Šta je novo?

Kako obogatiti turisticku ponudu Beograda?

Читам данас вест о стоматолозима који су постали вишак. Тужна вест с обзиром на крезубост нације а здравље зуба није битно само због естетике већ су болесни зуби увод у много озбиљније проблеме који ударају много више на здравствени фонд и продуктивност нације...

Елем, видео сам да неке стоматолошке ординације обезбеђују смештај за пацијенте који долазе да се лече код њих. Видео сам да је нпр негде тај смештај бесплатан, треба да плате само једнократно неку симболичну суму на крају.

Знам за случај, да не рекламирам клинику, да су из Русије долазили пацијенти на операцију и због прегледа и опоравка проводили по месец дана у БГ.

Немам баш неку идеју како стимулисати здравствени туризам али сам и те како свестан колико је од њега већа корист од алко-проститутивног туризма.

Услови постоје, прилично смо конкурентни имајући у виду да здравствени радници још нису збрисали а посебно имајући у виду колико Србија има згоран визни режим за дошар део становништва на планети.
 
Ovakav vid turizma je popularan kod stranaca, dosta njih dolazi da se leci ovde, rade estetske operacije ili kao sto si napisao dolaze kod stomatologa. Naravno da tu ima prostora da se poveca broj ljudi, ali treba i kampanja da se napravi. Dvoje prijatelja iz US su dosli ovde da srede zube, za 1600$ su uradili celu vilicu, dok tamo jedan zub kosta toliko.
 
Знам једног стоматолога који ради зубе талијанима. Петнаест дана ради, петнасет одмара.
 
Тешко би се неко могао одлучити на основу промоције да тек тако дође и одлучи се да у Србији користи стоматолошке услуге, овде је поверење много битнији фактор од цене. Рецимо тај што ради зубе Италијанима сигурно ради по препорукама.

Скоро сам чуо причу да је неки наш гастос хтео да среди зубе и отишао код неког зубара, овај му рекао да су скоро сви зуби покварени, захвалио му се, вероватно му неће пасти на памет да овде ради било шта.
Да би се овакве ситуације избегле свака стоматолошка ординација би требало да буде дужна да пацијента који дође на преглед пита да ли жели писмени извештај или не. Тада би се драстично смањила могућност да се неко третира пацијенте као овце за шишање и тако баца љагу на професију.
 
Ja sam uradio krunicu na zubu u Beogradu za 80 evra, u Parizu su mi trazili za to 1150 evra (hiljadu i sto pedeset evra).

Mislim da taj vid "turizma" ima itekako osnova.
 
Taj vid "turizma" ne samo da ima osnova, vec je i prilicno prisutan vec godinama.
Krenuo je sa nasom dijasporom, ali se preporukom siri i na strane drzavljane.
 
поред денталног туризма, доста је популаран и естетски, где странци долазе у Србију за разне естетске операције
 
http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... id=1068038

Rusija uvodi vize Turcima, time se inače kratak spisak zemalja u koje Turci mogu bez viza još skraćuje. Očekujte poplavu turskih turista na proleće.

A kad pričate o dentalnom i estetskom turizmu nemojte zanemariti i preventivno-medicinski turizam. Složeniji pregledi: skeneri, magnetna rezonanca, kolonoskopija itd, pa čak i nužne operacije koje i državne bolnice rade preko reda svakome ko plati. http://www.slobodnaevropa.org/content/s ... 10264.html
 
ионако имамо сваке године раст туриста из Турске, тако да ово може само мало да нам помогне (вероватно за неких 10так%)
 
Скоро су многи медији пренели следећи афирмативан видео о Србији

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=IaC94ZP4OQc[/youtube]

Генерално овакве ствари су јако корисне јер делују независно за разлику од промотивних спотова.
Девојка има канал и са описом других земаља али гледаност је последица тога што је видео био у медијима и довоњно достигао гледаност да са она мултиплицира сама од себе.

Дакле наћи овакве афирмативне клипове и пустити их у медије. Рецимо да овај клип пређе милионску вредност ови из туристичке организације да је контактирају и понуде неки боравак у бг.

Фора је у томе што ова девојка није неки утицајан блогер (ако је судити по броју прегледа осталих клипова) већ се "утицајност" стекла захваљујући што су српски медији погурали овај клип тако да би промовисање бг било обострани интерес.
 
Mozda postoji neki entuzijazam (i sponsor) da se uradi app za Bdg, slican ovom konceptu u Montrealu. Postave se table na vaznijim turistickim mestima po gradu, a app vas voda od tacke A do tacke B uz svo objasnjenje sta sve te znamenitosti predstavljaju:

2cQ1UBle
 
има апликација Београд прича (Belgrade Talking), дођеш, на основу локације ти прича о атракцији. а можеш и сама да бираш
 
Nama na trgu ili u Knezu, na Terazijama treba kiosk sa pljeskavicama i rosiljcinom, sa ponudom domace rakije i piva. Kao u Pragu kobasice i pivo. Imamo giros, picu, asia food, mek, sushi, falafel... gde je rostilj? Gde je srpski rostilj i rakija sa sajkacom? Domaci proizvod bre!
 
