Šta je novo?

Kako unaprediti javni gradski prevoz? Nove linije, vozila i sli

shmeksi

Advanced
Učlanjen(a)
24.10.2007.
Poruke
3.189
Pohvaljen
7
Naslov teme sve kaze, ali da malo pojasnim. Govorimo o svim aspektima unapredjenja to znaci i tehnicka resenja i tehnoloska, takodje organizacija kao i estetska komponenta gradskog prevoza. Probajte da budete realni u svojim idejama. Od raznih ideja koje se mogu ostvariti i sa sadasnjom flotom vozila do ideja za buduca vremena (5-10) godina. Gospodo, izvolite.
 
nabavka hidrobuseva kao u torontu za rijecni saobracaj pa remont tramvaja u sopstvenoj reziji ali ne kao do sada uvodjenje gps za pracenje vozila mtorole u vozilima za kordinaciju neki vozaci tranvaja kayu da su postojalle do 2000 radi kordinacije i dva dezurna pauka za blevare kralja alek vojvode stepe kazna za parkiranje na sinama 30 000 din zbog zaustavljanja saobracaja itd toliko za pocetak :gobb:
 
ok, evo mog predloga:

1) organizaciona poboljsanja (mogu odmah)
- uvesti normalne pretplatne karte (dnevne, nedeljne, mesecne) koje mogu da se kupe na svakom kiosku
- revnosno cistiti trase gsp-a od parkiranih kola
- ograniciti ulaz privatnim kolima u centar grada (par/nepar, congestion charge, park & ride, svejedno)

2) infrastrukturna poboljsanja (jednostavnija)
- remontovati postojeci tramvajski vozni park; dodati nove module u sadasnje katice, cime bi se povecao kapacitet i udobnost
- rashodovati najstarije trolejbuse i nabaviti nove, a do tad koristiti autobuse na tim linijama
- nabaviti nove buseve i njima uvesti vise ekspresnih linija iz daljih delova grada, a do tih terminala mogu da voze postojece linije (npr. bezanija, galenika, batajnica - > fontana, a onda fontana -> trg)

3) infrastrukturna poboljsanja (srednje teska)
- rekonstruisati mrezu tramvajskih sina da se postignu vece brzine i udobnost voznje
- kupiti nove tramvaje
- odvojiti ulicne trake kojima saobraca gsp-a gde god je to moguce i fizicki od ostalih traka (na novom, npr)

4) infrastrukturna poboljsanja (od teskih do sci-fi)
- prosiriti tramvajsku mrezu, eventualno i po centru grada da se tramvajima zamene trolejbusi (povratak tramvaja u npr. kralja milana)
- napraviti funkcionalan recni prevoz i uvezati ga sa kopnenim prevozom sa obe strane
- dovesti beovoz u nadleznost grada, rashodovati stare emv-ove i kupiti nove; izbaciti teretne vozove sa trase beovoza
- izgraditi metro (pravi, teski, podzemni)
 
Tuzno je gledati da se u Beogradu koristi sistem za ponistavanje karata koji je iz Budimpeste dosao kao prestareo i skart. U kom evropskom gradu se jos buse rupice na ovaj nacin?

Neka se uvedu klasicne karte sa magnetnim nanosom koje bi mogle da se koriste kao jednokratne, ali i dnevne ili mesecne. Ova tehnologija je poodavno standardna u svim evropskim zemljama. U Sloveniji napr. taj sistem je u upotrebi vec 15ak godina.
 
^^slazem se i ja sam za savremeniji sistem pogotovo ako bi to iskorenilo one koji se svercuju ili tri puta kucaju istu kartu.
 
vrachar":27nvz45w je napisao(la):
Tuzno je gledati da se u Beogradu koristi sistem za ponistavanje karata koji je iz Budimpeste dosao kao prestareo i skart. U kom evropskom gradu se jos buse rupice na ovaj nacin?

Neka se uvedu klasicne karte sa magnetnim nanosom koje bi mogle da se koriste kao jednokratne, ali i dnevne ili mesecne. Ova tehnologija je poodavno standardna u svim evropskim zemljama. U Sloveniji napr. taj sistem je u upotrebi vec 15ak godina.
Zar nije Beograd 80ih imao savremeniji sistem.. One pantljicare..
 
Da znas i da jeste. Taj sistem je svakako bio moderniji nego ovaj danas.

