. године, па на овамо, него мислити како је оно лепо само зато што има 100 и више година. Те зграде, чини ми се, не прелазе ни један спрат висине, што значи да нису ни моњументалне. Нико велики се није родио у њима, служиле су као магацини за трговце, итд...

Не желим да ме погрешно схватите. Не мислим да рушење ових зграда треба да буде само себи сврха, већ у корист функционалне проходности саобраћаја који је превелики за овај део Београда.
Нисам мислио ништа лоше, само ми је ово деловало поприлично логично решење већ дуже време.
file.php

Prostorni plan za "Navodni Beograd" predviđa rešenje slično tvom - prema njemu se Karađorđeva "produžava" nekadašnjom trasom pruge, između Ulice braće Krsmanović i Promenade, pa onda kod Zadruge polako skreće ka Hercegovačkoj sa kojom se ukršta između budućeg vrtića i poslovne zgrade BW Central (pokojni Simpo), i kroz Bristol park izbija na kružni tok ispred mosta.

Vesić je već "krstio" tu saobraćajnicu kao Ulica Luke Ćelovića.

Istim planom je predviđeno da Braće Krsmanović i Travnička postanu pešačke.
 
Или од будућег кружног тока, Железничком до краја Травничке, а после између обале и кућа у Крсмановићевој ?
Тиме би се ослободило уско грло између трга Мали пијац и моста, али и уметнуо саобраћај моторним возилима поред речног шеталишта...

Велика је штета што цео простор између улице која води на трамвајски мост и Крсмановићеве, није предвиђен за ширење врта код хотела Бристол, него ће и тај да се смањи и претвори у неки вид трга са мало дрвећа. Природна целина би била најбољи и најлепши начин прелаза новог насеља у Савамали са високим зградама и старог дела са много нижом и сасвим другачијом архитектуром.
 
Mozda je resenje imati vise alternativnih, ali manjih, mogucnosti za vozila, umesto jedne siroke "glavne" ulice.
Barem bi se raštrkali u vise pravaca, umesto da prave guzvu u jednoj ulici.
 
Na nezavršenom trotoaru ispred zgrada u Karađorđevoj - sinoć parkirano desetak automobila....
 
Гости Бараке и Позоришта, можда и Гвожђаре :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673248#p673248:1zr9ytu2 je napisao(la):
Zuma » Пет Окт 25, 2019 12:10 am[/url]":1zr9ytu2]Ja sam u poruci od 1. Septembra predložio nešto slično. Samo da tuda ide tramvaj, a ne vozila. Tramvaj zauzima manje mesta i manje smeta uz obalu, a tako bi se i Karađorđeva ulica oslobodila od tramvaja i mogla proširiti na više traka. Takođe, ukidaju se sva ukrštanja tramvaja i vozila, zatim je tramvaj bliži obali gde je za njim veća potreba (zbog šetališta), a mogao bi se provući i celim krugom oko Kalemegdana po trasi bivše železnice. U Beton hali tramvaj prolazi kroz tunel. Sve vrlo lako i jeftino, jer potpuno spremna trasa VEĆ postoji, a svuda su ranije bila DVA železnička koloseka (što se vidi na ovoj slici mosta), pa zaista ne vidim ni jednu manu ove varjante. Može se odmah napraviti i to lako.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=655958#p655958:1zr9ytu2 je napisao(la):
Zuma » 01 Sep 2019 10:14 pm[/url]":1zr9ytu2]A zašto na primer tramvaj jednostavno nije prebačen na trasu železničkih šina a ukinut tamo kuda je išao do sada? Svuda oko Kalemegdana, pa i kroz tunel Beton hale, su ranije išla bar DVA železnička koloseka. Tako da je čak i okretnica mogla da se ukine, i da bude na Dunavu na bivšoj železničkoj stanici, a da uz Savu tramvaj ide trasom železničkih šina i Pomenadom sve do iza Geozavoda, pa zatim preko placa porušenog Simpa i iza hotela Bristol (Zvornička ulica) da uđe nazad na Karađorđevu ulicu. Tako bi tramvajske šine išle sa jedne strane Kapetanije, a ulica bi bila sa druge. Onda, sem na tom spajanju sa starom trasom, nigde drugde ne bi bilo ukrštanja tramvaja i kolovoza.

