Šta je novo?

Karađorđeva ulica

Стварно се надам да ће засадити покоје дрво на овом зеленом парчету облика пице
 
Изгледа да ће опет отворити кафић на тераси изнад Црногорске улице:



Тротоар с ове стране зграде је скоро готов:



Преко пута није ни започет:


























 
Трамвај још не стаје на старој станици испод моста:





Допада ми се што ће уредити овај потез од Степеница према Сави:



Толика обнова, а овај огромни стари поклопац су прикрпили малтером и отпадним материјалом:



Градилиште хотела:





Леви тротоар је лоше урађен - по сенци се види колико су поједине плоче неравне, а таквих има доста:





Ивичњак је виши на десној страни у односу на леву (према тротоару):



Тротоар за стубове:



 
Овај део поред Степеништа и пролаза према Мосту је неуређен, изгледа ружно и заклања поглед; тераса с водопадом испод (не онако бујним као што је предложено овде) би било фино решење:







Ова арматура не обећава на добро ако буде употребљена ту где је сада ...:



Још једном, овај пролаз према Реци је права ствар:





Похвала за поправку зида од цигле, питао сам се да ли ће то урадити; могли су да нађу и стару, истоветну циглу:



















 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671565#p671565:23nndw21 je napisao(la):
Саша » 19 Okt 2019 10:28 pm[/url]":23nndw21]Овај део поред Степеништа и пролаза према Мосту је неуређен, изгледа ружно и заклања поглед; тераса с водопадом испод (не онако бујним као што је предложено овде) би било фино решење:


Ceo "potez" ove zelene padine duz K.Venca prema Karadjordjevoj je neuredjen.
 
Eво још слика од јуче:





Ја нисам за покретне степенице на отвореном, из неколико разлога. Има градова с много више туриста, са стрмијим улицама и више степеница, па немају ту врсту олакшања у старом делу. У склопу/поред неке зграде - да, и то је могуће направити у згради нове Галерије на Косанчићевом венцу.
Лифт на Бранковом мосту већ постоји, само га треба добро одржавати. И, јесам за успињаче у Париској и Тадеуша Кошћушка, а да трамвај иде около Тврђаве.



На овој слици су између улице и трамвајске пруге плоче, а не травњак (в. скроз десно):



















Нисам још сазнао зашто је фасада на само једном зиду Патријаршије остала необновљена (в. изнад крова једноспратне куће у којој су кафићи "Скица" и "Црна корњача" на Косанчићевом венцу:

 
Znaci ovde gde su ostavili ova dva drveta ce biti zelena povrsina, i neki zidic gde je ostavljena armatura?
 
Koliko sam razumeo onu napomenu iz intervjua, u tom ćošku pored stepenica će biti neke kaskadne stepenice za sedenje, sa možda malo zelenila. U ostalom delu ispod mosta možda obična betonska ploča ili neki ukrasni šljunak. Naravno, ovo je pre svega pogađanje pošto ništa jasno nije rečeno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671698#p671698:iuusyrgc je napisao(la):
Саша » 20 Oct 2019 12:19 pm[/url]":iuusyrgc]
Ја нисам за покретне степенице на отвореном, из неколико разлога. Има градова с много више туриста, са стрмијим улицама и више степеница, па немају ту врсту олакшања у старом делу. У склопу/поред неке зграде - да, и то је могуће направити у згради нове Галерије на Косанчићевом венцу.
Лифт на Бранковом мосту већ постоји, само га треба добро одржавати. И, јесам за успињаче у Париској и Тадеуша Кошћушка, а да трамвај иде около Тврђаве.
Ne, visinska razlika i promet između buduće, lepo uređene i sadržajima bogate obale Save i pešačke zone Knez Mihajlove i Kalemegdana, su uzeti zajedno preveliki za bilo kakve liftove. To bi bukvalno iseklo nešto što bi trebala biti organska veza veoma velikog kapaciteta dva dela grada koji čine funkcionalnu celinu. Sa uređenjem priobalja Beograda na vodi, priobalja Savamale, parka u turističkoj luci, svih restorana Beton hale, 2. faze parka pored Pasarele, priobalja Donjeg Grada, i nizvodnih delova obale, kasnije i Dunava, broj zainteresovanih da sa grebena siđu na obalu će biti OGROMAN. Obala je budući glavni fokus Beograda. Ne Knez Mihajlova kao sada. Ništa drugo sem nekoliko pokretnih stepenica nije u stanju da zadovolji takav promet na takvoj visinskoj razlici.
 