I takodje bi mogli da porade malo vise na obavestavanju. Ja kao Beogradjanin ne znam kuda prolazi pola linija zato sto ama bas nigde ne pise. Mogu samo da zamislim kako je turistima i gostima. Jedno vreme su na onim sklepanim stajalistima stajale stampane karte koje jesu donekle bile od pomoci, ali samo okvirno. U medjuvremenu vecina njih je poskidana.
 
problem sa naplatom karata kod nas je sto mozes da udjes u vozilo a da nisi platio kartu, pa ako te uhvate, uhvatili su te. ako ne, nikom nista. e sad, to je resivo samo ako stavis konduktere u svaki bus, ili ako napravis lako dostupne i reasonably priced pretplatne karte.

znaci, ne akanje u skender begovoj, nego sliku iz automata zalepis na karticu, pa kupujes daily, weekly itd karte na kioscima.

moze i gsp da otvori jos 5-6 kioska ako bas hoce da overavaju povlastice, fosili %"£^%!&*" jedni birokratski.

ako ovaj sistem ostane, a karte poskupe na (konzervativna procena) 50 dindzi, morace da zaposle mnooooooogo novih ridza... :rolleyes:
 
c.s.i.":55tcdn45 je napisao(la):
_Wuk_":55tcdn45 je napisao(la):
c.s.i.":55tcdn45 je napisao(la):
Bilo bi jos bolje da se uvede i placanje karte preko SMS-a.
Super ideja :kk:
samo kako? :rolleyes:
Koliko znam to trenutno postoji u ZG i slicno je naplacivanju parkiranja.
Jeste, ali u tom slucaju opet se svako moze uvuci u bus i svercovati, pa ako naidje kontrola samo izleteti napolje.
 
Ovde možetepisti o vasim predlozima za linije.
Za pocetak evo predloga koje samo BgdExplorer i ja radili.
Neki brojevi bi možda mogli i da se promene,
Senke

54.jpg

43.jpg

Pogoni3.jpg

7070B170.jpg

6162636498.jpg

550-558.jpg

53C.jpg

52B53B_V2.jpg

52B53B.jpg

3030B31B.jpg

trole36i140.jpg

787979L80838586184.jpg

7784.jpg

66BKosa-AdaHuja.jpg

2929B35.jpg

151718.jpg

1616L76.jpg
 
Deo teme prebačen ovde, nepotrebni postovi su izbrisani, obe teme su jako slične tako da sam malo modifikovao naslov da bude jasnije. :gobb:
 
pohvala na trudu, ali mnogo bespotrebnih novih linija tamo gde se vec ostvaruju putovanja sa 2 presedanja. Ne moze se bas ceo grad umreziti tako da mozemo svuda stici samo jednim prevozom. Uglavnom sve linije su vec postojece, samo malo korigovane. Pre bih se pozabavio novom nomenklaturom postojecih linija. Lep je predlog za linje na brojevima 500+, to je veci problem nego linije u centru, treba bolje spojiti periferiju i sela oko Beograda.

A moram i da primetim da je ovo veče novih avatara :) :) :)
 
Razmišljao sam o spajanju linija npr. 71 i 605 kao i 75 i 604 u jedne linije koje bi nosile broj 71, odnosno 75 radi jednostavnije nomenklature. Drugo, ideja mi je da ekspresne diametralne gradske linije imaju brojeve od 90 do 99.
 
ja bih voleo da se nesto uradi sa linijom 95, recimo da se uvede ekspresna linija barem za deo od centra do novog, jer se se sad tamo izgradilo svega i svacega, a taj bus je prirodan prevoz od centra do delta sitija, belvila, imocentra, buvljaka, vera, piramide, kineskog centra, itd.

znaci, 95E od trga ili zelenog venca (stanice: trg i/ili z. venac, hajat, zst novi, belvil, imocentar) plus standardni 95 (borca-blokovi).
 
shabanajzer":4h1njve2 je napisao(la):
ja bih voleo da se nesto uradi sa linijom 95, recimo da se uvede ekspresna linija barem za deo od centra do novog, jer se se sad tamo izgradilo svega i svacega, a taj bus je prirodan prevoz od centra do delta sitija, belvila, imocentra, buvljaka, vera, piramide, kineskog centra, itd.

znaci, 95E od trga ili zelenog venca (stanice: trg i/ili z. venac, hajat, zst novi, belvil, imocentar) plus standardni 95 (borca-blokovi).
95 najbolje podeliti na dva dela Borča - centar i centar - Blokovi + Ekspresne varijante za obe linije.