Svuda ima mesta za dva koloseka, zašto to nije iskorišeno za tramvaj:

file.php
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=655969#p655969:1zr9ytu2 je napisao(la):
Zuma » 01 Sep 2019 10:50 pm[/url]":1zr9ytu2]Dakle, ovakva tramvajska trasa, sa dve izmeštene okretnice tako da bude samo jedna, i to dalje od tvrđave:

file.php


@Zumo, ja sam ti 10 dana kasnije objasnio zašto je ta tvoja ideja o tramvaju toliko štetna po tvrđavu i njenu zaštitnu zonu. Ako nisi pročitao onda, pokušaj sada..
Samo da dodam da sadašnji položaj šina onemogućuje obnovu Savskog bastiona na tvrđavi, koje je srušen 1944. godine tokom savezničkih bombardovanja.

viewtopic.php?f=16&t=2538&start=2400#p658968
 
Ако шине сметају да се зидине обнове, шта онда смета да се обнови подграђе ?
 
Predlog nove tramvajske trase na mestu železničke pruge sam zamišljao kao privremeni kompromis koji bi u ovom trenutku doneo više koristi nego štete.

Ne znam da li si čitao Beobuild proteklih godina, ali ja sam se zalagao za automobilski tunel duboko ispod Kalemegdana, od brda blizu tramvajske okretnice do raskrsnice Cara Dušana i Tadeuša Košćuška. To bi omogućilo da se za automobile zatvori bulevar Vojvode Bojovića oko Kalemegdana, a tek bi to najzad omogućilo da se krene u integraciju obale, Donjeg grada i Gornjeg grada, odnosno u restauraciju donjih delova tvrđave. Dok je tamo put od toga nema ništa. A on može samo postati potrebniji i prometniji kad se bude završio veliki stambeni kompleks koji se sada gradi na mestu Beka, pa će se teško ukloniti što se više čeka sa tunelom. Međutim ako bi se tunel napravio i zatvorila ulica Vojvode Bojovića, i ako bi tramvaj od bulevara preuzeo deo prevoza putnika, onda bi smo po zatvaranju ulice mogli da tramvaj premestimo sa trase železnice na neko mesto gde manje smeta obnovi bedema.

Međutim sam tramvaj oko Kalemegdana je neophodan. Čak i bez uklanjanja bulevara Vojvode Bojovića, a pogotovo ako se ukloni. Do restauracije obalskih bedema Donjeg grada neće doći tek tako, to je em previše skupo, em je praktično nedostupan stešnjen između bulevara bez parkinga i obale bez prevoza. Jedina mogućnost je ako taj deo uz obalu Save postane popularan, ako i turisti počnu pomalo da ga posećuju isto kao i domaći. Tek onda će neko iz vlade videti vrednost ulaganja novca u restauraciju koja može privući JOŠ turista. Ali da bi se to desilo, mora postojati neki prevoz da oživi ovaj prostor i učini ga dostupnim, a tramvaj je daleko bolji i manje ometa prostor od zadržavanja ulice. Kasnije ga je lako pomeriti recimo na trasu ulice ili negde oko nje. Izbor je samo ili tramvaj ili još daleko prometnija obalska magistrala kroz Donji grad.

Takođe, dodatni problem je što se upravo najavljuje početak radova na linearanom parku po trasi pruge. Znajući kakav šareni cirkus oni obično imaju na umu kad god je u pitanju nešto "zabavno" i za "mase", taj linearni park "kao u Njujorku" će još drastičnije narušiti ostake bedema jer ide upravo po njima. Ali ako bi se na mestu železničke pruge (za sada) provukao tramvaj, sve imamo gotovo, i bedem se ne dira više nego što je već uništen. Pružna osnova koja izdržava voz je sigurno dobra i za tramvaj, pa treba samo zameniti šine. Međutim, ako krenu u linearni park, možemo se trajno pozdraviti sa idejom kompletne restauracije bedema tvrđave jer će to verovatno biti izrazito destruktivno po preostale bedeme. Putnici će se moći voziti samo bulevarom i autobusima po njemu, i on će postati trajno neophodan.