Један од више неспоменутих разлога је - одржавање.
На пример, код нас чистачице у јавним ве-цеима нико не контролише, па су мусави и вечито мокри јер се одржавају углавном тако што се фљусне вода по поду и пусти да сама отекне да би оне што пре могле да наставе да пију кафу и ћакулају по цео дан. Сви хромирани делови у њима су стално запрљани и, очигледно, никада се не чисте. Чак и чистачице по тржним центрима неретко уздишу, преврћу очима и понешто наглас промрмљају зато што морају да раде - свој посао. Исто је и по већини зграда.

Јавни лифтови и јавне покретне степенице у подземним пролазима знамо како изгледају и у каквом су стању. И, није ствар у њиховој старости, већ у одржавању. На педесетак метара од Биг Бена у Лондону постоји јавни ве-це који је на основу спољашњег изгледа и натписа на њему ("Loo") стар бар сто година, али је хигијена у њему примерна. Исто је и на крајњим станицама метроа, новим или старим.

Даље, велика је вероватноћа да бисмо у догледно време имали шкрипаве, запрљане, ижврљане и мусаве покретне степенице, које, као што је случај с лифтом на Бетон-хали чију сам слику објавио, не би често ни радиле. Видели смо и како изгледа Трг Републике, Зелени венац, корпе за отпатке дуж Кнез Михајлове и на Калемегдану.

Дакле, волео бих када би нас власти прво увериле да ово што већ имамо могу да одржавају како ваља. Да све време само не повећавамо број места која се убрзо претворе у неугледни, чак и срамотни крш.

Други разлог је - не очекујем толики пешачки промет на тим потезима. Бетон-хала је већ ту, Пристаниште је већ ту, пецароши, бициклисти и шетачи су већ ту. И, нема гужве, чак и кад је по шест бродова у пристаништу, ни за Нову годину када странци увече траже кафиће у Бетон-хали. Туристи из бродова махом иду аутобусима, постоји трамвај, такси, постоје Париска и Црногорска улица којима се може сићи с гребена, затим Карађорђева, постоји паркиралиште на Бетон-хали и биће велика јавна гаража код ТЦ "Галерија". И тунел од Деспота Стефана до Гаврила Принципа.
Доле нема продавница, ни пословних зграда, зашто би из Центра на реку ишло много више људи него сада?
Може се очекивати, напротив, да у пешачкој зони с временом живи све мање људи, а да буде све више канцеларија, агенција и станова чија је функција махом услужна.
На крају, што би становник центра силазио у паркић ширине 15 метара у Пристаништу (!), уз прометну Карађорђеву улицу, поред оноликог Калемегдана до којег се иде - равно?
 
Grešiš, promet će biti veliki zato što će obala uređivanjem postati veoma privlačna i puna svih vrsta novih sadržaja. Ceo Beograd na vodi, pa sve do Ade Ciganlije, će biti neprekidni niz restorana, kafića i mesta za zabavu. Obala Savamale je sada ruina, ali tako neće biti dugo. Park pored putničke luke će biti relativno privlačan, i a počeće i ozbiljan razvoj druge strane Karađorđeve jer sada imaju totoar. Napraviće se neka nova Đumurkana. Obala će se spojiti sa Kosančićevim vencom, a biće i lokala na padini i u lagumima. Nešto će se napraviti i tunelu Beton hale. Barake iza njega će biti zamenjenjene drugim modernim zgradama, takođe lokalima i zabavnim centrima. Na obali će doći još brodova restorana poput betonskog Sip-a. Najzad će završiti park pored pasarele koji će i već sam po sebi biti zanimljiv. Pa niz novih brodova nivodno. Broj bicikala i pre svega električnih trotineta će da se poveća mnogo PUTA, a samo uz obalu put kroz Beograd nigde nije brdovit. Ovde je staza za rekreaciju i trčanje uz reku koja će postati neophodna SVIMA, posto će uskoro maltene svi da provode ceo radni vek sedeći iza računara. Umesto pruge će biti linearni park nalik na onaj u Njujorku, sve do Pančevačkog mosta, itd.