Siniša":4h1njve2 je napisao(la):
Razmišljao sam o spajanju linija npr. 71 i 605 kao i 75 i 604 u jedne linije koje bi nosile broj 71, odnosno 75 radi jednostavnije nomenklature. Drugo, ideja mi je da ekspresne diametralne gradske linije imaju brojeve od 90 do 99.
Ja bi 75 produio do Ustaničke a E4 prebacio u centar.
604 bi produžio do Autokomande.
605 preko Savskog mosta do Prokopa.
71 bi vratio na staru trasu i produžio do recimo Dunav stanice a moze i do Ade Huje.
 
Princip (osnovni), bar u buducnosti, svih autobuskih linija bi trebao da bude "protocnost", tj. da se linije ne zaustavljaju u centru na poslednjim stanicama, vec da idu dalje. Time bi se skuceni centar prilicno oslobodio okretnica kao sto je ona na Trgu.
 
Dobro to za neke okretnice u centru se slažem ali spojiti 75 i 604 je ludost jer onda ljudi sa B. Kose neće moći da normalo uđu u vozilo, B. Kosa je naselje i zaslužuje posebnu liniju tj linije.
Sto se tiče Trga republike ja bi tamo ostavio samo 27,27E,32E(eventualno) i 72 bi prebacio na trg.
Neke linije bi prebacio Na Studentski trg, a ne na Dorćol (dole bi napravio terminal).
Zeleni venac i rasteretio na seledci način:
15 produžiti (pogledati sliku)
52 produziti
53 prebaciti u A. geprata.
56 ostaje
60 ostaje ali sa novi brojem
67 produžiti i vratiti na staru trasu
68 produziti do Dorćola ili možda još dalje do Dunav stanice
71 isto vratiti na staru trasu i produziti
72 prebaciti na trg i dati mu oznaku 600
75 kao sto već rekoh produiti do ustaničke
84 produziti do Vuka a može i do Pijace Zvezdara
704,706 i 707 ostaju
+uvesti 70
 
Mislim da bi bilo dobro napraviti nekoliko ekspresnih linija koje bi povezivale neke dve udaljene tacke (recimo centar-banjica ili studenjak-banovo brdo itd.) koje bi stajale samo na par usputnih stanica (tipa studentski park-slavija-autokomanda-tri solitera u v.stepe-trosarina-banjica). na tim linijama bi iskljucivo saobracali zglobni autobusi zbog veceg kapaciteta.
 
Nisam se vodio tacnim brojevima linija (jer iskreno za vise od 70% nemam pojma gde idu, jer ih nikad nisam ni koristio), ali mi realno to nikad nije bilo jasno zasto ne urade tako nesto. Na taj nacin ce se smanjiti guzve po jednoj jedinici autobusa, a sa druge strane ubrzace se dolazak iz tacke A u tacku B. Problem moze da predstavlja sto su neke velike stanice vrlo blizu jedna drugoj i ako bi se stajalo na obe (tipa slavija i karadjorjdev park) onda bi se gubilo na toj brzini putovanja. Sad pitanje je da li postoji dovoljno autobusa za takav raspored i da li se ekonomski isplati.

Druga stvar koja meni smeta to je mnogo lose resenje nocnog saobracaja. Dobar deo ljudi se zbog toga vraca ranije iz grada. Ne kazem da bih ja sad zaginuo do 4h u gradu, ali mislim da bi trebalo pomeriti pocetak nocnog reda na 1h. Jos jedna zamerka tom nocnom redu voznje je interval polazaka koji je u mom slucaju na svakih sat vremena i ako zakasnim, brze cu da dodjem peske nego da sacekam sledeci prevoz. Razmisljao sam da polaske na sat vremena kupi pravi autobus, dok bi na svakih 20 minuta (to su dva prolaska u jednom satu) prosli mini busevi koji bi naplacivali kartu 20 dinara vise nego autobus. This was from the top of my head.

Eeeeee da. Prva stvar koju bih uradio jeste smanjenje dimenzija povlastice i same markice koje su debilno ogromne, mislim da na duplo (a mozda i tri puta) manjoj povrsini moze da stane sve sto je neophodno. O samom dizajnu necu sada da govorim, a imao bih svasta da kazem.
 
Vrh