Tramvaj bi dakle prosto privremeno čuvao bedeme uz reku, pružio dovoljno koristi da taj deo obale počne da oživljava, pa bi se možda dale pare i za tunel ispod Kalemegdana, zatim za uklanjanje bulevara Vojvode Bojovića, a na kraju možemo pomeriti i sam tramvaj, to je bar lako ako ulica oslobodi prostor. Ali ako se ne radi tim redosledom, mislim da je ovo što ti želiš utopija.
 
Бедеми нису само испод трасе пруге него и испод пута и по целом Доњем граду ИМА разних налаза. И у Париској су нађени изузетни налази Сингидунума, као у Рајићевој, али је трамвај изгледа битнији, наравно и савремена пијаца...
 
Ne znam da li stvarno očekuješ da je realno da se ceo Donji Grad rekonstruiše, da se svuda ponovo izgrade uglavnom srušeni bedemi, a da nigde nema pristupa tom delu grada, ni ulice ni tramvaja? Dakle da se ceo Kalemegdan obilazi peške? I obala sa puno novih splavova i novi stambeni kompleks? Da trasu kuda su išle šine prosto zaborave i da na njoj za sada ne rade ništa zato što su ispod bedemi? Bilo bi lepo što se mene tiče, ali ja mislim da to nije realno očekivati. Moj predlog nudi bar neki postepeni način da se do toga jednom dođe. Mada, iskreno, sumnjam da je i on ostvarljiv sa trenutnom ekipom na vlasti, jer se upravo spremaju da prave linearni park. I još kažu da im se već javljaju mnogi zainteresovani investitori ... da grade u tom lineranom parku??
 
Postoje tramvajske stanice svuda oko Kalemegdana, sa oba ulaza u Donji Grad (Sava kapija, Vidin kapija) i nekoliko stanica u Pariskoj/T.Kocuska.
Ne znam zasto bi bilo preko potrebno da tramvaj prolazi kroz Donji Grad kad se tamo i onako ide zbog setnje?

Rekonstrukcija tvrdjave nije toliko komplikovana misija da mora da se odlaze za sledecu generaciju, vec je dosta toga uradjeno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658968#p658968:1vtryhfy je napisao(la):
dex libris » 10 Sep 2019 11:23 pm[/url]":1vtryhfy]
Beogradska tvrđava je najprepoznatljiviji kulturno-istorijski spomenik Srbije, najvažniji istorijski objekat ovog grada, mesto sa zaista neverovatnom istorijom - a ovde na forumu je tretirano kao špedicijski prostor u npr. Borči. To što je pre 100 godina tuda prošla pruga a kasnije i bulevar - to su neka druga, nesrećna i nesvesna vremena kada je bilo normalno srušiti Žrnov na Avali, pola prastare crkve Pavlice zbog pruge ili planirati rušenje Smederevske tvrđave zbog železničke stanice i perona. Ili se ništa nije promenilo i ništa nismo shvatili?

Ovakvi spomenici moraju imati svoj intergritet, koji mora biti nedodirljiv za bilo koju vlast!.. Takođe moraju imati I zaštitnu zonu, u kojoj se veoma mora voditi računa šta može i da li išta može da se gradi - u slučaju Beogradske tvrđave, ona je nepopravljivo narušena zgradom Beka i K district-om dok se neke druge stvari daju ukloniti - ali javni saobraćaj odavde u potpunosti mora da ode!

Donji Grad, sa obnovljenim Savskim bastionom, kasarnama kod Kule Nebojše (za koje postoje planovi), vraćenim pristaništem i ostalim vodenim površinama oko zidina koje su nekad postojale (bez direktne veze sa Dunavom), sa prikazanim ostacima Zapadnog podgrađa, ostataka kuća i ulične matrice Donjeg Grada, ostataka franjevačkog manastira kod Karlove kapije, delimično obnovljenom Mitropolijom, obnovljenom Vidin i Karlovom kapijom - postao bi najlepši deo tvrđave i jedan od najlepših delova Beograda uopšte. Jedna oaza bez saobraćaja a puna zelenila, vode i života - nešto neizmerno bolje od svega što ste predlagali (struka je sve ovo planirala još 80-ih, uz naglasak na sveobuhvatnu obnovu srednjovekovnih zidina i Zamka u Gornjem Gradu).
Ovo bi bilo divno. Ima li neko te stare planove iz 80-tih jer bi tada imali bar NEKI materijal koji bi kao postojeća i već planirana alternativa mogao da se pokaže?