VEOMA potcenjujete ogromne i sada neiskorišćene potencijale desne Savske obale. Ovde će biti takva gungula da igla neće moći da padne na zemlju. Ja o tome pričam godinama, još od kad sam prvi put video projekat apsurdno uske Promenade u Beogradu na vodi. Beograd je i ranije živeo na svojim rekama, pa će se tamo i vratiti. Na to će nas naterati i logika prostora, topologija grada, bogatstvo sadržaja, promena načina života i klimatske promene. Zbog toga se već sada mora obezbediti laka veza veoma velikog pešačkog kapaciteta između obale i Kalemegdansko-Terazijskog grebena. A to znači nekoliko pokretnih stepenica jer ništa drugo ne može da obezbedi takav kapacitet na toj razlici u visinama.

file.php

14e66361287b52ff308723b89dc3f4ae.png
 
Što se tiče gužve - ne znam da li sam ikada video više ljudi kod Beton hale nego danas (nedelja) oko 18h. Svi kafići su bili prepuni i bila je (ukypno gledano) veća gužva nego kod BnV (prošao biciklom ceo potez).

I onda sam se probio do trotoara i ono je užas živi (kako na slikama, ali uživo još gore). Bandere, znakovi, stubovi kontaktne mreže, priprema za neke poklopce, cik-cak trotoar. Blago rečeno, žena i ja smo bili razočarani i tim potezom i pasarelom, tj. liftom. Plus što je sve prašnjavo i neuredno. Znam da je gradilište, ali toliko je neuredno, plus onaj neasfaltirani deo uz bici stazu kod pasarele (mogli su to da asfaltiraju još prvog dana)

Poslato sa telefona
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671817#p671817:7zgcvegj je napisao(la):
Zuma » Нед Окт 20, 2019 10:44 pm[/url]":7zgcvegj]Grešiš,---
VEOMA potcenjujete ----

Добро, можда ће стварно бити много више људи дуж Савског шеталишта. Али, одакле ће они долазити? Сви из центра града, с Гребена?

У Бетон-халу, где сада има највише кафића, долази се махом колима на паркиралиште изнад ње. У будућности ће кафића и продавница највише бити у "ТЦ Галерија", и највише људи ће тамо долазити - опет - колима, у велику јавну гаражу уз њу. Један број људи ће долазити јавним превозом - трамвајем дуж Карађорђеве, с обе стране. Један број долази пешке и бициклима с Дорћола, поред реке. Они с Новог Београда који долазе јавним превозом долазе до краја Бранковог моста и спусте се степеницама уза сам мост (с лепим одмориштима), или Црногорском улицом. Они који долазе са Зеленог венца иду наниже према Карађорђевој, па даље.

Не могу да замислим зашто би сви ти људи, којих ће несумњиво бити више него пре (али не у Бетон-хали и делу код Пристаништа, већ у делу поред БнВ и према ТЦ "Галерија"), прво отишли да паркирају кола горе у центар, или прво отишли горе до центра, а онда се пешке спустили баш у део Карађорђеве испод Косанчићевог венца! Иде породица из неког дела Београда у БнВ, или "ТЦ Галерија", или у Бетон-халу, или на Пристаниште, или бициклима с Дорћола, и оде до центра, остави тамо кола, или се попне бициклима прво до горе и и оставе их горе, а онда се спусте ПЕШКЕ доле преко КВ. Мени то не звучи много вероватно.

За оне који живе у центру и силазе пешке има неколико степеништа (биће и ново поред и кроз будућу Београдску галерију), постоји трамвај, постоје аутобуси са Зеленог венца до Бранковог моста, постоје Париска, Црногорска и друге улице, постоје Калемегдан и нова пасарела. И, њихов број, сем туриста, ће се с временом вероватно смањити, а не повећати.

Ако причамо о покретним степеницама, мислим да су неупоредиво потребније на Зеленом венцу. На њему заиста нема практично никакве алтернативе, а грађани туда не иду само у шетњу, већ и на посао, факултете, разне установе и надлештва ...
 
Да ли ће у улици бити пуно људи или не - показаће време. Али чињеница је да нико није имао ни жељу ни потребу, да дође и прође уским тротоаром, поред давно пропалих сивих кућа са пар бирцуза са једне и непрекидним низом камиона са друге стране тротоара од пола метра.