Treba druze, treba. Da se malo promovise domaci proizvod. Sto si bukvalista, nisam ni mislila na klasicni beogradski kiosk na kom kupujes cigare. Sve to moze lepo da se organizuje, da ispuni vizuelni kriterijum.
 
Nešto se ne sećam da sam u Pragu u centru viđao tezge (ili kioske) sa kobajama i pivom. Možda pred Božić, ali ne videh kad sam bio pre par leta.
 
Hvala JohnnyLee na upucivanju na ovaj app. Mozda mu treba pridodati ove table na tim lokacijama cisto radi reklame i da ljudi znaju da taj app postoji.

Domaci proizvodi da, ali za pljeskavice i sl. nema potrebe. Citav grad je okovan njima. Postoji Skadarlija i Manufaktura pored Kneza ako primer, ali neka hvala, tamo je gasna komora. Beogradu ne treba turizam zasnovan na sloju mladih iz Evrope koji ce se ubiti i ubijti dimom. Samo nam uz srcane bolesti treba i rak pluca. Dovoljo je imati Manufakturu kao pusaonu, a ostalo da bude za klijantelu koja ume da rasudjuje.
 
Град се укључио у промоцију директног лета Београд–Њујорк

Градска секретарка за привреду Тијана Маљковић присуствовала је састанку са високим представницима „Eтихад ервејза” из Америке, који је одржан у просторијама Туристичке организације Србије. Поред градске секретарке за привреду, са гостима су разговарали и директорка ТОС-а Марија Лабовић, директор Туристичке организације Београда Миодраг Поповић и представници „Ер Србије”.

Како је за Беоинфо рекла Тијана Маљковић, гости су први пут боравили у Београду пред почетак кампање Града Београда, „Eтихад ервејза” и „Ер Србије” на промоцији директног лета на релацији Београд–Њујорк, који је предвиђен за почетак јуна.

– За нас је било важно да им представимо Београд као дестинацију и доставимо све могуће материјале о нашем главном граду и Србији, како би могли да промовишу конгресни, манифестациони и здравствени туризам, али и Београд као „сити-брејк” дестинацију. Наш главни град биће представљен и на Њујоршком маратону, са којим је већ остварена сарадња, па ће то бити још један начин да се Београд промовише на тржишту Њујорка. Београд ће први пут постати центар региона за директне летове на амерички континент – истакла је Тијана Маљковић.

Током сусрета дефинисане су и стратешке активности свих релевантних партнера на промоцији лета „Ер Србије” на релацији Београд–Њујорк, који ће након вишегодишње паузе бити успостављен ове године. Гости из Америке имали су прилику да у организацији домаћина обиђу Београд и упознају се са туристичким потенцијалима и атракцијама које српска престоница нуди, важнијим културно-историјским тачкама, угоститељским објектима и хотелима, прецизирала је Тијана Маљковић.

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1729972
 
мало статистике туризма Србије за 2015. годину :)

укупно у 2015: 2.437.165 (+11,2%)
домаћих: 1.304.944 (+12,2%, највише захваљујући ваучерима)
страних: 1.132.221 (+10,1%)

регионални преглед (укупно):
Pogledajte prilog 3

у односу на 2014 (укупно):
Pogledajte prilog 2

нећу да дајем преглед по категоријама домаћи и страни зато што ту два региона убедљиво доминирају. то су Београд са 57% у страним туристима и Шумадија и Западна Србија са 51% у домаћим туристима

Топ 10 дестинације:
Pogledajte prilog 1

Топ 10 државе:
 
Pre izvesnog vremena je objavljeno da će turističe agencije biti stimulisane za dovodjenje stranih turista.Drago mi je da je nadležnima došlo iz Beobuilda u glavu :) .
 
нису се то надлежни сами сетили. као ни ваучера. већ су им то сугерисали људи који су некада одлучивали о туристичкој политици у земљи
 
Ovo mora da je jako zanimljiva tura. Svidja mi se inicijativa, dosta neobicno za Beograd. :kk:
 
Bg suveniri

20160324_153813.jpg


slovenski bogovi perun i ekipa

20160324_154959.jpg


toranj

20160324_155014.jpg


skupi pobjednik

20160324_155024.jpg


biljke

20160324_154913.jpg


i tramvaj malo iz beca i zgrada u pozdini iz novog sada trg mladenaca
 
Vrh