Međutim, iz jučerašnjih Novosti:

LINEARNI (LINIJSKI) PARK

Izmeštanjem pruge oko Kalemegdana i prenamenom saobraćajnih u zelene površine, formirani su uslovi za stvaranje jednog od najvažnijih projekata gradske uprave - novog parka na prostoru od pristaništa (Beton hale) do Pančevačkog mosta. Zelena oaza biće duga 4,6 kilometara sa površinom od oko 48,6 hektara. Na projektu će raditi 10 mladih arhitektonsko-pejzažno urbanističkih timova, ujedinjenih u izradi projektantskog i programskog parternog rešenja 10 prostornih celina Linijskog parka. Od njih se očekuje mnogo inovativnih, modernih i održivih rešenja koja će u ekološkom i urbanističkim smislu povećati kvalitet života građana ovog dela grada i ugodan boravak na otvorenom svih sugrađana. Građani će kroz anketu moći da glasaju za sadržaje koji će se u parku nalaziti. Šetališta, biciklističke staze, dečja igrališta i parkovsko zelenilo sa velikim brojem novih stabala su samo delić onoga što će ova zelena oaza imati. Linijski park biće spona centralne zone sa zapuštenim donjim Dorćolom, delom Ade Huje i sa beogradskim najvećim potencijalom - rekama.

bgdDOD-kroz-yelenilo3A.jpg

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... o-Pancevca
Ili, recimo, ova vest:

Počinje izgradnja linijskog parka od 4,5 kilometara od Beton hale do Pančevačkog mosta

Stojčić će najavio i nastavak izgradnje novih sadržaja u predelu reka Dunava i Save.

– Mi sada počinjemo izgradnju linijskog parka u dužini od 4,5 kilometara od Beton hale do Pančevačkog mosta i to je najvažnija stvar koja će za posledicu imati potpunu promenu urbanog tkiva. Radi se o prostoru gde je nekada išla pruga i već sada nam se javljaju investitori koji su zainteresovani za izgradnju određenih sadržaja na tom pravcu. Beograđani će tako dobiti najkvalitetniji javni prostor za rekreaciju, zabavu i kulturu – kazao je Stojčić.
https://www.ekapija.com/news/2667943/po ... ancevackog
Upravo se planiraju ogromni radovi sa "decijim igralištima" i ko zna kojim još zabavnim i ugostiteljskim objektima upravo na tim ostacima, dok su investitori "zainteresovani" da "određene sadržaje" grade baš tu. Dok bulevar Vojvode Bojovića naravno trajno ostaje ovde. Šta interesuje investitore sem profita? Pare sigurno ne daju džabe. Dakle, upravo se planira velika gradnja baš na tim starim bedemima. ZATO sam rekao da bi tramvaj na postojećoj pružnoj podlozi sačuvao od DALJE devastacije sve te ostatke, jer se ništa ne bi menjalo, sve dok se potencijalnim budućim tunelom ne ukine ulica Vojvode Bojovića i tramvaj pomeri (ili potpuno ukine ako se tako ubuduće odluči), a istovremeno bi to pružilo bar neki privlačan element gradskim vlastima da bi bili voljni da investiraju u to (pristup tom delu obale i Donjeg Grada za bitno više ljudi, što nije loše ni sa stanovišta popularizacije donjeg dela tvrđave). Moguće da nisam u pravu u proceni onoga što će se dešavati, što se ustvari već dešava, ali onda vi predložite neku realniju strategiju koja bi imala više izgleda na uspeh sa sadašnjim vlastima, uz očuvanje kulturnog nasleđa tvrđave i ovog dela grada.
 
Vrh