Са раширеним тротоаром и дрворедом, са извесним новим садржајима кућица, радњама, гостионицама,изложбеним дворанама, позорницом народних игара која би требало да се смести у обновљеном здању Ђумрукане - Карађорђева би могла да буде нешто сасвим другачије, што је некада давно и била, прометна , жива и гламурозна улица.

Куда, како и зашто ће неко да дође до ње - зависиће од потреба и жеља. Неко до посла, неко у шетњи, а неко у туристичком обиласку...

Али ако пожели да уместо напорним степеницама савлада висинску разлику, могао би да се попне и лифтом.
Али прво би морао да застане и сачека да водопад устукне пред његовом појавом, а затим уђе у лифт. Зар немамо већ нешто слично на Ади Циганлији?
 
Saša,

Sada je zaista tako kao što si opisao. Gornji i Donji grad, da upotrebim ove vrlo slikovite i nikako ne slučajne termine za širu oblast istog nivoa oko njih, su sada oštro razdvojni baš zato što nije lako šetati između njih. Onaj ko ode u jedan veoma retko ide u drugi. Ali ako bi bilo više pokretnih stepenica na raznim mestima duž padine, više ne bi bilo tako. Bilo bi svejedno gde se ostave kola, pošto bi uvek bilo moguće bez napora i brzo se vratiti na mesto odakle si krenuo. Naprimer, ljudi bi krenuli u šetnju sa Trga Republike, prošli kroz Knez Mihajlovu, Kalemegdan i završili u restoranu u Beton hali. Ili bi pošli sa nekog mesta na obali i završili na Trgu Republike da odgledaju neki koncert ili priredbu na njemu. Moramo tesno da integrišemo dve bliske pešačke zone, pošto tek onda njihova privlačnost raste dramatično više nego ako ostanu svaka za sebe, sa dugačkim i mnoštvu ljudi veoma napornim stepenicama kao jedinom vezom između njih. Liftovi prosto nemaju kapacitet koji je ovde potreban, pa odmah možemo zaboraviti na njih sem za hendikapirane i prevoz tereta, što je ionako njihova prava funkcija.
 
Што се мене тиче, то је могуће, али не за толики број грађана да би требало на тим местима уградити покретне степенице пре него на другим, где су потребније. Верујем да ни грађани који живе поред наречених степеница не би радо, ни лако, прихватили испод прозора аутоматизоване степенице за које је вероватно да ће с временом почети да зује, шкрипе и, уопште, буду звуком непријатне (то се данас зове звучно загађење), сасвим у складу с нашим приступом одржавању.

Коначно, предвиђало се да ће Косанчићев венац после обнове улица, тротоара и фасада постати много живљи него пре, али се то до сада није десило. За долазак до њега из центра нису потребне ни покретне, ни непокретне степенице.
 
sasa, poslednjih godinu dana samo odlazak u centar beograda je sasvim dovoljna avantura za sve bez teleport masine. a za odlazak iz centra na kosancicev venac mozda nisu potrebne nikakve stepenice ali je svakako potreban neki razlog. bojim se da razdrndana kaldrma, zakorovljene rusevine biblioteke i nekoliko obnovljenih fasada to nisu, bar ne za neku masovniju posetu.. to bi bilo kao da ocekujes da ce promet putnika na aerodromu udesetostruciti zato sto je kod wc-a postavljen i automat za kafu
 
Kad god je lepo vreme, SVE bašte otvorene u Kosančićevom Vencu su pune.

 
A sta mislite da se napravi kopija rajiceve mesto djumrukane sa glavnom fasadom vec poznatim lojanicinim imitacijama starih fasada u kome bi se liftovima i p.stepenicama moglo popeti na k.venac? :troll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671961#p671961:19e3prf4 je napisao(la):
Zuma » Pon Okt 21, 2019 2:04 pm[/url]":19e3prf4]Kad god je lepo vreme, SVE bašte otvorene u Kosančićevom Vencu su pune.

file.php
Da se bašta natakari u sred ruševina biblioteke , ili da se sada postave bašte po sred onih raskopanih mersta za trotoare u Kartađorđevoj , tražilo bi se mesto više.
 
Vrh